Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Rozrząd 90/110KM AHU/AFN


Krystian1987
 Share

Recommended Posts

Witam. Zamierzam wymienic rozrząd i mam pytanie w związku z tym.

Problem zaczął sie dzis gdy sprawdzilem w bagażniku nalepkę z kodem VIN itp. No i tam jest napisane, ze mam silnik AHU o mocy 66kW (90KM) , a w dowodzie rejestracyjnym mam napisane, że silnik ma 80kW (110KM) czyli silnik AFN..

Pierwsze moje pytanie brzmi:

jaki mam silnik? (jaką ma on moc) <chyba nie bede musiał jechac na hamownię by to sprawdzic>

No i najważniejsze pytanie:

Czy rozrząd jest jednakowy dla silnika AHU - 90KM oraz AFN - 110KM? Bo znajomemu, ktory miał mi załatwic owy rozrząd podawałem, ze mam silnik 110KM ;/

Mam nadizeje, że nie zamieszałem i wiadomo o co chodzi.

Link to comment
Share on other sites

rozrząd AHU i AFN jest taki sam

Link to comment
Share on other sites

daj zdjecie silnika, albo powiedz gdzie masz umiejscowioną turbine:

- czy zaraz obok kolektora ssącego, tak u góry

- czy na dole, pod kolektorem ssacym

?

foto silnika dam jutro.

rozrząd AHU i AFN jest taki sam

tak tez myslalem... ale czy moc ma znaczenie? wg mnie chyba to nie gra roli.

Link to comment
Share on other sites

nie ma znaczenia

a silnik masz taki

d888752246e23791m.jpg

czy taki ??

8ff786ddc83ba265m.jpg[br]Dopisany: 15 Październik 2008, 20:11_________________________________________________tutrbinka u góry czy na dole ??

Link to comment
Share on other sites

AHU .. poza tym masz wlepke na oslonie rozrzadu ...

Link to comment
Share on other sites

na tej naklejce na pokrywie rozrzadu jest kod silnika chodz z tego co widze to nie AFN :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Ok. Dziękuję i przepraszam za kłopot.

temat do zamknięcia

Link to comment
Share on other sites

ciekawe bo ja mam toczka w toczke i mam motor AFN 110km

to masz AHU :decayed:
Link to comment
Share on other sites

ciekawe bo ja mam toczka w toczke i mam motor AFN 110km

to masz AHU :decayed:

racja :decayed:

Witam. Zamierzam wymienic rozrząd i mam pytanie w związku z tym.

Problem zaczął sie dzis gdy sprawdzilem w bagażniku nalepkę z kodem VIN itp. No i tam jest napisane, ze mam silnik AHU o mocy 66kW (90KM) , a w dowodzie rejestracyjnym mam napisane, że silnik ma 80kW (110KM) czyli silnik AFN..

Pierwsze moje pytanie brzmi:

jaki mam silnik? (jaką ma on moc) <chyba nie bede musiał jechac na hamownię by to sprawdzic>

No i najważniejsze pytanie:

Czy rozrząd jest jednakowy dla silnika AHU - 90KM oraz AFN - 110KM? Bo znajomemu, ktory miał mi załatwic owy rozrząd podawałem, ze mam silnik 110KM ;/

Mam nadizeje, że nie zamieszałem i wiadomo o co chodzi.

czyli pewnie masz jakiegos chipa i dlatego w dowodzie masz 110km. dziwne ze znajomy sie nie zczail ze to jest 90 a nie 110:)

Link to comment
Share on other sites

Proponuje przeczytać ten artykuł:http://tylik.motogrono.pl/otworz-oczy-przy-tdi/

Po chpsie raczej się nie wpisuje do dowodu większej mocy.Mi wygląda to raczej na sytuację jaka jest opisana w tym artykule:http://tylik.motogrono.pl/rodzyn-04-audi-a4/

ale to tylko moje dywagacje.Osobiście nie mógł bym spać jak bym tego nie sprawdził.

Albo auto miało zrobiony przeszczep silnika :mysli:

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

o tych przekretach handlarzy to ksiazke by mozna napisac.znajomy kupil a3 ktora miala byc 110km a jak sie okazalo gosciu poprostu pomalowal literki "i" na czerwonoa inne slady po 90km zatuszowal i znalazl jelenia a ze auto bylo z wloch to w papierach byl taki balagan ze ciezko sie bylo doszukac prawdy a nie kazdy wie jak po ulozeniu turbiny moc poznac, dopiero podczas rejestrowania wszystko wyszlo...zawsze latwiej sprzedac 110km niz 90km.hehe

Link to comment
Share on other sites

Nie koniecznie musiał malować literki.

Ja mam 90 KM i literki "i" wyglądają na fabrycznie malowane (no chyba, że mam klapę po dzwonie albo silnik po chipie, albo jeszcze Helmut chciał mieć tuning optyczny auta i mu serwis znaczek wkleił i pokrywę wymienił :mysli: ).

W tym artykule są opisane silniki od 90 KM wzwyż, a w A4 były montowane jeszcze słabsze silniki 1,9 - 75 KM.

I może przez to kolorystyka znaczków się trochę rozjeżdżać.

Link to comment
Share on other sites

Stary ale tobie w tym silniku prawie ze wszystkiego leci ;/

Link to comment
Share on other sites

tak spoko ale gosciu ktory ogladal tol audi nie zadal sobie paru pytan, zle spasowany zderzak a moze po wymianie rozrzadu mechanicy zle poskladali czesto tak sie zdarza,szczeliny w drzwiach itp auto ma 10 lat wiec napewno byla robiona regulacja drzwi itp i juz nie da sie tak spasowac jak bylo fabrycznie, dzwon bo byl malowany a moze poprzedni wlascciel mial milego sasiada albo ktos na parkingu lekko zarysowal.

