Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

BFB 1BV nierowno siedzi przod vs tyl / oznaczenia sprezyn


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

----Temat do zamkniecia----

coby nie zasmiecac... oznaczenia sprezyn sa OK wg Etki, pogrzebalem na forum i widze, ze nie tylko ja mam taki problem z 1bv... doloze podkladke na zle drogi z 1br i licze ze zrobi robote.

-----------

mam mala zaglostke... kupilem niedawno BFB w avancie. oska. We wklejce ma 1BV czyli sportowe zawieszenie by Quattro GmbH. Faktycznie, siedzi nizej, mega trzyma sie gleby, amory sa odczuwalnie twardsze (wczesniej mialem AWXa z 1BA, kolega ma 1BE i czuje zdecydowana roznice do obecnego 1BV).

Problem jest taki, ze tyl siedzi nizej od przodu. Wlasnie zmienilem buty na lato i wyglada to przy felgach ori S-line 17 cala tragicznie, tj. dystans pomiedzy opona a krawedzia blotnika. Z tylu jest zaden, az sie prosi o wieksze buty ;) za to z przodu moge wsadzic ze 3 palce. Podepne pozniej zdjecie.

W miedzyczasie pytanie- jakie powinny byc oznaczenia sprezyn przy 1BV przy silniku 1.8T oska?

ja mam takie: przod- 1 prostokat niebieski i 2 zielone; tyl - 1 niebieski i 3 rozowe.

Zastanawiam sie, czy przypadkiem poprzedni wlasciciel czegos nie zmienil, czy sa to fabryczne sprezyny?

PS. po zdjeciu kola tylna sprezyna wyglada dobrze, zdrowo, auto ma rozsadny przebieg 140k (potwierdzony w ASO), amor ma dobra sprawnosc, nie jest wylany, a ta guma /baranek/ na gorze amora tez wyglada OK. Wiec opcja, ze ktos wozil cos ciezkiego i od tego d*pa usiadla raczej odpada...

bede wdzieczny za info ws. oznaczen sprezyn.

Edytowane przez dawajrapa
Opublikowano

Piszesz że masz dobre sprężyny w/g ETKI a za chwilę pytasz jakie być powinny...

Te co podałeś na tył to 0YK. Sprawdź czy zgadza się kategoria wagowa na wlepie.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Piszesz że masz dobre sprężyny w/g ETKI a za chwilę pytasz jakie być powinny...

Te co podałeś na tył to 0YK. Sprawdź czy zgadza się kategoria wagowa na wlepie.

wysłane z Commodore 64

tak, bo gorny akapit dopisalem nad wczesniejszym postem, z info ze w miedzyczasie sprawdzilemw etce (do ktorej wczesniej nie moglem zajrzec) i ze temat mozna zamknac...

btw, dzieki za kat wagowa, potwierdzam mam 0yk we wlepie. takze zostaja podkladki na zle drogi z 1br i przy okazja wymiana podkladek gumowych pod sprezynami.

Opublikowano

Jakieś to rozwiązanie jest ale chyba jednak sprężyna siedzi. Nie lepiej wsadzić sprężyny z wyższej kat. wag. żeby unieść d*pę?

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

moze i tak, ale znalazlem kilka innych watkow, gdzie posiadacze 1BV claimowali ten sam problem, czyli tylek nizej niz przod... a od jakiego ciezszego tyl podejdzie? nie ma roznicy tylko w przodzie, tj masa silnika? a tyl taki sam przy 1bv i 1be? pozatym kupujac uzywki od tej ciezszej klasy wagowej nie mam pewnosci czy nie beda klekniete.... pozdro

Opublikowano

jeśli można odświeżyć temat to mam ten sam problem co opisywany w pierwszym poscie... przód jest ok a tył siedzi na ciasno... oznaczenia zawieszeń OYJ OJF (przód: niebieski zielony zielony, tył: niebieski różowy różowy). Moje pytanie jakie sprężyny włożyć do tyłu żeby go podnieść na taką samą wysokość jak przód i żeby nie stracić na trakcji pojazdu? Proszę o pomoc bo wygląda to jak samochód załadowany kartoflami po sufit...

Opublikowano

Podpinam sie pod posta. Chętnie i ja się dowiem jak podnieść tył na równi z przodem.

