Wojtek1995 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Tak jak w temacie chciał bym się dowiedzieć na co uważać czego używać jak pożądnie wykonać tą operacje i jedno pytanko co do oleju po płukance czy trzeba go będzie wymienić szybciej niż 7-8 tyś ?
robitl Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 (edytowane) płukanka LM, postępować według instrukcji z tym że wlać przez bagnet. po płukance teoretycznie powinno się normalnie zmienić, ale ja planuje zmienić po 7/8tyś czyli za mniej więcej tysiąc. jak do tej pory wszystko ok. i jak będziesz zapodawał płukankę to dodaj ją jak temp oleju będzie coś koło 70/80. Edytowane 28 Marca 2015 przez robitl
Wojtek1995 Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 czyli rozumiem że do rozgrzewającego sie silnika wlewam preparat przez bagnet i mogę od razu zmienić olej ? czy dać mu popracować z parę minut ?
Jakoob Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Jak kupisz płukankę to będziesz miał na niej instrukcję ale zazwyczaj powinien pochodzić 15-20 minut na wolnych obrotach, wlanie i wylanie od razu spowoduje, że nie pozwolisz jej zadziałać Przy spuszczaniu oleju daj mu się porządnie wykapać i wtedy nie ma potrzeby skracania interwału. Uważaj tylko, żebyś wlewając płukankę nie przekroczył maxa - jeśli masz teraz prawie pełno to warto najpierw ciut upuścić i wtedy dolewać. Edytowane 29 Marca 2015 przez Jakoob
robitl Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Przy spuszczaniu oleju daj mu się porządnie wykapać dobrze kolega mówi, zapomniałem o tym napisać. ja odczekałem prawie pół godziny i widziałem jak ciągle kapał. po 20min chciałem już zakręcać podchodzę do miski a tu pyk znowu zaczyna kapać, więc myślę że ta płukanka jednak trochę czyści silniczek. Edytowane 29 Marca 2015 przez robitl
jospethe Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 I tak jeszcze pewnie zostało trochę w misce starego oleju. Ja przy wymianie wysysam z dna miski cienkim wężykiem i jeszcze sporo z niej wylatuje
Dev Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 I wlasnie to co zostanie w silniku ma zrobic robote. przy następnej wymianie nie zdziw sie jak bedzie wygladac i smierdziec stary olej
Wojtek1995 Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 nie no miske i tak musze pożądnie wyczyścić i oglądnąć a zarazem smok ponieważ podczas ostatniej wymiany miałem dziwne drobiny w smoku i nie mogłem zlokalizować z kąd się one wzieły olej mam 10w40 półsyntetyk lać od razu 5w40 syntetyk czy 10w40 jak uważacie ??
robitl Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) a przy zdejmowaniu miski targałeś silnik czy spuszczałeś sanki? w 1.8t powinien być 5w40 a w zwykłym się nie orientuję. chociaż na 100% pełny syntetyk mu nie zaszkodzi np. LM lub motul x-cess Edytowane 29 Marca 2015 przez robitl
Wojtek1995 Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 narpierw targałem potem po jakimś 1,5tyś km wymieniałem pompe to go zwalałem z sań ... czemu tak ponieważ walczyłem z kontrolką oleju i większość mechaników straszyła mnie panewkami aż wkońcu pojechałem do serwisu bosh gdzie zmieżyli ciśnienie i podobnoć spadło do 0,3 po ponad godzinie więc niewzlekałem panewki były sprawdzane nie wiem jak to mój samochodowy doktor sprawdza bez rozbierania hehe
kaka2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 tylko, że ja mam nakręcone gdzies ponad 300.000 i jeżdże na mineralnym,bo już zaczynała brać olej,jak zrobie te płukanke i zaleje pełnym synetykiem,to czy nadąze dolewać?
robitl Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 tylko, że ja mam nakręcone gdzies ponad 300.000 i jeżdże na mineralnym,bo już zaczynała brać olej,jak zrobie te płukanke i zaleje pełnym synetykiem,to czy nadąze dolewać? ja bym w takim razie nic nie kombinował z twoim silnikiem. zajeździj go i kup następny z którym będziesz się obchodził jak bóg przykazał.
kaka2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 nie no,ja dopiero teraz kupiłem,gościu mi powiedział to co wcześniej napisałem,więc tak to wygląda
Rabarbarowyciastek Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 pytanie do Dev . kupilem u Was na dniach olej Millers 5w40 long life do tego plukanke Millers .auto ma najechane 280tys 1.8 t AWT na opakowaniu płukanki napisane jest ,że wlać zawartość do silnika a Tu sugerujecie ,że przez bagnet na rozgrzany silnik . Więc jak to poprawnie zrobić ?
Dev Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 (edytowane) Przez bagnet na gorący silnik Edytowane 12 Czerwca 2016 przez Dev
Rabarbarowyciastek Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Przez bagnet na gorący silnik to w czym jest różnica jeżeli producent zaleca przed startem pod korek do silnika a tu na forum zalecacie na rozgrzany przez bagnet ?
Dev Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 (edytowane) Jak wlejesz przez bagnet to masz 100% pewności że wszystko idzie w olej. Gdy lejesz przez korek cześć zostaje w głowicy. Edytowane 12 Czerwca 2016 przez Dev
Rabarbarowyciastek Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Jak wlejesz przez bagnet to masz 100% pewności że wszystko idzie w olej. Gdy lejesz przez korek cześć zostaje w głowicy. ok sorki ,że tak w postach, ale masz wyłączone PW . dla pewności jeszcze uruchomić auto niech pochodzi aż się rozgrzeje do 90 stopni wtedy zalać przez bagnet na dalej chodzącym silniku płukankę ?
Dev Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Silnik musisz rozgrzać podczas jazdy, najlepiej trochę dać mu w d... a potem na zgaszony silnik wlać oliwę i odpalić na 15 minut.
Rabarbarowyciastek Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Silnik musisz rozgrzać podczas jazdy, najlepiej trochę dać mu w d... a potem na zgaszony silnik wlać oliwę i odpalić na 15 minut. ok dzięki za odp bo przeszperałem wcześniej tematy na forum i odpowiedzi były udzielane ogólnikowo teraz już wiem o co chodzi . pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się