Skocz do zawartości
IGNOROWANY

prośba o analizę logów AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sterowanie turba, czyli chodzi o gruszkę??

Opublikowano

Sterowanie czyli podcisnienie i czujnik doładowania.

Opublikowano (edytowane)

Dzieki lukaszooo za cierpliwość do mnie i moich postów :hi:

A wiec łopatologicznie sprawdzić wszystkie zawory (N75, N18, pompę vacuum) czujnik doładowania i cały dolot ?

Turbo musiałem oddać do regeneracji bo były rozwalone łopatki :(

Edytowane przez tommyy
Opublikowano

N75 i N18 działają, problem moze byc ze szczelnościa układu. Z dolotem tez moze byc problem i tez jest do sprawdzenia. Nie wiem gdzie u ciebie jest czujnik doładowania bo szczerze mówiąc nigdy nie robiłem a6 AFN ale jesli czujnik jest w ecu to sprawdz węzyk i czy czujnik nie jest zawalony olejem

Opublikowano

lukaszooo czy mógłbyś rzucić jeszcze okiem na logi mojego brata

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/324055-analiza-logow-afn/


N75 i N18 działają, problem moze byc ze szczelnościa układu. Z dolotem tez moze byc problem i tez jest do sprawdzenia. Nie wiem gdzie u ciebie jest czujnik doładowania bo szczerze mówiąc nigdy nie robiłem a6 AFN ale jesli czujnik jest w ecu to sprawdz węzyk i czy czujnik nie jest zawalony olejem

Czyli plan na jutro przepływka, czujnik do sprawdzenia-wyczyszczenia.

Czy możesz mi napisać jakie logi zrobić po czyszczeniu ???

Opublikowano

dla przepływki 3,8,10 dla turba 11.

Opublikowano (edytowane)

dla przepływki 3,8,10 dla turba 11.

:hi:

Witam,

przepływka wyczyszczona, czujnik też - w sumie wszystko było czyściutkie ...

Co dalej, robić logi czy sprawdzać coś jeszcze, sprawdziłem jeszcze wszystkie wężyki od podciśnień - nigdzie nie widać nieszczelności.

profilaktycznie wymienię chyba wszystkie wężyki, a co z przepływką? Czy chodzi jakoś fatalnie i myśleć o jej wymianie?

W VAG-u nie pokazuje żadnych błędów.

Edytowane przez tommyy
Opublikowano

Sory kolego ale nie powiem ci krok po kroku co masz zrobić zeby było ok i zebys nie wydał nawet grosza. Temat ciągnie sie od 3 stron a ty prawie nic nie zrobiłeś.... Sprawdz porządnie dolot tak aby wyeliminować nieszczelność, nastepnie zrób tak podcisnienie aby było szczelne na 100% zrób logi i dopiero kombinuj dalej.

Opublikowano (edytowane)

Sory kolego ale nie powiem ci krok po kroku co masz zrobić zeby było ok i zebys nie wydał nawet grosza. Temat ciągnie sie od 3 stron a ty prawie nic nie zrobiłeś.... Sprawdz porządnie dolot tak aby wyeliminować nieszczelność, nastepnie zrób tak podcisnienie aby było szczelne na 100% zrób logi i dopiero kombinuj dalej.

OKI,

w sumie to chyba coś zrobiłem:

- dolot sprawdzony cały, nie ma nieszczelności,

- podciśnienie sprawdziłem, ale wymienię profilaktycznie wszystkie wężyki - aby spać spokojnie i być pewnym

Grosz mogę wydać, nie ma problemu ... tylko mechanicy więcej psują i kantują niż potrafią naprawić, jeżeli o to ci chodzi.

Zrobię teraz logi i zobaczymy czy coś się zmieniło...

Edytowane przez tommyy
Opublikowano

Problem jest bardzo prosty do zdiagnozowania, max 30 min u kumatego mechanika i masz diagnoze z czym jest problem. Dolotu i układu podcisnienia musisz być pewny na 100% mając wakuometr jest bardzo prosto to sprawdzić.

Opublikowano

Właśnie w tym jest problem, gdybym miał w okolicy kumatego mechanika to nawet bym nie zaczynał tego wątku :(

Niestety u mnie nie ma takich :(

Dobra jutro jeszcze raz dolot, lepiej sprawdzić dwa razy i być pewnym na 100%, wymienię wszystkie wężyki, a później logi i zobaczymy co będzie ...

