Krystian1987 0 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Witam. Zamierzam wymienic rozrząd i mam pytanie w związku z tym. Problem zaczął sie dzis gdy sprawdzilem w bagażniku nalepkę z kodem VIN itp. No i tam jest napisane, ze mam silnik AHU o mocy 66kW (90KM) , a w dowodzie rejestracyjnym mam napisane, że silnik ma 80kW (110KM) czyli silnik AFN.. Pierwsze moje pytanie brzmi: jaki mam silnik? (jaką ma on moc) <chyba nie bede musiał jechac na hamownię by to sprawdzic> No i najważniejsze pytanie: Czy rozrząd jest jednakowy dla silnika AHU - 90KM oraz AFN - 110KM? Bo znajomemu, ktory miał mi załatwic owy rozrząd podawałem, ze mam silnik 110KM ;/ Mam nadizeje, że nie zamieszałem i wiadomo o co chodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokolnh 0 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 daj zdjecie silnika, albo powiedz gdzie masz umiejscowioną turbine: - czy zaraz obok kolektora ssącego, tak u góry - czy na dole, pod kolektorem ssacym ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcm 0 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 rozrząd AHU i AFN jest taki sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian1987 0 Posted October 15, 2008 Author Share Posted October 15, 2008 daj zdjecie silnika, albo powiedz gdzie masz umiejscowioną turbine: - czy zaraz obok kolektora ssącego, tak u góry - czy na dole, pod kolektorem ssacym ? foto silnika dam jutro. rozrząd AHU i AFN jest taki sam tak tez myslalem... ale czy moc ma znaczenie? wg mnie chyba to nie gra roli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcm 0 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 nie ma znaczenia a silnik masz taki czy taki ?? [br]Dopisany: 15 Październik 2008, 20:11_________________________________________________tutrbinka u góry czy na dole ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian1987 0 Posted October 15, 2008 Author Share Posted October 15, 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spanky 9 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 AHU .. poza tym masz wlepke na oslonie rozrzadu ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtekce 1 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 na tej naklejce na pokrywie rozrzadu jest kod silnika chodz z tego co widze to nie AFN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian1987 0 Posted October 15, 2008 Author Share Posted October 15, 2008 Ok. Dziękuję i przepraszam za kłopot. temat do zamknięcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
felipe.avant 1 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 ciekawe bo ja mam toczka w toczke i mam motor AFN 110km Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcm 0 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 ciekawe bo ja mam toczka w toczke i mam motor AFN 110km to masz AHU Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżej 0 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 No proszę a wygląda zupełnie jak mój poczciwy 1Z. I też się poci spod gumy na kolektorze :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
grabson765 0 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 ciekawe bo ja mam toczka w toczke i mam motor AFN 110km to masz AHU racja Witam. Zamierzam wymienic rozrząd i mam pytanie w związku z tym. Problem zaczął sie dzis gdy sprawdzilem w bagażniku nalepkę z kodem VIN itp. No i tam jest napisane, ze mam silnik AHU o mocy 66kW (90KM) , a w dowodzie rejestracyjnym mam napisane, że silnik ma 80kW (110KM) czyli silnik AFN.. Pierwsze moje pytanie brzmi: jaki mam silnik? (jaką ma on moc) <chyba nie bede musiał jechac na hamownię by to sprawdzic> No i najważniejsze pytanie: Czy rozrząd jest jednakowy dla silnika AHU - 90KM oraz AFN - 110KM? Bo znajomemu, ktory miał mi załatwic owy rozrząd podawałem, ze mam silnik 110KM ;/ Mam nadizeje, że nie zamieszałem i wiadomo o co chodzi. czyli pewnie masz jakiegos chipa i dlatego w dowodzie masz 110km. dziwne ze znajomy sie nie zczail ze to jest 90 a nie 110:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkopolo 1 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Proponuje przeczytać ten artykuł:http://tylik.motogrono.pl/otworz-oczy-przy-tdi/ Po chpsie raczej się nie wpisuje do dowodu większej mocy.Mi wygląda to raczej na sytuację jaka jest opisana w tym artykule:http://tylik.motogrono.pl/rodzyn-04-audi-a4/ ale to tylko moje dywagacje.Osobiście nie mógł bym spać jak bym tego nie sprawdził. Albo auto miało zrobiony przeszczep silnika Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maicke82 0 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 o tych przekretach handlarzy to ksiazke by mozna napisac.znajomy kupil a3 ktora miala byc 110km a jak sie okazalo gosciu poprostu pomalowal literki "i" na czerwonoa inne slady po 90km zatuszowal i znalazl jelenia a ze auto bylo z wloch to w papierach byl taki balagan ze ciezko sie bylo doszukac prawdy a nie kazdy wie jak po ulozeniu turbiny moc poznac, dopiero podczas rejestrowania wszystko wyszlo...zawsze latwiej sprzedac 110km niz 90km.hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżej 0 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Nie koniecznie musiał malować literki. Ja mam 90 KM i literki "i" wyglądają na fabrycznie malowane (no chyba, że mam klapę po dzwonie albo silnik po chipie, albo jeszcze Helmut chciał mieć tuning optyczny auta i mu serwis znaczek wkleił i pokrywę wymienił ). W tym artykule są opisane silniki od 90 KM wzwyż, a w A4 były montowane jeszcze słabsze silniki 1,9 - 75 KM. I może przez to kolorystyka znaczków się trochę rozjeżdżać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f16mysliwiec 1 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Stary ale tobie w tym silniku prawie ze wszystkiego leci ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlodyy 1 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 tak spoko ale gosciu ktory ogladal tol audi nie zadal sobie paru pytan, zle spasowany zderzak a moze po wymianie rozrzadu mechanicy zle poskladali czesto tak sie zdarza,szczeliny w drzwiach itp auto ma 10 lat wiec napewno byla robiona regulacja drzwi itp i juz nie da sie tak spasowac jak bylo fabrycznie, dzwon bo byl malowany a moze poprzedni wlascciel mial milego sasiada albo ktos na parkingu lekko zarysowal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkopolo 1 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 tak spoko ale gosciu ktory ogladal tol audi nie zadal sobie paru pytan, zle spasowany zderzak a moze po wymianie rozrzadu mechanicy zle poskladali czesto tak sie zdarza,szczeliny w drzwiach itp auto ma 10 lat wiec napewno byla robiona regulacja drzwi itp i juz nie da sie tak spasowac jak bylo fabrycznie, dzwon bo byl malowany a moze poprzedni wlascciel mial milego sasiada albo ktos na parkingu lekko zarysowal. Gratuluje optymizmu Link to comment Share on other sites More sharing options...
