Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne podniesienie mocy mapą A4 B6 1.8T 163HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema :)

Chciałem podnieść moc i zmienić moment obrotowy w moim Audi :)

Mam silnik 1.8T 163HP z '03. Oryginalny, udokumentowany przebieg 190.000. Chce dodać troszke mocy bo czasem się przydaje :) Ale na razie nie mam zamiaru robić z niego 300 konnego potwora :decayed:

O ile koni można podnieść moc samą mapą, jaki jest tego koszt, jakie są tego konsekwencje, na ile koni jest najbezpieczniej (tak by silnikowi nic się nie stało) i czy jest tu ktoś kto chciałby się podjąć takiego zadania? Oczywiście ktoś kto ma o tym pojęcie! :kox:

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Opublikowano

tak zeby nic sie nie stalo to najlepiej zostaw standard fabryczny. :D

ale do tematu, bez zmiany turbo, intercoolera, kolektora, tzn na samych chipie spoko 190-200KM.

szkoda tylko ze te modele nie mialy 6 biegu (byly ale malo spotykane modele e, ale to znikoma ilosc) bo wtedy ta moc by mozna bylo wykorzystac.

koszt to musi ktos inny podac. ale mysle ze ponizej 1000zl.

Opublikowano

Witam,

Ja mam ten sam silnik BFB tylko, że w A4 B7. W 2012 postanowiłem podkręcić moc w MR-Motors (teraz chyba rperformance) - wtedy miałem przejechane jakieś 130 - 140k km.

Chciałem program rozsądny bez obciążania sprzęgła itp. Tym sposobem wyszło 191,7KM / 302,6Nm.

Moja jednostka była bardzo zdrowa co zresztą widać na zamieszczonym wykresie.

001%20-%20small.jpg?dl=1

Dzisiaj mam już 197k km i żadnych problemów. Autko ma lepsze osiągi co się bardzo przydaje przy wyprzedzaniu. Mogę szczerze polecić.

PS. Wszystko będzie zależało od kondycji Twojego osprzętu, jeśli coś będzie nie tak to najpierw naprawa :)

Pozdrawiam,

Tomek

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam,

Ja mam ten sam silnik BFB tylko, że w A4 B7. W 2012 postanowiłem podkręcić moc w MR-Motors (teraz chyba rperformance) - wtedy miałem przejechane jakieś 130 - 140k km.

Chciałem program rozsądny bez obciążania sprzęgła itp. Tym sposobem wyszło 191,7KM / 302,6Nm.

Moja jednostka była bardzo zdrowa co zresztą widać na zamieszczonym wykresie.

001%20-%20small.jpg?dl=1

Dzisiaj mam już 197k km i żadnych problemów. Autko ma lepsze osiągi co się bardzo przydaje przy wyprzedzaniu. Mogę szczerze polecić.

PS. Wszystko będzie zależało od kondycji Twojego osprzętu, jeśli coś będzie nie tak to najpierw naprawa :)

Pozdrawiam,

Tomek

Wielkie dzięki za odpowiedź :) ! A w przybliżeniu, jaki to jest koszt?

Opublikowano

Siema :)

Chciałem podnieść moc i zmienić moment obrotowy w moim Audi :)

Mam silnik 1.8T 163HP z '03. Oryginalny, udokumentowany przebieg 190.000. Chce dodać troszke mocy bo czasem się przydaje :) Ale na razie nie mam zamiaru robić z niego 300 konnego potwora :decayed:

O ile koni można podnieść moc samą mapą, jaki jest tego koszt, jakie są tego konsekwencje, na ile koni jest najbezpieczniej (tak by silnikowi nic się nie stało) i czy jest tu ktoś kto chciałby się podjąć takiego zadania? Oczywiście ktoś kto ma o tym pojęcie! :kox:

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Samą mapą można 185-190KM na maxa, ale będzie lecieć na szyje wszystko na wysokich obrotach, proponuje STAGE 1 czyli DP+wtryski BEX+ Soft - 190-200Km bez zbędnego żyłowania jednostki.

