Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płukanka silnika co i jak ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie chciał bym się dowiedzieć na co uważać czego używać jak pożądnie wykonać tą operacje :) i jedno pytanko co do oleju po płukance czy trzeba go będzie wymienić szybciej niż 7-8 tyś ?

Opublikowano (edytowane)

płukanka LM, postępować według instrukcji z tym że wlać przez bagnet. po płukance teoretycznie powinno się normalnie zmienić, ale ja planuje zmienić po 7/8tyś czyli za mniej więcej tysiąc. jak do tej pory wszystko ok. i jak będziesz zapodawał płukankę to dodaj ją jak temp oleju będzie coś koło 70/80.

Edytowane przez robitl
Opublikowano

czyli rozumiem że do rozgrzewającego sie silnika wlewam preparat przez bagnet i mogę od razu zmienić olej ? czy dać mu popracować z parę minut ?

Opublikowano (edytowane)

Jak kupisz płukankę to będziesz miał na niej instrukcję ale zazwyczaj powinien pochodzić 15-20 minut na wolnych obrotach, wlanie i wylanie od razu spowoduje, że nie pozwolisz jej zadziałać :) Przy spuszczaniu oleju daj mu się porządnie wykapać i wtedy nie ma potrzeby skracania interwału. Uważaj tylko, żebyś wlewając płukankę nie przekroczył maxa - jeśli masz teraz prawie pełno to warto najpierw ciut upuścić i wtedy dolewać.

Edytowane przez Jakoob
Opublikowano (edytowane)

Przy spuszczaniu oleju daj mu się porządnie wykapać

dobrze kolega mówi, zapomniałem o tym napisać. ja odczekałem prawie pół godziny i widziałem jak ciągle kapał. po 20min chciałem już zakręcać podchodzę do miski a tu pyk znowu zaczyna kapać, więc myślę że ta płukanka jednak trochę czyści silniczek.

Edytowane przez robitl
Opublikowano

I tak jeszcze pewnie zostało trochę w misce starego oleju. Ja przy wymianie wysysam z dna miski cienkim wężykiem i jeszcze sporo z niej wylatuje

Opublikowano

I wlasnie to co zostanie w silniku ma zrobic robote.

przy następnej wymianie nie zdziw sie jak bedzie wygladac i smierdziec stary olej

Opublikowano

nie no miske i tak musze pożądnie wyczyścić i oglądnąć a zarazem smok ponieważ podczas ostatniej wymiany miałem dziwne drobiny w smoku i nie mogłem zlokalizować z kąd się one wzieły


olej mam 10w40 półsyntetyk lać od razu 5w40 syntetyk czy 10w40 jak uważacie ??

Opublikowano (edytowane)

a przy zdejmowaniu miski targałeś silnik czy spuszczałeś sanki? w 1.8t powinien być 5w40 a w zwykłym się nie orientuję. chociaż na 100% pełny syntetyk mu nie zaszkodzi np. LM lub motul x-cess

Edytowane przez robitl
Opublikowano

narpierw targałem potem po jakimś 1,5tyś km wymieniałem pompe to go zwalałem z sań ... czemu tak ponieważ walczyłem z kontrolką oleju i większość mechaników straszyła mnie panewkami aż wkońcu pojechałem do serwisu bosh gdzie zmieżyli ciśnienie i podobnoć spadło do 0,3 po ponad godzinie więc niewzlekałem


panewki były sprawdzane nie wiem jak to mój samochodowy doktor sprawdza bez rozbierania hehe

Opublikowano

tylko, że ja mam nakręcone gdzies ponad 300.000 i jeżdże na mineralnym,bo już zaczynała brać olej,jak zrobie te płukanke i zaleje pełnym synetykiem,to czy nadąze dolewać?

Opublikowano

tylko, że ja mam nakręcone gdzies ponad 300.000 i jeżdże na mineralnym,bo już zaczynała brać olej,jak zrobie te płukanke i zaleje pełnym synetykiem,to czy nadąze dolewać?

ja bym w takim razie nic nie kombinował z twoim silnikiem. zajeździj go i kup następny z którym będziesz się obchodził jak bóg przykazał.

Opublikowano

nie no,ja dopiero teraz kupiłem,gościu mi powiedział to co wcześniej napisałem,więc tak to wygląda

Opublikowano

pytanie do Dev . kupilem u Was na dniach olej Millers 5w40 long life do tego plukanke Millers .auto ma najechane 280tys 1.8 t AWT na opakowaniu płukanki napisane jest ,że wlać zawartość do silnika a Tu sugerujecie ,że przez bagnet na rozgrzany silnik . Więc jak to poprawnie zrobić ?

Opublikowano (edytowane)

Przez bagnet na gorący silnik

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Przez bagnet na gorący silnik

to w czym jest różnica jeżeli producent zaleca przed startem pod korek do silnika a tu na forum zalecacie na rozgrzany przez bagnet ?

Opublikowano (edytowane)

Jak wlejesz przez bagnet to masz 100% pewności że wszystko idzie w olej.

Gdy lejesz przez korek cześć zostaje w głowicy.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Jak wlejesz przez bagnet to masz 100% pewności że wszystko idzie w olej.

Gdy lejesz przez korek cześć zostaje w głowicy.

ok sorki ,że tak w postach, ale masz wyłączone PW .

dla pewności jeszcze :) uruchomić auto niech pochodzi aż się rozgrzeje do 90 stopni wtedy zalać przez bagnet na dalej chodzącym silniku płukankę ?

Opublikowano

Silnik musisz rozgrzać podczas jazdy, najlepiej trochę dać mu w d... a potem na zgaszony silnik wlać oliwę i odpalić na 15 minut.

Opublikowano

Silnik musisz rozgrzać podczas jazdy, najlepiej trochę dać mu w d... a potem na zgaszony silnik wlać oliwę i odpalić na 15 minut.

ok dzięki za odp bo przeszperałem wcześniej tematy na forum i odpowiedzi były udzielane ogólnikowo teraz już wiem o co chodzi . pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...