Link to comment
Share on other sites

tak spoko ale gosciu ktory ogladal tol audi nie zadal sobie paru pytan, zle spasowany zderzak a moze po wymianie rozrzadu mechanicy zle poskladali czesto tak sie zdarza,szczeliny w drzwiach itp auto ma 10 lat wiec napewno byla robiona regulacja drzwi itp i juz nie da sie tak spasowac jak bylo fabrycznie, dzwon bo byl malowany a moze poprzedni wlascciel mial milego sasiada albo ktos na parkingu lekko zarysowal.

Gratuluje optymizmu :good:

Link to comment
Share on other sites

Stary ale tobie w tym silniku prawie ze wszystkiego leci ;/

widac ze nie myty :decayed: ja mialem podobnie w pasku po wymyciu nic nie cieknie i jest czysciutko :wink4:

Link to comment
Share on other sites

:gwizdanie: z klapami to różnie

ja mam AFN, więc oznaczenie na pokrywie 1,9 TDI ale pokrywa pękała przy mocowaniach i trzeba było zmienić, a że nie było innej to kupiłem z oznaczeniem 1,9 TDI i jak wystawię auto do sprzedaży to ktoś będzie robił domysły, że piszę tak a na zdięciach jest inaczej

Kupiłbym klapę z każdym oznaczeniem, żeby tylko pasowała

jak się nie ma to co się lubi, to się lubi........

Link to comment
Share on other sites

darkopolo a moze mi powiesz ze twoje aut jest idealne ni bylo malowane itp :polew:

A czy 10 letnie auto może być idealne?raczej nie!A co do malowania,moje nie było malowane na 100%(było mierzone miernikiem cyfrowym u rzeczoznawcy).Jak się kupuje auto za kilkanaście tysięcy warto zainwestować parę stówek(przed zakupem) i dogłębnie je sprawdzić aby uninąć później rozczarowania.Mnie sprawdzenie uczyniło 700 pln,ale mam całą historię napraw z ASO(do ostaniego wpisu w książce serwisowej-4 strony formatu a4),mierzenie lakieru(nie był malowany na 100%),kontrola przed zakupem w serwisie(silnik,zawias,elektronika,itd...).Jedyne co wyszło to,że był cofnięty licznik o około 50tk ale to nie miało dla mnie zanczenie przy stanie auta jakie kupowałem(właściciel-polak opuścił 1000 :decayed: za cofnięty licznik).

Link to comment
Share on other sites

znalazles perelke :tongue4: to oddaj do komisu i niech taki czleniu przyjdzie i opisze odprysk na masce znak ze byl dzwon :polew: ale nic odbiegamy od tematu wiec koniec kto i ile malowal itp

Link to comment
Share on other sites

szukałem ponad pół roku(obejzałem z 30 aut) :decayed:

Ok koniec!

Link to comment
Share on other sites

f392754d65fdf524.jpg

77cbbf0b8772fe76.jpg

jestem podczas szukania dla siebie A4 B5 z dieslem. Dzisiaj oglądałem kilka (4) takich silników i wszystkie turbinę miały ułożona w ten sam sposób jak u kolegi na zdjęciu. Każdy sprzedający mówił że jest to AFN - wersja 110KM. U jednego nawet we wnęce koła było napisane AFN ( tylko u jednego sprawdziałem:/). Z tego co tutaj czytam to okazuje się że wszystkie co widziałem to były AHU - 90KM? Na pokrywe silnika w trzech literki TDI były tego samego koloru, tylko u jednego było "I" czerwone. Wszytsko auta były wyprodukowane przed 1998 rokiem.

Pogubiłem się w końcu jak rozpoznać wersję 90 od 110 konnej :)

Link to comment
Share on other sites

ja mam jeszcze pytanie w sprawie rozrządu... otóż czy pompa wody jest na rozrządzie? Te pytanie wynika z tąd że mój kolega ma audi tylko ze b4 ale z takim silnikiem ( oznaczeniem) co ja czyli 1z i przedwczoraj wymieniał rozrząd. Wczoraj mi mówi że w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie tylko jakoś inaczej ( nei pamiętam dokładnie). To jak to z tym jest? Bo zamierzam wymieniac u siebie rozrząd w najbliższym czasie :gwizdanie:...

Link to comment
Share on other sites

f392754d65fdf524.jpg

Pogubiłem się w końcu jak rozpoznać wersję 90 od 110 konnej :)

Nie będę wdawał się w polemikę, powiem tylko, że też mam AFN 110 z 1997roku z turbiną nisko pod kolektorem ssącym

Link to comment
Share on other sites

przeczytajcie linka do artykułu to będziecie wiedzieć że do 98r afn 110ps ma czerwone i tylko na klapie bagażnika a na osłonie silnika srebrne, dopiero po 98 czerwone i powędrowało na osłone

Link to comment
Share on other sites

ja mam jeszcze pytanie w sprawie rozrządu... otóż czy pompa wody jest na rozrządzie? Te pytanie wynika z tąd że mój kolega ma audi tylko ze b4 ale z takim silnikiem ( oznaczeniem) co ja czyli 1z i przedwczoraj wymieniał rozrząd. Wczoraj mi mówi że w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie tylko jakoś inaczej ( nei pamiętam dokładnie). To jak to z tym jest? Bo zamierzam wymieniac u siebie rozrząd w najbliższym czasie :gwizdanie:...

pompe wody masz na pasku klinowym ... :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...