Maxim309 Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 Witam! Jakieś trzy tygodnie temu zamontowałem gaz do mojej A4 B6 3,0 ASN. Wszystko było ok, gdy po ok 200 km zaświecił się Check Engine. Zadzwoniłem do gazownika, powiedział żebym podjechał to wyregulujemy. Zczytałem błędy silnika, wyskoczył błąd zbyt małej dawki paliwa. Po skasowaniu troche zaczął kulać na gazie, szarpać itp. Po regulacji było ok, aż znów po ok 150 km zaświecił Check. Znowu dzwoniłem, znowu regulacja, jeździłem z nim, on zczytywał mapy, regulował, podnióśł trochę dawkę gazu. Po przejechaniu ok 100 km znowu to samo, zółty Check, ale samochód jeździ ok na gazie i na benzynie, nic go nie dławi, ładnie chodzi. Zczytałem przed chwilą błędy, takie coś: VAG-COM Version: Release 311.2-NControl Module Part Number: 8E0 907 551 B Component and/or Version: 3.0L V6/5V 0005 Software Coding: 0011701 Work Shop Code: WSC 007813 Faults Found:17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal P1539 - 004 - No Signal/Communication17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean P1130 - 001 - Upper Limit Exceeded Skasowałem je, zobaczymy czy znowu wyskoczą, choć podejrzewam że długo nie będę musiał jeździć żeby znow moim oczom ukazała się kontrolka silnika. Dodam, że wczoraj na regulacji, gazownik skasował mapę, jeździłem z nim, mapa się od nowa rysowała, ponieważ mam jakiś system MOSA zamontowany w instalacji, który sam zczytuje się sobie z komputera silnika dawkę paliwa i na jego podstawie reguluje sobie dawkę gazu. Po wyregulowaniu, zatrzymaliśmy się, pokazywał mi wykresy w programie i rzeczywiście mapa od LPG w sumie idealnie pokrywała się z mapą benzyny. Twierdzi że albo silnik jest bardzo, ale to bardzo czuły i minimalne odchylenia wyłapuje, albo to już nie jest wina gazu, ponieważ jak już wspomniałem, mapa LPG jest niemal idealna z mapą benzyny. Przed montażem jeździłem na benzynie ok 1500 km i Check nigdy nie zaświecił. Dodam, że po ok 1000 km, wywaliłem dwa tylne katalizatory (zamiast nich zwykła rura), ale ani w tych katach, ani za nimi nie było żadnych sond. Cztery sondy są, ale przy przednich katach, tuż za silnikiem. Dwie sondy w katalizatorach i dwie za katalizatorami. Zakupiłem emulatory sond, ponieważ przymierzam się do wywalenia również przednich - podejrzewam że są zapchane (wg mnie silnik nie ma takiej mocy jak powinien, dlatego chcę się ich pozbyć). Podpowiedzcie co może być przyczyną moich problemów z autem. Dalej męczyć gazownika, czy to może jednak coś innego. Pozdrawiam!
Koucz Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 Ja odkąd miałem założoną instalację LPG i ustawioną dawkę, błędu nie wywalało dopiero jak pojechałem na regulacje zaczęło wywalać błąd. Zauważyłem ciekawą rzecz, jak ostatnio goniłem na PB (gaz w podłodze) to błąd zniknął sam? Nie mniej jednak, mój gaziarz powiedział że trzeba dostosować dawkę by nie była ani za bogata ani za uboga. Polecał bym zajechać do innego dobrego gazownika by temat sprawdzić.
Robero321 Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 Kolego jak wywaliłeś katy to zj***eś temat. Byki zawsze będą Ci wypadały i nic z tym nie zrobisz. Te ostatnie sondy sprawdzają właśnie stopień wydajności katów. Jak ich nie ma to byki będą się sypać jak z kapelusza. Teraz zostaje Ci dobranie na chybił trafił katalizatory albo wy programować tylne sondy ze sterownika silnika. Innego rozwiązania nie ma.
