countryFan Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Ostatnio w jednym allroadzie na sprzedaż widziałem fajny myk. Tzn. Póki nie klikniesz pstryczkiem wyskakuje błąd hamulców. Auto pochodzi chwile i gaśnie. Wiecie może jak się do tego zabrać? Super sprawa chyba lepsza od większości alarmów na rynku. To jest tak zwana funkcja antynapadowa / antyporwaniowa - przepisy UE zabraniają certyfikacji urządzeń zabezpieczających unieruchamiających samochód będący w czasie jazdy. Dlatego producenci przestali produkować alarmy z tą funkcją. Są na rynku dostępne immobilizery z możliwością aktywacji tej funkcji. Ty masz diesla więc trzeba by przemyśleć który obwód przeciąć żeby auto zgasło. Ja niestety nie dysponuję schematami do B7 a koledzy z A4K jakoś nie kwapią się, żeby podsunąć pomysł skąd można je wziąć. Natomiast sam pomysł jest dość prosty. Kupujesz urządzenie, wpinasz styki rozwierne przekaźnika obwodu antynapadowego w odpowiednie miejsce, po uruchomieniu samochodu urządzenie czeka określony czas na przyciśnięcie przycisku antynapadowego i rozbrojenie go - w tym czasie miga dioda i/lub piszczy brzęczyk, jeżeli go nie zdezaktywujesz to odcina obwód powodując zgaszenie silnika. Można by to zrobić własnym sumptem kupując przekaźnik o opóźnionym zadziałaniu i tak samo, wpiąć jego styk rozwierny w odpowiedni obwód auta, a jednocześnie dołożyć przekaźnik robiący by-pass styków rozwiernych przekaźnika zwłocznego normalnym przekaźnikiem ze stykami zwiernymi samopodtrzymujący się po jego załączeniu. Do przekaźnika zwiernego podpięło by się ukryty przełącznik i jego wciśnięcie powodowałoby zrobienie by-passu przekaźnika rozwiernego. Pozostałoby rozwiązanie problemu podpięcia brzęczka przypominającego o konieczności wciśnięcia przycisku.
Chadury89 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 U mnie przypomina tryb awaryjny i pikanie, pol elektryki nie dziala wtedy w aucie
countryFan Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 U mnie przypomina tryb awaryjny i pikanie, pol elektryki nie dziala wtedy w aucie Pewnie masz jakiś dodatkowy styk / przekaźnik wpięty w dodatkowy obwód i samochód "widzi" usterkę w tym obwodzie póki się nie zdezaktywuje antynapadu.
Chadury89 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Jest w c**j namieszane u mnie w elektryce, lepiej zebym nie dochodzil co bo sie zdziwie
Pzwmichal Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Dzięki country lecz nic tego nie rozumiem. Elektryk ze mnie kiepski. Na szczęście mam sąsiada co montuje alarmy wiec powinien dac rade.
countryFan Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) Dzięki country lecz nic tego nie rozumiem. Elektryk ze mnie kiepski. Na szczęście mam sąsiada co montuje alarmy wiec powinien dac rade. trochę wiedzy elektrycznej by się przydało do babrania przy instalacji w samochodzie ale skoro masz kogoś znajomego kto się zna to bez problemu Ci to ogranie Edit. Dodano 20.05.2015. W sobotę wreszcie miałem trochę czasu żeby pogrzebać w aucie i muszę powiedzieć, że jestem zaskoczony jak łatwy dostęp jest do elektryki i jak prosto się tam dostać. Przynajmniej w porównaniu do aut w których coś dłubałem do tej pory. Dla kolegów którzy są zainteresowani taki mały mini manual. Żeby dostać się pod skrzynkę bezpieczników należy: 1) Zdjąć osłonę bezpieczników trzymającą się na 3 zatrzaskach (okolice zielonych strzałek 1 ). 2) Odkręcić 3 śruby osłony dolnej deski rozdzielczej (oznaczone nr 2). Dwie z nich są od spodu osłony a jedna jest pod osłoną bezpieczników. Wówczas można pociągnąć osłonę deski w stronę tyłu samochodu i wyskoczy z mocowań w okolicach przełącznika świateł i z drugiej strony w okolicach stacyjki (nr 3). Przy demontażu odpiąć należy wtyczkę oświetlenia nóg kierowcy i gniazdo diagnostyczne. 