Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Pytanie o spalanie


lbc213

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam pytanie do posiadaczy b6 z silnikiem AMB 1.8TQ 170PS .

czy średnie spalanie na poziomie 17,5l/100km to jakaś normalka czy oznaka jakiś problemów ?

jazda raczej dynamiczna ale bez jakiegoś ekstremalnego katowania silnika , w trasie ok 12-14l co też wydaje mi się trochę za dużo .

wymieniałem obie lambdy , a katalizator jest "wypruty " .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już drugi amerykaniec o którym słyszę, że tyle pali...swiadczyłoby to jednak o tym, że to normalka :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po czym wnosisz, że tyle ci pali? Po wskazaniach komputera (w krótkim okresie), czy po rzetelnych pomiarach? Ze wskazaniami komputera są jaja, o czym można poczytać w tym wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_b6_problem_z_chwilowym_spalaniem_na_biegu_jalowym-t27201.0.html;msg543682#msg543682

Moje auto pali w mieście jakieś 10-12l, ale weźmie też 15l w zależności od ruchu. W trasie w okolicach 8-8,5l. Nie sądzę, aby wersje amerykańskie były bardziej paliwożerne tylko dlatego, że są przeznaczone na tamten rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17l spali mi jakbym od światel do światel po mieście deptal na maxa...

w mieście ok 12-13l przy dynamicznej jeździe,10l przy spokojnej jeździe

na trasie potrafi zejśc do 8l do 120km/h natomiast przy ostrej jeździe ok10-11max....

więc uwierz mi to nie jest normalka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tylko tyle komputerowy wskaźnik spalania to jest pic na wode!komputer niemorze określic ile ci spali auto nawet najlepsza technologia niepodoła a nawet jak by ktoś wynalazł by coś takiego konkretnego to niejest wstanie przeliczyć oszukanego paliwa kturego więcej pali mi średnio pali 12l ale rużnie jeżdze raz depne raz nie czasem na 52 litrach zrobie 500km a czasem tylko 450km i przy takiej samej jeździe niema co sugerować sie komputerkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już drugi amerykaniec o którym słyszę, że tyle pali...swiadczyłoby to jednak o tym, że to normalka :gwizdanie:

Widac, w hameryce maja tanie palifo!

A tak powaznie to moj tyle pali.... tylko moc i jazda troszke inna :gwizdanie:

Spalanie licz z przejechanych kilometrow/ilosc litrow wlanych do pierwszego odbicia. Jezeli jest tak duze jak mowisz to trzeba poczukac przyczyny. Podpinales VAGa?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja długo walczyłem ze spalaniem, i rzeczywiście po mieście przy dynamicznej jeździe to 20 litrów weźmie bezproblemowo. jak delikatnie się obchodzę z pedałem gazu to w warszawie do 13 litrów, więc z dojazdami do miasta mam 10km to średnio jakieś 11,5, bez zbytniego przyspieszania. Mojej żonie jak jeździ to minimum średnio 13 literków pije. Więc chyba zacznę zastanawiać się nad gazem, którego nie lubię :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście 10-11 l przy umiarkowanej jeździe, w trasie 8-9 l . Raczej nie przekracza tych wartości , choć prawda jest taka ,że spali wszystko co wlejesz , takim autkiem aż żal nie dać po garach od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście po mieście przy dynamicznej jeździe to 20 litrów weźmie bezproblemowo

cos masz nie tak z autem bo pali ci tyle co 300konna Impreza STI :blink: (wiem bo mialem)

jedz do dobrej firmy tuningowej i niech ci wystroja auto bedzie jezdzic szybciej i mniej palic !!! czesto sie zdarza ze auta z rynku USA szczegolnie te turbo (EVO STI) sa fabrycznie ustawione za bogato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie: 1.8T 150KM czyli tak jak w passatach.

jeździłem passatem z 2000 r. z tym silnikiem i z 2004 z tym samym, dużo w trasie i na tej podstawie zdecydowałem się na zakup obecnego audi 1.8T.

no właśnie, w passatach w trasie auto przy 160km/h (ze stałą prędkością) paliło 8,5 l

w mojej audi przy 140km/h w okolicach 11-11,5l

wymieniłem termostat - jeszcze dobrze nie testowałem, może będzie lepiej.

co jeszcze może być przyczyną?

jak czytam powyższe to akceptujecie takie spalanie?[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 14:34_________________________________________________oczywiście rozważam opcję że wskaźnik spalania chwilowego oszukuje, ale spalanie ma odzwierciedlenie na stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie: 1.8T 150KM czyli tak jak w passatach.

jeździłem passatem z 2000 r. z tym silnikiem i z 2004 z tym samym, dużo w trasie i na tej podstawie zdecydowałem się na zakup obecnego audi 1.8T.

no właśnie, w passatach w trasie auto przy 160km/h (ze stałą prędkością) paliło 8,5 l

w mojej audi przy 140km/h w okolicach 11-11,5l

wymieniłem termostat - jeszcze dobrze nie testowałem, może będzie lepiej.

co jeszcze może być przyczyną?

jak czytam powyższe to akceptujecie takie spalanie?[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 14:34_________________________________________________oczywiście rozważam opcję że wskaźnik spalania chwilowego oszukuje, ale spalanie ma odzwierciedlenie na stacji

Masz AEB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie zakładając nowego wątku ze spalaniem chcialbym podpiąć sie tutaj. Otoż mam swoją A4 od ok 2tyg i zastanawia mnie jego wysokie spalanie.... Otoż po dokladnych pomiarach, po zalaniu pełnego baku i resetowaniu licznika wyszlo mi srednie spalanie ok 16L dodam że przy NAPRAWDE spokojnej jezdzie do 3 tyś obrotów. Komputer pokazywal mniej wiecej takie same wartości. Autko dokladnie to A4 1.8T AMB quattro z automatem tiptronic. Po przeczytaniu wątków związanych ze spalaniem dowiedzialem sie ze autko przy spokojnej jezdzie powinno palic 10-12. Nie wiem ile pali jak sie go przycisnie bo poprostu chcialem sprawdzic ile spali na pelnym baku przy spokojnej jezdzie. Wymienione wszystkie filtr wraz z filtrem paliwowym.

