Galetto Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 U mnie status wraca na 6 po wylaczeniu zaplonu. Może dlatego, że testujesz na podpiętym aucie z odpowiednim kluczem w stacyjce... Przy new mode na stole i odłączeniu zasilania nie zmienia swojego statusu dalej jest 04. Jak nie było na wyswietlaczu km 0-1 to new mode nie był włączony. Na moim testowym angolu nic takiego się nie pojawia... I nie ma znaczenia czy new mode zrobione VEP czy VDC czy z palca wpisane w odpowiednim adresie. Widać od razu po tym, że kontrolka IMMO przestaje migać, a VCDS 023 też prawdę powie.
ganjaq Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 POMOCY!!! Kiedyś już wisiałem nad RB4 tydzień, zanim wyczytałem że koniecznie trzeba zmienić tryb na 4. Wtedy adaptacja udała się. Dziś mam kolejny licznik, angola, i za nic nie chce się dać przypisać. Posłużę się zdjęciami: Problem polega na tym że za h... po wpisaniu starego pinu w celu przyuczenia vinu, naciśnięciu test, vin ładnie odnajduje ale nie podświetla się "save" żeby zakończyć adaptację i zapisać. Na żadnej wersji vaga 311.2en,e,n i vcds1.1 wogóle coś śmieszny bo pisze że piny niepoprawne a poprawne a na vcds 1.2 pisze że wersja niepełna chodź niby full . Po naciśnięciu "done, go back" bez "save" mamy drugie okno: Podkreślam raz jeszcze, robie: 0. Vag eepromer i new mode 1. Na kanale engine loguje się pinem starego licznika za razem ecu (niby nie trzeba więc próbowałem i tak i tak) 2. Przechodzę w instrument i daje login nowym pinem 3. Później adaptacja i kanał 50 4. Read, wpisuje stary pin i robię test 5. Pokazuje się vin i "nie ma możliwości wcisnąć save"
OskiUK Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Zle robisz;) Ustaw w tryb 4, odpal vcds, wejdz w instrument [17], adaptacje [10] i tam na kanale 50 wpisz swoj pin z zerem na poczatku, by mial 5 cyfr, test, save, done. Nastepnie wejdz w kanal 21, dopisz kluczyki i gotowe. Nie loguj sie w zegary przez [11], tylko przyucz go na kanale 50 jak pisalem;)
dawidstefan Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 Zle robisz;) Ustaw w tryb 4, odpal vcds, wejdz w instrument [17], adaptacje [10] i tam na kanale 50 wpisz swoj pin z zerem na poczatku, by mial 5 cyfr, test, save, done. Nastepnie wejdz w kanal 21, dopisz kluczyki i gotowe. Nie loguj sie w zegary przez [11], tylko przyucz go na kanale 50 jak pisalem;) Witam wszystkich Jest to moj pierwszy post na tym forum mam maly problen z Audi A4 a konkretnie po zmianie licznika Po wymianie licznika na taki sam (8E920930T) nie mogę adaptować nowego w kanale 50 pin licznika znam i loguje się bez problemu , ale jak w kanale 50 podaję Pin do sterownika to niestety nie idzie Pin posiadam i za każdym razem w polu gdzie powinien pokazać się VIN wyświetla się DISABLED. Oczywiście Vag eepromer i Ustawiam w tryb 4 na wyświetlaczu jest SAVE ale jak zmienię tryb 6 na 4 to pokazuje 0-1 Pomyślałem zobaczę czy klucze dopisze i tu też lipa. Niby sprawa prosta nowy licznik -17 następnie login (Pin od nowego licznika) adaptacja kanał 21 , wpisuje 1 lub 2 i ERROR Jak wejdę w silnik , login to powinienem się zalogować podając pin sterownika (odczytałem VagDashCan-em) ??? , jak się loguje to też wyskakuje mi że Pin nie poprawny proszę o poradę Pozdrawiam
