Rumak Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witam Co sądzicie o instlaacji ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe od Prinsa DLM 2.0 ? O tej instalce mówię http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/ Ktoś już to uzytkuje ? Jak spalanie ? Jak osiągi ? Ogólne wrazenia ? Mam ochote to założyć. Przyglądałem się tez Vialle ale jeden gazownik powiedział że Vialle ogłosiło upadłość wiec raczej moze być potem cięzko z serwisem i cześciami.
borsukh Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Testowałem tą instalkę na Skodzie 1.8 tsi. Ogólnie rzecz biorąc, zwykły użytkownik nie będzie miał tej instalce nic do zarzucenia jeśli będzie porządnie zamontowana. Źle ją zamontować jest ciężko, bo Prins do każdego modelu samochodu udostępnia szczegółową instrukcję co, jak i gdzie zamontować. Poza tym robią to warsztaty po przeszkoleniu. Ma swoje wady i głupie rozwiązania, ale sprawuje się OK. Spalanie no jak to na LPG, ze względu na niższą kaloryczność wtryskuje więcej, dodaj 15% do aktualnego i będziesz miał. Jeżeli chodzi o osiągi to nie czuć różnicy. Właściwie ciężko stwierdzić, że się jeździ na gazie gdyby nie słyszeć pompki w zbioniku gazu. Jeżeli nie masz ciśnienia to ja bym poczekał, myślę że koło wiosny przyszłego roku już się spopularyzują instalki rodzimej produkcji. Wtedy odpadnie ci problem z częściami zamiennymi bo i w Prinsie takowy będzie. Ogólnie kontakt z nimi ciężki jest. Na pewno też będzie taniej, bo Prinsa za mniej niż 9000 raczej nie zamontujesz. Poza tym Prinsa też wykupił Westport więc nie wiadomo co będzie niedługo z tą firmą. W razie pytań służę pomocą.
ollevis Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Witam wszystkich,Informacyjnie postanowiłem zainstalować instalacje gazową od Prins DLM 2.0 w Audi a4 B8, 18.TFSI 160KM z 2011r.Jeżeli kogoś interesują komentarze na temat działania instalacji polecam się gdyż od piątku zaczynam użytkować Koszt instalacji niestety dalej dość wysoki.Pozdrawiam!
komoornik Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 No to komentuj Panie I podaj od razu koszt.
ollevis Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 No to komentuj Panie I podaj od razu koszt. Bardzo chętnie :-) od jutra będę w stanie opisać wrażenia z jazdy :-) Koszt - 9.900PLN
griga-st Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Gdzie jest akumulator? Jaki masz wypas w tej A4?
ollevis Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Gdzie jest akumulator? Jaki masz wypas w tej A4? Z tego co wiem, akumulator będzie zamontowany w lewym tylnym nadkolu,dowiedziałem się również że prins dostarcza elementy do takiej instalacji i uwzględnia montaż chyba nawet z adaptacją podłogi w bagażniku.
arek_cccp Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) To ile Ty jeździsz, że musisz montować gaz w 1.8tsi ? Liczyłeś po ilu latach będziesz miał pierwszy zysk ? Dla mnie abstrakcja bo tsi pali mało i wątpię, że są podzespoły wytrzymałe tak jak w starych tfsi czy 1.8T tutaj o głowice się bym bał najbardziej. Moim skromnym zdaniem kupno 2.0tdi było by lepszym rozwiązaniem pod każdym względem do robienia mega przebiegów bo gaz i tsi nie widzę tego jakoś według mnie to instalacja nawet za 5k jest nieopłacalna na dzień dzisiejszy chyba, że po 20k się lata rocznie. Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez arek_cccp
ollevis Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Witaj, w moim przypadku rocznie pokonuję 35-50k km Sent from my iPad using Tapatalk
griga-st Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 gaz i tsi nie widzę tego jakoś Nie ma lepszego silnika pod LPG jak z bezpośrednim wtryskiem właśnie Taki wtrysk kompensuje największy problem LPG: wyższa temperaturę spalania. Przejście ze stanu ciekłego w gazowy zabiera sporo tego ciepła. Silnik pracuje ciszej i spokojniej, praktycznie nie wytwarza się nagar a olej po 10kkm wygląda jak po przejechaniu 100km. Nie produkuje tez cząstek stałych (tsi produkuje ich więcej i mniejsze/groźniejsze jak tdi ) ale to w PL nieistotne... Nowy (3G)1,8T spala realnie ~7,5L czyli nie aż tak sporo mniej jak stary. Ale dycha za instalkę + serwis? Nie opłaca się... Mimo wszystko kibicuje bo sam bym pewnie tez założył
ollevis Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Witam, dziękuję za komentarze i pytania :)pisząc o instalacji bardziej chciałem się skupić na aspektach użytkowych (taka instalacja jest jeszcze "egzotyką" trochę, mało kto używa a zainteresowanie widzę nie małe) a nie na opłacalności jak wspomniałem nie jest to tania zabawa, a czy się opłaca czy nie to do tego chyba nowy post trzeba zakładać bo to dyskusja raczej bez końca Sent from my iPad using Tapatalk
griga-st Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Zainteresowanie ogromne bo trochę już tego złomstwa naciągnęli w ostatnich latach. Opłacalność to bardzo prosty rachunek i tu jednak nie ma nad czym dyskutować... Najbardziej mnie denerwuje(smuci) ze nasi producenci przespali ta ewolucje. Trochę obciach. Największy rynek lpg w Europie...
