Skocz do zawartości
IGNOROWANY

obrócila sie panewka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Pojawił mi się problem z moim ASN, obróciła się panewka. NIe wiem co było przyczyną ale uszkodzenie jest na 100% pewne, mechanik zlał olej i były opiłki, których nie dało się zebrać magnesem. Chciałbym się dowiedzieć czy warto to zrobić i czy silnik będzie po naprawie będzie śmigał jak wcześniej? Czy lepiej kupić silnik w całości i wstawić ?

Dziękuje, za wszelkie odpowiedzi, ponieważ nie wiem co mam zrobić, a jest to duży wydatek i nie chce podejmować głupich decyzji.

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

Wszystko da się naprawić z b.dobrym efektem , przy okazji jest szansa na weryfikację pozostałych części , tłoki , pierścienie , blok, głowice itd. na pewno będzie drożej niż zakup używanego silnika .

Kupując używany niestety jest to loteria , ja bym remontował , a na pewno wymontował z auta i rozebrał weryfikując stan i koszty naprawy .

Opublikowano

Jeśli tylko dostał wał i panewki to można się pokusić o naprawę jeśli i blok to już nie bardzo.

Musiał byś zdjąć dół silnika sprawdzić jakie są uszkodzenia i wymienić wał razem z panewkami jeśli tylko to to koszty stosunkowo nie duże do wymiany silnika

Po czym wnioskujesz że to na 100 % panewka się obróciła?

Opublikowano

Nie jestem pewien czy to na 100% panewka się obróciła ale mechanik powiedział, że na 100% jest to panewka bo są opiłki w oleju i to metaliczne stukanie na dole silnika. Jeszcze tego nie rozbieraliśmy. Problem był taki, że silnik na obrotach 900-1100 wydawał ten metaliczny dzwięk ale cicho, najgorzej było jak się przytrzymało na ok. 2000-2300 obr/min. Głośniej stukało gdy silnik uzyskał temp. 90 stopni. No właśnie zastanawiam się, żeby sprawdzić wał czy nie jest nigdzie obtarty, jeśli tak to do szlifu albo kupić używany i do tego nowe panewki.

Opublikowano

Nie ma co gdybać , tak czy siak motor do wymontowania z auta .

Jak się obróciła panewka to wał do szlifierni na pomiary , może wyjdzie pierwszy szlif ? Korbę można kupić używkę i też dać do sprawdzenia owalizacji , oczywiście pompa oleju obowiązkowo do sprawdzenia i wtedy można decydować co dalej .

Zawsze lepiej jest silnik wyremontować jak auto ma jeździć dłużej , kupisz używkę i może też wyzionąć ducha , a wymiana silnika też kosztuje .

Opublikowano

Rozbierz i napisz co się sypło, potem coś więcej będzie wiadomo. Mam już trochę podobnych problemów za sobą to chętnie pomogę. Obstawiam, że pompa oleju już umiera.

Opublikowano

Osiowanie walu, panewki,pierscienie, nowa pompa oleju i powinno pochodzić.

Opublikowano

Nowa pompa tylko ori czyli kupa siana :/ uzywka ok 300.

Opublikowano

Uzywka odpada to lepiej caly silniik uzywany lezy do sprzedania asn 165tys przelotu

Opublikowano

A używany silnik ma nową pompę bo nie rozumiem. W przelot 165 tys to nie uwierzę, co jest na potwierdzenie?

Opublikowano (edytowane)

a widziales żeby ktos wyremontowal silnik i dal stara pompe oleju? ksiazka serwisowa do 145tys silnik w idealnym stanie cichutki.Jestem go na tyle pewny ze montujemy zobaczysz jak chodzi jak cos nie tak demontujemy i nic nie placisz.

Edytowane przez iceweed
Opublikowano (edytowane)

Praktycznie nikt, kto remontuje ASN-a "w rozsądnych pieniądzach" nie założy mu nowej pompy, bo ta z aso to koszt prawie 4000zł, a warsztatów regenerujących je nie ma (do tych co kiedyś dzwoniłem z ciekawości to odpowiadają, że tylko pompami do diesli się zajmują), dlatego pozostaje albo używka albo sprawdzenie wydajności dotychczasowej pompy przed złożeniem naprawianego silnika do kupy.

Albo kupno silnika z papierami :D

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

i jeszcze bak benzyny gratis :DWidziałem tyle asnów z przebiegiem stu paru tysięcy, że do dziś mnie nosi. Wkońcu kupiłem ale i tak był rozebrany w drobny mak i złożony ponownie. Powodzenia

Edytowane przez gibon_81
Opublikowano (edytowane)

Z tym silnikiem co mam to trafiła się perełka poprostu , pozatym mam ksiazke serwisowa na potwierdzenie.Dobrze mówisz bez sensu zakladac stara pompe oleju do silnika po remoncie , lepiej kupic sprawny silnik niz tak robic. Gibon jak cos sluze pomoca mialem kilka silników asn. a takie chrobotanie w silniku to tez czesto wałek z kolektorze ssacym sie rozpada bo to plastikowe gówno. Pozdro

Edytowane przez iceweed
Opublikowano (edytowane)

Remont zrobiony trwał 4 tygodnie, pierwsze 100km już ma za sobą. Pierwsza wymiana oleju po 1k km, jak na razie jeżdżę do 3k obr/min. Wymienione wszystkie uszczelki, panewki gówne i korbowe,śruby korbowodów, śruby głowic, poma używana kupiona oraz nowy rozrząd. Mechanik stwierdził, że silnik jest w bardzo dobrym stanie, tłoki nie popalone, głowice również w bardzo dobrym stanie. Zobaczymy jak będzie po wymianie oleju, gdy się wkręci silnik na wyższe obroty ;)

Edytowane przez czarko
Opublikowano

Można wiedzieć jaki był koszt?

Opublikowano

Remont zrobiony trwał 4 tygodnie, pierwsze 100km już ma za sobą. Pierwsza wymiana oleju po 1k km, jak na razie jeżdżę do 3k obr/min. Wymienione wszystkie uszczelki, panewki gówne i korbowe,śruby korbowodów, śruby głowic, poma używana kupiona oraz nowy rozrząd. Mechanik stwierdził, że silnik jest w bardzo dobrym stanie, tłoki nie popalone, głowice również w bardzo dobrym stanie. Zobaczymy jak będzie po wymianie oleju, gdy się wkręci silnik na wyższe obroty ;)

A pierścienie też wymieniałeś?

Też chętnie bym się dowiedział jaki koszt remontu (jeśli mógłbyś uwzględnić ceny poszczególnych części).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...