ganjaq Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 (edytowane) Wydaje mi się że wystarczy jak zmienisz program ale: Jeśli nie to włóż stary licznik, wyjmij pin vag eeprom-erem. Wejdź w engine 01 vagiem, jeśli pin ze starego licznika jest wyjęty prawidłowo, jest prawidłowy musi udać się zalogować do silnika. Wyjmi Stary zegar, włóż nowy, od czytaj pin, zaloguj się do instruments 17. Jeśli pin prawidłowy uda się zalogować. Można wejść w adaptację 10 i kanał 00 czyli formatowanie do fabrycznych, ale nie trzeba. Kanał 50, wpisujemy stary pin cztero cyfrowy poprzedzony zerem. Test i save. Oczywiście tę cześć robimy w trybie 4. Adaptacje kluczy zrób w trybie 6, logiczne że tobie nie pójdzie, po pierwsze przez zły tryb, po drugie przez to że próbujesz dodawać obce klucze do obcego licznika, ty musisz te klucze oszukać, że już się znają. Musisz zaadaptować wpierw nowy licznik Edytowane 28 Lutego 2016 przez ganjaq
dawidstefan Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 (edytowane) Wydaje mi się że wystarczy jak zmienisz program ale: Jeśli nie to włóż stary licznik, wyjmij pin vag eeprom-erem. Wejdź w engine 01 vagiem, jeśli pin ze starego licznika jest wyjęty prawidłowo, jest prawidłowy musi udać się zalogować do silnika. Wyjmi Stary zegar, włóż nowy, od czytaj pin, zaloguj się do instruments 17. Jeśli pin prawidłowy uda się zalogować. Można wejść w adaptację 10 i kanał 00 czyli formatowanie do fabrycznych, ale nie trzeba. Kanał 50, wpisujemy stary pin cztero cyfrowy poprzedzony zerem. Test i save. Oczywiście tę cześć robimy w trybie 4. Adaptacje kluczy zrób w trybie 6, logiczne że tobie nie pójdzie, po pierwsze przez zły tryb, po drugie przez to że próbujesz dodawać obce klucze do obcego licznika, ty musisz te klucze oszukać, że już się znają. Musisz zaadaptować wpierw nowy licznik Witam Pin wyciagniety ze sterownika sinika ,nie moge sie tym pinem zalogowac , Vag Com krzyczy ze Pin niepoprawny i przy prubie przyuczenia licznika w kanal 50 podajac pin sterownika silnika za kazdym razem DISABLED stary licznik uwalony i nie da rady z nim nic zrobic, . A gdybym kupil nowe transpondery to jak je przyuczyc , bo slyszalem ze trzeba je jakos najpierw przygotowac ew. podesle wsady ze sterownika silnika i tego nowego licznika moze ktos zerknie i cos wymysli pozdrawiam Edytowane 28 Lutego 2016 przez dawidstefan
ganjaq Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Wygląda na to że albo zły stary pin albo program. Na razie nie zawracaj sobie głowy nowymi transponderami, do puki nie zaadaptujesz licznika IMO id z licznika będzie inne jak w ecu, ponoć da się w drugą stronę przyuczać, nauczyć ecu IMO licznika, ale tam i tak musisz znać stary pin. Masz dostęp do vag dash dana to możesz albo wyłączyć IMO w aucie, albo wyedytować wsad i wpisać na sztywno vin i IMO id. Ale puki co podeśle Ci sprawdzony program.
