Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony w Quattro


matisstz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

i proszę was koledzy o opinię

zacznę od początku ostatnio zakupiłem aluski do swojej B6, a że jeździły wcześniej w przednio napędówce i owe opony były do wymiany miały już pięć lat i producent oczywiście się nie zgadzał z tymi co były założone na tyle,

z tyłu opony z 2013 roku o bieżniku bardzo dobrym więc postanowiłem dokupić dwie sztuki tego samego producenta,

i tu zaczynają się moje wątpliwości...

otóż mam tej samej firmy ten sam rozmiar opon 205/55R16 wszystkie numery, kraj produkcji są takie same parametry sądzę że też ale występują różnice w profilu (typie) bieżnika między przodem a tyłem... tylne mają jeszcze wzmacniany rant ale to już moje niedopatrzenie, no i oczywiście rok 2013 i 2015.

Wulkanizator twierdził że to nie robi żadnej różnicy nawet w napędzie quattro i jest to tylko mit ponieważ cztery opony naraz to większy popyt i zarobek niż dwie,

i tu po powrocie do domu pogrzebałem w necie i powiem tak że jest wiele sprzeczności jedni twierdzą że to niedopuszczalny błąd inni że nie robi różnicy, jedni że nawet milimetr różnicy w bieżniku grozi torsen-owi awarią lub nawet skrzyni inni że to nieprawda,

głowę mam już pełną i sam nie wiem co o tym myśleć z jednej strony można zmienić na cztery jednakowe ale z drugiej strony szkoda marnować pieniądze i wyrzucać opony które posłużą jeszcze kilka ładnych sezonów

auto prowadzi się genialnie jak na razie nawet w intensywnym deszczu i silnym wietrze ( miałem okazję przetestować )

wcześniej w drodze do wulkanizatora tragedia przód śmigał jak chciał lewo prawo uciekał na kałużach,

teraz tego niema :)

CZEKAM NA WASZE OPINIE I POZDRAWIAM !

Mateusz

Edytowane przez matisstz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają być o takim samym rozmiarze , profilu i wielkości bieżnika. Nie kombinuj bo można przedobrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają być o takim samym rozmiarze , profilu i wielkości bieżnika. Nie kombinuj bo można przedobrzyć.

podaj skąd masz takie informacje? jakieś rzetelne źródło poproszę.

zgodzę się z rozmiarem ale reszta hmmm dla mnie wyssane z palca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazny jest rozmiar kola

bieżnik nieistotny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje zaczerpnięte z forum a6klub.pl

Podsumowując krótko poniższy email, w napędzie quattro wszystkie 4 opony muszą być takie same (typ, rozmiar, profil bieżnika), a różnica w zużyciu między osiami nie może być większa niż 2mm.

podaj skąd masz takie informacje? jakieś rzetelne źródło poproszę.

zgodzę się z rozmiarem ale reszta hmmm dla mnie wyssane z palca

"Sehr geehrter Herr ,
vielen Dank fuer Ihre E-Mail, es freut uns, das Sie Kunde unseres Hauses sind.
Gern beantworten wir Ihre Frage.
Audi Fahrzeuge mit quattro Antrieb muessen mit vier Reifen der gleichen Bauart, der gleichen Groesse und moeglichst gleicher Profilausfuehrung ausgeruestet sein.
Die Profiltiefe der Reifen soll von Achse zu Achse (vorn/hinten) nicht mehr als 2 mm variieren. Unterschiedlich stark
abgefahrene Reifen, die im angegebenen Toleranzbereich liegen, haben keinen Einfluss auf die Lebensdauer des Allradantriebs.
Reifen sind zu ersetzen, sobald die nutzbare gesetzliche Mindestprofiltiefe von derzeit 1,6 mm, gemessen in den Profilrillen, erreicht ist. Sollten irreparable Schaeden durch mechanische Einwirkungen oder Alterung aufgetreten sein, muessen die Reifen in jedem Fall frueher ersetzt werden.
Freundliche Gruesse aus Ingolstadt
i. V. Steinbach i. A. Mittemayer
AUDI AG"
Źródło: Ingolstadt
Edytowane przez krystiano91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumie że jak masz różnice 2 mm miedzy osiami w zużyciu opon to od razu wymieniasz?

co wg ciebie mieli napisać?

ciekawe jak się to ma do tego że każda oś przemierza inna drogę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumie że jak masz różnice 2 mm miedzy osiami w zużyciu opon to od razu wymieniasz?

co wg ciebie mieli napisać?

Wyluzuj. Chciałeś rzetelne źródło to Ci podałem.

Różnica 2mm między osiami nie stanowi żadnego problemu.

Ale jeżeli różnica wysokość bieżnika pomiędzy osiami wynosi 4-5mm wtedy warto zastanowić się nad wymianą opon.

Najważniejsze jest aby wszystkie opony były takie same - typ, rozmiar.

