Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BMW e61 530d LCI - czyli dupowóz


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Po 8 latach z B6, modzeniem, swapowaniem i walką o moc... przyszedł czas na poszerzenie garażu o dupowóz (bo tydzień temu urodziła mi się córka ;) ).

Od dłuższego czasu myślałem nad zdradą marki, i tym sposobem 3 tygodnie temu kupiłem w Niemczech bardzo fajną "5". Jeśli ktoś się zastanawia co z prawie 500-konnym B6... to na razie jest, ale jest już chętny kupiec i prawdopodobnie niedługo zmieni właściciela ;) Na jej miejsce wpadnie mooooże coś mniejszego - jakiś w miarę fajny i szybki hot-hatch.

BMW 530d LCI 2008 r.

235PS / Steptronic

  • pełen MPakiet
  • Bi-Xenon
  • High gloss shadow-line
  • Navi Professional
  • Panoramiczny dach
  • Fotele sport - elektryczne i podgrzewane
  • Audio Harman-Kardon (chyba coś więcej niż seria)
  • Active Steering
  • Bluetooth
  • Tempomat
  • PDC x2
  • Fotochrom
  • Pakiet światło
  • Światła dzienne
  • Roletki przeciwsłoneczne
  • Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem... :)

Nie jest to jakiś mega wypasiony egzemplarz, ale moim priorytetem był MPakiet, 3.0d i fajny stan, więc się udało ;)

Na start lekko odświeżyłem lakier, czyli: dokładnie mycie, glinkowanie, delikatna polerka miękkim padem i wosk Zymol Carbon. W wolnej chwili zabezpieczę jeszcze szyby Car-Pro oraz felgi kwarcem.

Wczoraj zrobiłem podstawowy serwis, nowy olej (Motul), filtry... dostanie się do filtra powietrza jest ciekawym doświadczeniem ;) - dziś rano odwiedziłem Witka w R-Performance i auto wypluło 275KM i 580NM. Motor zdrowy, po sofcie jedzie baaardzo fajnie.

76b3794ea8b8e869.jpg

0ee8d53832aa7336.jpg

c17ffaf0687e8634.jpg

8b6a0a6532d6c088.jpg

85c73d3e15e78d02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki nowej fury i córy :) przymierzalem sie do takiej samej pare razy ale zawsze cos było nie tak, znajomi maja i koszta utrzymania w porównaniu z B6 duzo duzo wieksze, auto mimo upływu lat wciąż ma to cos, nowsza buda duzo brzydsza wg mnie, bede obserwował temat jak z awaryjnoscia ;) ps fotele masz Sport nie komfort ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne 5er na forum

Fajna, ciekawy wypasik...

* to nie są fotele komfort - a sport.

Czarna nerka to zdecydowany priorytet. Następnie pomyślałbym o większym kole

Racja z tym filtrem powietrza. Ile ja ku#ew juz na niego poslalem...

Nie wiem czy Witek Ci już wspominał (mi tak).. ale całkiem niskim nakładem przkroczysz 300PS...

Edytowane przez skovroon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno macie rację co do foteli - jestem zielony w temacie BMW ;) Są zdecydowanie mniej wygodne niż Recaro w B6... chętnie zmieniłbym z czasem na coś innego.

Wrażenia super, choć prowadzi się gorzej niż "3" - wielkość i waga mają znaczenie. Samo prowadzenie jest podobne do B6 na Bilsteinie... choć czuć, że auto jest lepiej wyważone.

Poza tym jestem bardzo zadowolony. Wyciszenie, ilość miejsca zdecydowanie bez porównania do B6. Panoramiczny dach robi robotę... choć w upalne dni mam zasłonięty, bo robi się za ciepło ;)

Układ kierowniczy jest za***isty, a zwieńczeniem mniejsza i grubsza kierownica niż s-line w Audi - rewelacyjnie się ją trzyma.

Wnętrze mi się podoba... poliftowe znacznie fajniejsze niż przedlift. Ascetyczne zegary mają swój urok... choć brakuje temperatury wody :P

Kultura pracy motoru oraz praca skrzyni - mega. Po prostu WYGODA. Jak AW przewiózł mnie jakiś czas temu Passatem R36 w DSG to wiedziałem, że kolejne auto będzie w automacie ;) Po sofcie jeździ już bardzo fajnie i w połączeniu z komfortem wcale nie tęskno mi za 500konną B6-tką :)

Super patentem jest też pneumatyka z tyłu, która nie pozwoli nigdy autu usiąść... w B6 zawsze miałem z tym problem na gwincie.

