najtańsza a efektywna sekwencja LPG
2 2

    65 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    witam,

    po przeszukaniu forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a brzmi ono w skrócie jak w temacie..

    Interesuje mnie zakup A4B6 w benzynie i założenie LPG do niego. Model to 1,8 Turbo 150KM. Chodzi mi przede wszystkim o zminimalizowanie kosztów instalacji LPG, ale co ważniejsze przy zachowaniu dobrej jakości. Czyli w skrócie tania a dobra instalacja LPG. Jakie firmy/ zestawy mogą być w tym silniku montowane.

    Nie patrzę na ew. wzrost KM czyli nie zamierzam wstawiać żadnych ulepszeń w celu zwiększenia mocy KM itd itp...

    Druga kwestia to możliwość naprawy u większości gazowników/tanie części/częstostliwość wymiany podzespołów najmniejsza...

    Być może jest to nierealne nielogiczne ale szukam po prostu dobrej taniej kompletnej instalacji tak by po prostu pełniła swoją funkcję. Jeśli spadek mocy nawet o 10% będzie też nie przeszkadza mi to w niczym.

    Proszę o propozycję instalacji wraz z ceną (oczywiście oscylacyjną) z ew. montażem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zapamietaj tanie nie może być dobre :) koszt instalacji do tego modelu to 2500zł mysle dobra cena za normalną instalacje bez udziwnień i zeby to jeździło a nie sie naprawiało :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    BRC Sequent 24.11 bezobsługowa i bezawaryjna instalacja. Mam i polecam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    BRC Sequent 24.11 bezobsługowa i bezawaryjna instalacja. Mam i polecam.

    a jaka cena ? z montażem ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Do BRC trzeba znaleźć dobrego instalatora, większość tylko wrzuca pod maskę ;) STAG, AC R01, HANA/BARRACUDA i będziesz zadowolony ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Brc tylko jak ktoś ogarnia montraż. 95% montazystów brc to partaki i drutownicy. No i nie jest tania. Acr01 to kupa, loteria jaki sie trafi i musi byc miedz/faro 8mm, hana klei na zimno wiec nie ciekawie, barracuda okl.

    elektronika: stag, tech, kme

    reduktor: kme tur, gold,

    wtryskiwacze: barracuda, dragon

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    BRC 2400-3000 zależy od warsztatu i instalatora.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Brc tylko jak ktoś ogarnia montraż. 95% montazystów brc to partaki i drutownicy. No i nie jest tania. Acr01 to kupa, loteria jaki sie trafi i musi byc miedz/faro 8mm, hana klei na zimno wiec nie ciekawie, barracuda okl.

    elektronika: stag, tech, kme

    reduktor: kme tur, gold,

    wtryskiwacze: barracuda, dragon

    A ja tam mam czerwonego AC R01, do tego zielone Hanki i śmiga bezproblemowo od ponad 50k km :decayed: - cena : 2800 PLN.

    Kolego stasieq, pamiętaj, że na LPG oszczędza się na stacji, a nie przy montażu ;).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    A ja na czarnym i 190km ogarnia

    Stag 300 ISA2,hana zielona

    Edytowane przez edekxp

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego...nie oszczędzaj na instalacji gazowej - bo sama instalacja gazowa już jest oszczędnością. Pewnie, że są partoki (jak to koledzy wyżej piszą) i za psie pieniądze zrobią instalację i zamontują Ci kuchenkę gazową :kox: - ale osobiście bałbym się jeździć czymś takim. Ja u siebie mam STAGa i zapłaciłem dwa i pół klocka - działa bez zarzutu i mam 1.8 T 163 km.

    Co do oszczędności to powiem tylko tyle, że nigdy nie tankowałem w stacjach gazowych NoName typu: super gazik, polgazol, czy megagaz :decayed: , bo to zazwyczaj śmieci - co z tego, że zaoszczędzisz 20 gr na litrze, jak po czasie auto zdechnie - możesz go już nie wskrzesić. Tankuję tylko na Statoilu - mam zryty beret pod tym względem, że jadąc nawet w trasie, wolę przejechać na benzynie te kilka kilometrów i dojechać do danej stacji - mam sprawdzony gaz (wydaje mi się, że jest nawet bardziej wydajny).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Ja też noszę się instalacją gazu. Gazownik zaproponował coś takiego:

    Stag Q+box,red AC ,wtryski AC BFC ,zbiornik w kolo 2500zl.wtryski Hana 200zl doplata.Wlew pod klapka paliwa 100 zl doplata.
    Stag Q+box plus ,red AC ,wtr. AC BFC 2800.doplaty jak wyzej.

