Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 BLB] Gokart w Avancie 260KM/500Nm [DTM, gwint Vogtland, BBS 19”, heble S4, custom wydech SLG]


mravel

Rekomendowane odpowiedzi

Robic moda w dieslu na ponad 200km i wkladac dluga skrzynie. U mnie spadlo spalanie dzieki temu i fajnie sie tym wyprzedza na 3-4 biegu. Nie jest to drogi mod. Najwieksza niewiadoma to kupno uzywanej skrzyni. Ja mialem szczescie bo skrzynia jest jak nowka. 
A dzieki heblom BiH zrobilem w chwile bo tam masz gorskie serpentyny przez 90% kraju i nie ma kiedy schlodzic tarcz. 
Oczywiscie mowa o szybszej jezdzie. Do warunkow domowych wystarczy ori osprzet.

Sam nie odczulem duzej roznicy w drodze hamowania miedzy 320/288 a 345/300 pod warunkiem, ze hamujesz raz kiedy. Jesli uzywasz hebli czesto to roznica jest kolosalna. Wieksze tarcze szybciej sie schladzaja. 

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam wtryski i robie więcej kucy, nie ma bata. 

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek sie stara i jezdzi ostroznie jednak czasem nie przeskoczysz niektorych sytuacji. Uciekalo mi powietrze z tylnego kola, 2x wizyta u wuklanizatora i NIE MA śladu ucieczki. Powietrze schodziło w dziwny sposób, nie liniowo. Podejrzewałem jakiegoś sąsiada. Okazało się, że pęknięta jest felga na rancie od wewnątrz. Już pospawane. Na marginesie wulkanizator mowil, ze mial kiedys przypaddek faceta, ktory przyjezdzal do nich regularnie i nie mogli znalezc przyczyny uciekajacego powietrza. Okazalo sie, ze jeden z sasiadow wkladal maly kamyczek w nakretne wentyla i gdy ta byla dokrecona, powietrze schodzilo przez ten wentyl. Wyszlo przypadkiem, gdy u wulkanizatora maly kamyczek wypadl po odkreceniu nakretki. 

 

Niemniej wracajac do tematu - przy kole o profilu 35 lato /40  zima mm bardzo trudno zauwazyc na pierwszy rzut oka, ze nie masz powietrza. Jazda bez powietrza powoduje, ze sciera sie opona wewnatrz i nadaje sie na smietnik (mialem tak z jedna zimowka, a przejechalem raptem 500m). Przyszedl czas na zalozenie czujnikow cisnienia w kolach TPMS.

Z opisu na form wynika mniej wiecej, ze modul TPMS podpinasz do wiazki modulu PDC i do anteny. Czy w B7 trzeba cos jeszcze kombinowac? Druga sprawa, jak wyglada temat baterii w tych czujnikach? Po pierwsze sa nierozbiralne, po drugie gdzies przewiaja sie informacje, ze bateria czyma ok 6 lat. Zatem kupno uzywek mija sie z celem. Przerabial ktos?

 

BTW: czujniki na nakretki, nie widzialem, przyjrze sie tematowi chociaz wole rozwiazania ORI. Mam juz antene i modul TPMS. Zalozenie tego bedzie proste. Nie mam jeszcze czujnikow. Sprawdzanie za kazdym razem kol ma sens i sam tak robie od casu, gdy zniszczylem zimowa opone. Niemniej nie zawsze o tym pamietam, czasem czlowiekowi sie spieszy itp. Rozne sa sytuacje. 

 

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powietrzem w kołach przy tym profilu to dramat, ciężko zauważyć spadek ciśnienia. Żona przejechala 40km bez powietrza (tak da się) oczywiście opona śmietnik. Ja kupiłem chińskie czujniki nakręcane na wentyle. Nie wygląda to za dobrze, ale spełnia swoje zadanie i mogę przekładać na koła zimowe. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rob@k napisał:

 Ja kupiłem chińskie czujniki nakręcane na wentyle. Nie wygląda to za dobrze, ale spełnia swoje zadanie i mogę przekładać na koła zimowe. 

Prócz wyglądu to reszta same zalety. 

