Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wachacza dolnego (banan), a ustawianie geometrii.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ogolnie mam na zawieszeniu przejechane niecałe 20 kkm, lecz miałem lekka kolizje i przy sprawdzaniu stanu technicznego auta okazało się że owy wachacz czyli banan :banan: został uszkodzony (wybity) i tak myśle czy po wymianie bede musiał jechac na geometrie. Dzieki za pomoc ! :D

Opublikowano

Nie będziesz musiał, chyba że dojdą końcówki drążka . Wtedy tak.

Opublikowano

Okej, dzieki wielkie :)!

Opublikowano

Podepnę się pod temat. Mam pytanie odnośnie wahacza dolnego czyli banana. Chciałbym spróbować zrobić to sam. Czy dam radę to zrobić w domowych warunkach tzn bez kanału?

Opublikowano

Bez problemu, ja wymieniałem wszystkie 8 wachaczy bez kanału :D

Opublikowano

Ale przecież po założeniu nowego wahacza muszę go dokręcić na "obciążeniu". Jak to zrobić?

Opublikowano

Moj sie tak trzymał na sworzniu, że dopiero młotek 5 kg przyszedł z pomoca ustrojstwo jedne. A ja sobie do tego elegancko z wybijakiem podszedłem haha :grin: .

Opublikowano

Podłóż jakiś klocek albo drugi lewarek pod swożeń opuść auto żeby oparło się na swożniu i wtedy dokręć.

Opublikowano (edytowane)

a ja mam takie pytanie, jak w warsztatach mają podnośniki a nie mają kanału to jak dokręcają pod obciążeniem bo nie wierzę żeby się bawili w jakieś podstawianie pod koła podnośników do skrzyń itd a nikt się czołgał nie będzie pod samochodem. pytam bo czeka mnie wymiana kompletu i albo zrobię to sam albo dam do mechanika(sprawdzony)ale raczej oni dokręcą wszystko na sztywno w powietrzu bo mają tylko podnośniki kolumnowe.

Edytowane przez robitl
Opublikowano (edytowane)

a ja mam takie pytanie, jak w warsztatach mają podnośniki a nie mają kanału to jak dokręcają pod obciążeniem bo nie wieże żeby się bawili w jakieś podstawianie pod koła podnośników do skrzyń itd a nikt się czołgał nie będzie pod samochodem. pytam bo czeka mnie wymiana kompletu i albo zrobię to sam albo dam do mechanika(sprawdzony)ale raczej oni dokręcą wszystko na sztywno w powietrzu bo mają tylko podnośniki kolumnowe.

Pewnie przykręcają w powietrzu i wcale się tym nie przejmują bo robią nie dla siebie tylko dla klienta. Jak się popsuje to zawsze zwalą na złą jakość , a do błędu się żaden nie przyzna. Potem klient i tak zapłaci. Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Tzn, jak ja wymieniałem na warsztacie wymienilismy elegancko na podnosniku sruby dokrecone jako tako aby sie trzymały w miare ciasno, z podnosnika na kanał i sie dowaliło sruby do konca i po temacie :P

Opublikowano

Panowie mam pytanko . Czy przy dokręcaniu górnych wahaczy , wszystkie śruby dokręcam dopiero po opuszczeniu auta , czy tylko te śruby przy gumowych tulejach ? a tę nieszczęsną długą śrubę którą zawsze ciężko odkręcić dokręcić w powietrzu ?

Opublikowano

a jak się ma sprawa dokręcenia wahaczy przy wymianie gdy razem z nowymi wahaczami ląduje gwint?

mam dokręcać to przy takiej wysokości mniej wiecej na jakiej bede jeździł na gwincie???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...