Podłaczyłem autko pod VAG'a i pokazaly sie tylko te błędy:

01

3 DTC's Found:

16795 - Secondary Air Inj. System: Incorrect Flow Detected

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Dodam, że autko nagrzewa sie dosyć szybko do 90stopni i trzyma temp(wg wskazówki) Natomiast na vagu wskazuje 100stopni. W benzynce chyba temp powinna dochodzic do max 90stopni prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16795/P0411/001041 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

Fuel Pump Relay (J17) faulty

Hoses/Pipes to/between Components faulty/clogged

Secondary Air Injection Pump (V101) faulty

Secondary Air Injection Pump Relay (J299) faulty

Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) faulty

Possible Solutions

Check Fuel Pump Relay (J17)

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Secondary Air Injection Hoses/Pipes for Carbonization

Check Secondary Air Injection Pump (V101)

Check Secondary Air Injection Pump Relay (J299)

Check Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112)

Te silniki mają wyższą temperaturę. 96>98*C jest u mnie zawsze.

16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High

Possible Symptoms

Difficulties with starting a cold engine.

Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm.

RPM at idle is irregular.

With all engine temperatures idle rpm will often vary between 900 - 1000 rpm.

With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.

Bad acceleration during warm-up.

Diesel Engines: Glow plug indicator may be on for a longer than normal time or at ambient temperatures where it shouldn't come on at all.

Possible Causes

The electrical signal coming from G62 is too low

Wiring and/or connections faulty (short circuit?)

Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty

Possible Solutions

Check wiring and connections

Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

U mnie poniżej 12/100 spalanie nie spadnie.

PS.

Co to znaczy, że masz wyprutego kata ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16795/P0411/001041 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

Fuel Pump Relay (J17) faulty

Hoses/Pipes to/between Components faulty/clogged

Secondary Air Injection Pump (V101) faulty

Secondary Air Injection Pump Relay (J299) faulty

Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) faulty

Possible Solutions

Check Fuel Pump Relay (J17)

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Secondary Air Injection Hoses/Pipes for Carbonization

Check Secondary Air Injection Pump (V101)

Check Secondary Air Injection Pump Relay (J299)

Check Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112)

Te silniki mają wyższą temperaturę. 96>98*C jest u mnie zawsze.

16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High

Possible Symptoms

Difficulties with starting a cold engine.

Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm.

RPM at idle is irregular.

With all engine temperatures idle rpm will often vary between 900 - 1000 rpm.

With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.

Bad acceleration during warm-up.

Diesel Engines: Glow plug indicator may be on for a longer than normal time or at ambient temperatures where it shouldn't come on at all.

Possible Causes

The electrical signal coming from G62 is too low

Wiring and/or connections faulty (short circuit?)

Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty

Possible Solutions

Check wiring and connections

Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

U mnie poniżej 12/100 spalanie nie spadnie.

PS.

Co to znaczy, że masz wyprutego kata ?

Czyli jesli chodzi i temperature to mi dobra wskazuje. Więc czemu pokazuje błąd czujnika temperatury G62?

Nosfer czyli wg ciebie spalanie rzędu 16L przy bardzo spokojnej jezdzie w tym silniku to norma??

Jakby palił 12L to by bylo chyba ok ale 16?

Dzisiaj zauważyłem że pod maską cyka mi to ustrojstwo? Co to jest? i czy moze miec wplyw na spalanie?

IMG138.jpg

P.S Nie pisalem ze mam wyprutego kata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podniesione spalanie może mieć wpływ zbyt wiele rzeczy, żeby jasno określić z fusów.

Nie napisałem, że 16 litrów to norma.. - to jest zbyt dużo. Mi pali tak z 13.

Jeśli masz Vaga to zrób logi dynamiczne (chociaż teraz to nie masz gdzie i jak ich zrobić :) )

Błąd czujnika - to jest zupełnie inna historia, To, że masz temp. prawidłową to nie znaczy, że czujnik jest w pełni sprawny.

Tym bardziej, że w twoim wypadku to błąd sporadyczny.

Czujnik - *zielony* - W ASO kosztuje 119zł

Ps. Z tym katem pomyliłem posty. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to na zdjęciu to co to jest i za co jest odpowiedzialne?? Bo dosyć głośno to cyka/turkocze, jak odłącze wtyczke od "tego" to przestaje.

W morde troszke mam załamke z tym spalaniem bo pewnie jak podjade do mechanika to zanim on dojdzie do tego dlaczego tyle pali to wydam fortune :(

Wracając do tego czujnika to jesli nie jest w pelni sprawny to może mieć wpływ na spalanie? Gdzie on sie dokładnie znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...