kopczyns1 Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Witam wszystkich mam problem ze swoją audiczką. Jest to model A4 z roku 1999 wyposażony w silnik 1.9TDI 90km oznaczenie AHU. Czasami podczas jazdy przeważnie jak jestem na 3 biegu przeciągnę lekko ponad 3tys obrotów słychać czasami takie cyknięcie i odrazu czuć że samochód traci swój ciąg, wbijam 4 bieg i ma mega muła w ogóle nie przyśpiesza. Do 3 biegu wszystko jest ok. Dziś podpiąłem auto pod boschowskiego KTS'a i pokazał błąd 4626 - Ciśnienie doładowania/różnica regulacji. W czym może tkwić problem, mechanik powiedział mi abym wyciągnął turbinę i ją dobrze przeczyścił myślicie że to może pomóc ?
Mirek1990 Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Może czyszczenie pomoże ale pierwsze sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe, Ja miałem ten sam problem i okazało się że wężyk był uszkodzony i auto powyżej 3tys obrotów wpadało w tryb awaryjny i nie miało mocy, po wymianie wężyka na nowy problem został usunięty .
Hezen Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Tak jak kolega wyżej pisze sprawdź wężyki podciśnienia. Przeładowanie może być spowodowane również przez niepoprawnie działający zaworek n75 oraz zacinającą się geometrię turbiny. Wysłane z mojego GT-I9100
baca2309 Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 (edytowane) To jest WG nie VNT, nie dawaj do czyszczenia bo tam nie ma co czyścić, do sprawdzenia wężyki szczególnie ten od gruszki, jeszcze możesz zmostkować wężyk od gruszki z turbo jak dalej bd odcinać to gruszka do wymiany Edytowane 4 Marca 2015 przez baca2309
kopczyns1 Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) narazie nie mam możliwości podpiąć VAG'a, ruszam właśnie sprawdzić wężyki od podciśnienia może coś się znajdzie. Może ktoś z Was zna dobrego mechanika w kujawsko-pomorskim najlepiej w okolicach Włocławka ? dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam ### Sprawdziłem przewody niestety nic niepokojącego nie znalazłem lecz na gumie łączącej nad turbiną przy jej końcach jest pełno oleju, czego to jest przyczyna możliwe że turbo bierze olej ? Ta guma znajduje się mniej więcej w obrębie zaznaczonego czerwonego pola Edytowane 5 Marca 2015 przez kopczyns1
baca2309 Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) jesli to jest twój silnik to masz afna a nie ahu. olej jest bo opaski sie poluzowały (dokręć), troche oleju w dolocie zawsze bedzie. w jesli chodzi o weżyki to je wymien a nie sprawdzaj(metr 7zł) Mostkowałeś turbo z gruszką? Edytowane 5 Marca 2015 przez baca2309
Bartollo Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Jeśli to na prawdę jest ahu to na 99% padł zaworek n75 (mozna go regenerować ) Zmostkuj tak jak kolega wyżej podpowiada przewody nadciśnienia pomijając N75 i fura powinna odżyć jeśli tak się stanie to n75 padł a w zasadzie sama sprężynka w nim
pinciol77 Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Potwierdzam, że to najprawdopodobniej zaworek N75. Przerabiałem dokładnie to samo u siebie. Rozebrałem go i okazało się, że sprężynka w środku była pęknięta. Wymieniłem za nowy i wszystko wróciło do normy. W moim przypadku był to koszt 30zł za używany zaworek.
mlody1206 Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 No u mnie n75 nic nie zmienił, dodaj że wszystkie przewody powymieniane mimo to cały czas jest ten sam problem. Zostaje jeszcze n18 i to chyba ostatnie co mi zostało.
mantix Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 (edytowane) N18 kolego nie steruje turbiną, więc nie tędy droga. Edytowane 22 Marca 2015 przez mantix
Hezen Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 (edytowane) N18 steruje zaworem egr który nie ma nic wspólnego z turbiną. Do sprawdzenia szczelność dolotu oraz skok sztangi geometrii turbiny. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 22 Marca 2015 przez Hezen
mantix Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Hezen to jest ahu, tu nie ma zmiennej geometrii
Hezen Opublikowano 23 Marca 2015 Opublikowano 23 Marca 2015 (edytowane) No jo... nie skapłem sie, a w tytule pisze dużymi literami <faceplam> W 1Z/AHU najczęstszymi problemami z mocą to przepływka oraz n75 który steruje zaworem upustowym. Posprawdzać wszystkie wężyki oraz szczelność dolotu, w końcu jak coś robić to raz i porządnie Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 23 Marca 2015 przez Hezen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się