dawidstefan Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 (edytowane) Wygląda na to że albo zły stary pin albo program. Na razie nie zawracaj sobie głowy nowymi transponderami, do puki nie zaadaptujesz licznika IMO id z licznika będzie inne jak w ecu, ponoć da się w drugą stronę przyuczać, nauczyć ecu IMO licznika, ale tam i tak musisz znać stary pin. Masz dostęp do vag dash dana to możesz albo wyłączyć IMO w aucie, albo wyedytować wsad i wpisać na sztywno vin i IMO id. Ale puki co podeśle Ci sprawdzony program. Immo wylaczyc moge ,i auto odpala ale mrugaja kierunki i nie chodza wentyltory co do programu to raczej jest ok . mam Vag com 704 i 409 i na obu ten sam problem .Do licznika loguje sie bez problemu a do Sterownika EDC15 nie , pisze ze Pin niepoprawny moze podesle Ci wsad sterownika i zerkniesz czy pin jaki podaje mi VagDashCan jest ok Edytowane 28 Lutego 2016 przez dawidstefan
matshita Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 Też chcę wymienić zegary RB4 w A4/B6 ale nie znam pinu do nowych zegarów. Czytając temat są tu zdania podzielone i mam pytanie jak odczytać pin z nowych zegarów ? Jaki jest schemat podłączenia licznika na stole aby tak odczytać pin, bo wolałbym już go mieć jak zacznę wymianę. Jeżeli podepnę nowe zegary do auta to mogę odczytać tam pin do nich i wtedy procedura tu opisana z nowym i starym pinem ?
jaras99 Opublikowano 10 Października 2019 Opublikowano 10 Października 2019 W dniu 15.11.2015 o 23:28, OskiUK napisał: Zle robisz;) Ustaw w tryb 4, odpal vcds, wejdz w instrument [17], adaptacje [10] i tam na kanale 50 wpisz swoj pin z zerem na poczatku, by mial 5 cyfr, test, save, done. Nastepnie wejdz w kanal 21, dopisz kluczyki i gotowe. Nie loguj sie w zegary przez [11], tylko przyucz go na kanale 50 jak pisalem;) VEP 1.19g wycignąłem PIN z mojego starego licznika. Zakupiłem nowy kolor. Czy ktoś może potwierdzić, zacytowany wyżej tok postępowania jest poprawny? Całą operację przygotowania nowego licznika do włożenia do auta na zasadzie P&P chcę zrobić "na stole" wraz z przypisaniem kluczyków. Obawiam się jednak, że to tak nie zadziała, bo nowy licznik po zalogowaniu się starym pinem nie pobierze przeciez danych z ECU auta. Jak w takim razie powienienem postąpić?
GrayNoName Opublikowano 12 Stycznia 2022 Opublikowano 12 Stycznia 2022 (edytowane) Odkopuję dla potomnych. Jeśli ktokolwiek robi wszystko zgodnie z opisami i poradnikami, a przy próbie adaptacji nowego licznika po kliknięciu "test" znika opcja kliknięcia "save/zapisz", polecam spróbować użyć VAG COM 409.1 zamiast VAG COM z forum. Spędziłem z 10h jak nie więcej kombinując na wszelkie sposoby łącznie z ręczną edycją wsadu z liczników itp, ale nic nie działało. Ostatecznie próba z VAG COM 409.1 zakończyła się powodzeniem. Piszę ponieważ przeczytałem dziesiątki stron i nikt nie napisał nigdzie że v311 (jak dobrze pamiętam) może powodować ten problem. Z sukcesem wymieniłem zegary czerwone na zegary S4. Różnica kolosalna. Przy VFIZ nie ten samochód. Jedynie VFIZ sprawia problemy ale to już długa historia na inny wątek. :/ Edytowane 12 Stycznia 2022 przez GrayNoName
pelonek1 Opublikowano 12 Stycznia 2022 Opublikowano 12 Stycznia 2022 1 minutę temu, GrayNoName napisał: Jedynie VFIZ sprawia problemy ale to już długa historia na inny wątek. :/ Pisz, jestem ciekaw.
