mecenas666 Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 (edytowane) Witajcie, serdecznie proszę o analizę logów dynamicznych mojego autka. Trochę o samochodzie: kupiłem go kilka miesięcy temu, samochód przeszedł szereg modyfikacji wykonanych przez poprzedniego właściciela. Z tego, co mówił, auto ma ok. 300KM (nie wiem, ile ma w rzeczywistosci... Co udało mi się ustalić: FMIC, przepływka w obudowie od VR6, turbo Garrett GT2860, cały układ wydechowy z nierdzewki o dużym przekroju, zawór blow off properfekt - wiem, ze mogą z nim być problemy, ale z tego, co zauważyłem, jest to hybryda). Na początku wszystko było OK. Aktualnie pojawił się problem, który stopniowo narasta. OBJAWY: - falujące wolne obroty i słyszalne wypadanie zapłonów (wahnięcia silnikiem) - silnik potrafi wpaść w drgawki, które trwają od 5 do nawet 15 sekund, ewidentnie silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, czuć w tym czasie nieprzepaloną benzynę (pojawiają się głównie przy okrążaniu ronda lub przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wbijaniu na luz - często, albo przy bardzo mocnym deptaniu - rzadziej, ale tez się zdarzało). Spalanie w normie. - dość późno wstające turbo (ale to może kwestia takiego a nie innego zestrojenia, mocnego buta czuć dopiero od ok. 3000obr) - po odjęciu gazu i ponowny wciśnięciu czuć telepnięcie (nie zawsze), po zmianie biegu na wyższy w pierwszej sekundzie potrafi go lekko przydławić i zamulić, ale zaraz zaczyna iść normalnie - samochód raczej ma pełną moc, nie jest zamulony, turbo pompuje ponad 1,5bar (chociaż wydaje mi się, że zaraz po kupnie pompowało lepiej, ale może to kwestia objeżdżenia i tylko sobie tak wmawiam) LOGI: - GRUPY 002 + 007 http://vaglog.pl/log_208572.html - GRUPY 002 + 013 http://vaglog.pl/log_208574.html - GRUPY 002 + 025 http://vaglog.pl/log_208575.html CO PRÓBOWAŁEM ZROBIĆ WE WŁASNYM ZAKRESIE I MOJE OBSERWACJE: - zmieniłem świece na nówki sztuki - zero poprawy - odpinałem przepływkę - wowczas turbo pompuje max. 0,5 bar, auto jest zamulone, ale drgawki wystepują nadal - odpinałem sondę lambda - też żadnych widocznych zmian - kupiłem jedną nową cewkę BERU i zamieniałem miejscami ze wszystkimi po kolei (żadnych znaczących zmian, a po powrocie do stanu poprzedniego jest chyba nawet gorzej). Wiem, że wymiana 1 cewki nie jest miarodajna, ale nie chciałem pakować kasy w 4 nowe sztuki nie wiedząc, czy to w nich tkwi problem. Stąd właśnie prośba o analizę logów. - przeglądałem wszystkie wężyki podciśnienia i złączki, wczoraj znalazłem pęknięty wężyk przy N75, naprawiłem, ale zero zmian. Sam N75 z wyglądu jest trochę pordzewiały, gdy odpinałem go na wolnych obrotach nie zauważyłem żadnych zmian. Poza tą 1 nieszczelnością więcej nie zauważyłem. - moje podejrzenia skłaniają się ku cewkom lub modułowi zapłonowemu, ewentualnie coś z przepływką lub programem (chociaż wówczas powinny dziać się dziwne rzeczy od samego początku) , ale to gdybanie... Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam Mariusz Edytowane 15 Marca 2015 przez mecenas666
Michałzxc Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Po logach to masz jakies 185km a nie 300:D napisz do gregor10 ogarnie CI ten temat napewno
mecenas666 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Opublikowano 15 Marca 2015 Moze byc, ze tak to wychodzi po logach, ale jazda pokazuje co innego
gregor10 Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 1.Zacznę od straszenia - jeśli będziesz butował nadal może dojść do tego że silnik będzie nadał się tylko i wyłącznie na złom. 2. Logi w przypadku AEB i tego typu modyfikacji nie powiedzą nam NIC , ani nie doprowadzą w ten sposób do zdiagnozowania przyczyny problemu. 3. Jedyne co mogę powiedzieć na 100% że masz spalanie stukowe , korekcja zapłonu przekracza norme. Najlepiej jechać z tym autem do tego kto to stroił.