Kolejne 5er na forum
Fajna, ciekawy wypasik...
* to nie są fotele komfort - a sport.

Czarna nerka to zdecydowany priorytet. Następnie pomyślałbym o większym kole
Racja z tym filtrem powietrza. Ile ja ku#ew juz na niego poslalem...

Nie wiem czy Witek Ci już wspominał (mi tak).. ale całkiem niskim nakładem przkroczysz 300PS...

Co do filtra - sporo rozbierania, ale wszystko mega proste, więc nie kląłem. Przynajmniej u mnie nic nie było połamane. Podobno auta po serwisie w PL zawsze mają coś zdrutowane.

Czarna nerka - przy tej feldze zupełnie mi się nie widzi... widziałem zdjęcia identycznego auta i czegoś brakuje mu z przodu. Poza tym wywalanie 500+ na 2 nerki to na razie zbędny wydatek :)

Witek nie wspominał o przekraczaniu 300PS... nawet nie pytałem. Jeśli trzeba ingerować w mechanikę, to na razie nie chce mi się ;) i raczej prędko się tym nie zajmę. W dalszej kolejności na pewno wymienię kolektor ssący na nowy z ASO, nie chcę pozbywać się klapek. Przy okazji sterownik świec żarowych.

Jak macie jakieś pomysły w co ciekawego można doposażyć - to dawajcie! ...bo ja nie mam pomysłów i pewnie niewiele na razie wiem o tym modelu ;)


Gratki nowej fury i córy :) przymierzalem sie do takiej samej pare razy ale zawsze cos było nie tak, znajomi maja i koszta utrzymania w porównaniu z B6 duzo duzo wieksze, auto mimo upływu lat wciąż ma to cos, nowsza buda duzo brzydsza wg mnie, bede obserwował temat jak z awaryjnoscia ;) ps fotele masz Sport nie komfort ;) pozdrawiam

Yay, Ciebie to już wieki nie widziałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne BMW raczej mi się nie podobają, ale te kombi wygląda dobrze w tym kolorze. Felgi to 17" czy 18" ?

Gdzie dokładnie w Niemczech kupiłeś samochód ? Szukałeś przez mobile.de ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak się zastanawiałem patrząc na facebooku czy to Twoje auto u Boberka było.. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne BMW raczej mi się nie podobają, ale te kombi wygląda dobrze w tym kolorze. Felgi to 17" czy 18" ?

Gdzie dokładnie w Niemczech kupiłeś samochód ? Szukałeś przez mobile.de ?

Szukałem przez mobile.de, w dniu wyjazdu zarezerwowaliśmy 2 sztuki, ale byliśmy praktycznie pewnie, że ta będzie okej ;)

Kupiłem w Bad Bentheim, tuż pod Holenderską granicą. Auto Niemca, które jeździło i zostało zakupione w Holandii.

Felgi 18" MPakietowe.

no tak się zastanawiałem patrząc na facebooku czy to Twoje auto u Boberka było.. :decayed:

Moje, moje, detailingowałem... :D

Ladna 5ka Flyer. I co? Lepiej skreca?

Tak jak pisałem wyżej, ciut lepiej od B6 na Bilsteinie, ale dużo gorzej od 3er. Masa i rozmiar robi swoje.

Bravo Córeczki FLY :dancing:

Buma też fajna :kox:

Córa fajniejsza... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj szwagier ma identyczno 5ke jak twoja. Wszystko to samo....za***iście sie lata

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasowałoby żebyś wrzucił rozkodowany VIN - wtedy będzie można ocenić co możesz ciekawego dołożyć.

Na pewno jedną z najciekawszych opcji której nie masz będą komforty w full opcji tj. z pamięcią, wentylacją, masażami, ściskaniem tułowia na zakrętach i mnogością regulacji łącznie z łamaniem zagłówków jak i całego oparcia. Te fotele biją wszystkie inne w swoim segmencie.

HeadUp Display - świetna sprawa ale musisz pruć deskę.

