Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN Błędy silnika co może być przyczyną?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Posiadam Audi a4 b6 3.0 asn jakiś czas temu pojawił się check, Po sprawdzeniu błędów Vag-iem pokazały się takie:

16537

18010

16684

16688

16408-p0024b

p1999

Sporo szukałem i nie jestem pewnien co może być przyczyną przy takim zestawie błędów :D

16684 może być przez cewkę??

Dwóch ostatnich chyba najpoważniejszych nie mogę rozszyfrować. Ogólnie samochód zachowuje się normalnie myślę, że mimo błędów nie osłabł ani nic. Po skasowaniu po jakimś czasie pojawiają się od nowa. Czy miał ktoś podobny problem?? Był bym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Edytowane przez jacek2121
Opublikowano (edytowane)

16537 problem z sondą lub katalizatorem

18010 za niskie napięcie miałeś czyli rozładowałeś aku i zapisał się o tym błąd

16684 z tym co wyżej czyli wypadanie zapłonów związane z sondą lub katalizatorem ewentualnie pada cewka

16688 to samo co 16684

16408 Przestawienie wałka rozrządu (wydechowego) być morze ktoś źle poskładał rozrząd co jest nagminne bo zabierają się za wymianę partacze nie mający pojęcia o tym silniku lub czujnik

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

BWitam. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Otóż wczoraj zaczęliśmy sprawdzać wszystko. Dziś bd od nowa ustawiony rozrząd. Według wskazówek sprawdzone zostały katy. Wykrecone obydwa od strony pasażera i co się okazuje pierwszy wypalony do takiego stopnia ze dziura jest o średnicy ok 3cm. Tego 2 nie zdążyliśmy sprawdzić w jakim jest stanie wizualnym. Dziś bd to sprawdzone razem z katami z 2 strony. Teraz mam pytanie co robić bo w przypadku zwalonego 2 kata to wiem wyciąć i wyłączyć sade która wkrecana jest do niego. A ten pierwszy należało by chyba kupić? Co nie jest zbyt pocieszające że względu na koszty. Dodam, że samochód był sprowadzony z padnietym silnikiem najprawdopodobniej pekniety blok był. Silnik został zmieniony ale katy raczej są te same. Co radzicie w tej sytuacji? I jeszcze jedno pytanie jeśli zostaną usunięte te drugie katy a za jakiś czas dopiero wyłączone sądy to bd przez ten czas ok? Pytam bo człowiek który jest w stanie mi to zrobić bd miał czas za jakieś 2-3tyg. Co wstawić zamiast Ty drugich katow? Różne są opinie na forum i nie wiem na co się zdecydować czy poprostu rurę w to miejsce czy pusta puszkę kata?

Opublikowano

u mnie pojawilo sie cosk takiego

17745 (p1337-002-short to ground )

Opublikowano

Wstaw tłumiki przelotowe. Możesz też szukać zamienników ale jako takich praktycznie nie ma więc to loteria.

na forum jest opisane co najlepiej zrobić jaki za ile. Wystarczy że poszukasz


17745 (p1337-002-short to ground )

17745 położenie walka rozrządu - czujnik G40, zwarcie z masą.

Opublikowano (edytowane)

jesli chodzi o tłumiki przeloty mam tego troche jak coś to priv

mi wyskakuje to :

18281 - transmission mount valve 2(N263)

P1873-004-Open circuit

--//-- pozniej ze transmission mout valve 1

17748- camshft position sensor (g40 )/engine speed sensor (g28)

p1340 - 002- incor. correlarion - MIL ON

17745 co juz kolega wyzej mi podpowiedział

problem polega ze ja kupiłem g28 nowy czujnik oraz czujnik polozenia wałka rozradu i nie wiem czemu ponownie sa te nbłedy bo chcec engin zółty mi spokoju nie daje po skasowaniu błedów za jakis czas ponownie sa i zółto jest :(

moze walniety czujnik połozenia wałka (g40) kupiłem z aso

autem mozna jezdzic ale ewidentnie jest to muł ! na 100% straciło na mocy zreszta czuje to i wk.... mnie ze zwykla korsa 1.9 znika mi na pasach przy starcie wezcie koledzy pomozcie bo ten ASN to naprawde silnik specjalnej troski

Edytowane przez ivan1982
Opublikowano

Sprawdź jakie masz ustawienie wałków zdaje się grupa 92 lub 93 nie pamiętam teraz która i wklej screena z VCDSa

Możliwe że są przestawione lub gruszki nie pracują prawidłowo albo masz pokruszone wałki te plastikowe w kolektorze.

