Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gwiżdżąca Turbina w 1z (AFF)


Aleksanderr

Rekomendowane odpowiedzi

Do wymiany czujnika temp paliwa trzeba ściągnąć tylko pokrywkę nastawnika odkręcić 2 torxy i czujniczek masz w ręce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo daje sobie spokój :) Maglownica dziś ma przyjść z nią będę walczył :) tylko nie wiem czy kanał potrzebny :) Jak coś zrobię dam znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega Bartollo napisał ustaw dawkę gdzieś na 3.2 mg/R przy wyłączonych odbiornikach prądu (klima, radio, światła), kąt na 51-55 wtedy samochód powinien zacząć jechać

Instrukcja jak to zrobić Vagiem jeśli jest zakres regulacji ustawienie dawki paliwa

wybierami
A) 1-engine
B 11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika dla 1.9 tdi kod 12233
C) 10 adaptacja
D) kanał 1 - dawka paliwa zmieniasz przyciskami up/down test i save niższa wartość mg/R oznacza większą dawkę paliwa

przy mechanicznym ustawianiu nastawnikiem uważaj, żeby nie ustawić za dużej dawki, silnik może się rozbiegać, wtedy tylko gaszenie na biegu cię uratuje

tutaj masz link do pliku w pdf ustawienie kąta dawki itp ze zdjęciami
http://chomikuj.pl/TimonFR/zachomikowane/Problemy+z+odpalaniem+TDI++ustawienie+k*c4*85ta+wtrysku*2c+korekcja+dawki+paliwa+i+dawki+rozruchowej/Problemy+z+odpalaniem+TDI++ustawienie+k*c4*85ta+wtrysku*2c+korekcja+dawki+paliwa+i+dawki+rozruchowej,3142160524.pdf

Edytowane przez maniekaudia4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro to przestawię :) zobaczymy :) może będę miał jakieś 70 koni już z 90 jak dobrze pójdzie :)


I mamy kilka przyczyn :) nie działa n75:) nie działa gruszka turbiny do sterowania sztangą :)

Jest opcja wymienić samą gruszkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 da się zregenerować.

Jest możliwość wymiany samej gruszki ale najpierw ją sprawdź - zakładasz na wężyk na gruszke i podpinasz dużą strzykawkę.

Zaciągasz strzykawką powietrze i patrzysz czy grucha jest szczelna.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniałem zawór z sprawnego 1z, i nie było reakcji. próbowałem wężykiem wciągnąć powietrze i nie było reakcji sztangi, ręką tylko się rusza:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciągać można różne rzeczy ale płuca Ci nie starczą żeby ruszyć sztangą gruszki.

Jeśli masz turbo ze zmienną geometrią to zawór z 1Z u Ciebie nie zadziała i dziać nie będzie.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z profilu wynika ze kolega ma 1z wiec turbo z WG i tam sztanga nie będzie chodzić jak w VNT

Edytowane przez Bartollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej problem nierozwiązany. Metoda prób i błędów. Gruszka turbiny przesuwa sie gdy w nią dmuchnę strzykawką. N75 gdy podłączyłem do Aku słychać cykanie. W n18 czuć ze jeden przewód zasysa. W n75 jeden przewodzik od turbiny ledwo dmucha. Podłączyłem bezpośrednio ten co dmucha do gruchy. Zero reakcji gruchy. Podmieniałem n75 z n18 bez skutku.
Pytania brzmią:
- Czy przewodzik od turbiny do n75 powinien wytworzyć ciśnienie które poruszy sztangą?
- czy sztanga powinna się ruszać przy wciągnięciu powietrza czy pompowaniu?
- jak sprawdzić zawór n75 bez samochodu? ( napompowany balonik> podpięcie zasilania > pusty balonik ) jest opcja ?
Jakieś pomysły ?
Myślałem ze sztanga poszła. Kupiłem nowa ale niepasująca i wychodzi na to ze działa na odwrotnej zasadzie niż ta która mam zamontowana. Tamta wysuwa się gdy pociągnę a moja gdy dmuchnę. Jakieś pomysły dalsze ?
Dolegliwość ogólna ? Sztanga się nie rusza.

edit:

- Jak nazywa się element w turbinie który produkuje Ciśnienie do ruszenia gruchą?

- Jakie wskazanie na wakuometrze powinno być na podpiętym wężyku od turbo ?

Widziałem kiedyś na filmiku że gościu na vagu wchodził w bloki pomiarowe, blok 11 kliknął coś że było słychać jak zaworek chodzi, próbowałem powtórzyć jego działania ale bez skutku:(


Odświeżam:( ktoś pomoże szukam info jak nazywa sie cześć turbiny odpowiedzialna za dmuchanie w ta rurkę :) Edytowane przez Aleksanderr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po primo masz 1z tam nie masz podciśnienia a ciśnienie.