Ew turbo hybryda k03rs2 i można zrobić nawet i 270km z DP TIP FMIC + strojenie

Opublikowano

Witam,

Ja mam ten sam silnik BFB tylko, że w A4 B7. W 2012 postanowiłem podkręcić moc w MR-Motors (teraz chyba rperformance) - wtedy miałem przejechane jakieś 130 - 140k km.

Chciałem program rozsądny bez obciążania sprzęgła itp. Tym sposobem wyszło 191,7KM / 302,6Nm.

Moja jednostka była bardzo zdrowa co zresztą widać na zamieszczonym wykresie.

001%20-%20small.jpg?dl=1

Dzisiaj mam już 197k km i żadnych problemów. Autko ma lepsze osiągi co się bardzo przydaje przy wyprzedzaniu. Mogę szczerze polecić.

PS. Wszystko będzie zależało od kondycji Twojego osprzętu, jeśli coś będzie nie tak to najpierw naprawa :)

Pozdrawiam,

Tomek

Wielkie dzięki za odpowiedź :) ! A w przybliżeniu, jaki to jest koszt?

Ja się załapałem na grupowe strojenie, koszt 900zł :)

Opublikowano

Siema :)

Chciałem podnieść moc i zmienić moment obrotowy w moim Audi :)

Mam silnik 1.8T 163HP z '03. Oryginalny, udokumentowany przebieg 190.000. Chce dodać troszke mocy bo czasem się przydaje :) Ale na razie nie mam zamiaru robić z niego 300 konnego potwora :decayed:

O ile koni można podnieść moc samą mapą, jaki jest tego koszt, jakie są tego konsekwencje, na ile koni jest najbezpieczniej (tak by silnikowi nic się nie stało) i czy jest tu ktoś kto chciałby się podjąć takiego zadania? Oczywiście ktoś kto ma o tym pojęcie! :kox:

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Samą mapą można 185-190KM na maxa, ale będzie lecieć na szyje wszystko na wysokich obrotach, proponuje STAGE 1 czyli DP+wtryski BEX+ Soft - 190-200Km bez zbędnego żyłowania jednostki.

Ew turbo hybryda k03rs2 i można zrobić nawet i 270km z DP TIP FMIC + strojenie

Ty gregor zajmujesz się czymś takim?

Opublikowano

To jeden z lepszych speców w tym i paru innych tematach.

Opublikowano (edytowane)

Siema :)

Chciałem podnieść moc i zmienić moment obrotowy w moim Audi :)

Mam silnik 1.8T 163HP z '03. Oryginalny, udokumentowany przebieg 190.000. Chce dodać troszke mocy bo czasem się przydaje :) Ale na razie nie mam zamiaru robić z niego 300 konnego potwora :decayed:

O ile koni można podnieść moc samą mapą, jaki jest tego koszt, jakie są tego konsekwencje, na ile koni jest najbezpieczniej (tak by silnikowi nic się nie stało) i czy jest tu ktoś kto chciałby się podjąć takiego zadania? Oczywiście ktoś kto ma o tym pojęcie! :kox:

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Samą mapą można 185-190KM na maxa, ale będzie lecieć na szyje wszystko na wysokich obrotach, proponuje STAGE 1 czyli DP+wtryski BEX+ Soft - 190-200Km bez zbędnego żyłowania jednostki.

Ew turbo hybryda k03rs2 i można zrobić nawet i 270km z DP TIP FMIC + strojenie

Ty gregor zajmujesz się czymś takim?

tak zajmuje się tym.

mój najmocniejszy setup a4 1.8T na hybrydowej k03rs2 w BEX-ie 270KM 365Nm http://gregor10.pl/audi-a4-b6-1-8t-bex-190km-k03rs2-270km-370nm/

Edytowane przez gregor10
Opublikowano (edytowane)

Podepnę się tutaj, żeby nie śmiecić nowymi tematami na forum, zrobiłem nową mapę silnika w swoim a 4 b 6 1.8T BFB. Zrobiło śię 183 KM i 302Niutki. Taraz problem w przedziale obrotów od 4000 do 5000 tyś obrotów autko szarpie nie przyśpiesza i zapala się kontrolka silnika wypadanie zapłonu. Coo to może być, czy to ma związek z nową mapą, czy to awaria mechaniczna auta??? Proszę o jakąś rade.

