Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Rozrząd 90/110KM AHU/AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zamierzam wymienic rozrząd i mam pytanie w związku z tym.

Problem zaczął sie dzis gdy sprawdzilem w bagażniku nalepkę z kodem VIN itp. No i tam jest napisane, ze mam silnik AHU o mocy 66kW (90KM) , a w dowodzie rejestracyjnym mam napisane, że silnik ma 80kW (110KM) czyli silnik AFN..

Pierwsze moje pytanie brzmi:

jaki mam silnik? (jaką ma on moc) <chyba nie bede musiał jechac na hamownię by to sprawdzic>

No i najważniejsze pytanie:

Czy rozrząd jest jednakowy dla silnika AHU - 90KM oraz AFN - 110KM? Bo znajomemu, ktory miał mi załatwic owy rozrząd podawałem, ze mam silnik 110KM ;/

Mam nadizeje, że nie zamieszałem i wiadomo o co chodzi.

Opublikowano

daj zdjecie silnika, albo powiedz gdzie masz umiejscowioną turbine:

- czy zaraz obok kolektora ssącego, tak u góry

- czy na dole, pod kolektorem ssacym

?

Opublikowano

rozrząd AHU i AFN jest taki sam

Opublikowano

daj zdjecie silnika, albo powiedz gdzie masz umiejscowioną turbine:

- czy zaraz obok kolektora ssącego, tak u góry

- czy na dole, pod kolektorem ssacym

?

foto silnika dam jutro.

rozrząd AHU i AFN jest taki sam

tak tez myslalem... ale czy moc ma znaczenie? wg mnie chyba to nie gra roli.

Opublikowano

nie ma znaczenia

a silnik masz taki

d888752246e23791m.jpg

czy taki ??

8ff786ddc83ba265m.jpg[br]Dopisany: 15 Październik 2008, 20:11_________________________________________________tutrbinka u góry czy na dole ??

Opublikowano

AHU .. poza tym masz wlepke na oslonie rozrzadu ...

Opublikowano

na tej naklejce na pokrywie rozrzadu jest kod silnika chodz z tego co widze to nie AFN :naughty:

Opublikowano

Ok. Dziękuję i przepraszam za kłopot.

temat do zamknięcia

Opublikowano

ciekawe bo ja mam toczka w toczke i mam motor AFN 110km

Opublikowano

ciekawe bo ja mam toczka w toczke i mam motor AFN 110km

to masz AHU :decayed:
Opublikowano

ciekawe bo ja mam toczka w toczke i mam motor AFN 110km

to masz AHU :decayed:

racja :decayed:

Witam. Zamierzam wymienic rozrząd i mam pytanie w związku z tym.

Problem zaczął sie dzis gdy sprawdzilem w bagażniku nalepkę z kodem VIN itp. No i tam jest napisane, ze mam silnik AHU o mocy 66kW (90KM) , a w dowodzie rejestracyjnym mam napisane, że silnik ma 80kW (110KM) czyli silnik AFN..

Pierwsze moje pytanie brzmi:

jaki mam silnik? (jaką ma on moc) <chyba nie bede musiał jechac na hamownię by to sprawdzic>

No i najważniejsze pytanie:

Czy rozrząd jest jednakowy dla silnika AHU - 90KM oraz AFN - 110KM? Bo znajomemu, ktory miał mi załatwic owy rozrząd podawałem, ze mam silnik 110KM ;/

Mam nadizeje, że nie zamieszałem i wiadomo o co chodzi.

czyli pewnie masz jakiegos chipa i dlatego w dowodzie masz 110km. dziwne ze znajomy sie nie zczail ze to jest 90 a nie 110:)

Opublikowano

Proponuje przeczytać ten artykuł:http://tylik.motogrono.pl/otworz-oczy-przy-tdi/

Po chpsie raczej się nie wpisuje do dowodu większej mocy.Mi wygląda to raczej na sytuację jaka jest opisana w tym artykule:http://tylik.motogrono.pl/rodzyn-04-audi-a4/

ale to tylko moje dywagacje.Osobiście nie mógł bym spać jak bym tego nie sprawdził.

Albo auto miało zrobiony przeszczep silnika :mysli:

Pozdrawiam.

Opublikowano

o tych przekretach handlarzy to ksiazke by mozna napisac.znajomy kupil a3 ktora miala byc 110km a jak sie okazalo gosciu poprostu pomalowal literki "i" na czerwonoa inne slady po 90km zatuszowal i znalazl jelenia a ze auto bylo z wloch to w papierach byl taki balagan ze ciezko sie bylo doszukac prawdy a nie kazdy wie jak po ulozeniu turbiny moc poznac, dopiero podczas rejestrowania wszystko wyszlo...zawsze latwiej sprzedac 110km niz 90km.hehe

Opublikowano

Nie koniecznie musiał malować literki.

Ja mam 90 KM i literki "i" wyglądają na fabrycznie malowane (no chyba, że mam klapę po dzwonie albo silnik po chipie, albo jeszcze Helmut chciał mieć tuning optyczny auta i mu serwis znaczek wkleił i pokrywę wymienił :mysli: ).

W tym artykule są opisane silniki od 90 KM wzwyż, a w A4 były montowane jeszcze słabsze silniki 1,9 - 75 KM.

I może przez to kolorystyka znaczków się trochę rozjeżdżać.

Opublikowano

Stary ale tobie w tym silniku prawie ze wszystkiego leci ;/

Opublikowano

tak spoko ale gosciu ktory ogladal tol audi nie zadal sobie paru pytan, zle spasowany zderzak a moze po wymianie rozrzadu mechanicy zle poskladali czesto tak sie zdarza,szczeliny w drzwiach itp auto ma 10 lat wiec napewno byla robiona regulacja drzwi itp i juz nie da sie tak spasowac jak bylo fabrycznie, dzwon bo byl malowany a moze poprzedni wlascciel mial milego sasiada albo ktos na parkingu lekko zarysowal.

Opublikowano

tak spoko ale gosciu ktory ogladal tol audi nie zadal sobie paru pytan, zle spasowany zderzak a moze po wymianie rozrzadu mechanicy zle poskladali czesto tak sie zdarza,szczeliny w drzwiach itp auto ma 10 lat wiec napewno byla robiona regulacja drzwi itp i juz nie da sie tak spasowac jak bylo fabrycznie, dzwon bo byl malowany a moze poprzedni wlascciel mial milego sasiada albo ktos na parkingu lekko zarysowal.

Gratuluje optymizmu :good:

Opublikowano

Stary ale tobie w tym silniku prawie ze wszystkiego leci ;/

widac ze nie myty :decayed: ja mialem podobnie w pasku po wymyciu nic nie cieknie i jest czysciutko :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...