Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciezko odpala ... pomocy !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z odpalaniem samochodu, założyłem nowy post ponieważ Stare posty są lekko inne i chciałem założyć nowy świeży :) natomiast u mnie wygląda to następująco... Czasem odpala dobrze czyli dotyk i pali, a czasami jest tak że musi obrócić silnikiem około 3/4 razy i dopiero zapali. Zawsze zapali i pracuje równo. EGR cieknie ale działa ostatnio go czyściłem. Ogólnie wymianialem filtr paliwa jakieś 2 tys temu bo myślałem ze to przez niego, lecz objaw jest taki sam. auto nie ważne jak stoi czy pochyło z góry czy na dól czy na lewo czy prawo jest przechylony... Zawsze grzeje świece i czekam az się wyłączą wiec procedurę odpalania przeprowadzam tez dobrze. Nie wiem co to może byc i dlatego chciał bym jakieś porady, wiem że może być to pompa lub zawór zwrotny wiec proszę powiedzieć gdzie to znajdę i jak sprawdzić czy wszystko jest ok.

Pozdrawiam

Opublikowano

zwiększ dawke startową vag-iem zobacz czy będzie różnica

Opublikowano (edytowane)

przede wszystkim uzupelni profil bo nie wiemy o czym piszesz. jaki silnik rocznik,rok,model.. sa to bardzo wazne sprawy ulatwia rozmowe;)

a w jakich mniej wiecej temperaturach odpala na tzw.dotyk a w jakich musisz dluzej krecic...?

Edytowane przez bubson22
Opublikowano

za 3 to raczej norma nie widziale jeszcze zeby komus odpalil.za pierwszym zakrecrniem :)

Opublikowano

Więc tak jak napisałem w odpowiedniej kategori, więc silnik to 1.9 TDI 130KM (AWX) , rok 2002, A4 B5 Avant.

Nie ma czy temperatura jest dodatnia czy nie, dzieje sie to czasami, Ze tak powiem "jak mu się zachce",

(Krzysiekctec) - niestety ale widzisz mój silnik odpala na dotyk, nie kreci długo ani nic, dlatego teraz mu sie cos zaczęło dziac i jest nie tak i musze usterke naprawic, dlatego się pytam.

A o co chodzi z tą dawka starową ? Bo dzieje sie to od 4 miesiecy gdzies, ale wczesniej nie mialem jak sie tym zajac aby naprawic, nikt nie grzebał w vag-u dlatego nie wiem o co chodzi ...

Opublikowano

Masz b6 a nie b5. Sprawdź świece żarowe, kat synchro, w tych silnikach często przyczyna słabego palenia są popekane uszczelnienia PD, winna może być też tandem pompa w której jest Zair zwrotny. Jednym słowem opcji jest wiele i aby trafić za pierwszym razem trzeba mieć troszkę szczęścia.

Opublikowano

Ok, przepraszam za pomylke. Prawda mam b6, a jak sadzisz od czego zacząc swiece zarowe dobre wmienilem 2 miechy temu... i dokladnie jak cos lokalizacje gdzie to szukac ... albo zdjecie podeslij jak mozesz :) z góry dziekuje za odpowiedzi oraz za pomoc w tej zagadce :D

Opublikowano

Popieram lukaszooo...

Opublikowano

Więc powiedzcie mi dokładnie teraz od czego zacząć i co sprawdzać :)

Opublikowano

Ani uszczelnień PD ani puszczającej tandem pompy nie da się sprawdzić na 100%, można sprawdzić parametry pośrednie ale konkretnej odp czy dany element jest sprawny nikt ci nie da. Pompę można sprawdzić jakie daje podciśnienie + jakie daje ciśnienie paliwa lecz trzeba mieć do tego odpowiednie manometry, wymiana na nowsza to koszt ok 150zl. Uszczelniaczy PD nie da sie sprawdzić bez wyciągnięcia pompek, wymiana kompletu + robota to koszt ok 300zl. Zrób logi jeśli wszystko jest ok to strzelał bym w tandem pompe.

Opublikowano

Oddałem auto do znajomego pompiarza który dobrze się zna na tych silnikach, wszystkie uszczelniacze i ciśnienia są dobre, nie ma wycieków ani żadnego pęknięcia ... Ale mam jedno pytanie, czy czujnik od płynu chłodzącego któryś może byś wadliwy i czy on może źle sterować i dlatego auto mi tak odpala ?? Czy ma to jakiś związek z odpalaniem samochodu ?

Opublikowano

Oddałem auto do znajomego pompiarza który dobrze się zna na tych silnikach, wszystkie uszczelniacze i ciśnienia są dobre, nie ma wycieków ani żadnego pęknięcia ... Ale mam jedno pytanie, czy czujnik od płynu chłodzącego któryś może byś wadliwy i czy on może źle sterować i dlatego auto mi tak odpala ?? Czy ma to jakiś związek z odpalaniem samochodu ?

moze tobyc czujnik ale to jest proste do zdiagnozowania kompem....a tak nawiasem jaka maszsynchronizacje walka rozrzadu

Opublikowano

Czujnik temp płyny chłodzącego nazywa sie G62/G2 są to dwa czujniki w jednym. Jeden daje temp na zegary sprawdza sie go w chodząc w 17 (instruments) - 08 (means Blocks) - (nie pamietam która grupa ale chyba 1) . Drugi daje info dla ECU sprawdza sie go wchodząc w 01Engine - 08 (means Blocks) - grupa 01 (bedzie temp płynu). Obie wartości powinny byc tożsame przed odpaleniem silnika i po rozgrzaniu do 90C.

Opublikowano (edytowane)

Czujnik temp płyny chłodzącego nazywa sie G62/G2 są to dwa czujniki w jednym. Jeden daje temp na zegary sprawdza sie go w chodząc w 17 (instruments) - 08 (means Blocks) - (nie pamietam która grupa ale chyba 1) . Drugi daje info dla ECU sprawdza sie go wchodząc w 01Engine - 08 (means Blocks) - grupa 01 (bedzie temp płynu). Obie wartości powinny byc tożsame przed odpaleniem silnika i po rozgrzaniu do 90C.

Podepne sie pod temat.

Wymienilem na nowy ori i jak osiagnie 90 stopni to masakra. Odpala jak stare padlo. Jak go odepne to jest ok. Wczesnijeszy wymienilem bo klamal z temperetura na desce?

Dlaczego tak sie dzieje? Dawka startowa za niska na cieplym?

Jak zimny albo max 80 stopni to od strzala wali!!!

Silnik AJM czyli PD

Edytowane przez Zimny Chirurg 2
Opublikowano

w twoim silniku dawke startową ustawia sobie ecu.

Opublikowano

w twoim silniku dawke startową ustawia sobie ecu.

Czyli co mi pozostaje ze tak sie dzieje? Jakis kumaty tuner jest w stanie to zmienic?

Opublikowano

Zrób komplet logów i auto scan całego auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...