osa92 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Witam. Mam pytanie czy w silniku 1,8 125KM rozrząd jest na pasku czy na łańcuchu? Samochód kupiłem 2 tygodnie temu (audi a4 b5 avant 1.8benz/lpg) i chciałbym zrobić podstawowe wymiany typu olej, filtry, rozrząd itd. O co jeszcze należy się zatroszczyć po kupnie samochodu? Jest to moje pierwsze auto, więc nie mam jeszcze dużej wiedzy na ten temat... Pozdrawiam.
michcio28810 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 rozrząd masz na pasku.dodatkowo wałki rozrządu są spięte łańcuszkiem.jego napina hydrauliczny napinacz
osa92 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2015 a ile orientacyjnie może kosztować wymiana tych elementów, żeby mieć pewność, że nic nie trzaśnie?
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 600 zl rozrzad z robota(tyle placilem): rolki, napinacz, pasek, pompa wody, filtr kabinowy, powietrza, oleju, paliwaj, olej(nie lej zadnych polsyntetykow na dziendobry zalal bym 5w40 motul xcess 8100) przy okazji wymieniaj pasek wielorowkowy bo moze byc sparcialy, gore zostaw w spokoju jesli nie terkocze jak diesel na cieplym, bo tam lancuch 200zl, a napinacz 1500-1700 ori + robota ok 400zl(nie ma co wsadzac zamiennikow - potrafia pasc po kilka dniach) to chyba tyle
karolas123321 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Oj chyba na słabych częsciach, bo nawet na gratach dobrej jakosci od Dzika, robota musiałbybyć za darmo.
jacek70 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Wymień pasek z osprzętem, napinaczem i pompą wodną. Napinacz łańcuszka darój sobie bo szkoda kasy . No chyba że już go słychać jak trze po obudowie.
rafal9119 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 pytałem sie u kumpla w sklepie to cały rozrzad z pompa wody wszystko INA kosztuje 430zł. i 2 stówki wymiana
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Oj chyba na słabych częsciach, bo nawet na gratach dobrej jakosci od Dzika, robota musiałbybyć za darmo. i dokladnie takie czesci sa u mnie jak kolega w poscie wyzej nadmienil
osa92 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2015 a co do oleju... mam instalację gazową. co myślicie o 10W40 przeznaczonym do LPG?
Gość Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 sranie w banie, lej 5w40 motula albo LM
Mojzesh71 Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 a co do oleju... mam instalację gazową. co myślicie o 10W40 przeznaczonym do LPG? Jaki konkretnie olej do LPG miałeś na myśli? Bo większość takich dopisków na opakowaniach to puste hasła.
jacek70 Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Zapodaj 5w40 np. LM, Motul, Valvoline. Byle nie Castrola bo brudzi silnik.
michcio28810 Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 kolega ma takie same auto z takim też silnikiem.namówiłem go na Valvoline i jest mega zadowolony.wcześniej jeżdził na Mobilu i mówi że jest duża różnica w pracy silnika
piotr426 Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 Ja do swojego ADR leje Shell Helix Ultra 5W40 Przebieg już ponad 300tyś, ubytki na 10000tys bo co tyle wymieniam około 0,3-0-6l zależnie od prędkości jakimi śmigam, oleje i świece do Lpg to tylko wymysł. Tak samo lanie 10w40 w przypadku brania oleju, to tylko złagodzi skutki, nie przyczyne i tak na krótką chwilę
PC06 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Witam wszystkich. Nie chciałbym zakładać nowego tematu żeby nie robić zbędnego bałaganu na forum dlatego zadam swoje pytania tutaj. Zabieram się za wymianę kompletnego rozrządu w moim aucie czyli AUDI A4 B5 1.8 125 KM, kod silnika ARG, rocznik 1999. Powiedzcie mi dokładnie koledzy - z czego składa się dokładnie taki kompletny zestaw rozrządu w moim aucie ? Ile jest rolek itd, wycenili mi części w kilku opcjach ponieważ w sklepie twierdzą, że rozrząd w tym aucie występował w 3 odmianach i nie wiedzą który zestaw dotyczy mojego auta. Do tego pytanie o producentów - jakich producentów wybrać ? INA, SKF, SNR ? Dobrali mi na przykład zestaw: pasek Conti, napinacz SNR, rolki INA - może być ? Czy jest konieczność wymiany napinacza paska wielorowkowego alternatora przy okazji rozrządu ? Znajomy mechanik twierdzi, że należałoby to wymienić a nie jest to tania sprawa... Jakiej marki pompę wodną wybrać ? Bardzo proszę o ogólne podsumowanie co do kwoty na jaką powinienem być przygotowany przy wymianie kompletnego zestawu rozrządu w moim aucie. Z góry wszystkim dziękuje za odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam
Leopold27 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Olej 10w40 Valvoline w zupełności wystarczy,niema potrzeby lać syntetyka bo brak turbiny,pod turbinę to się zgodzę 5w40.
PC06 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Dajcie znać proszę jeśli podanie numeru VIN ułatwi dobór odpowiedniego zestawu rozrządu, wpiszę potrzebne informacje
k232 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Ja do swojego włożyłem cały zestaw INA, a co do napinacza to nie powiem.
Gość Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Witam wszystkich. Nie chciałbym zakładać nowego tematu żeby nie robić zbędnego bałaganu na forum dlatego zadam swoje pytania tutaj. Zabieram się za wymianę kompletnego rozrządu w moim aucie czyli AUDI A4 B5 1.8 125 KM, kod silnika ARG, rocznik 1999. Powiedzcie mi dokładnie koledzy - z czego składa się dokładnie taki kompletny zestaw rozrządu w moim aucie ? Ile jest rolek itd, wycenili mi części w kilku opcjach ponieważ w sklepie twierdzą, że rozrząd w tym aucie występował w 3 odmianach i nie wiedzą który zestaw dotyczy mojego auta. Do tego pytanie o producentów - jakich producentów wybrać ? INA, SKF, SNR ? Dobrali mi na przykład zestaw: pasek Conti, napinacz SNR, rolki INA - może być ? Czy jest konieczność wymiany napinacza paska wielorowkowego alternatora przy okazji rozrządu ? Znajomy mechanik twierdzi, że należałoby to wymienić a nie jest to tania sprawa... Jakiej marki pompę wodną wybrać ? Bardzo proszę o ogólne podsumowanie co do kwoty na jaką powinienem być przygotowany przy wymianie kompletnego zestawu rozrządu w moim aucie. Z góry wszystkim dziękuje za odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam Japier... specjaliści nie wiedzą jaki rozrząd jest do jakiego silnika Daruj sobie tych gości pisz do dzika, wrzuc mu od razu vin i dobierze Ci najlepsze czesci w dobrej cenie. Czy jest konieczność wymiany napinacza paska wielorowkowego alternatora przy okazji rozrządu ? Znajomy mechanik twierdzi, że należałoby to wymienić a nie jest to tania sprawa... Zmień mechanika. Bardzo proszę o ogólne podsumowanie co do kwoty na jaką powinienem być przygotowany przy wymianie kompletnego zestawu rozrządu w moim aucie. Z góry wszystkim dziękuje za odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam 600-700zł z robotą i częściami bez napinacza lancucha i lancucha w głowicy. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez uszol
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się