gregzakopane Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Witam, pisałem już kiedyś jak zapobiec palącej się diodzie 'check', zastosowałem emulator (jakiś zwykły) i nie podziałał. Rozmawiałem z mechanikiem że podobno są jakieś specjalne emulatory elektorniczne - lepsze? Sugerował mi bym podrzucił auto do elektronika bo miał kiedyś podobny problem tylko że w corsie, dopiero majstrowanie przy mapach dało efekt nie palenia się diody, ale trochę się boje bo auto ma zmieniane mapy na większą moc i nie chce by mi coś poprzerabiał i nie bardzo wiem co robić, a dioda jednak denerwuje. Macie jakieś propozycje to dajcie znać.
edekxp Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 (edytowane) Piszesz o błędzie od katalizatora? Wyłączenie sondy w sofcie nie zmienia mapy, ale osobiście radzę podnieś moc i od razu wyłączenie sondy oraz sai Przecież te 150 KM słabo się odpycha Co do emulatora u mnie zadziałał mosiężny kątowy, otwór chyba 4mm Jeździłem z nim ponad 10tys km, teraz sonda wyłączona Edytowane 12 Maja 2015 przez edekxp
gregzakopane Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 Generalnie błąd dotyczy sondy lambda. Za wysokie stężenie co2 czy coś w tym stylu, generalnie za dużo oddaje syfu do atmosfery, o. Katalizatora nie ma bo auto jest skręcone na nieco ponad 200 koni. Ja zastosowałem chyba najtańszy jaki znalazłem (coś takiego http://allegro.pl/ocynkowany-emulator-sondy-lambda-do-audi-vw-skoda-i5027820865.html ) Ale po dosłownie kilku kilometrach dioda zaś wali po oczach. To jak nałatwiej się z tym rozprawić?
szczur_84 Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 to jak robiłeś program i nie wycieli ci sondy w ECU przy usuwaniu katalizatora? Co to za tuner
gregzakopane Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 tyle że to nie ja robiłem tylko już kupiłem po tych przeróbkach i taki klops kupiłem to nic się nie świeciło i po jakimś czasie zapaliła się dioda, podejrzewam że gość maił vag'a i podpinał i kasował błąd na bieżąco, ale to też porąbane. Dlatego chciałbym się jakoś z tym ustrojstwem uporać, bo potem faktycznie wyskoczy jakiś błąd, a ja będę przekonany że to tylko sonda będę jeździł w najlepsze i potem może być nieprzyjemnie.
edekxp Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Miałem też podobnie co 100km check.Kupiłem elma na bluetoocie aby telefonem sprawdzać kasować. taki emulator mi pomógł http://allegro.pl/369-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiadz-katowy-i4844988777.html
gregzakopane Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 (edytowane) zaryzykuje, kilka złotych mnie nie zbawi, a może akurat ten kątowy lepiej sobie poradzi. Mówisz o takim interfejsie http://allegro.pl/elm327-obd2-mini-interfejs-obd-scan-bluetooth-cd-i5221097685.html ?Sprawdza się to? Warto móc monitorować czy to ciągle tylko lambda czy coś innego, a wydawać na "duże" urządzenie do diagnostyki koło 300zł to trochę mi szkoda. a tak btw. o ile spada moc auta jak wchodzi w ten tryb awaryjny? Edytowane 12 Maja 2015 przez gregzakopane
edekxp Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 (edytowane) To nie jest tryb awaryjny od sondy kata Awaryjny to np przeładowanie itp, wtedy doładowanie spada do 1200mbar czyli lipa z mocą Interfejs trochę mój jest większy inaczej wygląda, ale zasada taka sama Trochę przesadziłeś z kosztem.Interfejs najtańszy kosztuje ponad 20zł. No chyba że nie masz laptopa Edytowane 13 Maja 2015 przez edekxp
wsółek Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Zapala sie kontrolka check engine po podłączeniu pod komputer pokazuje: P1136 Addatywna adaptacja mieszanki powietrze (rząd 1) Układ za ubogiP0507 Regulacja biegu jałowego ZA WYSOKIE OBROTYProsze o pomoc. Jaka moze byc przyczyna takich błedów co sprawdzić (jak?), może ktoś miał do czynienia z takim problemem.
