maciejko111 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Witam, zaczynają mi się jakieś problemy z pracą silnika, oto błędy, które odczytałem: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded (ten pierwszy jest od tego, że mam DP) 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Ogólnie na wolnych momentami przestaje równo pracować, tak jakby się dławił/nie palił na jakiś cylinder, najgorzej wychodzi to na LPG. Mniej więcej zaczęło się od tego, że jednego ranka musiałem długo kręcić rozrusznikiem, z 6-8sek i nagle coś głośno rąbneło z wydechu, aż na ścianie za samochodem zostały 2 okrągłe plamy sadzy. Potem odpalił, ale od tamtej pory trzeba go przeważnie dłużej kręcić, żeby odpalił, no i te nierówne obroty. Mogę wrzucić jakieś logi, tylko powiedzcie co trzeba zmierzyć. Proszę o pomoc!!!!
Imhotet Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 standardowo świece kiedy wymieniane ? przełóż cewke z 2 cylindra na 3 i odwrotnie, odpal vcds i zobacz kanały 15 i 16 czy nalicza missfire. jesli po przelozeniu zacznie zaplon wypadac na 3 to masz rozwiazanie cewka do wyrzucenia. jesli dalej bedzie missfire na 2 to sprawdz czy na PB problem tez wystepuje... to tak na poczatek..
maciejko111 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2015 (edytowane) Samochód kupiłem rok temu w marcu, zaraz potem zmieniłem świece na nowe ngk, cewki też wymieniłem póżniej na nowe beru. Sprawa wygląda tak, że włączyłem vaga na 15/16 kanal, zamieniałem różne cewki i świece pomiędzy cylindrami, podmieniałem też na stare cewki, które mam i w momentach dławienia na wolnych naliczało missfire ciągle na 2 cyl., ponadto bardzo sporadycznie naliczało na innych po 1. Naliczało zarówno na pb i lpg, ale porównując oba paliwa do siebie to na lpg gorzej rzuca silnikiem i wiecej nalicza. Może pierwsza sonda coś nawala? Jakie powinna pokazywać wyniki? Co wy na to? Edytowane 8 Czerwca 2015 przez maciejko111
jacek70 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Może to faktycznie wina sondy? Sprawdź jeszcze szczelność reduktora. Może on puszcza i przez to długo kręci?
maciejko111 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2015 Hmmm tylko skąd wtedy by było występowanie missfire na pb, nawet już po dłuższym czasie od przełączenia z lpg? Też zastanawiam się skąd te strzały przy odpalaniu, co kilka dni mi strzeli z wydechu jak z jakiejs armaty...
jacek70 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Sprawdź sondę bo jeden błąd mówi że sonda nie halo. Jeśli faktycznie jest zła to daje dużą dawkę , zalewa i dlatego strzela.
maciejko111 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2015 ok sprawdzę, tylko jakie wyniki mają być w vagu? patrzylem, że sonda jest na kanalach koło 31/32.
Imhotet Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 a o tym strzelaniu to nie doczytałem, podmien wtryskiwacz lpg z 2 cylindra na 3 jakie masz tam wtryski lpg ? HANNA moze ?
