Tomek9661 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Moi drodzy w związku z tym iż , jeszcze czegoś takiego nie widziałem proszę was o pomoc , może ktoś się z czymś takim spotkał. Otóż zakupiony kilka dni temu samochód według wszelkich oznaczeń na silniku i na karoserii jest wyposażony w silnik AWX , cały osprzęt się zgadza ma taki jak w AWX , kiedy zabrałem się za wymianę rozrządu zdejmuję obudowę patrzę a tam rozrząd z AVF ??? w sklepie po numerze vin miła pani poinformowała mnie iż samochód jest z 2002 roku i z fabryki został "wypchnięty" jako AWX . Poskładałem rozrząd oczywiście na AVF bo AWX nie pasował , na wszystkich szybach ma "2": co sugerowało by rok produkcji 2002 a le dokumenty od samego początku informują iż rokiem produkcji jest 2003 . Czy może mi ktoś naświetlić sprawę o co tutaj idzie ?
POWER-KRIS Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 (edytowane) A czym niby się te rozrządy różnią? [emoji12] Jeżeli Ci o napinacz biega to on jest do lipca 2002 stary hydrauliczny a od lipca nowy sprężynowy. I Avf i Awx. Edytowane 14 Marca 2015 przez POWER-KRIS
Tomek9661 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Opublikowano 14 Marca 2015 A czym niby się te rozrządy różnią? [emoji12] Jeżeli Ci o napinacz biega to on jest do lipca 2002 stary hydrauliczny a od lipca nowy sprężynowy. I Avf i Awx. No chodzi mi o to iż zamówiłem po oznaczeniu rozrząd i dostałem awx "otwieram silnik" a tam coś innego , różni się rorząd nie tylko napinaczem ale rolką prowadzącą oraz ilością zębów na pasku. Tak czy siak nie oto chodzi , chodzi o to co to jest w końcu za silnik AVF czy AWX , i dlaczego oznaczenie silnika nie odpowiada stanowi faktycznemu ?
Lukasz_N Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Co to znaczy, że zamówiłeś po oznaczeniu? Po nr VIN, czy po oznaczeniu literowym silnika? Kolega wyżej wyraźnie napisał, ze w starszych 1.9 TDI były mocowane napinacze hydrauliczne i AVF różni się od AWX No i jest jeszcze coś takiego jak rok modelowy. Sprawdz po VIN i będziesz wszystko wiedział.
Wihajster Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Tak czy siak nie oto chodzi , chodzi o to co to jest w końcu za silnik AVF czy AWX , i dlaczego oznaczenie silnika nie odpowiada stanowi faktycznemu ? moze byl zmieniany...a poza tym sie ciesz jak to AVF bo lepszy
Blachu Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Tak czy siak nie oto chodzi , chodzi o to co to jest w końcu za silnik AVF czy AWX , i dlaczego oznaczenie silnika nie odpowiada stanowi faktycznemu ? moze byl zmieniany...a poza tym sie ciesz jak to AVF bo lepszy Sorry za OT, ale w czym niby AVF ma być lepszy od AWX-a?? Pomijam sprawę skrzyni biegów i sprzęgła....
Lukasz_N Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Np. AVF ma większy moment obrotowy niż AWX.
Blachu Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Na papierze ma większy, to fakt... Ale w rzeczywistości bywa z tym różnie, nie ma reguły...
CzarekJ Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 (edytowane) Trochę off topic, ale..... kilka danych Zgodnie z danymi z instrukcji: AWX - Vmax - 204 km/h AVF - Vmax 203 km/h Przyspieszenie do 100km/h AWX - 10,1 s AVF - 10,2 s. A u kolegi silnik mógł być zmieniany, trzeba sprawdzić oznaczenie silnika, ale nie z naklejki na pokrywie rozrządu. Edytowane 14 Marca 2015 przez CzarekJ
Tomek9661 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Opublikowano 14 Marca 2015 Trochę off topic, ale..... kilka danych Zgodnie z danymi z instrukcji: AWX - Vmax - 204 km/h AVF - Vmax 203 km/h Przyspieszenie do 100km/h AWX - 10,1 s AVF - 10,2 s. A u kolegi silnik mógł być zmieniany, trzeba sprawdzić oznaczenie silnika, ale nie z naklejki na pokrywie rozrządu. Panowie , a więc tak i po vinie i na oznaczeniach karoserii oraz na obudowie rozrządu ma to być AWX , natomiast tak jak pisałem rozrząd musiałem włożyć z AVF kolejna sprawa to ten rok na szybach 2002 po vinie 2002 jako rok produkcji natomiast wszystkie dokumenty łącznie z fakturą zakupu u dilera jest to rok 2003 Dla mnie to dziwne , jak idziesz do sklepu i zamawiasz rozrząd zgodnie z oznaczeniami a tu okazuje się ,że to nie to . Co do osiągów mam Audi z AVF i AWX i powiem szczerze ,że w moim przypadku nie odczuwam różnicy , a le ta może być nie obiektywne Trochę off topic, ale..... kilka danych Zgodnie z danymi z instrukcji: AWX - Vmax - 204 km/h AVF - Vmax 203 km/h Przyspieszenie do 100km/h AWX - 10,1 s AVF - 10,2 s. A u kolegi silnik mógł być zmieniany, trzeba sprawdzić oznaczenie silnika, ale nie z naklejki na pokrywie rozrządu. Panowie , a więc tak i po vinie i na oznaczeniach karoserii oraz na obudowie rozrządu ma to być AWX , natomiast tak jak pisałem rozrząd musiałem włożyć z AVF kolejna sprawa to ten rok na szybach 2002 po vinie 2002 jako rok produkcji natomiast wszystkie dokumenty łącznie z fakturą zakupu u dilera jest to rok 2003 Dla mnie to dziwne , jak idziesz do sklepu i zamawiasz rozrząd zgodnie z oznaczeniami a tu okazuje się ,że to nie to . Co do osiągów mam Audi z AVF i AWX i powiem szczerze ,że w moim przypadku nie odczuwam różnicy , a le ta może być nie obiektywne
fileo Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Trochę off topic, ale..... kilka danych Zgodnie z danymi z instrukcji: AWX - Vmax - 204 km/h AVF - Vmax 203 km/h Przyspieszenie do 100km/h AWX - 10,1 s AVF - 10,2 s. A u kolegi silnik mógł być zmieniany, trzeba sprawdzić oznaczenie silnika, ale nie z naklejki na pokrywie rozrządu. Podaj proszę źródło tych informacji.