jacek70 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Do sprawdzenia przepustnica. Nie zaszkodzi sprawdzić szczelność dolotu.
kodzak0 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 a przypadkiem nie bedzie do sprawdzenia przeplywomiez i silniczek krokowy? ale mylic sie moge
gregzakopane Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Opublikowano 22 Maja 2015 Chodziło mi o samodzielne urządzenie, no i w zasadzie nie mam lapka więc w grę wchodziło by tylko to. Zamówiłem tego elmo i ten kątowy emulator - przekręcę i zobaczę czy coś pomogło. Dzięki wielkie za pomoc! Trochę lipa :/ Zamieniłem ten emulator na ten kątowy, ale problem pojawił się znowu i check się świeci. Z tego co zauważyłem u mechaniora to wywalało chyba z pięć błędów i widziałem z grzaniem czy grzałką sondy. To może ona już kwalifikuje się do wymiany? Jak przyjdzie ten elm to zeskanuje go ale teraz tak pisze na gorąco.
tazman Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Ja miałem identyczne dwa błędy jak u Ciebie. Winny zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej (aso ok. 45 zł.) Wymiana, wykasowanie błedów, zrobione 500 km i błedów nie ma.
wsółek Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 45zł ja zanlazlem za 145 daj link do tego zaworu
tazman Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 to chyba zły znalazłeś tu masz jego numer 035103245G
jacek70 Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 a przypadkiem nie bedzie do sprawdzenia przeplywomiez i silniczek krokowy? ale mylic sie moge W tym silniku niema czegoś takiego jak silniczek krokowy
bin85 Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Emulator może pomóc tylko jeżeli sondy są sprawne, jeżeli było więcej błędów to raczej masz inne usterki więc najpierw sprawdź jakie to konkretnie błędy. Mogłeś sobie kupić kabel vag kkl bo elm to pod koła można jedynie rzucić Emulator może pomóc tylko jeżeli sondy są sprawne, jeżeli było więcej błędów to raczej masz inne usterki więc najpierw sprawdź jakie to konkretnie błędy. Mogłeś sobie kupić kabel vag kkl bo elm to pod koła można jedynie rzucić Sorki nie doczytałem że nie masz lapa
wsółek Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 daj link z tym zaworkiem do kupienia i napisz jak sprawdzic ten zaworek czy oby to napewno to bo u mnie wszystko jest ok obroty trzyma tak jak trzeba tylko ze te bledy wyskakuja i check.
gregzakopane Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Opublikowano 23 Maja 2015 Emulator może pomóc tylko jeżeli sondy są sprawne, jeżeli było więcej błędów to raczej masz inne usterki więc najpierw sprawdź jakie to konkretnie błędy. Mogłeś sobie kupić kabel vag kkl bo elm to pod koła można jedynie rzucić Emulator może pomóc tylko jeżeli sondy są sprawne, jeżeli było więcej błędów to raczej masz inne usterki więc najpierw sprawdź jakie to konkretnie błędy. Mogłeś sobie kupić kabel vag kkl bo elm to pod koła można jedynie rzucić Sorki nie doczytałem że nie masz lapa No błędów było chyba 5 więc ciut za dużo. Mechanik też tak pomyślał że może to być wina zużytej już sondy, ale jak uda mi się przeskanować dokładnie błędy owym kabelkiem to podeslę je to mam nadzieje że pomożecie określić w czym może leżeć problem. Niedawno zakupiłem lapka więc skoro elm nadaje się tylko do kasowania błędów to lipa, ale za te pieniądze to nie ma co żałować zakupu.
bin85 Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 elm do odczytów błędów się nadaje ale jak już masz lapa to kup normalny kabel wtedy już przeskanujesz cały samochód, zrobisz logi itp
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się