Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki w zawieszeniu podczas ruszania i hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. U mnie te same objawy. Stuki przy ruszaniu, hamowaniu i skrecaniu. Wymieniłem przegub zew i wewn lewy oraz poduszka skrzyni. Dalej stukalo. Polecilem mechanikowi sprawdzić śruby całego zawieszenia czy sa podokrecane. W niektórych były delikatne luzy. Po dokreceniu, inne auto. Nic nie stuka. POLECAM sprawdzić najpierw śruby przed wymianą przegubów itp itd

 

Opublikowano

Witam ,  ja w sprawie tych stuków . U mnie mechanicy rozkładali ręce przez pół roku i generowali koszty w sumie  1700 zł a stuki jak były tak były.  W efekcie końcowym wjechałem na kanał , który posiadam i okazało się , że jest lużna śruba od kołyski o ile rzecz dobrze nazywam w rejonie tej poduszki "hydro" od silnika , strona kierowcy i jak ręką odjął .

Dodam tylko , że problem w tym wypadku dotyczył mojego drugiego autka A6 C5. To teraz klucze w dłoń i do kanału śruby dokręcać. 

Opublikowano

przepraszam ze troszkę pomieszam modele ale ten sam temat przerabiałem u siebie w b7 - który ogarnąłemc

bolączka Pojedynczego puknięcia podczas :

ruszania

do hamowywania

jazdy prędkością patrolowa bez gazu na 1b przejeżdżając przez np studzienkę

jadać stała predkoscia i delikatnie dodajac gazu wystepuje pukniecie - odejmujac gazu wystepuje pukniecie

Moze wystepowac przez wiele podzespołów które wymienili użytkownicy  modeli b6/7 i u kazdego było co innego lub sie powtarzała przyczyna,było to:

spawanie ławy zawieszenia lub jej wymiana

 wymian wahaczy , wym amortyzatorów

drążki / końcówki kierownicze lub magiel ,

poprzeczka na środku auta pod ukł.wydechowym ,

poduszka silnika / skrzyni biegów.

za nim zaczniecie pakować kasę - proponuje spr dokładnie zawiasy drzwi - to była przyczyna u mnie - za nim do tego doszedłem wymieniłem całe zawieszenie oprócz maglownicy - przyczyna był dolny zawias drzwi - wyczułem to przypadkowo - w momencie występowania puknięcia dłonią dotykałem kratki głośnika w tapicerce i poczułem pod ręką to pukniecie.

z problemem borykałem się rok czasu.

Opublikowano

U mnie przy ruszaniu i hamowaniu ostrym puk był z teleskopu drążka kolumny kierowniczej po wymianie ustało

Opublikowano (edytowane)

Może to komuś pomoże ale u mnie stukało i trzeszczało w miejscu sanek ponieważ wyrobiła się tuleja. Jeździłem tak pół roku aż luz był na tyle duży i udało się to zdiagnozować bo nawet na szarpakach nic nie było widać. Wpadł cały wielowahacz Mayle HD i auto teraz zaczęło się prowadzić jak należy no i zapanowała cisza. Niżej zdjęcie z lekko wyrobionego miejsca.

http://pokazywarka.pl/gna99u/#zdjecie21486894

Edytowane przez Grohu
Opublikowano

Witam panowie i mnie dopadł temat stukania w lewym przednim kole  nie stety. Objawy identyczne gwałtowne ruszanie ,hamowanie i stuk głośny i bardzo denerwujący. Dodam że wszystkie śruby zostały sprawdzone pod względem dokręcenia i wszystkie były w porządku.  Na dniach będę wymieniał przegub i tuleje na wahaczu, zobaczymy czy pomoże.

Opublikowano
W dniu 22.08.2016 o 21:18, cinek269 napisał:

No właśnie jutro chce podjechać , ale tak jak mówię jak mam suchac tych mechaników od siedmiu boleści , którzy wymyslają , a myślałem ze już ktos odkrył co konkretnie daje taki dziwne puknięcia , moge tylko dodać u mnie jesli pada deszcz jest totalna cisza . ;/

 

Bylem dziś u mechnika zaczoł od dokręcania wszyskich srub zawieszenia , wsporników itp. śruba od amortyzatora nie była do końca dociagnięta oraz któraś od wspornika króry jest w kszaucie krzyżaka pod skrzynią biegow ja mam akurat automat , po dociągnięciu wszystkich srób problem zniknoł Pozdrawiam :)

Witam,ja wymieniłem tuleje hydro za 70 zl szt plus robocizna i problem z glowy....pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

No właśnie znalazł juz ktoś tą przyczyne,jest tu gdzies w polsce kozak mechanik co to wyszperał gdzie są te stuki?!

kolego jakie tuleje wymieniałeś gdzie one sie znajduja?