dziaba5 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Ciesz sie ze szyb nie masz z 2004 roku bo to by bylo podejrzane a to ze masz z 2002r to calkiem normalne wiec tym sie nie przejmuj:)
marek89 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Moi drodzy w związku z tym iż , jeszcze czegoś takiego nie widziałem proszę was o pomoc , może ktoś się z czymś takim spotkał. Otóż zakupiony kilka dni temu samochód według wszelkich oznaczeń na silniku i na karoserii jest wyposażony w silnik AWX , cały osprzęt się zgadza ma taki jak w AWX , kiedy zabrałem się za wymianę rozrządu zdejmuję obudowę patrzę a tam rozrząd z AVF ??? w sklepie po numerze vin miła pani poinformowała mnie iż samochód jest z 2002 roku i z fabryki został "wypchnięty" jako AWX . Poskładałem rozrząd oczywiście na AVF bo AWX nie pasował , na wszystkich szybach ma "2": co sugerowało by rok produkcji 2002 a le dokumenty od samego początku informują iż rokiem produkcji jest 2003 . Czy może mi ktoś naświetlić sprawę o co tutaj idzie ? a jakie oznaczenie na obudowie rozrzadu masz??? moze silnik przelozyli a samochod jest z koncowki 2002 produkcyjnie model 2003
piotrsob1 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Auto stare jak woda oligoceńska, a Wy się dziwicie że coś się nie zgadza z dokumentacją fabryczną Raczej chyba nie było do końca serwisowane w ASO, tak że jak ktoś przy nim coś zamotał, to ETKA i szukanie po VIN-ie nie raz może wpuścić w maliny i nie ma się co temu dziwić Ważne że silnik nie jest od Fiata lub innego auta na F, a wszystko śmiga dobrze
elmer80 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 "Zakupu i dilera 2003" rozumiem że pierwszy właściciel był niemiec? Bo jeśli tak to jest to normalne ponieważ w Niemczech brany pod uwagę jest rok rejestracji jako "rok produkcji". Od daty rejestracji liczy się wiek auta a to że pół roku wcześniej wyjechał z fabryki nie ma znaczenia. To że na szybach masz 2002 to albo faktycznie wyjechał z fabryki 2002 albo same szyby są 2002 a auto wyjechało w 2003. Jaki masz wentylator? Elektryczny czy napędzany paskiem? wysłane z Commodore 64
CzarekJ Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 W aucie które oficjalnie wyjechało z fabryki w 2003 roku jak najbardziej mogą być starsze cześci. Znajdź oznaczenie silnika na jego obudowie i na tej podstawie dokup części. W rachube wchodzi równiez wymiana głowicy, po której trzeba było również zmienic rozrząd. Dane dot. silników zaczerpnąłem z "Betriebsanleitung dla audi A4, czyli z oryginalnej instrukcji obsługi.
piotrsob1 Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 W rachube wchodzi równiez wymiana głowicy, po której trzeba było również zmienic rozrząd. Nie chce mi się szukać dokładnego potwierdzenia, ale jeśli mnie pamięć nie myli , to głowice są takie same niezależnie od typu zamontowanego rozrządu, obiło mi się o uszy że można zmienić ten starszy na nowszy , ale piszę to na podstawie mojej starzejącej się mózgownicy
Lukasz_N Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 piotrsob1 mózgownica Cie nie zawodzi Istnieje możliwość przeróbki rozrządu z napinaczem hydraulicznym na mechaniczny i wcale to nie jest jakaś wielka rzeźba
Tomek9661 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Opublikowano 15 Marca 2015 piotrsob1 mózgownica Cie nie zawodzi Istnieje możliwość przeróbki rozrządu z napinaczem hydraulicznym na mechaniczny i wcale to nie jest jakaś wielka rzeźba Auto miało jednego właściciela w niemczech , faktura i rok produkcji 2003 po winie wychodzi grudzień 2002 , wentylator jest na pasku tzw. "visco" wszystkie szyby są z 2002 roku ale numery fabryczne maja kolejne po sobie . Więc nadal nie rozumiem , ale może moja głowa na to jest za mała ( dokumenty 2003 , a cały samochód 2002 ) na silniku też jest 2002 , silnik fabryczny montowany w tym samochodzie to AWX i numer katalogowy u dilera zgadza się , więc silnik nie był zmieniany ( wczoraj u dilera spędziłem 2 godziny ) poinformowano mnie iż silnik jest tam fabryczny zgodny z dokumentacja fabryczną i jest to AWX dlaczego jest inny rozrząd nie wiedzą .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się