3) Dla wygodnego dostępu ciągniemy za listwę oznaczonej czerwonymi strzałkami - jest ona na dwóch zaczepach (nr 4) - wówczas uwalnia możliwość demontażu osłony wewnętrznej progu. Po zdjęciu osłony bezpieczników mamy taki widok jak poniżej - nr 1 to śruba osłony deski, odkręcamy wkręty trzymające skrzynkę bezpieczników (nr 2). Na rysunku nr 3 to bezpiecznik pompy paliwa nr 28 - 20A, kabel zółto-zielony. Po demontażu mamy taki oto widok i możemy robić przeróbki Na powyższym rysunku strzałką nr 1 oznaczyłem przykładowe miejsce podpięcia masy które można wykorzystać do podłączenia własnych rzeczy. Ja zrobiłem tak Diodę kontrolną podpiąłem sobie w schowku dolnej osłony deski - tak jak poniżej. Generalnie robota miła, łatwa i przyjemna EDIT: Na prośbę jednego z kolegów narysowałem schemat odcięcia pompy przy pracy na LPG Schemat wrzucam tutaj żeby nie mnożyć wątków. Myślę, że schemat jest jasny i czytelny, gdyby coś było niejasnego proszę pytać. Edytowane 28 Maja 2015 przez countryFan
macziko11 Opublikowano 4 Maja 2016 Opublikowano 4 Maja 2016 Tak czytam i czytam i schemacik tez jest ale żaden z kolegów nie pisze konkretnie gdzie przeciąć kabel i wstawić przekaźnik (takie informacjie jak z magazynu MOTOR niby sie przydaja ale nie wiadomo do czego)
dejmo93 Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Panowie może nie całkiem związane z tematem ale mam problem z przekaźnikiem J17 ze schematu podanego wcześniej, robie swap z 2.0 na 1.8t i musze dołożyć przekaźnik 614, przewód czerwony podpiąłem do plusa stałego, przewód zielony do bezpiecznika pompy nr 28, przewód czerwono-niebiesmi pociągnąłem do kabla który idzie do wtryskiwaczy czerwono-niebieski, nie wiem co z czarnym, podpinam go pod mase-zero reakcji, podpinam do plusa po stacyjce- po przekreceniu kluczyka przekaźnik buczy cały czas. Już nie mam pojęcia jak to podpiąć, ktoś może jakoś pomóc?
Banan Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Opublikowano 29 Kwietnia 2020 (edytowane) zle to podpinasz - czerw-niebieski idzie na pin 65 ecu 1.8t , czarny to plus po stacyjce tu masz schemat BFB MEGA MEGA.NZ MEGA provides free cloud storage with convenient and powerful always-on privacy. Claim your free 50GB now! Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez Banan
dejmo93 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Okej to podepne sie pod pin 65, myślałem że to ten sam kabel, a wiesz może czy takie konektorki żeby pasowały w kostke od ecu dam rade dokupić w elektrycznym? Albo gdzie moge je zamówić na internecie?
Banan Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 (edytowane) ciężko z dokupieniem pojedynczych , takie piny są np. w kostkach licznikach w a4 b5 , a6 c5 , VW itd ale tych do 2001-2002 roku a sprawdziłeś czy nie masz obsadzonego tego kabla? ty robisz swap z 2.0 ALT? czy z 2.0tfsi? Edytowane 30 Kwietnia 2020 przez Banan
dejmo93 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 (edytowane) Z 2.0 tfsi, nie mam właśnie tego kabla :-/ rozebrałem dzisiaj kostke i pomierzyłem ten pin, w poniedziałek podjade do elektrycznego o spróbuje dobrać coś takiego. A nie będzie przeszkadzać to że plus po stacyjce podpiąłem pod bezpiecznik 37? Tam jest plus po stacyjce ale "ginie" kiedy kręci się rozrusznikiem i zastanawiam sie czy to nie będzie problemem. Edytowane 30 Kwietnia 2020 przez dejmo93
Banan Opublikowano 1 Maja 2020 Opublikowano 1 Maja 2020 Musi byc po stacyjce - inaczej nie bedzie paliwa i zapłonu w czasie kręcenia rozrusznikiem
dejmo93 Opublikowano 1 Maja 2020 Opublikowano 1 Maja 2020 A nie wiesz skąd go moge pociągnąć? Albo inaczej jakiego koloru kabla szukać?
Banan Opublikowano 1 Maja 2020 Opublikowano 1 Maja 2020 Przy stacyjce/skrzynce bezpieczników - kolor czarny
Banan Opublikowano 1 Maja 2020 Opublikowano 1 Maja 2020 powinieneś oddzielny temat założyć bo niepotrzebnie tu bałagan robimy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się