Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony w Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie do forumowiczów doświadczonych w użytkowaniu samochodu z napędem quattro z centralnym dyferencjałem Torsen (chodzi o A4 B5):

Na której osi, przedniej czy tylnej, przy napędzie quattro opony szybciej się zużywają?

 

Przy ośce przez wiele lat praktykowałem zmianę opon z tyłu na przód po każdym sezonie, żeby bieżnik zużywał się równomiernie. Tam sytuacja była oczywista - opony na przedniej osi znikały wyraźnie szybciej. Po jednym sezonie (pół roku jeżdżenia) różnica potrafiła wynieść nawet do 1mm przód-tył.

Obecnie mam komplet czterech opon o różnicy zużycia około 0,5mm, po niecałym sezonie użytkowania w aucie z napędem na przód. Tak niewielka różnica nie powinna zarżnąć torsena, tym bardziej różnica przyczepności na pewno jest znikoma, ale nie chciałbym żeby różnica w wysokości bieżnika się pogłębiała. Wiadomo, że za rok standardowo zamienię koła miejscami przód z tyłem, ale pytanie od jakiego ustawienia zacząć?

Edytowane przez matmac
Opublikowano
31 minut temu, matmac napisał:

od jakiego ustawienia zacząć

Z większym bieżnikiem daj na przód. . Minimalnie przód leci szybciej bo dochodzi tarcie przy skręcaniu kierą. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Przez przypadek znalazłem takie coś w instrukcji obsługi do A4 B5, Zasady eksploatacji - Koła, strona 167:

Cytuj

Samochody z napędem na cztery koła muszą być wyposażone we wszystkie cztery opony o takiej samej wielkości, budowie i rodzaju bieżnika oraz powinny być wykonane z takiego samego materiału, aby nie spowodować uszkodzenia środkowego mechanizmu różnicowego w wyniku stałej różnicy prędkości obrotowych.
Z tego samego względu można stosować tylko koło zapasowe o identycznym ogumieniu jak ogumienie pozostałych kół lub około awaryjne dostarczone wraz z samochodem.
Żywotność układu napędowego na cztery koła nie jest zależna od różnego stopnia zużycia opon.

Pierwsze dwa akapity jak najbardziej ok, ale ciekawe czym popierają ten ostatni wniosek... :eusathink:

Opublikowano
18 godzin temu, matmac napisał:

Przez przypadek znalazłem takie coś w instrukcji obsługi do A4 B5, Zasady eksploatacji - Koła, strona 167:

Pierwsze dwa akapity jak najbardziej ok, ale ciekawe czym popierają ten ostatni wniosek... :eusathink:

Oznacza to ,że jak z przodu masz opony o wysokości bieżnika 4mm a z tyłu 6 mm i są to opony w tym samym rozmiarze np. 215/55/16 to możesz tak jeździć ;) 

Opublikowano
1 godzinę temu, TomekTdi napisał:

Oznacza to ,że jak z przodu masz opony o wysokości bieżnika 4mm a z tyłu 6 mm i są to opony w tym samym rozmiarze np. 215/55/16 to możesz tak jeździć ;) 

Wystarczy zadbać o to podczas eksploatacji i co jakiś czas zamieniać koła przód < - > tył.

Opublikowano

Dokładnie, nie ma co popadać w obsesję na punkcie opon. Torsen nie jest z masła :)

Chociaż rozmawiałem kiedyś z gościem, który twierdził, że mu Haldex w Leonie świrował jak miał z przodu felgi 9Jx18, a z tyłu 8Jx18 z identycznymi oponami. W końcu sprzedał te felgi i założył identyczne, ale czy to rzeczywiście była przyczyna raczej się już nie dowiem.

Opublikowano

Sprzeczacie się o mm bieżnika a co z ciśnieniem w kołach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...