GrayNoName Opublikowano 12 Stycznia 2022 Opublikowano 12 Stycznia 2022 Ogólnie rzecz ujmując występują problemy z ciągłym resetowaniem się interfejsu. Przy czerwonym liczniku problem występował do tego stopnia że niejednokrotnie zamiast przebiegu wyskakiwał "safe". Interfejs został wymieniony na nowy tydzień temu. Zamontowałem do licznika z s4 z kolorowym fis (oczywiście program vfiz zmieniony dla kolorowych liczników) i dwa dni byłem mega zadowolony, a dziś znów zaczęły się resety na nowym sprzęcie. W efekcie przestało pokazywać dane z obd na vfiz. Czekam obecnie na odpowiedź od QMATIS, a raczej na plik z czystym softem żebym mógł wgrać od nowa i dodawać wskaźniki jeden po drugim z nadzieją że może to jakaś funkcja robi problemy i że będzie działać jak jej nie włączę. Szczerze mówiąc to przy pieniądzach jakie włożyłem w samochód w ciągu ostatniego roku to już nie mam siły i chyba będę po prostu tak jeździł jak się nie uda ogarnąć. :/
pelonek1 Opublikowano 12 Stycznia 2022 Opublikowano 12 Stycznia 2022 (edytowane) @GrayNoNameteż wg mnie ten VFIZ nie jest idealny, jednak daje radę. Z laptopem już prawie nie muszę chodzić do auta i w każdej chwili mogę zobaczyć to co mnie interesuje włącznie z odczytaniem i skasowaniem błędów. Mam go zamontowanego od około miesiąca, przejechałem z 3,5 k km. SAFE zapalił mi się tylko raz podczas montażu i raz później. Mam jakieś tam błędy sporadyczne w kole kierownicy i radiu bo czasem się zawiesi i nie mogę odebrać telefonu np. no i jest błąd związany z Telematic ale ten musi być na stałe. Najbardziej co mnie wkurza to jak jest już tak z -5 st. C i poniżej na zewnątrz to pojawia się błąd związany z automatyczną skrzynią (mam manual) i na zegarach pali się wszystko związane z hamulcami. Hamulce, ABS działają wtedy poprawnie a błąd znika po przejechaniu około 2-3 km, jak zniknie to nie zapisuje się w żadnym sterowniku. Edytowane 12 Stycznia 2022 przez pelonek1
GrayNoName Opublikowano 12 Stycznia 2022 Opublikowano 12 Stycznia 2022 3 minuty temu, pelonek1 napisał: @GrayNoNameteż wg mnie ten VFIZ nie jest idealny, jednak daje radę. Z laptopem już prawie nie muszę chodzić do auta i w każdej chwili mogę zobaczyć to co mnie interesuje włącznie z odczytaniem i skasowaniem błędów. Mam go zamontowanego od około miesiąca, przejechałem z 3,5 k km. SAFE zapalił mi się tylko raz podczas montażu i raz później. Mam jakieś tam błędy sporadyczne w kole kierownicy i radiu bo czasem się zawiesi i nie mogę odebrać telefonu np. no i jest błąd związany z Telematic ale ten musi być na stałe. Najbardziej co mnie wkurza to jak jest już tak z -5 st. C i poniżej na zewnątrz to pojawia się błąd związany z automatyczną skrzynią (mam manual) i na zegarach pali się wszystko związane z hamulcami. Hamulce, ABS działają wtedy poprawnie a błąd znika po przejechaniu około 2-3 km, jak zniknie to nie zapisuje się w żadnym sterowniku. Rozwiązanie nie idealne, ale poprzedni silnik mi uratowało przed przedwczesną śmiercią jak poszedł wąż od nagrzewnicy i nie było nic widać że coś jest nie tak. Bez niego by silnik padł a tak to do jeździłem do wymiany. Mnie najbardziej wkurza że jak się resetuje (potrafi kilka razy na 1,5km co mam do pracy) to jak są dźwięki włączone to słychać piknięcie i kilka sekund przed resetem wszystko się zacina. Mam nadzieję dostać plik i wgrać czysty + dodać tylko kilka niezbędnych wskaźników. Temperature oleju, ciśnienie doładowania, ciśnienie oleju i fajnie było mieć temperature kata bo czujnik egt mi coś przestał działać, ale kat jest na obd i teraz nie działa. Zobaczy się jak to będzie. W rok włożyłem do samochodu w robociźnie i częściach ok 4-5k euro i mam już dość. Zostały do zrobienia nadkola przód, wymienić przepływkę, korekta softu i może kiedyś jeszcze zrobię ten FMIC. Na razie mam dość już.