Mój sposób jest taki, że codziennie idąc do samochodu przyglądam się troszkę dłużej oponom,a raz na 3-4 tygodnie kontroluję na stacji ciśnienie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, mravel napisał:

Przyszedl czas na zalozenie czujnikow cisnienia w kolach TPMS.

Z opisu na form wynika mniej wiecej, ze modul TPMS podpinasz do wiazki modulu PDC i do anteny. Czy w B7 trzeba cos jeszcze kombinowac? Druga sprawa, jak wyglada temat baterii w tych czujnikach? Po pierwsze sa nierozbiralne, po drugie gdzies przewiaja sie informacje, ze bateria czyma ok 6 lat. Zatem kupno uzywek mija sie z celem. Przerabial ktos?

Mam ori czujniki i w zimówkach i w letnich. Czujniki produkcja 2014/2015 i działają do dziś beż żadnego problemu.

Moduł podpinasz, kodujesz i zadajesz ciśnienie minimalne, po przekroczeniu którego wywali na fisie kontrolkę. Nie masz kolor fisu więc nie będzie chyba dwuetapowego powiadomienia o niskim ciśnieniu. Trzeba doczytać w w dziale DIY.

Największy minus tego systemu jest taki, że nie pokazuje, które konkretnie koło utraciło ciśnienie, trzeba wyjść z samochodu i organoleptycznie to sprawdzić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@afroo.skad brales czujniki? I czy trzeba je adaptowac? Kodowac w systemie? Zapewne tak bo skad system ma wiedziec czy spadlo cisnienie jesli np w korku obok Ciebie stanie auto z takimi samymi czujnikami

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki ze znanych portali sprzedażowych. Szukałem najświeższych rocznikowo i na moment, kiedy kupowałem to trafiły się 1-2 roczne.

Przy uruchamianiu tpmsa robisz adaptacje czujników, moduł wzbudza czujniki i szczytuje od razu wartości ciśnień.

Co do konkretnych wartości ciśnienia każdego koła oraz stanu baterii to można to sobie sprawdzić vcdsem w blokach pomiarowych. Szerzej jest to opisane w DIY.

Edytowane przez afroo.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2022 o 09:42, mravel napisał:

profilu 35 lato /40  zima mm

Tak tylko dla poprawności politycznej - profil (wysokość boku opony) nie jest wyrażany w mm a w (%) tj. stosunek wysokości opony do jej szerokości. Np. bok opony 225/40 ma wysokość 90 mm a nie 40 mm.

  • Pomoc techniczna 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czareqwiem wiem Jest tak od X lat i procz wygladu w niczym nie przeszkadza. Moze i bym sie tym zajal ale musialbym targac calosc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc za ciosem - Układ kontroli ciśnienia w oponach - Audi A4 B6/B7 - Manuale A4 B6/B7 (2000-2008) - Forum Audi A4 Klub Polska (a4-klub.pl)

 

Moduł z końcówką A - 40 zł ze smartem

Antena - 85 zł z wysyłką

Wtyczka do modułu 15 zł - kupiłem z końcówką H i trzeba było uciąć w niej jedną "prowadnicę" bo była w złym miejscu oraz przepiąć kable z pinami. Wtyczka jest rozbieralna i za pomocą małego śrubokręta spokojnie można sobie wyjąć piny z przewodami i powkładać w odpowiednie miejsca 

Wtyczka do anteny 4 pin 34 zł z wysyłką - niestety nie udało mi się kupić takowej z anteną i kawałkiem wiązki więc musiałem kupić wtyczkę. Wtyczka jest rozbieralna i aby umieścić w niej 3 przewody z pinami trzeba ją otworzyć.

Taśma parciana 15m 6zł 

Przewody fi 0,3 mm oraz 0,5 mm na stanie

Lutownica itd

 

= jak na razie u mnie 180 zł bez czujników. Czujniki na allegro w okolicach 420 zł komplet zamiennik. 

 

Nie mam czujników, obudowy modułu i anteny. Dwa ostatnie nie do dostania na portalach aukcyjnych, w ASO w sumie to będzie ok 100 zł. Nie chce mi się chyba tego kupować. Czujniki raczej "podjeby", wolę nowe zamienniki niż używane ORI. Kwota 2400 zł za 4 nowe ORi to lekka przesada.  

