lewiatan1989 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) To ja dodam 5 groszy z innej beczki. Mam 1.9 BKE i też co jakiś czas bujał budą i silnikiem, przy czym u mnie max korekta to 0,47 bodajże. No i mi to zbytnio nie przeszkadzało, aż pewnego pięknego dnia po zjechaniu z trasy około 200km autostradą dojeżdżając na jedynce pod dom czułem się jakbym jechał co najmniej 60tką telepało budą że masakra, po dodaniu lekko gazu telepania nie było, maska w górę a tam silnik cały chodzi lewo prawo. Pojechałem do jednego znajomego mechanika posłuchał mówi dwumas, pojechaliśmy razem do innego on też że dwumas. Mojemu portfelowi i mi zrobiło się bardzo smutno. Jednak nijak mi to na dwumas nie wyglądało. Postanowiłem nie odpuszczać i zrzuciłem bez zdejmowania zderzaka pasek PK ku mojemu zdziwieniu telepotanie znikło. Winę za całe to bujanie ponosiło zatarte koło alternatora, zablokowały się łożyska, wymieniłem i od tamtego czasu cóż nic a nic mi nie buja. Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez lewiatan1989
piotrsob1 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 No tylko że zatarte sprzęgło jednokierunkowe alternatora daje tak charakterystyczne objawy że trudno je z czymkolwiek innym pomylić O tych objawach tutaj nikt nie pisze... Samo diagnozowanie zatartego sprzęgiełka to minuta roboty bez zdejmowania czegokolwiek oprócz osłony silnika . A swoją drogą pogratulować za profesjonalnych mechaników w Twojej okolicy
Marcin.cz.1984 Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 (edytowane) witam. wczoraj wraz z kolega mechanikiem rozebraliśmy górę silnika i wyjęliśmy wtryski. gniazda są lekko wyrobione ale kolega mówi że nie są jeszcze tragiczne, widział znacznie gorsze w autach które jeżdżą po dziś dzień. lekko zeszlifował krawędzie żeby nowych uszczelniaczy nie uszkodzić i założył wtryski na swoje miejsca. ja z koleji zauważyłem że w jednym z wałków popychaczy brakuje zaślepki (brok). odpaliliśmy silnik i chodził normalnie. kolega na słuch stwierdził że głośno pracuje ale, że szklanek nie słychać żeby tłukły więc może tej zaślepki ma tam nie być. przejechałem ok 40 km do siebie do domu i było ok. natomiast dzisiaj pojechałem na krótką przejażdżkę do sklepu, odpalił normalnie, natomiast po dojechaniu do świateł obroty zeszły do jałowych i znowu rzuca silnikiem. słabiej niż przed wymianą uszczelnień ale jednak. czy jest ktoś na forum znający sprawę z brokami i jakie dokładnie dadzą objawy i czy to tak ma być? zapomniałem dodać, że sprawdziliśmy też świece i zmieżyliśmy ciśnienie na cylindrach. świece ok a na wszystkich cylindrach równo po 24 atm na każdym z cylindrów (wg specyfikacji powinno być pomiędzy 24-31). Edytowane 17 Września 2017 przez Marcin.cz.1984
seb-k Opublikowano 17 Września 2017 Autor Opublikowano 17 Września 2017 Pełny temat zaślepek tu: Zaślepki mają być wetkane, inaczej nie ma dobrego smarowania rozrządu. Stąd głośna praca. Natomiast drgania to albo złe uszczelnienie pompek ( to obstawiam)-potrzebny zestaw naprawczy, albo pompki źle leją = regeneracja/wymiana.
seb-k Opublikowano 17 Września 2017 Autor Opublikowano 17 Września 2017 ...albo sprzęgło, ech, różne powody ?
Marcin.cz.1984 Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 (edytowane) Sprzęgło wraz z dwumasą sachsa nowe w zeszłym roku zamontowane. brok sam jako taki jest niedostępny. a czy można otwór na brok nagwintować i na klej do gwintu wkręcić małą śrubkę zamiast broka? ktoś próbował? ps. ciśnienie na cylindrach też nie za duże... czy za to można obwinić brok? Edytowane 17 Września 2017 przez Marcin.cz.1984
seb-k Opublikowano 17 Września 2017 Autor Opublikowano 17 Września 2017 Przeczytaj trochę na forum, różnie naprawiają, ja kleiłem zaślepkę, ale też spawają. Z ciśnieniem na cylindrach niewiele ma to wspólnego.
patryk10015 Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 U mnie też było telepanie ja odpuściłem temat dopiero na dniach przy przebiegu 288 tys nagle pedał hamulca zrobił się twardy i okazało się że winowajcą był urwany kruciec pompy vacum (nie którzy kleją ten kruciec u mnie okazało się że jeszcze dodatkowo olej zalegał więc pompa stara poszła out). Po wymianie pompy vacum na nową problem telepania zniknął. Więc warto przyjrzeć się pompie vacum. Jeśli cała reszta pompowtryski, dwumas cały. 1
kociu84 Opublikowano 26 Września 2017 Opublikowano 26 Września 2017 W dniu 18.11.2015 o 09:31, lapidem napisał: ten silnik tak ma można się przyzwyczaić u mnie trochę się uspokoiło albo po płukance silnika albo przypadkowo :> Co nazywasz płukanką silnika ?
lapidem Opublikowano 26 Września 2017 Opublikowano 26 Września 2017 4 godziny temu, kociu84 napisał: Co nazywasz płukanką silnika ? np. Millers Oils Engine FLUSH
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się