czarko Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Witam. Pojawił mi się problem z moim ASN, obróciła się panewka. NIe wiem co było przyczyną ale uszkodzenie jest na 100% pewne, mechanik zlał olej i były opiłki, których nie dało się zebrać magnesem. Chciałbym się dowiedzieć czy warto to zrobić i czy silnik będzie po naprawie będzie śmigał jak wcześniej? Czy lepiej kupić silnik w całości i wstawić ? Dziękuje, za wszelkie odpowiedzi, ponieważ nie wiem co mam zrobić, a jest to duży wydatek i nie chce podejmować głupich decyzji. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez wrclaguna
waskivw Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Wszystko da się naprawić z b.dobrym efektem , przy okazji jest szansa na weryfikację pozostałych części , tłoki , pierścienie , blok, głowice itd. na pewno będzie drożej niż zakup używanego silnika . Kupując używany niestety jest to loteria , ja bym remontował , a na pewno wymontował z auta i rozebrał weryfikując stan i koszty naprawy .
Robero321 Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Jeśli tylko dostał wał i panewki to można się pokusić o naprawę jeśli i blok to już nie bardzo. Musiał byś zdjąć dół silnika sprawdzić jakie są uszkodzenia i wymienić wał razem z panewkami jeśli tylko to to koszty stosunkowo nie duże do wymiany silnika Po czym wnioskujesz że to na 100 % panewka się obróciła?
czarko Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Opublikowano 6 Marca 2015 Nie jestem pewien czy to na 100% panewka się obróciła ale mechanik powiedział, że na 100% jest to panewka bo są opiłki w oleju i to metaliczne stukanie na dole silnika. Jeszcze tego nie rozbieraliśmy. Problem był taki, że silnik na obrotach 900-1100 wydawał ten metaliczny dzwięk ale cicho, najgorzej było jak się przytrzymało na ok. 2000-2300 obr/min. Głośniej stukało gdy silnik uzyskał temp. 90 stopni. No właśnie zastanawiam się, żeby sprawdzić wał czy nie jest nigdzie obtarty, jeśli tak to do szlifu albo kupić używany i do tego nowe panewki.
waskivw Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Nie ma co gdybać , tak czy siak motor do wymontowania z auta . Jak się obróciła panewka to wał do szlifierni na pomiary , może wyjdzie pierwszy szlif ? Korbę można kupić używkę i też dać do sprawdzenia owalizacji , oczywiście pompa oleju obowiązkowo do sprawdzenia i wtedy można decydować co dalej . Zawsze lepiej jest silnik wyremontować jak auto ma jeździć dłużej , kupisz używkę i może też wyzionąć ducha , a wymiana silnika też kosztuje .
gibon_81 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Rozbierz i napisz co się sypło, potem coś więcej będzie wiadomo. Mam już trochę podobnych problemów za sobą to chętnie pomogę. Obstawiam, że pompa oleju już umiera.
iceweed Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Osiowanie walu, panewki,pierscienie, nowa pompa oleju i powinno pochodzić.
gibon_81 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Nowa pompa tylko ori czyli kupa siana :/ uzywka ok 300.
iceweed Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Uzywka odpada to lepiej caly silniik uzywany lezy do sprzedania asn 165tys przelotu
gibon_81 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 A używany silnik ma nową pompę bo nie rozumiem. W przelot 165 tys to nie uwierzę, co jest na potwierdzenie?
iceweed Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) a widziales żeby ktos wyremontowal silnik i dal stara pompe oleju? ksiazka serwisowa do 145tys silnik w idealnym stanie cichutki.Jestem go na tyle pewny ze montujemy zobaczysz jak chodzi jak cos nie tak demontujemy i nic nie placisz. Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez iceweed
BeyerBrown Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) Praktycznie nikt, kto remontuje ASN-a "w rozsądnych pieniądzach" nie założy mu nowej pompy, bo ta z aso to koszt prawie 4000zł, a warsztatów regenerujących je nie ma (do tych co kiedyś dzwoniłem z ciekawości to odpowiadają, że tylko pompami do diesli się zajmują), dlatego pozostaje albo używka albo sprawdzenie wydajności dotychczasowej pompy przed złożeniem naprawianego silnika do kupy. Albo kupno silnika z papierami Edytowane 6 Kwietnia 2015 przez BeyerBrown
gibon_81 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) i jeszcze bak benzyny gratis :DWidziałem tyle asnów z przebiegiem stu paru tysięcy, że do dziś mnie nosi. Wkońcu kupiłem ale i tak był rozebrany w drobny mak i złożony ponownie. Powodzenia Edytowane 6 Kwietnia 2015 przez gibon_81
iceweed Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) Z tym silnikiem co mam to trafiła się perełka poprostu , pozatym mam ksiazke serwisowa na potwierdzenie.Dobrze mówisz bez sensu zakladac stara pompe oleju do silnika po remoncie , lepiej kupic sprawny silnik niz tak robic. Gibon jak cos sluze pomoca mialem kilka silników asn. a takie chrobotanie w silniku to tez czesto wałek z kolektorze ssacym sie rozpada bo to plastikowe gówno. Pozdro Edytowane 6 Kwietnia 2015 przez iceweed
czarko Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) Remont zrobiony trwał 4 tygodnie, pierwsze 100km już ma za sobą. Pierwsza wymiana oleju po 1k km, jak na razie jeżdżę do 3k obr/min. Wymienione wszystkie uszczelki, panewki gówne i korbowe,śruby korbowodów, śruby głowic, poma używana kupiona oraz nowy rozrząd. Mechanik stwierdził, że silnik jest w bardzo dobrym stanie, tłoki nie popalone, głowice również w bardzo dobrym stanie. Zobaczymy jak będzie po wymianie oleju, gdy się wkręci silnik na wyższe obroty Edytowane 7 Maja 2015 przez czarko
przemek793014 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Remont zrobiony trwał 4 tygodnie, pierwsze 100km już ma za sobą. Pierwsza wymiana oleju po 1k km, jak na razie jeżdżę do 3k obr/min. Wymienione wszystkie uszczelki, panewki gówne i korbowe,śruby korbowodów, śruby głowic, poma używana kupiona oraz nowy rozrząd. Mechanik stwierdził, że silnik jest w bardzo dobrym stanie, tłoki nie popalone, głowice również w bardzo dobrym stanie. Zobaczymy jak będzie po wymianie oleju, gdy się wkręci silnik na wyższe obroty A pierścienie też wymieniałeś? Też chętnie bym się dowiedział jaki koszt remontu (jeśli mógłbyś uwzględnić ceny poszczególnych części).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się