Ciśnienie powinno wypychać sztange gruszki a nie ją wsysac.

Wszystkim steruje jak zawsze N75

Turbo napędzane jest przez spaliny nie ma tam żadnego elementu.

Co do testu na vag to chyba nie zrobisz tego na WG musisz miez turbo ze zmienno geometrią tj VNT.

Sluchaj nie wiem jak jest w WG ale w VNT po zsunieciu wezyka z gruszki sztanga opada.

Gdzies kiedyś słyszałem ze jak dmuchniesz w gruszke a sztanga wykona ruch to grucha do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po primo masz 1z tam nie masz podciśnienia a ciśnienie.

Ciśnienie powinno wypychać sztange gruszki a nie ją wsysac.

Wszystkim steruje jak zawsze N75

Turbo napędzane jest przez spaliny nie ma tam żadnego elementu.

Co do testu na vag to chyba nie zrobisz tego na WG musisz miez turbo ze zmienno geometrią tj VNT.

Sluchaj nie wiem jak jest w WG ale w VNT po zsunieciu wezyka z gruszki sztanga opada.

Gdzies kiedyś słyszałem ze jak dmuchniesz w gruszke a sztanga wykona ruch to grucha do wymiany.

Kolego z tego co piszesz ma racje, moja sztanga rusza się gdy w nią dmuchne strzykawką -> czyli gruszka sprawna

Jednak z tego co piszesz:

Gdzies kiedyś słyszałem ze jak dmuchniesz w gruszke a sztanga wykona ruch to grucha do wymiany.

Z tego co słyszałeś musiałeś źle usłyszeć bo sztanga w 1z jak powiedziałeś powinna się ruszać gdy się dmuchnie,

Wydaje mi się że problemem są te spaliny które napędzają (przez n75) gruszkę. N75 nie ma za zadania stwarzać Ciśnienia tylko przekazać je na gruszkę, więc omijając n75: Przewód z turbiny zakładamy na gruszkę to gruszka powinna się ruszyć. Wydaje mi się że jest za małe Ciśnienie tych spalin tylko jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz..

Spaliny powoduja to ze turbo dmycha tj nasze ciśnienie doładowania.

Pracą hamulców,zaworkami n-17,75 oraz gruszką w 1z steruje ciśnienie nie spaliny,ciśnienie napędzane jest przez pompe która wytwarza ciśnienie(nie pytaj jak sie nazywa fachowo ale o nią pytasz)

U mnie pompa od podcisnienia znajduje sie z tyłu silnika troszkę pod n18 u Ciebie pewnie pompa od ciśnienia też tam sie znajduje.

Zrób tak wpisz w google i poszukaj sobie jakie cisnienie ma wytwarzac pompa tuż przy wyjściu a jakie na końcu całego układu tj na wezyku od gruszki,załatw przyrzad do mierzenia cisnienia i pomierz co i jak.

Jak znajde 5 minut to sam poszukam ale uwierz mi ze na innych forach tez maja takie problemy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wziac to na logikę :) są 3 przewody

1 od gruszki

2 od dolotu

3 od turbiny

Nie ma żadnego połączenia turbo z ta pompka ;( wiem o która chodzi ta od n18 egr :)

a0dfab095ade7975med.jpg

pomijając n18, czy ten schemat pasuje do 1z? innych nie znalazłem, bo ogólnie nie mam przewodu do n75 z vacum tylko jak mówiłem od turbiny. (pomijając układ podłączenia tylko fakt "urządzeń")

Dodając jeszcze vacum jest pompą podciśnieniową a nie ciśnieniową ;/ już sam pokręciłem się ze wszystkim ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie ma być połączenia z żadną pompą, do n75 idzie ciśnienie z dolotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sprawdzic turbo laczy sie przewod z dolotu prosto pod gruszke, silnik bedzie slabszy ale awaryjnego nie zlapie.

schmat ktory pokzales jest od VNT u ciebie jest zawor usustowy ktory napedza cisnie doladowania a nie spaliny.

Sam ostatnio sie nacielem z tym zaworem usustowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy tak podłączę których grup logi mogę zrobić czy faktycznie to coś dało?

Czyli gdy podłączę przewód od dolotu do gruszki gruszka powinna sie ruszać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do turba robi sie logi grupy 11 dynamicznie. Jak tak polaczysz auto bedzie sporo slabsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy pisali. Polacz bezposrednio z dolotu do gruszki. Ogolnie to w dolocie na wolnych obrotach nie ma cisnienia i nie ma co dmuchac. cisnienie w dolocie ktore otwiera klapke WG osiaga sie pod obciazniem czyli w trakcie jakzy dopiero okolo 2000 obrotow w góre. na luzie jak dasz gazu to moze troszke cos dmuchnie. ale malo co.

schemat twoj to cos takiego

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e50add4cbaacaef.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...