ollevis Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Nie mogę się nie zgodzić, ale jak na razie nawet na horyzoncie chyba nie widać żadnych podobnych rozwiązań na rynku lokalnym od lokalnych producentów i jak zauważyłeś słusznie że największy rynek w EU tym bardziej jest to dziwne...
radekrp90 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Jakaś firma z Podlasia chyba miała/ma w testach taką instalację. Ale nie ogłaszali się z efektami na szeroką skalę.
griga-st Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Tak, coś słyszałem. To ta sama od turbinki Kowalskiego i silnika na wodę. Nazywa sie chyba Yeti...
radekrp90 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 To miało być ironiczne czy jak, bo chyba Ci nie wyszło Specjalnie dla Ciebie przeszukałem historię przeglądania - AGIS DIRECT. Firma jak wspomniałem ma siedzibę na podlasiu, a dokładniej w Białymstoku. Były jakieś problemy z homologacją (jak zresztą przy każdej instalacji DI-LPG ze względu na ciśnienia w układzie). Niestety od roku '14 cisza. Nie wiem jednak czy firma DGI nie jest jakoś powiązana z tą firmą, bo też są z Białegostoku i mają tylko instalacje ciekłe.
ollevis Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Witam wszystkich ponownie, minęło trochę czasu i myślę że wstępnie mogę opowiedzieć jak sprawuje się instalacja: Ogólne wrażenia po instalacji - wizualnie jak i w przypadku innych instalacji mamy tylko przełącznik gaz benzyna w salonie - tu ciekawostka: kiedy przełączamy z gazu na benzynę lub odwrotnie to proces ten trwa znacznie dłużej niż w starszych instalacjach od 1km nawet do 10km jazdy trzeba odczekać aż proces się skończy - proces odprowadzenia doprowadzenia paliwa. Instalacja butli - moim zdaniem mogła by wyglądać trochę zgrabniej. Rozmiar butli 50l zapycha maksymalnie miejsce na koło zapasowe przy czym wymagana jest też zmiana w bagażniku by się zmieściła w postaci podcięcia progu. Pewnie charakterystyka bagażnika A4. Pod maską dużo się nie zmieniło doszła tylko druga pompa która jest ledwo widoczna. Wrażenia z jazdy: Zgodnie z tym czego się oczekuję - różnicy przy jeździe w ogóle nie czuć, można dyskutować o wyczuwaniu większej mocy (2-5%) ja nie odczułem ale ważne że na prawdę nie jest gorzej, żadnego zamulania, braku reakcji czy utraty mocy. Spalanie u mnie wychodzi pomiędzy 10-12l/100km przy bardziej dynamicznej jeździe około 14-15l Obsługa - kontrola za rok do tego czasu żadne dostrajanie nie jest wymagane. Nie wiem czy jeszcze o czymś zapomniałem wspomnieć ale zapewne w pytaniach wszystko wyjdzie Pozdrawiam!
edraven Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 (edytowane) Możesz wrzucic foty z montażu? zaskoczony jestem że przełączanie tyle trwa, bo miało być tak pięknie że praca tylko na LPG itp... Mam informacje od znajomego zajmującego się gazem że po nowym roku mają się pojawić homologowane instalacje DLM z LPGTECHa , włączając w to silniki v6. Edytowane 20 Września 2016 przez edraven
griga-st Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 bo miało być tak pięknie że praca tylko na LPG No właśnie... Podejrzewam ze musi wypalić cala benzynę z rail`a. Ale przecież aż tyle jej tam nie ma. Chyba ze nie zrozumieliśmy kolegi. Moze chodzi o to ze proces przełączania sam w sobie tak długo trwa?
ollevis Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Witam, miałem na myśli to że samo przełączanie (proces) z benzyny na LPG lub z powrotem na Benzynę długo trwa, a reszta jak odpalanie i sama jazda odbywa się wyłącznie na LPG. Zapomniałem dodać ze delikatnie ale jednak słychać pompę gazu wbudowaną w zbiorniku, w zasadzie pod czas pracy silnika tego w ogóle nie słychać nawet pod czas postoju, ale przy wyłączonym silniku da się zauważyć prace. Pompa ta zaczyna pracować po odryglowaniu zamków oraz działa jeszcze jakiś czas po zakończeniu jazdy i zamknięciu samochodu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się