mecenas666 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Opublikowano 15 Marca 2015 1.Zacznę od straszenia - jeśli będziesz butował nadal może dojść do tego że silnik będzie nadał się tylko i wyłącznie na złom. 2. Logi w przypadku AEB i tego typu modyfikacji nie powiedzą nam NIC , ani nie doprowadzą w ten sposób do zdiagnozowania przyczyny problemu. 3. Jedyne co mogę powiedzieć na 100% że masz spalanie stukowe , korekcja zapłonu przekracza norme. Najlepiej jechać z tym autem do tego kto to stroił. I tu jest najwiekszy problem - nie wiem, kto to stroil... Bylbys w stanie polecic mi kogos na Pomorzu, kto moglby zerknac w ten bajzel? Poki jeszcze chodzi.
Dev Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Aaaaaa.... to Twoje pudło ostatnio widziałem i zastanawialem sie kto tak zdrowo zyebał auto Podjedz jutro do mnie to zobacze co masz nayebane.
mecenas666 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Opublikowano 15 Marca 2015 O ktorej moge podleciec? PS. To pudlo wygladalo jeszcze gorzej jakis czas temu... ;P
mecenas666 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Opublikowano 15 Marca 2015 Obczailem na google maps, chyba dam rade Pytac o kogos konkretnego? Wpadne jakos kolo 10-11, moze uda nam sie ogarnąć tego smietnika.
Dev Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) Zadzwoń pół godziny przed wyjazdem EDIT Silnik ma seryjne wtryski, zapetlaja sie i wypadają stuki. ale powiem Wam ze zapie....ala strasznie :kox: Przy ok 3000obr/min turbo ladnie wstaje a potem tylko ogien z d...y Czuc grubo ponad 250kM :kox: na przeplywce faktycznie sa takie przeplywy ale to wszystko zasługa 3" przeplywki od VR6tki jutro zmienimy czujnik wody na ori oraz termostat bo slabo sie grzeje i podziałamy dalej z tematem Edytowane 16 Marca 2015 przez Dev
koziol1172 Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Seryjne wtryski to maks ~200 km bezpiecznie przy zdrowej pompie.... przy 200 km miałem AFr ~12 a tu ...... Chyba nie chce wiedzieć jaki jest, sprawdźcie kompresje bo mam przeczucie że góra już popłynęła
koziol1172 Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Powaznie? Te zjeby to kosmos znosza naprawde. Dobrze ze ja na swoje eksperymwnty mam Aeba. Jak ktos zrobil taki setup to i upalal. Ciekawi mnie rzebieg Afr
Dev Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 AFR piz*owaty, przy bucie sonda ledwo co pokazuje. jutro zapodamy 460-tki/3bar od Rovera Turbo i zobaczymy co sie bedzie wówczas działo.
Dev Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 Dzisiaj wpadł nowy termostat i ori czujnik wody, auto od razu zaczeło inaczej sie grzac. Kolega dostał zadanie zakupu wtryskiwaczy od Saaba ktore wchodzą P&P pod ori listwę a jutro ma umówione spotkanie w Turboelicie Gdańsk okreslenie zakresu prac nad autem.
koziol1172 Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 Jaki założyłeś termostat??? sam stoję teraz przed wyborem do swojego, zazwyczaj dla innych idzie vernet bo chcą taniej. Kumplowi ostatnio do 1.8T taki zamontowałem i trzyma elegancko 92 -93 stopnie u mnie jest 88- 87
mecenas666 Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Opublikowano 17 Marca 2015 U mnie byl właśnie Vernet, padł po 2 tygodniach...
Dev Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 (edytowane) Termostat Gates z oringiem 19zł Edytowane 17 Marca 2015 przez Dev
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się