Opublikowano

taka postać no norma,samochód siedzi równo tylko wizualnie przód ma wiekszy przeswit, poczytaj o tym w dziale o zawieszeniu i kolorach oznaczenia

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim :) Ostatnio zahaczyłem przewodami od gazu przy wyjeździe z parkingu i zacząłem się interesować jak siedzi tył mojego samochodu :( W aucie 4 osoby 70-80kg plus 3 torby w bagażniku + koło zapasowe no i butla LPG duża. I tak się zastanawiam czy butla mocno dociążą i sprężyny już są ubite czy jak to jest? Miedzy kołem a błotnikiem nie jest tak ciekawie jak z dziewczyną z Erasmusa, bo z przodu wchodzą tylko 3 palce a z tyłu dwa :/ Wrzucam fotkę przy załadowaniu które opisałem powyżej.

e8aqir9j.jpg

Znalazłem wpis o podkładce z ASO która podnosi dupe, czy warto ją zastosować?

Edytowane przez tom5151
Opublikowano

Ja mam podobną sytuację i zamówiłem sprężyny od quattro eibach na 1150 by tył podnieść + kupiłem podkładki pod sprężyny które dają 1cm w górę.

Opublikowano

Ja mam podobną sytuację i zamówiłem sprężyny od quattro eibach na 1150 by tył podnieść + kupiłem podkładki pod sprężyny które dają 1cm w górę.

Jak zamontujesz, wrzuć proszę fotke :) Ja kupiłem te podkładki ale chyba je oddam i po prostu kupie sprężyny o jedną klase nacisku wyżej. Podkładki dadzą tylko efekt wizualny a jak załaduje ludzi to nadal będzie słabo :/

Opublikowano

Ze względu na lpg u mnie d*pa też siedziała niżej. Podjechalem na stacje diagnostyczną i zmierzyli mi nacick na tylna oś i pod to dobralem sprężyny. Założyłem sprężyny o dwie kat. wagowe wyższe i teraz przód z tyłem mam równo. Jak ktoś chce to podesle zdjecie jak to teraz wygląda.

Opublikowano

Ze względu na lpg u mnie d*pa też siedziała niżej. Podjechalem na stacje diagnostyczną i zmierzyli mi nacick na tylna oś i pod to dobralem sprężyny. Założyłem sprężyny o dwie kat. wagowe wyższe i teraz przód z tyłem mam równo. Jak ktoś chce to podesle zdjecie jak to teraz wygląda.

podeślij prosze fotki po zmianie spreżyn i jesli masz to też sprzed operacji :) moj mail [email protected]

Opublikowano

Zdjęcia wysłane

Opublikowano

1BA zawieszenie z tyłu butla LPG, przód mam 68cm a tył 65cm... Wygląda to masakrycznie, jak to naprawić? Ten przód wygląda jakby zaraz auto miało polecieć w góre ;/

Opublikowano

roba4b6 wrzuc tutaj 1 zdjecie jak to sie podniosło u ciebie

 

Opublikowano (edytowane)

Witam

Przed zmianą sprężyn:

Zdjęcia

 

Po zmianie sprężyn:

Zdjęcia

Edytowane przez roba4b6
Opublikowano

Witam

Panowie mógł bym prosić o pomoc w doborze sprężyn

podanie koloru sprężyn 1be z waszych A4 do wersji sline   2.0 tdi manual FWD B7

Moje auto przód 1ba jest za wysoko w stosunku do tyłu i dosyć przechyla się na zakrętach za to komfort na nierównościach bez stuków i  hałasów.

Ale na zakrętach zdecydowanie za miękko.

U mnie z nalepki serwisowej trochę słabo bo auto miało przez wcześniejszego właścicela zmienianą skrzynie z automat na manual tak że te kategorie wagowe z wlepki mogą się  

różnić.

Przód kolor sprężyn (niebieski zielony  fiolet fiolet) amortor nowy KYB czarny

 

WP_20170628_002.jpg

 

Wysokość przód od ośki koła 39,5 cm potrzebuje uzyskać a potrzebuje uzyskać ok 37cm tak jak tył.

Przód

 

20180219_134825.jpg

Tył

20180219_134759.jpg

Możecie pomóc jakie macie kolory sprężyn w  2.0 tdi  maual fwd aby było ok 37cm

Z góry  dzieki

Opublikowano

kolego ten pomiar zrób od ziemi do błotnika ,bo tak się to mierzy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...