 

Jak będzie pogoda to ide to montować. Potrzebujecie jakieś wskazówki, zdjęcia, pro tipy?

 

 

 

Edytowane przez mravel
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, mravel napisał:

Jak będzie pogoda to ide to montować. Potrzebujecie jakieś wskazówki, zdjęcia, pro tipy?

Dokumentuj wszystko :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co najważniejsze jest opisane w dziale DIY. Link w jednym z postów powyżej. 

W mojej B7 mam PDC więc odkręcę tylko boczek i podłącze moduł pod wiązkę PDC (mam nadzieję ;) ).

Z rozmachu kupiłem wtyczkę do sterownik 32pin o oznaczeniu 1J0 972 977 H. Nie pasuje ona bez przeróbki do złącza sterownika. Właściwa wtyczka nie ma litery na końcu. Niemniej różnica między wtyczkami jest żadna prócz jednego plastiku, który odcinamy. Patrząc na alledrogo dałem za nią 15 zł, właściwe wtyczki zaczynały się od 40 zł.

We wtyczce potrzebujemy wyłącznie Piny wskazane poniżej, reszta jest niepotrzebna. W wersji kostki z H na końcu było w sumie 16 kabli z pinami, my potrzebujemy jak widać 8 pinów. Z tego co pamiętam 4 musiałem przełożyć, pozostałe 4 były na miejscu. 

 

Pin 1 (sterownik kontr. ciśn.), masa -> dowolna, ja wpiąłem się w brązowy przewód w wiązce PDC
Pin 2 (sterownik kontr. ciśn.), zasilanie -> bezpiecznik S17 10A (lub czerwono/fioletowy przewód w wiązce PDC)
Pin 11 (sterownik kontr. ciśn.) -> Antena, Pin 1
Pin 12 (sterownik kontr. ciśn.) -> Antena, Pin 3
Pin 15 (sterownik kontr. ciśn.) -> CAN Komfort High (pomarańczowo/zielony przewód w wiązce PDC)
Pin 16 (sterownik kontr. ciśn.) -> złącze diagnostyczne Pin 7 (lub zielono/niebieski przewód w wiązce PDC)
Pin 28 (sterownik kontr. ciśn.) -> Antena, Pin 2
Pin 31 (sterownik kontr. ciśn.) -> CAN Komfort Low (pomarańczowo/brązowy przewód w wiązce PDC)

 

Jeszcze pro tip którego nauczyło mnie doświadczenie - w kostce 4pin do anteny (montowanej na zewnątrz pojazdu, pod zderzakiem) wykorzystujemy tylko 3 piny. 4 pozostaje niewykorzystany. Zaślepcie go czymś bowiem woda dostanie się do środka (wilgoć) i w cholere strzeli to połączenie po jakimś czasie. 

Drugi pro tip, to taśma parciana NIE nadaje się do izolacji połączeń narażonych na kontakt z wilgocią. Nie każdy o tym wie vide moje boje i poprawianie elektryki poziomowania Xenon po koledze. Takie połączenia izolujemy wpierw taśmą izolacyjną lub koszulkami termokurczliwymi a następnie dla "ozdoby" owijamy całość taśmą parcianą. 

 

 

IMG_4320.jpg

IMG_4321.jpg

IMG_4322.jpg

IMG_4323.jpg

IMG_4324.jpg

Edytowane przez mravel
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota. Pokaz jeszcze czujniki jak już będziesz miał. Też z chęcią zamonowal bym to u siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rob@kqrde jesli to zamknie sie w 600 zł z kompletem 4 czujnikow to dobra inwestycja. 

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mravel napisał:

@Rob@kqrde jesli to zamknie sie w 600 zł z komoletem 4 czujnikow to dobra inwestycja. 

Była by to fajna sprawa. Trzeba jeszcze drugi komplet wentyli do kół zimowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz 1000 zl w sumie Komplet na allegro ktory upatrzylem zamyka sie w 417zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...