Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niskie napięcie ładowania w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A do jakiego optymalnie może spaśc ? Jakie napięcie powinno byc właściwe na akumulatorze po otwarciu z pilota?

Opublikowano

Nie powinno poniżej 10,5 V spaść.

Aku powinno mieć (mierzone miernikiem na klemach) przynajmniej 12,4 V jest wtedy 60% naładowane. 

12,9 V = 100%

12,8 V= 90%

12,6 V = 80%

12,5 V = 70%

  • Pomoc techniczna 1
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję trochę kotleta ? czy ktoś przy okazji tego problemu z przewodem miał też błąd 5462 P3053?

Opublikowano
Godzinę temu, machonis napisał:

Odgrzeję trochę kotleta ? czy ktoś przy okazji tego problemu z przewodem miał też błąd 5462 P3053?

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.09.2022 o 19:23, Muskel1 napisał:

 

O tym wiem, ale dzisiaj sprawdzając napięcia i stwierdzając, że się nie pokrywają pomyślałam, że może jednak istnieje nadzieja, że to nie ECU.

_______________

Dla potomnych: problem z zaciskiem 50 rozrusznika to jak kolega wyżej podał upalona ścieżka w komputerze. :)

Edytowane przez machonis
  • 2 lata później...
Opublikowano

Dzień dobry.
Odświeżam temat.
Wczoraj zrobiłem pomiar na alternatorze po trasie i było 13.2 V. Na podszybiu i na aku - tak samo. MMI pokazuje stan naładowania baterii - 90%.
Pytanie - czy napięcie ładowania powinno tak spadać, czy BEM jakoś tym zarządza. Czy na wyjsciu z ALT zawsze powinno byc >14 V ? Czy mam się szykować na wymiane alternatora lub regulatora napięcia ?

Opublikowano

Najpierw sprawdź jak wygląda kabel masowy z alternatora oraz jego połączenie z karoserią.

Opublikowano (edytowane)

Możesz bliżej napisać gdzie jest ten kabel masowy, albo gdzie mam go szukać, pod maską ?

 

To bedzie prawdopodobnie to co jest pokazane na tym filmie

 

Edytowane przez przemik
Opublikowano

Z alternatora idzie do karoserii, będzie gruby i stosunkowo krótki, ok 30-50 cm maks.

Opublikowano

Tyle, że u mnie takiego przewodu nie ma😉

Opublikowano

Nie możesz go nie mieć. Do alternatora dochodzą dwa kable : jeden na wtyczkę, stosunkowo cienki, drugi na masę, gruby i zakręcany na nakrętkę 13.

Opublikowano

Wg mnie to o czym piszesz, to głowny kabel prądowy.
Przykladając miernik do tej nakrętki, o ktorej piszesz - zmierzyliśmy napiecie wyjscia z alternatora.

Opublikowano

I jeżeli jego drugi koniec (przymocowany zazwyczaj gdzieś blisko, do karoserii) ma złe połączenie albo kontakt, to też może być problem z napięciem. Warto to najpierw sprawdzić, te kable ogólnie też lubią gnić. Czy wraz ze wzrostem obrotów napięcie rośnie?

Opublikowano (edytowane)

A to nie jest tak, że drugi koniec tego kabla, ląduje na płytce na podszybiu ? Przecież to własnie na tym połaczeniu robiony jest ten bajpass z dodatkowego kabla, który poprawia ładowanie. 
Czy może on się rozgalęzia i jedna idzie jak wyżej na podszybie, a druga nitka do masy na podłużnicy o której piszesz. ?

Edytowane przez przemik
Opublikowano

Dziś zrobilsmy jeszcze jeden test. Podłaczylismy kable od innego auta, ktore pracowało.
Miernik na kablach pokazywał 14.2 V.
Ale jak tylko podepne PLUS pod PLUS na płytce na grodzi w moim aucie. Natychmiast miernik spada do 13.2

Masa podpieta do kołka masy w moim aucie.
Pytanie czy to normalne zachowanie czy BEM ogranicza ładowanie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...