piotrsob1 Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 3 minuty temu, adrian2901 napisał: A spójrz jeszcze na stare zdjęcie przed modem. Porównując teraz jest chyba lepiej? No jest dużo lepiej, teraz napięcie na aku jest takie jak być powinno, prąd ładowania przez to jest większy i wykorzystana procentowa pojemność aku jest grubo ponad dwa razy większa
Gość Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 No jest dużo lepiej, teraz napięcie na aku jest takie jak być powinno, prąd ładowania przez to jest większy i wykorzystana procentowa pojemność aku jest grubo ponad dwa razy większa Czyli jednak mimo to że aku ma ładowanie 14.6 dodanie kabla zrobiło robotę.Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 8 minut temu, adrian2901 napisał: Czyli jednak mimo to że aku ma ładowanie 14.6 dodanie kabla zrobiło robotę. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka No raz ma 14,4 , później 14,6 V, można spokojnie przymknąć oko , średnia nie przekracza 14,5 V Jest dobrze
Gość Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 Można by spróbować jeszcze odkręcić oryginalny kabel a zostawić tylko dolozony. Bo koledzy pisali że wtedy napięcie było trochę niższe niż przy 2 kablach ale wyższe niż na starym. Ogólnie będę obserwował co się dzieje i w razie "W" dam znac. Bo trochę martwi mnie to że nawet przy włączonym co się da ładowanie spadnie na chwilę z 14.6 na 14.4 i wróci znowu na 14.6. Zawsze w glowie siedzi że powinno być te magiczne 14.4V. [emoji16]Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 No raz ma 14,4 , później 14,6 V, można spokojnie przymknąć oko , średnia nie przekracza 14,5 V Jest dobrze [emoji4] Można by spróbować jeszcze odkręcić oryginalny kabel a zostawić tylko dolozony. Bo koledzy pisali że wtedy napięcie było trochę niższe niż przy 2 kablach ale wyższe niż na starym. Ogólnie będę obserwował co się dzieje i w razie "W" dam znac. Bo trochę martwi mnie to że nawet przy włączonym co się da ładowanie spadnie na chwilę z 14.6 na 14.4 i wróci znowu na 14.6. Zawsze w glowie siedzi że powinno być te magiczne 14.4V. [emoji16]Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 6 minut temu, adrian2901 napisał: Można by spróbować jeszcze odkręcić oryginalny kabel a zostawić tylko dolozony. Bo koledzy pisali że wtedy napięcie było trochę niższe niż przy 2 kablach ale wyższe niż na starym. Ogólnie będę obserwował co się dzieje i w razie "W" dam znac. Bo trochę martwi mnie to że nawet przy włączonym co się da ładowanie spadnie na chwilę z 14.6 na 14.4 i wróci znowu na 14.6. Zawsze w glowie siedzi że powinno być te magiczne 14.4V. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Nie no wahaniami rzędu 0,2 V to nie ma się co przejmować , za dużo czynników wpływa na to by altek dał radę utrzymać je idealnie. Idealnego napięcia to można oczekiwać od porządnego zasilacza stabilizowanego i to przy stałym , a nie zmiennym obciążeniu
beemek88 Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 U mnie też wczoraj pojawił się ten problem. Na alternatorze mam 14,5 V, na tym połączeniu pod szybą już tylko 12,6 V. Ktoś z was Panowie wyciągał może ten oryginalny kabel i próbował go naprawić? W sensie przeczyścić wszystkie styki, zaizolować itp. Nie chcę robić bypasuu bo dla mnie to druciarstwo
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 19 godzin temu, beemek88 napisał: U mnie też wczoraj pojawił się ten problem. Na alternatorze mam 14,5 V, na tym połączeniu pod szybą już tylko 12,6 V. Ktoś z was Panowie wyciągał może ten oryginalny kabel i próbował go naprawić? W sensie przeczyścić wszystkie styki, zaizolować itp. Nie chcę robić bypasuu bo dla mnie to druciarstwo Jak lubisz się bawić to wyciągnij stary i daj elektrykowi niech dorobi drugi taki według wzoru Myślę że naprawiać w starym nie ma co, podejrzewam że fabryka przyoszczędziła na miedzi a także na wadze i zrobili go z amelinium To są oczywiście tylko podejrzenia, bo nie grzebałem w B8, ale patrząc na ilość problemów z tym kabelkiem, to jakoś nie mogę sobie wyobrazić że on może być miedziany
polo25 Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 Żeby wyciągnąć ten oryginalny kabel musisz się dostać do rozrusznika, a to już nie jest takie proste i jest z tym trochę zabawy. Jak by było to takie proste nikt by tutaj nie bawił się w dokładanie nowego kabla tylko by stary wymienili na nowy.