Navi CIC z twardym dyskiem - śmiga dużo szybciej niż czasami zamulający Professional + kilka fajnych możliwości.

z takich pierdółek które bynajmniej mi baardzo się przydają to np. Pilot do bram zintegrowany w lusterku wstecznym ( 3 przyciski do różnych bram )

poza tym... tempomat aktywny, night vision itd :decayed:

Edytowane przez skovroon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto meeeegaaa!! Graty wozu, też szukam takiego z tym, że do 45tys. więc pewnie wpadnie 2006, może 2007 :), e61 w M paku kosi mazaki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jak Auto, teraz córka rządzi! Gratulacje!

Również zdradziłem, również bardzo mi pasuje.. do pierwszych przymrozków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 8 latach z B6, modzeniem, swapowaniem i walką o moc... przyszedł czas na poszerzenie garażu o dupowóz (bo tydzień temu urodziła mi się córka ;) ).

Od dłuższego czasu myślałem nad zdradą marki, i tym sposobem 3 tygodnie temu kupiłem w Niemczech bardzo fajną "5". Jeśli ktoś się zastanawia co z prawie 500-konnym B6... to na razie jest, ale jest już chętny kupiec i prawdopodobnie niedługo zmieni właściciela ;) Na jej miejsce wpadnie mooooże coś mniejszego - jakiś w miarę fajny i szybki hot-hatch.

BMW 530d LCI 2008 r.

235PS / Steptronic

  • pełen MPakiet
  • Bi-Xenon
  • High gloss shadow-line
  • Navi Professional
  • Panoramiczny dach
  • Fotele sport - elektryczne i podgrzewane
  • Audio Harman-Kardon (chyba coś więcej niż seria)
  • Active Steering
  • Bluetooth
  • Tempomat
  • PDC x2
  • Fotochrom
  • Pakiet światło
  • Światła dzienne
  • Roletki przeciwsłoneczne
  • Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem... :)

Nie jest to jakiś mega wypasiony egzemplarz, ale moim priorytetem był MPakiet, 3.0d i fajny stan, więc się udało ;)

Na start lekko odświeżyłem lakier, czyli: dokładnie mycie, glinkowanie, delikatna polerka miękkim padem i wosk Zymol Carbon. W wolnej chwili zabezpieczę jeszcze szyby Car-Pro oraz felgi kwarcem.

Wczoraj zrobiłem podstawowy serwis, nowy olej (Motul), filtry... dostanie się do filtra powietrza jest ciekawym doświadczeniem ;) - dziś rano odwiedziłem Witka w R-Performance i auto wypluło 275KM i 580NM. Motor zdrowy, po sofcie jedzie baaardzo fajnie.

76b3794ea8b8e869.jpg

0ee8d53832aa7336.jpg

c17ffaf0687e8634.jpg

8b6a0a6532d6c088.jpg

85c73d3e15e78d02.jpg

Witaj,

Gratulacje dzieciaka

no i znalezienia autka!

W kombi wygląda świetnie, motor i wyposażenie zacne,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, dziś mnie pierwszy raz RWD zaskoczyło. Ruszałem sobie ze świateł (zakręt) i w sumie lekko wcisnąłem pedał gazu, ale pewnie wysoki NM spowodował kontrolowany boczek... zastanawiam się, czy to słabe opony (niestety runflaty), czy aż taka przepaść w trakcji pomiędzy RWD, a AWD ;)

...bo sam zakręt znam doskonale, jeżdżę codziennie i B6 łykało go w każdych warunkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, dziś mnie pierwszy raz RWD zaskoczyło. Ruszałem sobie ze świateł (zakręt) i w sumie lekko wcisnąłem pedał gazu, ale pewnie wysoki NM spowodował kontrolowany boczek... zastanawiam się, czy to słabe opony (niestety runflaty), czy aż taka przepaść w trakcji pomiędzy RWD, a AWD ;)

...bo sam zakręt znam doskonale, jeżdżę codziennie i B6 łykało go w każdych warunkach :)

Za to z drugiej strony szybkie i ciasne partie rwd daje radę aż miło;)

Tylko pasiła by mi taka ilość rumaków jak Ty masz i było by przepięknie :)

No to życzę miłego śmigania i przespanych nocy ;)

Choć trochę córka w tyłek powinna Ci dać, żebyś wiedział, że masz dziecko :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...