Edytowane przez lopes1987
Opublikowano (edytowane)

A na jakiej podstawie była robiona ta mapa? diagnostyka przed i po była robiona?, jeśli na serii było ok to wracaj i poprawiaj.

Edytowane przez ?ukasz13
Opublikowano

Była robiona przed i po i komp nic nie pokazuje. Była zgrana moja oryginalna mapa i zmodyfikowana.

Opublikowano
W dniu 2.05.2015 o 01:09, gregor10 napisał:

tak zajmuje się tym.

mój najmocniejszy setup a4 1.8T na hybrydowej k03rs2 w BEX-ie 270KM 365Nm http://gregor10.pl/audi-a4-b6-1-8t-bex-190km-k03rs2-270km-370nm/

Zakupiłem a4b6 1.8t bfb na hamowni u Tomka w katosach wyszło 201km  z tego co zauważyłem wtryski są z BAM i mafka większa wydech przerobiony od środkowego  do końca  kat jest?jeszcze DP leży w piwnicy czeka  niestety jest jeden intercooler tylko turbo ładnie pracuje ryj się cieszy co można zrobić z tym w miare rozsadnych funduszy u was co by podciągnąć pod 240-280 jest jeden ford st 280km którego  trzeba objechać ? i co by ryj cieszył sie bardziej?????

Opublikowano

To zalezy co rozumiesz pod pojeciem rozsadnych funduszy?

Na chwile obecna wsadzaj dp. Mozesz zrobic turbo na hybryde (potencjal np 260km), ale pociaga to za soba koniecznosc zrobienia fmica, tipa, prawdopodobnie sprzegla z awx. Za to wszystko razem ze strojeniem 5k musisz liczyc.

Poza tym przydalyby sie wieksze hamulce, minimum to 320/288.

280km na wtryskach bam nierealne. 260 km to maks.

Opublikowano

Jaka kwote masz na mysli, piszac „rozsadne fundusze”?

Opublikowano

panowie jeżeli wrzuce wtryski z bexa do avj  i dp to do momentu strojenia można normalnie autem się poruszać ?

Opublikowano

jakie miejsca do chiptuningu polecacie (sprawdzone) oczywiście z hamownią 4x4 

Opublikowano
W dniu 25.04.2015 o 18:38, muunv napisał:

Wielkie dzięki za odpowiedź :) ! A w przybliżeniu, jaki to jest koszt?

 

W dniu 24.04.2015 o 08:57, iceskywolker napisał:

Witam,

Ja mam ten sam silnik BFB tylko, że w A4 B7. W 2012 postanowiłem podkręcić moc w MR-Motors (teraz chyba rperformance) - wtedy miałem przejechane jakieś 130 - 140k km.

Chciałem program rozsądny bez obciążania sprzęgła itp. Tym sposobem wyszło 191,7KM / 302,6Nm.

Moja jednostka była bardzo zdrowa co zresztą widać na zamieszczonym wykresie.

001%20-%20small.jpg?dl=1

Dzisiaj mam już 197k km i żadnych problemów. Autko ma lepsze osiągi co się bardzo przydaje przy wyprzedzaniu. Mogę szczerze polecić.

PS. Wszystko będzie zależało od kondycji Twojego osprzętu, jeśli coś będzie nie tak to najpierw naprawa :)

Pozdrawiam,

Tomek

chce rowniez podnies moc max do 190km , czy bez dodatkowego intercoolera latem nie puchnie przy normalnej jezdzie i w dalekie trasy?

Opublikowano

Problemów nie zauważyłem, natomiast da się odczuć różnicę gdy temp. powietrza wynosi 12 stopni vs 33 stopnie - wtedy też klimatyzacja dorzuca cegiełkę do obciążenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...