Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja sie poddalem poki co. Za malo piw mialem, by grzebac tam dalej na slepo. Zreszta to nie jest taka rura przelotowa jak w 1wszym poscie. Wiec, mozliwe ze nie da go sie przeczyscic dokladnie przez te wszystkie zawijasy. Plus ta chlodnica spalin - nie wiem nawet jak to w srodku wyglada :kwasny:

Znalazlem nowke nie smigana za 1100 zl. Jak mnie zacznie to wkurzac to chyba kupie i wymienie u mechanikow. To mi sie zalacza w trasie jak jade spokojnie. Jak jade do pracy to nigdy sie tak nie wlacza :decayed:

Edytowane przez Netfcher
Opublikowano

A za co ta przepustnica odpowiada w naszych klekotach

Przepustnica to inaczej klapa gasząca. Gdy wyłączasz silnik to przepustnica zamyka dopływ powietrza niezależnie od tego że wtryski przestają podawać paliwo.

Jest to też ostatnia instancja zabezpieczająca silnik przed wybuchem w przypadku choroby szalonych turbin.

Gdy sie wyjsr@ turbo i rzygnie olejem w dolot to ten olej może służyć za paliwo dla silnika nawet jak wyłączysz zapłon. Żeby silnik nagle nie wykręcił tylu obrotów że korba wyjdzie bokiem zabezpiecza go przepustnica. Zamknie dopływ powietrza i zgasi silnik.

Czyli w moim przypadku ,kiedy mi dwa razy silnik zgasł,i raz nie moża go było odpalic, to może faktycznie coś jest nie tak z elektroniką w przepustnicy . Jak przepustnica jest zamknieta to też nie odpale prawda , albo coś ją blokuje albo elektronika wali w h...a. To by tłumaczyło że za każdym razem po odholowaniu do serwisu ( około 2h) auto odpalało jakby nic sie nie stało czy ja dobrze myślę. Czas chyba na nową przepustnicę.

Opublikowano

U mnie jak przepustnica byla do wymiany to co raz swiecila sie kontrolka od swiec, sprawdzilem bledy na kompie i byly wlasnie bledy o przepustnicy, wiec moze jeszcze poszukaj innego bledu zanim kupisz przepustnice niepotrzebnie.

Opublikowano

Tak tylko że nigdy nie wywaliło żadnych błędów.

Opublikowano

Za malo piw mialem, by grzebac tam dalej na slepo
Cytując wieszcza przesyłam oświaty kaganek coby trochę rozjaśnić temat

http://wrzucacz.pl/file/6941446406204/wymontowanie-EGRa-cjcb.pdf

http://wrzucacz.pl/file/9651446406204/Chlodnica--EGR-CJCB-zestawiene-montazowe.png

Opublikowano (edytowane)

Za malo piw mialem, by grzebac tam dalej na slepo

Cytując wieszcza przesyłam oświaty kaganek coby trochę rozjaśnić temat

http://wrzucacz.pl/file/6941446406204/wymontowanie-EGRa-cjcb.pdf

http://wrzucacz.pl/file/9651446406204/Chlodnica--EGR-CJCB-zestawiene-montazowe.png

Dziekuje dobry czlowieku, Bog ci to wynagrodzi szerokimi drogami i niskim spalaniem . :)

3 pkt mnie rozwala - Wymontować ścianę grodziową podszybia

Choc ma to sens bo tej rurki ze zdjecia A19-11212 nie da sie odkrecic, bo leci z tylu silnika, i przy okazji totalnie zaslania dolna czesc EGR'u

Gratulacje dla projektantow OOOO :facepalm: Chyba latwiej byloby wyjac caly silnik...

Edytowane przez Netfcher
Opublikowano

3 pkt mnie rozwala - Wymontować ścianę grodziową podszybia

Chyba latwiej byloby wyjac caly silnik...
Pewnie tak:) Dlatego IMHO lepsze wyjście to wizyta u tunera. Za koszt EGR i jego montażu zrobisz chipsa i wyłączenie EGRa w sofcie.
Opublikowano (edytowane)

Bylem w ASO aby sprawdzili co tam mówi komputer w sprawie mojego problemu , jak zwykle zero błędów ,i co teraz ,gdzie szukać problemu.

Edytowane przez wojcian
Opublikowano

Bylem w ASO aby sprawdzili co tam mówi komputer w sprawie mojego problemu , jak zwykle zero błędów ,i co teraz ,gdzie szukać problemu.

