Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju po prawej stronie silnika (strona pasażera)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Słuchajcie, mam wyciek oleju właśnie w tym miejscu, które zaznaczyłem na zdjęciu. Powiedzcie mi co to jest? czy to miał ktoś z Was już wyciek w tym miejscu ?

http://www.directupload.net/file/d/4017/ep6np45q_jpg.htm

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

Słabo widać ale to przewód olejowy który jest uszczelniany dwoma miedzianymi podkładkami. Może wystarczy wymienić je na nowe?

Opublikowano

tak tez zrobie :) zobacze!

Opublikowano

u mnie ten przewód był mokry i wisiały kropelki a okazało się że winna była uszczelka pod pokrywą zaworów i olej ściekał własnie po tym przewodzie.

Opublikowano

u mnie ten przewód był mokry i wisiały kropelki a okazało się że winna była uszczelka pod pokrywą zaworów i olej ściekał własnie po tym przewodzie.

uszczelke pod pokrywa zaworow wymienialem z 2 miesiace temu
Opublikowano

uszczelke pod pokrywa zaworow wymienialem z 2 miesiace temu

to niepowiedziane że trzyma szczelność. Dałeś silikon?

No musisz popatrzeć czy to z góry na dół nie leci, innego wyjścia nie ma.

Opublikowano

Mi po wymianie uszczelki (oryginał asso) przykręcane odpowiednim momentem dalej ciekło i dopiero po dodatkowym uszczelnieniu masą jest ok

Opublikowano

właśnie o tym mówię

Opublikowano

Podpinam się do tematu, od pewnego czasu zacząłem czuć smród spalonego oleju w kabinie. Po obejrzeniu silnika od góry z prawej strony silnika znalazłem taki wyciek jak na zdjęciu. Dodam że niedawno zakładany był lpg, czy to może mieć coś wspólnego z nieprawidłowym montażem? A może to odma?

http://www.directupload.net/file/d/4104/rq3bisdz_jpg.htm

Opublikowano

Ja miałem coś takiego, wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów oraz uszczelkę pod napinaczem i jest sucho.

Opublikowano

Ja miałem coś takiego, wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów oraz uszczelkę pod napinaczem i jest sucho.

Dzięki, jutro jak się uda zabiorę się do tego, zaczne od tego co piszesz.

Opublikowano

Panowie, posprawdzajcie przewody olejowe od turbo tak jak pisał jacek70. Na odcinku pod odmą jest kawałek giętkiej rurki w oplocie stalowym, bardzo często tam jest problem.

Ja u siebie po wymianie łańcuszka+napinacz+nowe uszczelki+silikon myślałem, że problem wycieków mam z głowy. Niestety jeszcze został nieszczęsny przewód olejowy, który dzisiaj daje do zakucia (nowy w ASO 400zł ).

Opublikowano

potwierdzam na pewno to co pisał kolega wyżej. U mnie identycznie śmierdziało. Powód jest taki że silnik jest pochylony w prawo. Olej przesuwa się na prawą stronę i skapuje na kataryne i wtedy czujemy smród ;)

Nowa uszczelka pokrywy plus uszczelka napinacza załatwią sprawę. Polecam użyć cieniutko silikonu bo u mnie po pierwszej wymianie ( bez silikonu) ciekło dalej - być może mam juz krzywą pokrywę. Do wymiany uszczelki pod napianczem będziesz musiał zbudowac taki sciagacz. Potrzebny jest żeby go ścisnąć i móc unieść w celu wymiany uszczelki pod nim. Miłej pracy

Opublikowano

jeszcze dodam że też użyłem masy uszczelniającej ale tylko pod uszczelkę pokrywy, pod napinacz już nie. Robiłem tak: masa na silnik na to uszczelka potem masa na pokrywę lekko przykręciłem pokrywę a następnego dnia docisnąłem momentem 10Nm i już od około roku suchutko jak na pustyni.

Opublikowano

ja tak samo - tylko pod uszczelkę pokryw. Tyle że dokrecałem szybciej po jakiś 20min. Pod napinacz bez silikonu

Opublikowano

Panowie, jestem po wymianie (regeneracji) przewodu olejowego i powiem Wam tak: to nie to :facepalm:

Wszystko już porobione i wymienione wracam do domu otwieram maske, i okazuje się ze kropelki oleju są dalej.

Po wystudzeniu silnika wsadziłem rękę i okazuje się, że olej gromadzi się przy EGR, i teraz pytanie wystarczy wymienić tą uszczelkę która jest przy bloku silnika?

Gdzieś na forum trafiłem info o jakiś zbiorniczkach na olej.

Opublikowano

U mnie problemem była ewidentnie uszczelka pokrywy. Wymieniona - nic nie cieknie.

Opublikowano

Polecam sprawdzić simeringi na wałkach rozrządu. Swego czasu też miałem wyciek jak na zdjęciu, okazało się, że leje simering a wiatr pchał olej na silnik.

Opublikowano

Uszczelki pod napinaczem do wymiany koszt uszczelki 25 zł ok godziny roboty

Wysłane z mojego HTC One S przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie podepnę się, bo się od jakiegoś czasu przymierzam do wymiany uszczelki dekla, bo się poci coraz bardziej, ścieka i wszystko w oleju umazane. Tej uszczelki napinacza nie widziałem, to jest z tyłu silnika? (od strony kabiny). Z tyłu jakby więcej tego oleju jest i na skrzyni ląduje nawet, oblookałbym to, ale nawet nie wiem gdzie patrzeć.

Z tym silikonem to zaś wiecznie słyszę, że się nie daje, a tu jednak daje się, tak? Rozumiem, że taki czerwony, czy może jakiś specjalny? Jaką polecacie uszczelkę do BFB, ASO czy coś innego?

I jeszcze co sądzicie o myciu silnika takim psikadłem do mycia silników, kumpel to używał i mówi że dobre, psikasz i czekasz, po chwili zaczyna się pienić ostro i jak już się trochę uspokoi spłukujesz Karcherem. Chodzi o to, że jak już ogarnę uszczelkę, to bym w razie czego chciał widzieć gdzie jest jeszcze wyciek, a nie wyobrażam sobie mycia tej plątaniny "na piechotę", nie daj Boże z rozkręcaniem, rozbieraniem..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...