    Powiedzcie proszę czy to dobra propozycja i czy ceny również są odpowiednie... Dzięki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W październiku zakładałem w A3 - Stag qbox, hana zielona pojedyńczo montowana, AC czerwony, butla wiadomo w koło i wlep pod klapką bez dopłaty.

    Koszt 2400zł

    Wtryskiwacze zamontuj pojedyńczo, a nie żadne listwy zespolone.

    Auto lepiej się zbiera bo gaz jest wtryskiwany blisko zaworów, a nie węże po 20cm

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    rozmawiałem dziś z instalatorem i zapytałem o oddzielną instalację wtrysków. Powiedział że oczywiście jest to możliwe ale nie przy AC W01 BFC, ewentualnie można to zrobić z wtryskami Hana (200zł dopłaty). Czy rzeczywiście ma to aż tak duże znaczenie jak są rozmieszczone te wtryski; czy na listwie czy oddzielnie?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Oczywiście że ma, dlaczego wtryskiwacze pb są najbiżej zaworów?

    Zobacz i poczytaj na forum lpg, dużo można się dowiedzieć i zobaczyć jak powinno być zamontowane

    http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=47119

    Edytowane przez edekxp

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam ponownie. Rozmawiałem dziś z kilkoma gazownikami. Ceny wahają się od 2200 do 3400!. Jeden gazownik zaproponował opcję: stag 4 q-box, wtryski Hana gold+ reduktor shark 150 (do 200KM), butla w koło, przewody miedź i wlew pod klapkę. Wszystko za 2350. Czy to dobra opcja? Co ewentualnie byście zmienili? Jak wielką butlę można zmieścić w koło w sedanie?

    Edytowane przez michal008

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to dobra cena, jeszcze jakby pojedyńczo zamontowane hany i bedzie ok.

    Aby montaż był prawidłowy, wystroisz sobie najlepiej sam.Intetfejs kosztuje 40zł

    Butla 55l napewno wejdzie może większa.W avancie mam 67l

    Edytowane przez edekxp

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W sedanie mam 62l w kole

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I nie wystaje?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wlew pod klapka paliwa 100 zl doplata.

    jak ja zakładałem gaz to o żadnej dopłacie nie było mowy. To montażyści sobie ubzdurali takie coś pod klapką dopłata ;]

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I nie wystaje?

    Nie, wszystko leży poprawnie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie. Nie płaciłem żadnej dopłaty - to absurd. Mi gaziarz powiedział, że nawet wygodniej mu zrobić we wlewie. Dziwni czasem są Ci ludzie :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Znajomy zamawial mi do e61 STAGA 300 ISA, reduktora nie pamietam, butla 65l w kolo, wtryski VALTEK i jak dobrze zrobione, to bedzie smigac jak nalezy. Zamiast miedzi polozylismy weza 8mm, pod maske proponuje zalozyc silikon na wtryski. Wezyki koniecznie jak najkrotsze! Wlew mialem pod klapka, sam wiercilem ;)

    Cala instalacja na 525i kosztowala mnie 1950,-

    Nie byl to najtanszy zestaw a jedynie tanszy, pewny i sprawdzony. To druga moja taka sama zakladana instalacja i z zadna nie mialem klopotu, ISA sie kalibruje sama, ty mozesz jedynie wnosic poprawki. Na spalanie benzyny 14,5l w miescie, wychodzilo mnie do 17l gazu.

    Caly urok to: kto bedzie zakladal, no i sprawa jasna, za piwo i dziekuje tego nie zrobi.... :P

    Sent from S 9305i

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wybacz ale to co piszesz to bzdura, i nie masz pojecia jak zrobić zeby było dobrze. Robiłeś sam i założyłeś valteki?? Najtanszy chłam na rynku za 30kkm kazdy bedzie miec inny wydatek. Silikonowe węże do gazu? Przeciesz to nie moze działać, rozszczelni węże. Węze mają być dobrej jakości z homologacją do lpg i zbrojone, np. Parker. Isa Ci działa bo przejechałes pare kilometrów zeby wszystko działało dobrze instalacje trzeba zestroić a ise wylączyć bo to nic dobrego.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to teraz blysnales... :D

    Nie bede z toba dyskutowal bo szkoda spamu.

