Respect15 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Witam, ostatnio zakupiłem audi z 1.6 oznaczenie AHL. Auto było bez termostatu, tak wiec po wymianie termostatu temperatura wzrasta i przekracza 90 tak jakby 95-97 stopni. Teraz mamy lato i tak jak przejade 2-3 km w miescie osiaga ta temperature i zaczyna migac czerwona kontrolka od oleju. Troche przygazuje i gaśnie na chwile i po chwili znow. Olej i filtr wymieniony na mobil 10w40 i filtr knecht. Wiec z tego co sie orientuje to pozostaje pompa oleju, czujnik cisnienia oleju no i nieszczesne panewki. Czy macie moze jakies wskazowki jak to zdiagnozowac? Np poprzez odczyt na VAGu? Albo macie moze jakas instrukcje do sciagniecia miski olejowej? Pozdrawiam
delph34i Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Na początek zmierz faktycznie jakie jest ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym, najlepiej manometrem. W tedy ustalisz stan pompy i czujnika.
Tweak Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Też tak miałem, jak przekroczyłem 2tys obrotów to przestawała migać czerwona olejarka. Winny był czujnik.
Respect15 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2015 (edytowane) A mozecie podac jak sprawdzic te cisnienie za pomoca manometru? Dzis zajade i kupie manometr bo to koszt okolo 60 zl caly zestaw. mechanikom nie wierze bo juz tyle razy sie nacialem i znajac moje szczescie bez zagladania powiedzialby ze panewki i caly silnik do roboty; ) tak wiec licze na wasza pomocBo rozumiem ze koncowke wkreca się z czujnik oleju ten przy filtrze, ale powiedzcie mi czy na cieplym czy na zimnym, i na jakich obrotach mniej wiecej jakie wartosci maja byc. Jest szansa ze to pompa oleju lub czujnik jesli kontrolka przestaje migac na jalowym? Oczywiscie na rozgrzanym silniku czujnik wymieniony ale z cisnieniem kiepsko, na zimnym nie patrzylem bo nie mialem jak czekac kilka h u mechaniora. Mam manometr taki do 35 barow wiec dokladnosc byla srednia ale na jałowym praktycznie nic nie ruszała sie wskazowka a przy gazie doszlo do 2,5 max. Wiec teraz dalej, da rade sprawdzic czy to pompa bez rozbierania? Edytowane 11 Czerwca 2015 przez Respect15
jklgleiwitz Opublikowano 14 Czerwca 2015 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Ja bodajże na ana przebieg 232kkm ciśnienie przy gazie ponad 3 miałem dokładnie nie pamiętam. W moim przypadku tez był czujnik walniety. Czujnik kupiłeś w jakim zakresie bo są dostępne dwa jak na stronach www sprawdzasz. Ja mam od 1.2 do 1.6 Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Równie dobrze możesz mieć smok zapchany i nie ciągnie tak ładnie Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Respect15 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2015 Tez mam czujnik 1.2- 1.6 wymienilem od razu na nowy. Wczesniej zapalalo sie po 90 stopniach teraz ciut wczesniej. No ale prawie 0 cisnienie na jalowym to kiepsko. Manometr mam do 35 bar wiec skala slaba, przy max przygazowce do 2,5 doszlo. A macie jakas instrukcje do sciagniecia miski? Bo tam niezbyt duzo miejsca. Bez ruszania belki nie obedzie sie chyba
jklgleiwitz Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Mierzysz na jałowym i 3000 obrotow Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Respect15 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2015 A wiec tak jak pisalem z cisnieniem kiepsko, czy zmiana oleju na gestszy cos pomoze? Teraz jest mobil 10w40. Samochod nie bedzie duzo jezdzony no a remont nie oplacalny.
jklgleiwitz Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Nie wiem jak w naszych silnikach wygląda ściągnięcie panewki i zobaczenie jej stanu. Ja bym ściągnął miskę i zobaczył w jakim stanie jest pompa oleju i czy ssak nie jest zatkany jakimś syfem. 15w40 na rozgrzanym silniku będzie tak samo rzadki jak 10w. Na początek sprawdź pompę oleju. A tak apro po ile przebiegu? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Jeszcze jedna sprawa od kogo kupiłeś i jaki czas temu? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
jklgleiwitz Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Handlarz czy sam sprowadzales? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Respect15 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2015 nie byl juz polsce od goscia kupilem. A orientujecie sie jaki moze byc koszt roboty przy panewkach bez robocizny? Same panewki + szlif walu + olej nie wyglada tak drogo. Czy trzeba jeszcze do tego gore ruszac?
jklgleiwitz Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Czemu się uczepiles tych panewek. Zacznij na początku od sprawdzenia stanu pompy olejowej czy nie jest smok zapchany, czy sama pompa nie jest uszkodzona. Przy tej okazji można ściągnąć panewke jedna ta najgorzej smarowana i zobaczyć jaki jest jej stan. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Wladowac kasę nie jest trudno w naprawę panewek ale jeśli masz problem z pompa zajedziesz następne panewki Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się