piotrsob1 Opublikowano 11 Listopada 2017 Opublikowano 11 Listopada 2017 53 minuty temu, pens napisał: U mnie jest ten problem, że zapala się po przejechaniu kilku km kontrolka ładowania. Alternator do regeneracji? Sprawdź multimetrem napięcie na zacisku B+ alternatora, przy pracującym przez dłuższy czas silniku , powinno wynosić 14-14,V . Jak będzie dużo niższe to altek naprawy/wymiany
beemek88 Opublikowano 12 Listopada 2017 Opublikowano 12 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 9.11.2017 o 14:23, polo25 napisał: Żeby wyciągnąć ten oryginalny kabel musisz się dostać do rozrusznika, a to już nie jest takie proste i jest z tym trochę zabawy. Jak by było to takie proste nikt by tutaj nie bawił się w dokładanie nowego kabla tylko by stary wymienili na nowy. Faktycznie, po przeglądnięciu jak idzie ten kabel zdecydowałem się na...bypass Puściłem dodatkowy kabel przez tą gumową przelotkę i w czarnej peszli, także instalacja wygląda jak ori. Użyłem kabla 20 mm^2 o długości 2 metrów. Dorobiłem sobie też śrubę w punkcie zejścia się plusów. Edytowane 12 Listopada 2017 przez beemek88
simon80bl Opublikowano 13 Listopada 2017 Opublikowano 13 Listopada 2017 Witam u mnie też bypass juz zamontowany. Teraz 14.7 na podszybiu wcześniej było 13.4. Długość kabla 1.5 m poprowadzony jak na zdjęciach. Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
yanekk Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 W dniu 11.11.2017 o 09:33, pens napisał: U mnie jest ten problem, że zapala się po przejechaniu kilku km kontrolka ładowania. Alternator do regeneracji? Miernik napięcia powinien dać odpowiedź na kluczowe pytania, bo analizując temat, zbyt wielu opcji tam nie ma. Przewody albo alternator się kończy (łożyska, szczotki itd). Plus jest taki, że nie trzeba kupować nowego, wystarczy regeneracja. Jak auto jest zimne, to jest okey, ale gdy się nagrzewa to alternator może wykazywać braki ładowania. Tzw zimny lut. Jeżeli jesteś z WWA, to podjedź do http://altroz.pl/regeneracja_alternatorow/
Andrzej85 Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 (edytowane) Witam. Z powodu słabego ładowania założyłem dodatkowy przewód od alternatora do tej puszki rozdzielczej na podszybiu i teraz napięcie ładowania na akumulatorze mam 14.7v i czy to nie za dużo? Pytanie do tych co już jakiś czas jeżdżą z taką modyfikacją jak jest u Was z napięciem ładowanie i czy coś złego sie nie dzieje jeśli jest ono takie wysokie? Edytowane 10 Lutego 2018 przez Andrzej85
corradoowner Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 6 godzin temu, Andrzej85 napisał: Witam. Z powodu słabego ładowania założyłem dodatkowy przewód od alternatora do tej puszki rozdzielczej na podszybiu i teraz napięcie ładowania na akumulatorze mam 14.7v i czy to nie za dużo? Pytanie do tych co już jakiś czas jeżdżą z taką modyfikacją jak jest u Was z napięciem ładowanie i czy coś złego sie nie dzieje jeśli jest ono takie wysokie? Jak będziesz mierzył napięcie zaraz po odpaleniu auto to miernik może pokazać Ci nawet 15,5V. W zależności od stopnia rozładowania akumulatora sterownik dąży do jak najszybszego naładowania aku wiec chwilowo może pokazać wartości powyżej 15V. Jak sprawdzisz ładowanie za kilka-kilkanaście minut to na pewno wartość napięcia będzie spadać. Przy aku naładowanym do pełna miernik może Ci pokazać wartości rzędu 13V lub nawet mniej i też będzie to poprawny wynik. W trakcie wyprzedzania, kiedy wciśniesz pedał gazu do końca bo chcesz nagle przyspieszyć, sterownik potrafi wyłączyć całkowicie alternator i włączyć po zakończonym manewrze i ustabilizowaniu jazdy. Działa to na zasadzie soft start więc nawet nie odczujesz kiedy alternator został wyłączony i włączony ponownie.
Andrzej85 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Napięcie mierzyłem zaraz po odpaleniu auta a akumulator mam juz w kiepskiej kondycji bo jest od nowości więc stąd takie duze napięcie. Dzięki za odpowiedź.
Kodzak33 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 A próbował ktoś przed założeniem dodatkowego kabla odkręcić stary i wyczyścić końcówki?
polo25 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 A próbował ktoś przed założeniem dodatkowego kabla odkręcić stary i wyczyścić końcówki? Żeby wyciągnąć stary przewód musisz wyjąć rozrusznik... raczej nikomu się tego nie opłaca robić.
Kodzak33 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, polo25 napisał: 2 godziny temu, Kodzak33 napisał: A próbował ktoś przed założeniem dodatkowego kabla odkręcić stary i wyczyścić końcówki? Żeby wyciągnąć stary przewód musisz wyjąć rozrusznik... raczej nikomu się tego nie opłaca robić. Ok ale z tego co wiem to łamią się końcówki przy "oczku" lub utleniają wystarczy skrócić i zarobić nowe oczko.
polo25 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Ok ale z tego co wiem to łamią się końcówki przy "oczku" lub utleniają wystarczy skrócić i zarobić nowe oczko.Ale o którym "oczku" mówisz?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się