Zrób screeny z tych grup będzie wiadomo

Opublikowano

ok zrobie jutro screeny albo filmik z pomiaru


jak wkleić tu bo mam screena a nie moge wkleic

Opublikowano (edytowane)

Dwie metody:

1. Wrzucasz fotę na jakiś serwer oferujący usługi ich hostingu, klikasz w edytorze posta ikonę "Grafika" i wklejasz link do zdjęcia.

2. Wrzucasz foto na np. własny Dysk Google lub iClouds (zależy jakiego masz fona :D ), w opcjach zdjęcia zaznaczasz, że chcesz link do publicznego udostępnienia zdjęcia, kopiujesz go a następnie wrzucasz do posta jako typowy link (nie jako grafikę!) za pomocą odpowiedniej ikonki w edytorze posta.

Druga metoda ma tę zaletę, że foto nie zniknie po jakimś czasie, chyba, że masz wykupiony abonament na serwerze hostingowym :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

to moze ja przepisze pomiar z grupy 093

no to lecimy :)

grupa 093 - continuous Camshaft Adjustment(phase Position)

0 1.0*KW 4.0*KW 5.0*KW

phaseniage phaseniage Phase Position Phase Position

intake bank 1 intake bank 2 bank 1 bank 2


odrzewam kotleta :)

Edytowane przez ivan1982
Opublikowano (edytowane)

Generalnie jest przyzwoicie (wiadomo - zawsze może być lepiej :D ), wątpię by było to przyczyną utraty mocy...

Na pewno nie jest to powodem błędów jakie zapisują się w ECU.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Kąty masz w normie nie są idealne ale nie mają wpływu na moc. Szukaj w takim razie w podciśnieniu zdarza się że gazownicy zakładając gaz namieszają i utrata jest znacząca. W moim przypadku samochód rozwijał z ledwością 170 kucy na hamowni. Po wpięciu podciśnień jak należy wróciło wszystko do normy

Zobacz też co się dzieje z czujnikiem G40

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

To ja spytam inaczej, jakie wartości fazatorów są idealne?

Opublikowano

Idealne to 0 , 0 , 0 , 0

+/-1

:D

Opublikowano (edytowane)

Idealne to 0 , 0 , 0 , 0

+/-1

:D

Sprawdziłem u siebie z ciekawości co prawda na zimnym silniku i pokazuje -2.6 CF -2.6CF -2.6CF -2.6CF

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

czujnik G40 kupilem i wymieniłem

Błedy :

18281 - transmission mount valve 2 (n263)

P1873-004-002-Open circuit

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)

P1340-002-Incor.Correlation - MIL ON

17745- Camshaft Position Sensor (G40)

P1337-002-Short to Ground-Intermittent-MIL ON

Opublikowano

czujnik G40 kupilem i wymieniłem

Błedy :

18281 - transmission mount valve 2 (n263)

P1873-004-002-Open circuit

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)

P1340-002-Incor.Correlation - MIL ON

17745- Camshaft Position Sensor (G40)

P1337-002-Short to Ground-Intermittent-MIL ON

Może to wina zimnych lutów w sterowniku silnika... to błądzenie po omacku, ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Sprawdź też napięcie ładowania/stan naładowania akumulatora.

Idealne to 0 , 0 , 0 , 0

+/-1

:D

Sprawdziłem u siebie z ciekawości co prawda na zimnym silniku i pokazuje -2.6 CF -2.6CF -2.6CF -2.6CF

Bardzo ładne kąty, zazdroszczę Ci takiego ustawienia.

Ja bym tego nie ruszał... chyba, że masz zbędne 700-800zł (+pasek + dojazd) na doregulowanie w warsztacie w Sulejówku pod Warszawą :D

Opublikowano (edytowane)

Ja bym tego nie ruszał

Nie no nie mam zamiaru :wink:

DSC_05531_zpsbxlbbgaa.jpg

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

Tolerancja wg. VCDS-a to [-16...+16]CF także z tej perspektywy patrząc masz ustawienie bliskie 0 :)

Opublikowano (edytowane)

Może to wina zimnych lutów w sterowniku silnika... to błądzenie po omacku, ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Sprawdź też napięcie ładowania/stan naładowania akumulatora.

a jakie powinno byc prawidłowe napiecie ? i oco chodzi o z tymi zimnymi lutami ?

czujnik g40 czyli camshaft position sensor zdaniem walniety ?

moze g28 ktory rowniez zakupiłem kupiłem walniety >????? hmmmmmm

Edytowane przez ivan1982

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...