maciejko111 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2015 LOGI: PB: http://vaglog.pl/log_220512.html LPG: http://vaglog.pl/log_220513.html
edekxp Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 (edytowane) Po pierwsze trzeba auto doprowadzić do ładu na pb. Tu jest ubogo więc szczelność do sprawdzenia, np zaworek odmy, kolano odmy, eżektor itp.Najlepiej kompresorem. Swoją drogą najlepiej podłączyć za turbiną, olej nie bulgocze bo powietrze nie idzie do turbiny. Cisza i łatwo sprawdzić gdzie syczy. Na gazie trochę lepiej ale korekta też chodzi dużo na minus., czyli wtryski leją lub coś z ciśnieniem, za duże. Edytowane 8 Czerwca 2015 przez edekxp
Imhotet Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 co to logi do 2 tys rpm ? eh log dynamiczny robi sie w zakresie 2tys do 6 tys rpm na 3 biegu z noga w podlodze.. ale tutaj kolega mowi dobrze pierw szczelnosc dolotu sprawdz, pełne logi bybyly by lepsze 2+33, 3+20, 115+118
maciejko111 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2015 Logi dynamiczne: 2+33 http://vaglog.pl/log_220775.html 3+20 http://vaglog.pl/log_220776.html 115+118 http://vaglog.pl/log_220777.html Szczelność może sprawdzę jutro wieczorem
Imhotet Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 nic więcej nie widać, przeplywy ok, turbo ok, sprawdź tą szczelność lekko cofa zaplony.. jakbyś robil jeszcze jakiś log to podmień pierwsza cewke z 4 i zrob loga 3+20.. na serii cofać nie powinno (pamietaj zeby przed logowaniem skasowac błędy nawet jak nic nie ma)
maciejko111 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2015 (edytowane) Zmieniłem sonde lambda i silnik zaczął ładnie i równo pracować, narazie nie nalicza missfire. Nie pokazują się też wcześniejsze błędy. Narazie testuję go na benzynie tylko ale wciąż są te problemy z odpalaniem, tak przynajmniej raz na dzień muszę go długo kręcić, żeby odpalił. Jak myślicie gdzie teraz szukać rozwiązania tego problemu. Teraz jeszcze sprawdziłem na gazie i jednak trochę nadal telepie. Poza tym po jeździe na gazie dłużej zapala następnym razem. Może jednak jest coś z tymi cewkami albo świecami, bo gaz niby potrzebuje "lepszej iskry"... Edytowane 14 Czerwca 2015 przez maciejko111
Imhotet Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) jak ja mialem problemy z odpalaniem to mialem uwalony wtryski gazu, puszczał lpg i po zgaszeniu w dolocie zbierał sie gaz z całego ukladu przez co mieszanka byla slaba przy odpalaniu - dopiero jak przepompował odpalało normalnie Edytowane 15 Czerwca 2015 przez Imhotet
maciejko111 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 tylko ja jeździłem 3 dni tylko na pb i wciąż był problem z odpalaniem, w tym czasie gaz już dawno by uszedł z reduktora i już nie trafiał do silnika "na lewo". Więc wydaje mi się, że chodzi o zapłon, problemy są na pb i lpg, wiadomo, że lpg potrzebuje lepszego zapłonu więc przy jakimś problemie na lpg bardziej się on uwidacznia. Cewki i świece zamieniałem już miejscami, missfire było przede wszystkim ciągle na cylindrze 2, więc te zamiany nie miały na to wpływu. Może jakiś problem z układem sterującym cewkami? Jak to wygląda w silniku bex? Może moduł zapłonu czy coś w tym stylu?
edekxp Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Tu nie ma żadnego modułu, cewkami steruje ECU. Nie wiem jaki masz gaz, ale sprawdź połączenia z wtryskiwaczami benzyny. W niektórych sterownikach lpg są wtyczki bosch oraz gniazda, nie trzeba ciąć instalacji, ale czasem mogą nie łączyć. Jeżeli masz wtyczki to podłącz tak jak było oryginalnie i sprawdź jak auto będzie pracować na pb, na lpg nie przełączysz (wiadomo) Przy podłączeniu instalacji gazowej wtryski benzyny łączy się szeregowo przez sterownik od gazu, który je odpowiednio włącza lub wyłącza zależnie od paliwa pb/lpg Edytowane 16 Czerwca 2015 przez edekxp
maciejko111 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2015 (edytowane) Dobra dzis po poludniu stawiam do gazownika, bo jeszcze mam gwarancje na lpg i bedzie jutro sprawdzal. Wymienili mi wszystkie 4 wtryski na nowe hany niebieskie i jak ręką odjął. Narazie chodzi równo i nie wywala żadnych błędów. Zobaczymy czy coś się pojawi w ciągu kilku dni i jak będzie odpalał po dłuższym postoju. Ale wydaje mi się, że temat dobiegł końca. Dzięki za pomoc. Edytowane 17 Czerwca 2015 przez maciejko111
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się