matmac Opublikowano 26 Października 2017 Opublikowano 26 Października 2017 (edytowane) Mam pytanie do forumowiczów doświadczonych w użytkowaniu samochodu z napędem quattro z centralnym dyferencjałem Torsen (chodzi o A4 B5): Na której osi, przedniej czy tylnej, przy napędzie quattro opony szybciej się zużywają? Przy ośce przez wiele lat praktykowałem zmianę opon z tyłu na przód po każdym sezonie, żeby bieżnik zużywał się równomiernie. Tam sytuacja była oczywista - opony na przedniej osi znikały wyraźnie szybciej. Po jednym sezonie (pół roku jeżdżenia) różnica potrafiła wynieść nawet do 1mm przód-tył. Obecnie mam komplet czterech opon o różnicy zużycia około 0,5mm, po niecałym sezonie użytkowania w aucie z napędem na przód. Tak niewielka różnica nie powinna zarżnąć torsena, tym bardziej różnica przyczepności na pewno jest znikoma, ale nie chciałbym żeby różnica w wysokości bieżnika się pogłębiała. Wiadomo, że za rok standardowo zamienię koła miejscami przód z tyłem, ale pytanie od jakiego ustawienia zacząć? Edytowane 26 Października 2017 przez matmac
jacek70 Opublikowano 26 Października 2017 Opublikowano 26 Października 2017 31 minut temu, matmac napisał: od jakiego ustawienia zacząć Z większym bieżnikiem daj na przód. . Minimalnie przód leci szybciej bo dochodzi tarcie przy skręcaniu kierą. 1
matmac Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 Przez przypadek znalazłem takie coś w instrukcji obsługi do A4 B5, Zasady eksploatacji - Koła, strona 167: Cytuj Samochody z napędem na cztery koła muszą być wyposażone we wszystkie cztery opony o takiej samej wielkości, budowie i rodzaju bieżnika oraz powinny być wykonane z takiego samego materiału, aby nie spowodować uszkodzenia środkowego mechanizmu różnicowego w wyniku stałej różnicy prędkości obrotowych. Z tego samego względu można stosować tylko koło zapasowe o identycznym ogumieniu jak ogumienie pozostałych kół lub około awaryjne dostarczone wraz z samochodem.Żywotność układu napędowego na cztery koła nie jest zależna od różnego stopnia zużycia opon. Pierwsze dwa akapity jak najbardziej ok, ale ciekawe czym popierają ten ostatni wniosek...
TomekTdi Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 18 godzin temu, matmac napisał: Przez przypadek znalazłem takie coś w instrukcji obsługi do A4 B5, Zasady eksploatacji - Koła, strona 167: Pierwsze dwa akapity jak najbardziej ok, ale ciekawe czym popierają ten ostatni wniosek... Oznacza to ,że jak z przodu masz opony o wysokości bieżnika 4mm a z tyłu 6 mm i są to opony w tym samym rozmiarze np. 215/55/16 to możesz tak jeździć
Telefonicz Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 1 godzinę temu, TomekTdi napisał: Oznacza to ,że jak z przodu masz opony o wysokości bieżnika 4mm a z tyłu 6 mm i są to opony w tym samym rozmiarze np. 215/55/16 to możesz tak jeździć Wystarczy zadbać o to podczas eksploatacji i co jakiś czas zamieniać koła przód < - > tył.
matmac Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Dokładnie, nie ma co popadać w obsesję na punkcie opon. Torsen nie jest z masła Chociaż rozmawiałem kiedyś z gościem, który twierdził, że mu Haldex w Leonie świrował jak miał z przodu felgi 9Jx18, a z tyłu 8Jx18 z identycznymi oponami. W końcu sprzedał te felgi i założył identyczne, ale czy to rzeczywiście była przyczyna raczej się już nie dowiem.
pandamix Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 Sprzeczacie się o mm bieżnika a co z ciśnieniem w kołach?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się