Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mechaniczny, a hydrauliczny napinacz paska rozrządu w Audi A4 B6 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Z tego co wiem to w 1.8T istnieją dwa sposoby napinania paska rozrządu. Jest napinacz hydrauliczny i wówczas rolka jest z dźwignią i tradycyjny mechaniczny napinacz - w formie rolki z mimośrodem. Wiem, że są one zamienne, pytanie do obeznanych ludzi z tematem - czy w praktyce zamiana hydro napinacza na mechaniczny czymś skutkuje? Czy nie ma to znaczenia - w końcu oba typy były stosowane fabrycznie?

Dzięki za podpowiedzi,

P.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano (edytowane)

czy w praktyce zamiana hydro napinacza na mechaniczny czymś skutkuje?

W sumie nie, efekt koncowy jest taki sam

Ale....

czy nie warto doplacic 100 zeta do hydraulika na ktorym nie widnieje CHINA ?

porzadny zestaw gates'a oparty na NTNie(czesci na pierwszy montaz) koszt 370 zeta, conti z rolka napinajaca China nowego typu 266zl , ceny po rabatach

jakie jest twoje zdanie?

Edytowane przez KubaMpakiet
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

czy w praktyce zamiana hydro napinacza na mechaniczny czymś skutkuje?

W sumie nie, efekt koncowy jest taki sam

Ale....

czy nie warto doplacic 100 zeta do hydraulika na ktorym nie widnieje CHINA ?

porzadny zestaw gates'a oparty na NTNie(czesci na pierwszy montaz) koszt 370 zeta, conti z rolka napinajaca China nowego typu 266zl , ceny po rabatach

jakie jest twoje zdanie?

Oczywiście, że warto, bo samego rozbierania jest tyle, że szok żeby się tam dostać, ale ja nie o to pytam.

Chodziło mi bardziej o to czy np producent nie zmienił rozwiązania mechanicznego napinacza z jakichś tam względów - nie wiem, mogły się pojawiać z nimi problemy etc.

Pytam o samą kwestię techniczną.

Opublikowano

Odswieze troche, chce zmienic rozrzad po raz drugi i zastanawiam sie nad wrzuceniem mechanicznego napinacza. Chociazby ze wzgledow finansowych na przyszlosc, zamiast placic 200 zl za hydro, zaplacimy 65zl za rolke do samej podstawy. Ale teraz kwestia czy na pewno mechaniczny podejdzie w miejsce hydro? Ktos juz to przerabial? Prosze o pomoc bo zabieram sie za wymiane pod koniec miesiaca.

Opublikowano

Spokojnie możesz zakładać wszystko pasuje.

Opublikowano

Odswieze troche, chce zmienic rozrzad po raz drugi i zastanawiam sie nad wrzuceniem mechanicznego napinacza. Chociazby ze wzgledow finansowych na przyszlosc, zamiast placic 200 zl za hydro, zaplacimy 65zl za rolke do samej podstawy. Ale teraz kwestia czy na pewno mechaniczny podejdzie w miejsce hydro? Ktos juz to przerabial? Prosze o pomoc bo zabieram sie za wymiane pod koniec miesiaca.

przeciez kupisz w zestawie ten napinacz, kto dzis kupuje takie czesci osobno?

zapytaj sprzrdawcow na forum o ceny

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie pytalem czy kupie czy nie bo to wiem. Jak napisalem chodzi o ekonomie na przyszlosc. Chodzilo mi o to czy pasuje, skoro pasuje to zmieniam na mechaniczny. Dzieki otis89.

Opublikowano

Jak napisalem chodzi o ekonomie na przyszlosc.

zaoszczedzisz 100 zl na 100.000 tys km

no naprawde ekonomicznie :grin::grin::grin::grin:

Opublikowano

zakładałem kiedyś o tym temat. Można założyć "nowszy" rozrząd z napinaczem w rolce i jest wszystko jak należy. Dodatkowo jest tańszy

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

zaoszczedzisz 100 zl na 100.000 tys km

Wole za te 100zł wypić piwo przy robocie i być podwójnie szczęśliwy :D

Opublikowano

Odgrzeje

Panowie mam pytanie czy ktos z was sam zmieniał rozrzad na ten z napinaczem mechanicznym???

Mam taki problem ze nie wiem jak go napiac, sa tam dwa znaki (z przodu i przy podstawie) czy ktos robił???

Albo ma autodate tzn schemat ustwienia tego napinacza?? Na necie nie moge znalesc nic :/

Opublikowano

Czy do avj 1.8t tez podejdzie mechaniczny napinacz? Jak to wygląda? Jaki ma nr OE?

Opublikowano

Odgrzeje

Panowie mam pytanie czy ktos z was sam zmieniał rozrzad na ten z napinaczem mechanicznym???

Mam taki problem ze nie wiem jak go napiac, sa tam dwa znaki (z przodu i przy podstawie) czy ktos robił???

Albo ma autodate tzn schemat ustwienia tego napinacza?? Na necie nie moge znalesc nic :/

Nie mam zdjęć i już nie pamiętam jak dokładnie to wyglądało ale kojarzy mi się, że luzuje się jedną śrubę na mimośrodzie ustawia na znaki, robi obrót pełny wału żeby zobaczyć czy się nie przestawiło nic i czy jest dobrze napięty i tyle. Tak jak w każdym innym aucie z napinaczami na mimośrodach.

Opublikowano

Ciekawa sprawa.

Opublikowano

Jak sprawdzic jaki mam napinacz? Musze rozebrac auto wcześniej? Dlaczego po numerze WIN nie można sprawdzić czy jest mechaniczny czy hydrauliczny?

Opublikowano

Jak sprawdzic jaki mam napinacz? Musze rozebrac auto wcześniej? Dlaczego po numerze WIN nie można sprawdzić czy jest mechaniczny czy hydrauliczny?

MSZ fabrycznie będziesz miał hydrauliczny napinacz paska.

Opublikowano

Te litery sa w numerze czy gdzie? A jak jest mechaniczny to jakie sa?

Rozrząd wymieniony na mechaniczny a faktycznie był hydrauliczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...