pelonek1 Opublikowano 12 Stycznia 2022 Opublikowano 12 Stycznia 2022 2 minuty temu, GrayNoName napisał: Mnie najbardziej wkurza że jak się resetuje U mnie nic się nie resetuje akurat. Tak czy inaczej to pójdzie pewnie na reklamację, już ze sprzedawcą rozmawiałem telefonicznie, kazał odesłać i przyśle drugi. 1
pelonek1 Opublikowano 12 Stycznia 2022 Opublikowano 12 Stycznia 2022 @GrayNoNamea może masz w ustawieniach odznaczone "zwolnij OBD" i dlatego nie czyta Ci po OBD?
GrayNoName Opublikowano 12 Stycznia 2022 Opublikowano 12 Stycznia 2022 26 minut temu, pelonek1 napisał: @GrayNoNamea może masz w ustawieniach odznaczone "zwolnij OBD" i dlatego nie czyta Ci po OBD? Nie. Sprawdzałem to w pierwszej kolejności. ? Teraz zwolnilem obd w nadzieji że resety znikną ale niestety. Wydaje mi się że może na na to wpływ funkcja pomiary przyspieszeń bo się zresetowały wyniki a ich nie dotykałem. Będę szukał na pewno. Nie mam chęci ale pewnie wrócą za jakiś czas.
jackyq163 Opublikowano 14 Lutego 2023 Opublikowano 14 Lutego 2023 W dniu 28.02.2016 o 01:56, ganjaq napisał(a): Wydaje mi się że wystarczy jak zmienisz program ale: Jeśli nie to włóż stary licznik, wyjmij pin vag eeprom-erem. Wejdź w engine 01 vagiem, jeśli pin ze starego licznika jest wyjęty prawidłowo, jest prawidłowy musi udać się zalogować do silnika. Wyjmi Stary zegar, włóż nowy, od czytaj pin, zaloguj się do instruments 17. Jeśli pin prawidłowy uda się zalogować. Można wejść w adaptację 10 i kanał 00 czyli formatowanie do fabrycznych, ale nie trzeba. Kanał 50, wpisujemy stary pin cztero cyfrowy poprzedzony zerem. Test i save. Oczywiście tę cześć robimy w trybie 4. Adaptacje kluczy zrób w trybie 6, logiczne że tobie nie pójdzie, po pierwsze przez zły tryb, po drugie przez to że próbujesz dodawać obce klucze do obcego licznika, ty musisz te klucze oszukać, że już się znają. Musisz zaadaptować wpierw nowy licznik Jak wprowadzić licznik w tryb 4? Commanderem to zrobię? Pozdrawiam!
Banan Opublikowano 14 Lutego 2023 Opublikowano 14 Lutego 2023 (edytowane) Commander z daleka od zegarów B6 bo zrobić cegiełkę , jedynie Vag eeprom programeerem ustawisz w tryb newmode ( też ostrożnie trzeba bo już miałem parę przypadków DEF Error ) ale niestety masz diesla , one z reguły idą opornie i wywala w adaptacji system not OK - wtedy pozostaje tylko przepisanie Immo z licznika do licznika ( trzeba mieć odpowiedni sprzęt ) możesz spóróbować wyedytować Vin w nowych zegarach na swój , wiem że komuś to pomogło i adaptacja poszła , ja kiedyś komuś tak próbowałem i się nie udało - zresztą mam sprzęt więc nie kombinuje Edytowane 14 Lutego 2023 przez Banan
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się