Opublikowano

dolot był i jest szczelny

ecu 012 map na rurze i jak był by walnięty to na jałowym było by widać że zaniża lub zawyża

filtr paliwa i powietrza jak stary wymień
układ podciśnienia daje ciała, albo nieszczelność albo n75 walnięty, n18 też może być walnięty, przydał by się wakuometr, może sobie zakup bo to wydatek żaden a przyda się nie raz+końcówka na wężyk: http://allegro.pl/wakuometr-radialny-od-1-do-0-bar-i5516818028.html
przepływka słabo mierzy ale to na razie nie powód by nią wymieniać, najpierw wypal kolektor ssący, wyskrob wloty w głowicy gdy zawór w danym cylindrze jest zamknięty, kompresorem potem wydmuchaj osad, by kolejny wlot wyczyścić pchasz silnik na 5 biegu do przodu aż kolejny zawór się zamknie i dopiero go scyzorykiem skrobiesz
zatkaj egr na czas ogarniania co by wykluczyć że winowajcą wszystkiego jest nie domykający się egr, zatkaj blaszką egr przy kolektorze ssącym wycięta z puszki po piwie i zrób 003d 011d osobno

Opublikowano (edytowane)

Witam i WIELKIE dzięki za zainteresowanie tematem :)

A więc po kolei:

- filtr paliwa i powietrza nowy,

- wakuometr zamówiony, tylko za bardzo nie wiem co nim pomierzyć i gdzie?

W wolnej chwili ogarnę wszystko tak jak napisałeś i wrzucę logi...

Chciałbym jeszcze zamontować wtryski 216 i potem mapa, ale to chyba dopiero po ogarnięciu auta :)

Jeszcze raz :hi: za zainteresowanie tematem - w połowie sierpnia jadę nad morze i chciałbym mieć już wszystko z głowy :)

Edytowane przez tommyy
Opublikowano

jak dojdzie wakuometr i będziesz miał odpalony vag i auto zadzwoń to ci powiem jak spr wakuometrem wszystko 697503901

program czy zostanie teraz zrobiony czy później to bez znaczenia, ja np. wole na czipie ogarniać auto, szkoda się rozdrabniać i robić coś raz pod serie a potem drugi raz pod czipa, z resztą na czipie wszelakie niedomaganie lepiej widać :)

Opublikowano (edytowane)

Witam,

dzisiaj wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia oraz zaślepiłem egr :)

Auto jeździ jak by lepiej się zbiera od dołu :) EGR zanieczyszczony dość znacznie, osad około 3 mm w środku - zastanawiam się czy nie wyczyścić kolektora ssącego za pomocą jakiegoś preparatu bo w nim pewnie tak samo?

może po czyszczeniu zrobić logi i zobaczyć jak będą wyglądać ??

Edytowane przez tommyy
Opublikowano

żadne czyszczenie chemią, tylko wypalanie

Opublikowano

żadne czyszczenie chemią, tylko wypalanie

W sumie ja swój kolektor zalałem płynem do mycia silników zaraz po myciu na myjce i po 2 tyg moczenia wypłynęło z niego piekne bagno.

Dla spokoju wypalałem środek przez 15min a resztę wypucowałem szmatką :decayed:

Tylko ja miałem 2 kolektor swój jak miałbym zaraz zakładac to tak jak ciah pisze wypalanka i po kłopocie no chyba ze sie egr zostawi to za rok powtórka :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich, sorki za przerwę w temacie ale praca,praca...

a więc tak:

kolektor wypalony, EGR zatkany.

zrobiłem pomiary wakuometrem i wyszlo jak na załączonym schemacie

http://chomikuj.pl/tomaszpia/schemat+pod,4879957796.pdf

file:///C:/Users/Dom/Desktop/schemat%20pod.pdf

Rzućcie okiem może to coś rozjaśni... Komentarze mile widziane :)

Edytowane przez tommyy
Opublikowano (edytowane)

zamiast pomyśleć lepiej się narobić i nic nie zrobić :)

schemat podciśnienia z neta sobie wydrukuj i z godzinę się na niego napatrz może na coś wpadniesz, a jak nie to odpal 011bs i podepnij wakuometr pod wężyk idący na gruszkę, potem odpal 003bs i podepnij pod wężyk idący na egr, napisz co pokazał waku cyklicznie

Edytowane przez ciahciah
Opublikowano (edytowane)

Oki, jutro działam :)

A co do narobienia to trening czyni mistrzem ;)


A więc zrobione:

011 BS zakres od 0 do 0,8

003 BS zakres od 0 do 0,8

zero przy OFF - 0,8 przy ON (cyklicznie)

Edytowane przez tommyy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...