Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kąt pochylenia przednich kół


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pewien problem z kątem pochylenia przednich kól. Sprawa wyglada tak, oba kola maja lekki negatyw nie widac tego na oko ale na ustawianiu zbieznosci wyszlo ze jest dos znacznie ponad norme. Efektem sa zdarte od srodka obie opony letnie i powoli juz zimowki tez sie koncza a maja zaledwie 2 lata. Mechanicy twierdza ze/tego nie da sie przestawic bo kat pochylenia kol nie jest regulowany. Wachacze wedlug mnie nie sa winne bo na starych wachaczach tak bylo i na calkiem nowym zawiasie jest dokladnie tak samo. Zbieznosc juz kilkuktornie byla robiona ale to nic nie daje. Ma ktos jakies pomysly co na to poradzic?

Opublikowano

Moze masz wahacze przykrecone na zewnetrzne otwory w sankach?

Opublikowano (edytowane)

Moze masz wahacze przykrecone na zewnetrzne otwory w sankach?

Nawet nie wiedziałem że są zewnętrzne i wew.

Sprawdzę dzisiaj jak jest naprawdę.

Edytowane przez kisior87
Opublikowano

jest tak jak kolega wyżej napisał,są po dwa otwory na stronę i ty masz przykręcone wahacze na tych zewnętrznych dlatego masz koła na minusie :wink:

Opublikowano

Jesli to prawda to przez mechanika jestem 2 kpl opon w plecy.:/

Opublikowano

Witam mam pewien problem z kątem pochylenia przednich kól. Sprawa wyglada tak, oba kola maja lekki negatyw nie widac tego na oko ale na ustawianiu zbieznosci wyszlo ze jest dos znacznie ponad norme. Efektem sa zdarte od srodka obie opony letnie i powoli juz zimowki tez sie koncza a maja zaledwie 2 lata. Mechanicy twierdza ze/tego nie da sie przestawic bo kat pochylenia kol nie jest regulowany. Wachacze wedlug mnie nie sa winne bo na starych wachaczach tak bylo i na calkiem nowym zawiasie jest dokladnie tak samo. Zbieznosc juz kilkuktornie byla robiona ale to nic nie daje. Ma ktos jakies pomysly co na to poradzic?

Mam tak samo i nic się z tym nie da zrobić na sankach nie wyregulujesz bo jedna strona ciągnie drugą. Wydaje mi się że b5 są już zmęczone i schodzą się na kielichach myślałem kiedyś nad założeniem rozpórki ale niewiem czy to by coś pomogło.

Opublikowano

Ale tutaj chyba nie mówimy o regulacjach sanek tylko o wybraniu odpowiedniego otworu do zamocowania wachacza.

Opublikowano

Ja mam przykręcone na tych wewnętrznych a i tak mam negatyw a na tych zewnętrznych otworach bym się wogule nie odważył przykręcać wahaczy jakoś mi to podejrzanie wygląda

Opublikowano

Jakby kielichy sie schodzily to najwyzej na szrot by sie taka buda nadawała. To nie jest zgnite BMW ani opel.

Opublikowano (edytowane)

Jak nie możecie dołem ustawić to może jedynym sensownym rozwiązaniem (jeśli wszystkie wahacze i zwrotnica są nieuszkodzone) jest odpowiednio rozwiercić (zowalizować w odpowiednią stronę) otwory mocujące górną poduszkę?

Wtedy patrząc po rysunkach górna poduszka przesunięta zostanie na zewnątrz, a wraz z nią powinien zmienić się kąt zwrotnicy (ramię zwrotnicy idące do dwóch górnych wahaczy przesunięte zostanie na zewnątrz), a tym samym kąt pochylenia koła przesunie się w kierunku pozytywu... o ile czegoś nie przeoczyłem, ale patrząc chociażby po poniższym rysunku raczej nie:

http://obrazki.elektroda.net/23_1211315575.jpg

Zalatuje lekko druciarstwem, ale innego sposobu nie widzę...

Edytowane przez azure
Opublikowano

Sprawdzilem na ktorych otworach w sankach mam przykrecone wachacze. okazalo sie ze na wewnetrznych wiec pozamiatane. Macie jeszcze jakies pomysly co z tym zrobic?

Chyba ze jest tez mozliwosc montowania tego drugiego wachacza dolnego(mowa o wachaczu prostym nie tak zwanym bananie) rowniez w dwoch otworach, wewnetrznym i zewnętrznym. Wie ktos moze czy jest taka mozliwosc, bo tego akurat nie sprawdzilem

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzilem na ktorych otworach w sankach mam przykrecone wachacze. okazalo sie ze na wewnetrznych wiec pozamiatane. Macie jeszcze jakies pomysly co z tym zrobic?

Chyba ze jest tez mozliwosc montowania tego drugiego wachacza dolnego(mowa o wachaczu prostym nie tak zwanym bananie) rowniez w dwoch otworach, wewnetrznym i zewnętrznym. Wie ktos moze czy jest taka mozliwosc, bo tego akurat nie sprawdzilem

Z tego co wiem to te same sanki były montowane w a4 i a6 w a4 wahacze przykręcamy w wewnętrzne otwory a w a6 w zewnętrzne ponieważ ma większy rozstaw kół. Prosty wahacz też ma dwa otwory

Edytowane przez wojtek13001
Opublikowano

Czyli jeszcze nadzieja ze wachacz prosty jest w złym otworze.

Dzisiaj sprawdzilem w ktorym otworze jest zamontowany w wewnetrznym niestety. Pomóżcie bo juz nie mam pomysłów co ztym zrobić

Dzisiaj sprawdzilem w ktorym otworze jest zamontowany w wewnetrznym niestety. Pomóżcie bo juz nie mam pomysłów co ztym zrobić

Wpadlem na jeszcze jeden pomysl. Jade za pare dni do blacharza niech popatrzy czy to sie buda zeszla na kielichach czy w ogole cos innego. Jesli ze te kielichy sie zeszly to najwyzej go blacharz naciągnie i rozpórke wstawie.

Opublikowano

Coś nowego w temacie ?? Ostatnio zauważyłem że u mnie jedno koło z przodu też się położyło... :kwasny:

Opublikowano

Wlasnie zapomnialem napisac ze bylem u jednego poleconego specjalisty od zbieznosci i ntwierdzil ze lewa zwrotnica Jest skrzywiona. Wymienilem zwrotke i jest znacznie lepiej chociaz lekki negatyw jest ale w gornej granicy normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...