Przep8ustnica jest otwarta przy wylączonym silniku i przy odpalaniu. Nie winiłbym jej przez to za problemy z odpalaniem. Ale możesz sie upewnić, gdy nie będziesz mógł odpalić odepnij wtyczkę. Możesz sie tez upewnic ze jest otwarta gdy zdejmiesz z niej gumowa rure Jesli po zdjeciu wtyczki dalej nie odpali to znaczy ze problem jest gdzie indziej. Wywali oczywiscie blad ale go skasujesz i nie wróci. Przed chwila sprawdzałem :)

Opublikowano

Czy jest mozliwe aby paliwo, tu mowa o jakosci, mialo wplyw na bledy egr'u? Od 2 tyg jezdze tylko na paliwie z orlenu (verva) i ani raz nie zaswiecila mi sie migajaca kontrolka swiec ani nie wyskoczyl blad egru. (a zrobilem z 1,5 tys km). Wczesniej walilo mi co 3 dzien bledami jak jezdzilem na paliwei ultimate z bp.

Innych zmiennych nie widze.

Opublikowano

Witam,

wywala mi błąd

4892 - EGR valve (N18) malfunction

P040300 [237] - Electrical Fault in Circuit

EGR do wymiany czy do czyszczenia ??


jaki ma symbol części EGR 2.0 tdi caga

Opublikowano

1)Czy przy operacji czyszczenia trzeba się wyposażyć wcześniej w jakieś uszczelki w serwisie?

2)Z czego autor przygotował miksturę do czyszczenia egr jeśli można wiedzieć

Opublikowano

1)Czy przy operacji czyszczenia trzeba się wyposażyć wcześniej w jakieś uszczelki w serwisie?

2)Z czego autor przygotował miksturę do czyszczenia egr jeśli można wiedzieć

Możesz złożyć na starych - nie będzie przedmuchów.

Do mycia EGR'a polecam płyn do mycia silników, zmywacz do hamulców.

Opublikowano (edytowane)

mam do wymiany egr mój to 03L131501D czy jeszcze inny będzie pasował ??

np. 03L131501G lub 03L131501k ??

Edytowane przez daniell-gda
Opublikowano

Witam wszystkich:) Nie jestem pewna czy w dobrym watku ale.. Zaczynajac od poczatku.. Mam audi A3 1.6tdi 2010rocznik. Zawsze serwisowany w Audi za nie musze wspominac spore siano:/ jednak po ostatnim <wrzesien> serwisie autko tak jakby troche wolniejsze bylo? nie przejelam sie zbytnio bo roznica naprawde nie az taka duza.. jednak wczoraj w drodze do pracy kontrolka swiec zarowych i moc wtedy juz spadla na leb na szyje.. zadzwonilam do audi i bez problemu zabrali auto na lawecie i obiecali ze zobacza co i jak.. Dzis dostalam telefon ze EGR do wymiany i ze mam usciasc bo cene mi poda;) Wyczytalam ile sie dalo ale wciaz jestem zielona wiec pytanie do Was.. Czy jest mozliwe ze w zwiazku z tym calym bajzlem spalinowym jaki vw/audi probowali 'naprawic' cos mi poprzestawiali i dlatego teraz EGR jest do wymiany?

Opublikowano

Nie, poprostu w Twoim modelu silnika są awaryjne EGR'y. Cena pewnie od 1500zł w górę ;) Najlepszym rozwiązaniem jest zaślepić EGR by nie szły na niego spaliny oraz software'owo wyłączyć go. Operacja będzie wynosić +/- 1000zł (tyle za to biorą u mnie w okolicy). Wymieniać na nowy nie ma sensu bo popsuje się ponownie - taka już jakość..

Opublikowano

Nie, poprostu w Twoim modelu silnika są awaryjne EGR'y. Cena pewnie od 1500zł w górę ;) Najlepszym rozwiązaniem jest zaślepić EGR by nie szły na niego spaliny oraz software'owo wyłączyć go. Operacja będzie wynosić +/- 1000zł (tyle za to biorą u mnie w okolicy). Wymieniać na nowy nie ma sensu bo popsuje się ponownie - taka już jakość..

zaślepienie EGR nie zaszkodzi filtrowi DPF ??

Opublikowano (edytowane)

Nie ale skoro będzie grzebane w sofcie to można zrobić 2 rzeczy za jednym zamachem ;) Wywalić z softu EGR i DPF'a ;)

Samo zaślepienie nic nie da.

Edytowane przez magoo
Opublikowano

ja obecnie mam odłączoną wtyczkę od EGR bo z podłączonym pali się spirala i turbo nie pracuje :(

muszę coś z tym zrobić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...