koral2020 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 A do jakiego optymalnie może spaśc ? Jakie napięcie powinno byc właściwe na akumulatorze po otwarciu z pilota?
Muskel1 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Nie powinno poniżej 10,5 V spaść. Aku powinno mieć (mierzone miernikiem na klemach) przynajmniej 12,4 V jest wtedy 60% naładowane. 12,9 V = 100% 12,8 V= 90% 12,6 V = 80% 12,5 V = 70% 1
machonis Opublikowano 5 Września 2022 Opublikowano 5 Września 2022 Odgrzeję trochę kotleta ? czy ktoś przy okazji tego problemu z przewodem miał też błąd 5462 P3053?
Muskel1 Opublikowano 5 Września 2022 Opublikowano 5 Września 2022 Godzinę temu, machonis napisał: Odgrzeję trochę kotleta ? czy ktoś przy okazji tego problemu z przewodem miał też błąd 5462 P3053?
machonis Opublikowano 5 Września 2022 Opublikowano 5 Września 2022 (edytowane) W dniu 5.09.2022 o 19:23, Muskel1 napisał: O tym wiem, ale dzisiaj sprawdzając napięcia i stwierdzając, że się nie pokrywają pomyślałam, że może jednak istnieje nadzieja, że to nie ECU. _______________ Dla potomnych: problem z zaciskiem 50 rozrusznika to jak kolega wyżej podał upalona ścieżka w komputerze. Edytowane 30 Września 2022 przez machonis
przemik Opublikowano 12 godzin temu Opublikowano 12 godzin temu Dzień dobry. Odświeżam temat. Wczoraj zrobiłem pomiar na alternatorze po trasie i było 13.2 V. Na podszybiu i na aku - tak samo. MMI pokazuje stan naładowania baterii - 90%. Pytanie - czy napięcie ładowania powinno tak spadać, czy BEM jakoś tym zarządza. Czy na wyjsciu z ALT zawsze powinno byc >14 V ? Czy mam się szykować na wymiane alternatora lub regulatora napięcia ?
Langista Opublikowano 9 godzin temu Opublikowano 9 godzin temu Najpierw sprawdź jak wygląda kabel masowy z alternatora oraz jego połączenie z karoserią.
przemik Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu (edytowane) Możesz bliżej napisać gdzie jest ten kabel masowy, albo gdzie mam go szukać, pod maską ? To bedzie prawdopodobnie to co jest pokazane na tym filmie Edytowane 8 godzin temu przez przemik
Langista Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu Z alternatora idzie do karoserii, będzie gruby i stosunkowo krótki, ok 30-50 cm maks.
przemik Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu Tyle, że u mnie takiego przewodu nie ma😉
Langista Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu Nie możesz go nie mieć. Do alternatora dochodzą dwa kable : jeden na wtyczkę, stosunkowo cienki, drugi na masę, gruby i zakręcany na nakrętkę 13.
przemik Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu Wg mnie to o czym piszesz, to głowny kabel prądowy. Przykladając miernik do tej nakrętki, o ktorej piszesz - zmierzyliśmy napiecie wyjscia z alternatora.
Langista Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu I jeżeli jego drugi koniec (przymocowany zazwyczaj gdzieś blisko, do karoserii) ma złe połączenie albo kontakt, to też może być problem z napięciem. Warto to najpierw sprawdzić, te kable ogólnie też lubią gnić. Czy wraz ze wzrostem obrotów napięcie rośnie?
przemik Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu (edytowane) A to nie jest tak, że drugi koniec tego kabla, ląduje na płytce na podszybiu ? Przecież to własnie na tym połaczeniu robiony jest ten bajpass z dodatkowego kabla, który poprawia ładowanie. Czy może on się rozgalęzia i jedna idzie jak wyżej na podszybie, a druga nitka do masy na podłużnicy o której piszesz. ? Edytowane 5 godzin temu przez przemik
przemik Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Dziś zrobilsmy jeszcze jeden test. Podłaczylismy kable od innego auta, ktore pracowało. Miernik na kablach pokazywał 14.2 V. Ale jak tylko podepne PLUS pod PLUS na płytce na grodzi w moim aucie. Natychmiast miernik spada do 13.2 Masa podpieta do kołka masy w moim aucie. Pytanie czy to normalne zachowanie czy BEM ogranicza ładowanie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się