    Autor napisal tanio, wiec napisalem jak zrobic tanio (nie najtaniej).

    Albo naprawde sam nie masz pojecia albo jestes gaziazem ktory chce wylocic swoje madrosci. Poczytaj o silikonie do gazu a potem sie wypowiadaj. Zbrojenie? - spoko tylko powodzenia jak sstwardnie i sie zalamie. ISA zla? - to pewno ty robisz to lepiej....?

    Robilem 2 samochody, jeden mialem 5 lat z czego 4 na gazie i bez problemow, sprzedalem ze wzgledu na pobyt w UK.

    Jak nestes szeromi w uszach to zaproponuj mi instalacje do Subaru Legacy 3.0RN bo mysle taki kupic za miesiac a gaz ze wzgledu na paliwozernosc. Jaka instalka bedzie twoim zdaniem najlepsza?

    Acha, Subarka bedzie z 2005.

    Sent from S 9305i

    Edytowane przez RumJanek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wtryski VALTEK

    Nawet jak ktoś chce tanio to te zaworki, które nazywasz wtryskami to chłam dla zdesperowanych. Są inne z dolnej półki, które można spokojnie założyć.

    Wezyki koniecznie jak najkrotsze!

    Gdzie Ty przy Valdemarach chcesz te krótkie wężyki założyć?? Najkrótsze wężyki to przy wtryskach pojedynczych... Nie jest tak ważna długość do listwy jak długość od wtrysku do kolektora.

    ISA sie kalibruje sama

    Po Twojej opinii sądzę, że małe jest Twoje doświadczenie w wystrojeniu sekwencyjnej instalacji gazowej, ale pewność siebie wielka. W sumie skądś się wzięło hasło, że "Gaz to zło". Dlatego nie ma się co dziwić skąd niektórzy mają takie opinie. W niewielu autach ISA jako tako wystroi, ale trzeba ją po prostu zawczasu wyłączyć. W większości aut ISA na robi tylko krzaków. Nic nie zastąpi ręcznego wystrojenia instalacji.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O wezykach piszac, nie pisalem czy to ma byc listwa czy pojedy czy wtrysk, wiec nie czepiaj sie jednego slowa, gdzie zasada jest prosta: od wtryskiwacza do kolektora jak najkrócej.

    Przestancie sie czepiac tych "zaworkow", nie napisalem ze sa najlepsze, napisalem ze jest wyborem tanim i nie najgorszym bo sprawdzonym, ludzie nie widzieli jeszcze Hana jak na waltekach jezdzili i byli zadowoleni. Ja napisalem ze swojego doswiadczenia gdzie mialem 2 takie zestawy i oba jezdza do dzisiaj.

    Ktos chce sie dowiedziec wiecej w temacie gazu, prosze mnie nie czytac i nie sluchac, odprowadzam na lpg forum, tam uzyskacie wiarygodniejsze rady niz moje.

    Chce tylko doradzic sie tutejszych znawcow zeby juz wiecej nie zakladac zaworkow a wtryski do przyszlej Subaryny: co polecacie zeby nie popelnic trzeci raz tego samego bledu stosujac zaworki i polegac na ISA?

    Z gory dzieki za pomoc

    Sent from S 9305i

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A ja ustaliłem wizytę u gaziarza na montaż na przyszły czwartek. Zrobi mi te wtryski pojedynczo. Jednak będę musiał dopłacić całe 30zł :D (prawdopodobnie różnica w cenie zakupu). Za wlew pod klapką u niego nie muszę dopłacać. Butle mówiłem mu żeby jak największą- coś wspominał o 50l ale powiedziałem że większa wchodzi. Zobaczymy co będzie jak odbiorę. Reasumując 2380 za wszystko. Jak odbiorę to podzielę się "wrażeniami"

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja u siebie mam butle 650x250 67l, wystaje jakieś 1cm, czyli tyle co nic :)

    Wrzuć zdjęcia po montażu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    RumJanek, proszę bardzo:

    LPGTECH 326

    KME TWIN TUR

    BARRACUDA 130NL

    butla 650x230

    Robiłem taki w zeszłym roku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    RumJanek, proszę bardzo:

    LPGTECH 326

    KME TWIN TUR

    BARRACUDA 130NL

    butla 650x230

    Robiłem taki w zeszłym roku.

    Czy ma ktos jeszcze jakies propozycje?

    Sent from S 9305i

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    2 2

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy