fireman tom Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Witam. Posiadam A4 1.9 TDI silnik AHU 90KM. Od pewnego czasu zauważyłem dziwną przypadłość. Otóż jak silnik jest zimny nie rozgrzany to auto się w miarę "zbiera" ale gdy jest rozgrzany np. jak jadę na trasie to przy wyprzedzaniu dostaje strasznego muła. Na 3 i 4 biegu następuje wyraźny spadek mocy i wolno auto nabiera mocy. Dodam parę fotek ponieważ zacząłem szukać i rzuciło mi się w oczy parę rzeczy. 1. po pierwsze to ślady oleju pod tą gruszką i w jej okolicy. W środku w tych jej otworach kupa syfu (oleju). Nie jestem ekspertem, czy to EGR??: 2. po drugie mam dziurę w wężyku, który idzie właśnie od tego co wyżej, doraźnie zakleiłem izolacją. Czy to wężyk podciśnieniowy bo nie chcę założyć złego:
Tommy Gun Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Możesz spokojnie zaślepić EGR i zobaczyć czy nastąpi wtedy poprawa.
Musafa Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Co dziurawe trzeba wymienić.. A na zdjęciu nie widać gdzie on wchodzi.
fireman tom Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2015 Możesz spokojnie zaślepić EGR i zobaczyć czy nastąpi wtedy poprawa. A jak dużo roboty z tym zaślepianiem?? Jest ewentualnie gdzieś na forum jakiś opis jak to zrobić?
Hezen Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Ze zaślepieniem egr nie ma dużo roboty. Mój też tak puszczał olej, a zwłaszcza po zaślepieniu przy kolektorze więc dorobiłem blaszkę z grubej puszki po jakiejś konserwie i zaślepiłem egr od strony dolotu żeby nie przeciskało przez niego oleju. Wysłane z mojego GT-I9100
fireman tom Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2015 Poczytałem po forum i znalazłem że w ASO można dostac oryginalne zaślepki EGR:) Chyba pomyśle nad tym żeby faktycznie zaślepić EGR. W każdym razie na razie muszę powymieniać wężyki bo może ta dziura osłabia moc:)
Hezen Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Układ dolotu, podciśnienia oraz wężyki z map sensora MUSZĄ być szczelne. Jeśli nie są to będą problemy z mocą silnka. Na alledrogo też można kupić zaślepki egr. Wysłane z mojego GT-I9100
Tommy Gun Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 http://allegro.pl/17-zestaw-zaslepek-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i4980135655.html a to pod blaszkę http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3034203416220-HP110_376-O4618-uszczelka-zaworu-egr.html
Mozgu Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 20zl plus przesyłka za takie cos? u mnie bardzo dobrze sprawdza sie powycinana zaślepka z blachodachówki+doszczenienie szarym slilikonem żaroodpornym
Hezen Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Cenią się nie ma co Ja miałem za browara dla programisty z zakładu w którym pracuje - wypalił mi takie blaszki na laserze CNC Lepiej wstawić przy kolektorze jakąś grubszą blachę (minimum wg. mnie to ok. 1mm grubości), bo takie z puszki po piwie szybko zostają wypalone. Edytowane 9 Czerwca 2015 przez Hezen
lukaszooo Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Zajmij się wezykami podciśnienia bo blaszki nic tu nie pomogą. Możesz też mieć mocno zabrudzony IC, walnieta przepływke lub któryś czujnik temp. Te usterki czasami objawiają się tak ze gdy silnik robi się ciepły to ecu tnie dawkę. Zrób kompletne logi i będziemy wiedzieć czy wszystko jest sprawne.
fireman tom Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2015 Tak zrobię. Wymienię wężyk a później żonę zatrudnię do logów. Statyczne juz mam ale to pewnie za mało wiec dam znać jak będę miał dynamiczne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się