Maxim309 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 Kolego jak wywaliłeś katy to zj***eś temat. Byki zawsze będą Ci wypadały i nic z tym nie zrobisz. Te ostatnie sondy sprawdzają właśnie stopień wydajności katów. Jak ich nie ma to byki będą się sypać jak z kapelusza. Teraz zostaje Ci dobranie na chybił trafił katalizatory albo wy programować tylne sondy ze sterownika silnika. Innego rozwiązania nie ma. No ok, wywaliłem katy, ale dwa tylne, przed nimi, ani w środku, ani też za nimi nie ma sond. Cztery sondy są, ale przy katalizatorach tuż za silnikiem, a tamtych katów nie ruszałem. Jadąc dziś rano, zauważyłem że właśnie po skasowaniu błędów, na zimnym troche szarpał na niskich obrotach, zaś na wysokich było ok. W pewnym momencie nawet zaczął migać Check, ale jechałem dalej. Po ok 80 km, wyprzedzałem auto i po zredukowaniu na 3 bieg, przy ok 5500 obrotów silnika, zdławiło go, a za momenty silnik wyrwał do przodu aż miło. Spojrzałem na przełącznik od gazu - tak, przy takim obciążeniu gaz widocznie nie "wyrabiał" i auto przełączyło się na benzynę. Powtórzyłem ponownie taką redukcje jeszcze dwa-trzy razy żeby sprawdzić czy to nie jednorazowy przypadek i ciągle było to samo. Auto przy pedale gazu w podłodze po ok 5500 obrotów silnika przełączało się na benzyne. Gdy odpuściłem nogę, gaz znowu się załączał. Dodam że gaz w butli miałem, dopiero co zatankowałem auto.
tomekp94 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 masz żle ustawiony gaz np u mnie na mapki jest inaczej jak na korekty sondy jedz do gazownika niech ci ustawi po korektach i bd dobrze jak przełącza na benzyne przy bucie to masz za mały reduktor i brakuje gazu albo masz ustawione w sterowniku przełączanie przy tych 5000
Maxim309 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 masz żle ustawiony gaz np u mnie na mapki jest inaczej jak na korekty sondy jedz do gazownika niech ci ustawi po korektach i bd dobrze jak przełącza na benzyne przy bucie to masz za mały reduktor i brakuje gazu albo masz ustawione w sterowniku przełączanie przy tych 5000 Ok, podjadę na kolejną regulację. Reduktor mam 220 KM TURBO, więc powinien wyrobić spokojnie. Przed skasowaniem błędów oraz wcześniejszymi regulacjami nie miałem tam żeby powyżej 5000 obrotów przełączał się na benzyne. Cały czas ciągnął na gazie.
Maxim309 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 wylacz sondy tylne Zrobie to sam przy pomocy kabla i VAG'a? Czy jechać do jakiegoś elektronika?
iceweed Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Do tunera mam ecu z wylaczonymi do sprzedania pisz na pw
Maxim309 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 Do tunera mam ecu z wylaczonymi do sprzedania pisz na pw A emulatory sond? Mam coś takiego, może sprobować z odsunięciem sondy od spalin.
Maxim309 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 Nie polecam w tym silniku Dlaczego?
iceweed Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 Dokladnie Szkoda kombinowac mam ecu z wylaczonymi zakladasz w 5min i po klopocie
Roboform550 Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 Zmień gazownika. Wyregulować raz a dobrze i po problemie.
Koucz Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Przy normalnej jeździe tez wywala gaz przy ~5k obrotów? U mnie problem polegał na tym ze sterownik miał w ustawieniach max obroty za nisko i miałem taki sam problem. Nie mniej jednak jedź do innego gazownika.
jacek70 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Dokładnie jak piszą koledzy. Problem jest w złym wystrojeniu instalacji . Pewnie za uboga. Zobacz co powie inny gaziarz.
Maxim309 Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Problem wypadania gazu, występuje powyżej 5000 obrotów tylko przy gwałtowej i ostrej jeździe. Wywaliłem dwa pozostałe katy, auto ładniej pracuje i jest też nieco żwawsze. Podjade do gazownika i zestroje instalacje ponownie, skasuje błędy i zobaczymy jak będzie.
jacek70 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Przy obrotach 5000 masz za małą dawkę i pewnie dlatego wali błędem. Korekta mapy powinna załatwić sprawę , ewentualnie większą średnica przewodów. O ile zestaw jest na tyle wydajny.
Robero321 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Jeżeli masz wywalone katy i nie zrobiłeś programu to choćbyś pojechał do najlepszego gazowanika na świecie to i tak nie zrobi Ci żeby nie wywalało byka. Po wywaleniu katów KONIECZNE jest zrobienie programu (bez znaczenia które katy usunąłeś )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się