grabson765 0 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Stary ale tobie w tym silniku prawie ze wszystkiego leci ;/ widac ze nie myty ja mialem podobnie w pasku po wymyciu nic nie cieknie i jest czysciutko Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 :gwizdanie: z klapami to różnie ja mam AFN, więc oznaczenie na pokrywie 1,9 TDI ale pokrywa pękała przy mocowaniach i trzeba było zmienić, a że nie było innej to kupiłem z oznaczeniem 1,9 TDI i jak wystawię auto do sprzedaży to ktoś będzie robił domysły, że piszę tak a na zdięciach jest inaczej Kupiłbym klapę z każdym oznaczeniem, żeby tylko pasowała jak się nie ma to co się lubi, to się lubi........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlodyy 1 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 darkopolo a moze mi powiesz ze twoje aut jest idealne ni bylo malowane itp Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkopolo 1 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 darkopolo a moze mi powiesz ze twoje aut jest idealne ni bylo malowane itp A czy 10 letnie auto może być idealne?raczej nie!A co do malowania,moje nie było malowane na 100%(było mierzone miernikiem cyfrowym u rzeczoznawcy).Jak się kupuje auto za kilkanaście tysięcy warto zainwestować parę stówek(przed zakupem) i dogłębnie je sprawdzić aby uninąć później rozczarowania.Mnie sprawdzenie uczyniło 700 pln,ale mam całą historię napraw z ASO(do ostaniego wpisu w książce serwisowej-4 strony formatu a4),mierzenie lakieru(nie był malowany na 100%),kontrola przed zakupem w serwisie(silnik,zawias,elektronika,itd...).Jedyne co wyszło to,że był cofnięty licznik o około 50tk ale to nie miało dla mnie zanczenie przy stanie auta jakie kupowałem(właściciel-polak opuścił 1000 za cofnięty licznik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlodyy 1 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 znalazles perelke to oddaj do komisu i niech taki czleniu przyjdzie i opisze odprysk na masce znak ze byl dzwon ale nic odbiegamy od tematu wiec koniec kto i ile malowal itp Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkopolo 1 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 szukałem ponad pół roku(obejzałem z 30 aut) Ok koniec! Link to comment Share on other sites More sharing options...
J_J 0 Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 jestem podczas szukania dla siebie A4 B5 z dieslem. Dzisiaj oglądałem kilka (4) takich silników i wszystkie turbinę miały ułożona w ten sam sposób jak u kolegi na zdjęciu. Każdy sprzedający mówił że jest to AFN - wersja 110KM. U jednego nawet we wnęce koła było napisane AFN ( tylko u jednego sprawdziałem:/). Z tego co tutaj czytam to okazuje się że wszystkie co widziałem to były AHU - 90KM? Na pokrywe silnika w trzech literki TDI były tego samego koloru, tylko u jednego było "I" czerwone. Wszytsko auta były wyprodukowane przed 1998 rokiem. Pogubiłem się w końcu jak rozpoznać wersję 90 od 110 konnej Link to comment Share on other sites More sharing options...
karolasterka 1 Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 ja mam jeszcze pytanie w sprawie rozrządu... otóż czy pompa wody jest na rozrządzie? Te pytanie wynika z tąd że mój kolega ma audi tylko ze b4 ale z takim silnikiem ( oznaczeniem) co ja czyli 1z i przedwczoraj wymieniał rozrząd. Wczoraj mi mówi że w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie tylko jakoś inaczej ( nei pamiętam dokładnie). To jak to z tym jest? Bo zamierzam wymieniac u siebie rozrząd w najbliższym czasie :gwizdanie:... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasam 0 Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Pogubiłem się w końcu jak rozpoznać wersję 90 od 110 konnej Nie będę wdawał się w polemikę, powiem tylko, że też mam AFN 110 z 1997roku z turbiną nisko pod kolektorem ssącym Link to comment Share on other sites More sharing options...
burus2 1 Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 przeczytajcie linka do artykułu to będziecie wiedzieć że do 98r afn 110ps ma czerwone i tylko na klapie bagażnika a na osłonie silnika srebrne, dopiero po 98 czerwone i powędrowało na osłone Link to comment Share on other sites More sharing options...
vdm 3 Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 ja mam jeszcze pytanie w sprawie rozrządu... otóż czy pompa wody jest na rozrządzie? Te pytanie wynika z tąd że mój kolega ma audi tylko ze b4 ale z takim silnikiem ( oznaczeniem) co ja czyli 1z i przedwczoraj wymieniał rozrząd. Wczoraj mi mówi że w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie tylko jakoś inaczej ( nei pamiętam dokładnie). To jak to z tym jest? Bo zamierzam wymieniac u siebie rozrząd w najbliższym czasie :gwizdanie:... pompe wody masz na pasku klinowym ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now