Edytowane przez firefighter79
Opublikowano

Podłączam sie i ja ?. Takie walnięcie, mam wjazd do garażu lekko pod gòrkę prostopadle. Jak kręce ten winkiel, to oczywiście na raz się nie da i cza na dwa i właśnie w momencie wykonywania „korekty” walnięcie: raz przy cofaniu i dwa na ruszaniu do garażu. Ale co ostatnio się staneuo, miałem bardziej obciążone auto i przy „odkręcaniu w trakcie wykonywania korekty” przez cały czas szczelało. A potem jak niedociążony to tylko dwa stuki, jak zawsze. Byłem z tym już u diagnosty... naturalnie nic nie znalazł. Ale co jescze przy okazji. Nietórzy piszą o tulejach. Przy okazji tematu tuleji, u mnie drga od 120 kmh do 150 potem już nie. Zastanawiałem się nad nowymi „bananami” albo ewentualną wymianą tulejejk. I tu oczywiście były produkowane z różnymi średnicami. Czy można nowszym bananem zastąpić starego czy nie podejdzie? Wie ktoś może? Albo: pchac poliuretan do 11 letnich bananow?

dzięki z góry za jakiekolwiek odpowiedzi.

Opublikowano

Poliuretan do bananów mija się z celem, nawet ta najmiększa mieszanka nie będzie praktycznie nic tłumić i drgania na karoserię przejdą zamiast zostać wytłumione. Będzie sztywno ale nie komfortowo.

Opublikowano

Cześć!

Również mam problem ze stukaniem a bardziej z skrzypieniem w lewej przedniej części auta.

Problem objawia się podczas ruszania jak i hamowania na nierownosciach nic nie słychać. Dodam że u mnie dźwięk wydaje się  nie metaliczny bardziej plastikowy. Jakieś propozycje gdzie mogę zerknąć przed oddaniem do warsztatu?

Dodatkowo gdy stoję na światłach i dodam gwaltownie gazu na postoju to trząchnie mi cało budą. Która z poduszek za to odpowiada bo chce to zrobić.

 

Opublikowano

Poduszka silnika przednia, ale i tak musisz obejrzeć która jest wylana.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

polecam 24 sekunda filmiku takie oto dziwne odgłosy oddaje moje auto, sorry za bałagan :D

Filmik jest do mojej poprzedniej wypowiedzi. 

Opublikowano

Po wizycie u mechanika jak i SDP nie udało się zlokalizować tego dziwnego stukania co najgorsze dźwięk się nasilił.

Jakieś podpowiedzi gdzie polecić mechanikowi zajrzeć? bądź co mógł bym sam sprawdzić przed ponownym wstawieniem samochodu do mechanika.

Opublikowano

Witam ponownie,

co do drgań miédzy 110-130: wymienilem 4 dolne wahacze. Banany udalo mi sié dorwać ori na ebaju 100€ za sztuke z Hydrolagerem. Dwa inne febi-b 2x55€. Drgania zniknely!. Zawsze wiedzialem ile jade nie patrzác na licznik, teraz idzie sié przyjemnie zapomniec ?

Teraz stuki. Dalej wali z lewej strony. Najbardziej wali jak: cofanie na skreconych kolach, a najgorzi jak na wybojach tudziez nierownym terenie. Na prostym i prostych kolach prawie sié nie zdarza.

Taka sytuacja..

Opublikowano

Może przegub zewnętrzny?

Opublikowano
W dniu 29.06.2019 o 13:45, Kodii napisał:

Po wizycie u mechanika jak i SDP nie udało się zlokalizować tego dziwnego stukania co najgorsze dźwięk się nasilił.

Jakieś podpowiedzi gdzie polecić mechanikowi zajrzeć? bądź co mógł bym sam sprawdzić przed ponownym wstawieniem samochodu do mechanika.

Mam tak samo, ale z prawej strony z przodu. Często te puknięcią są bardziej głuche, wytłumione jak jest mokro. Może udało się rozwiązać problem?

Opublikowano

Widzę temat rzeka z tym pukaniem, u mnie to samo. Zawieszenie sprawdzane u 2 mechaników, 2x przegląd plus raz tylko i wyłącznie zawieszenie i nic - wszystko wg nich w porządku. Jedyna uwaga z ASO Audi to minimalny luz na końcówce drążka bez zalecenia wmiany(?). Stuk występuje tylko z lewej strony przy przejeździe przez drobne nierówności ( na dużych dziurach potrafi być cisza - i bądź tu mądry... zastanawiam się, czy nie wymienić lewej końcówki i drążka w ciemno i czy to coś da

Opublikowano

Przegub sprawny? Końcówki drążków wyszły by podczas testu amortyzacji. A jak hałasuje tylko podczas jazdy to wiadomo, że winny może być przegub.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 29.06.2019 o 13:45, Kodii napisał:

Po wizycie u mechanika jak i SDP nie udało się zlokalizować tego dziwnego stukania co najgorsze dźwięk się nasilił.

Jakieś podpowiedzi gdzie polecić mechanikowi zajrzeć? bądź co mógł bym sam sprawdzić przed ponownym wstawieniem samochodu do mechanika.

Rozwiązałeś problem? Mam podobny  stukot w swoim aucie z lewej strony i nie mogę namierzyć o co chodzi. Wymieniłem profilaktycznie  już pół zawieszenia, poduchy pod silnikiem, nasmarowałem teleskop przekładni,  byłem na szarpakach i dalej nie znalazłem przyczyny. 

Edytowane przez zbigor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...