Edytowane przez krystiano91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego 5mmm w różnicy na bieżniku oznacza że jeździsz na slikach i MUSISZ wymienić kapcie choćby z punktu bezpieczeństwa a nie dlatego że Torsen będzie kulał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nawet 3 mm różnicy nie dopuszczał. Torsen jest naprawdę drogi . Nie warto ryzykować jak pisałem na początku. No ale jeśli ktoś lubi to przecież nie zabronię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z góry dzięki chłopaki za Wasze opinie,

byłem dziś w dwóch salonach Audi i Wv miałem wolne i przy okazji przejeżdżałem obok,

i tak Wv twierdzi że niema różnicy opony te same numery wysokość bieżnika jedyne profil i ten rant się odróżnia, nie widzą przeciw wskazań do takiego doboru,

w Audi dowiedziałem się zaś co innego wszystkie takie same, to ich opinia nie byłem pierwszy i ani ostatni który o to zapytał ale zawsze radzą pomocą szczególnie jak widzą auto na parkingu z pod ich stajni i nie ważne czy stare czy nowe :)

oczywiście dowiedziałem się jak jest w praktyce a i jak w teoretyce ale to dużo by pisać...

ogólnie przemówiły mi argumenty że może być dobrze przez jakiś czas i tego nie odczuję ale po jakimś czasie coś z tego wyniknie nie musi ale może, każdy egzemplarz ma inny przebieg, stan podzespołów, zainstalowane części, inna technika jazdy kierowcy itp

na końcu najważniejsze że jak coś się posypie w układzie napędowym to nikt inny nie będzie za mnie go naprawiał ze swojej kieszeni a co niektóre części cenią się jak za zborze mimo upływu lat...

Podjechałem od razu do wulkanizatora naświetliłem sprawę. przeprosił z góry i zaczeliśmy szukać przyczyny czemu wczorajsze nowe opony różnią się od tych moich skoro są tej samej marki i modelu,

odpowiedź tkwiła u producenta który w kwietniu tamtego roku zmienił profil bieżnika opony ale nie zmienił nazwy modelu ani nie zrobił żadnej dopiski, opony które mam te z roku 2013 może zamówić specjalnie z magazynów ale w późniejszym czasie jak rok dwa podczas uszkodzenia opony może być problem z dostaniem owego starego modelu,

Nie zostało mi nic innego i domówiłem jeszcze dwie sztuki opon które wczoraj zakupiłem rocznik 2015 i z oponami na kilka sezonów będę mieć już spokój,

dwie opony z którymi jest problem kupna a są w genialnym stanie napewno nie wyrzucę a wystawie na neta może poratuje kogoś kto szuka właśnie owych felernych opon :)

jeszcze raz dzięki Temat zamknięty :) i Pozdrawiam

Edytowane przez matisstz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim quattro wszystkie 4 oponki z 13roku, przód ok 5,6.. tył 6mm zawsze przód będzie Ci się szybciej zużywał, na pewno krawędzie !!! dodam że opony zakładane jako komplet razem.nie ma fizycznej możliwości,tym bardziej przy lekko "sportowej" jeździe,żeby przó pozostałw takiej samej kondycji jak i tył.z racji chociażby, że np w ruchu miejskim, kręcisz kierownicąw miejscu, i po np 2latach intensywnej jazdy różnice gołym okiem zauważalne.bmw do xd drive w przypadku "kapcia" jednej opony zaleca wymiane kompletu, ze względu na deliktaną elektronike srzynki rozdzielacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim quattro wszystkie 4 oponki z 13roku, przód ok 5,6.. tył 6mm zawsze przód będzie Ci się szybciej zużywał, na pewno krawędzie !!! dodam że opony zakładane jako komplet razem.nie ma fizycznej możliwości,tym bardziej przy lekko "sportowej" jeździe,żeby przó pozostałw takiej samej kondycji jak i tył.z racji chociażby, że np w ruchu miejskim, kręcisz kierownicąw miejscu, i po np 2latach intensywnej jazdy różnice gołym okiem zauważalne.bmw do xd drive w przypadku "kapcia" jednej opony zaleca wymiane kompletu, ze względu na deliktaną elektronike srzynki rozdzielacza

ale można zmniejszyć to zużycie :) jeżdżę na dwóch kompletach lato, zima i co sezon przód na tył, tył na przód w przednio napędówce i w quattro myślę że to też będzie mnie się teraz sprawdzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Q a xdrive to zupelnie rozne napędy stad roznica w zuzyciu opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez miałem podobny dylemat z 17 na lato!

zrzuciłem gumy wystawiłem na sprzedarz a potem kupiłem komplet nowych 4 opon na lato i sprawa załatwiona!

choc ja troszke eksperymentuje bo kupiłem 225/50/17 a powinny byc 235/45/17 według zalecen producenta ale to moja sprawa co ja kupuje wiec prosze bez krytyki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój, nikt cię nie skrytykuje.

2% różnicy z ori jeszcze w tłumie ujdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek ja też zawsze kombinuję w tę stronę żeby mieć trochę wyższy profil. Zastanawiam się jakby to było włożyć seryjny rozmiar od a6 czyli 245/45/18 zamiast dedykowanego do a4b8 245/40/18? Jak myślisz jest jeszcze dużo luzu przy maksymalnym skręcie u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

je też miałem dylemat z aluskami...

17 według producenta wytycznych wydawały mi się za niskie( wysokość opony) w końcu zrezygnowałem z 17 i dorwałem w zarąbistym wzorze oryginalne 16 pięcioramienne i śmigam na nich,

mnie się podobają i chyba o to chodzi i nie zważam na docinki innych że to oryginał i lipnie ich zdaniem wygląda :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...