Zymek1989 Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 (edytowane) Witam,Pacjent A4B6 1.9Tdi Klimatyzacja w trasie przestała działać, brak błędów po podpięciu kompa, dwa przewody przy ścianie grodziowej są ciepłe, nie świeci ECON, robiłem nastawy i w basic 001 klapy są OK- nie ma żadnych błędów, bezpiecznik (6) jest OK. Rok temu było sprzęgło zrwyne kompresora dokręcone + był posmarowany jakimś czerwonym klejem żeby się nie odkręcił.- także to odpada Wiatraki stoją w miejscu i nie włączają się. Czy czynnik wyleciał w powietrze? Czy sprężarka zatarta? Wolałbym to pierwsze Co mogę jeszcze sprawdzić? Prosze o pomoc bo dziecko mi się parzy w aucie Edytowane 5 Lipca 2015 przez Zymek1989
Muskel1 Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 (edytowane) Kiedy ostatnio serwisowales klime? Bedziesz musial podjechac do kogoś kto nabija klime. Tylko tak stwierdzisz czy czynnik wyparowal. Jak uklad nie szczelny to sprawdza w warsztacie i powiedza co i jak. Do czynnika dodaja barwnik, ktory w swietle uv swieci i widac gdzie wyciek. Edytowane 5 Lipca 2015 przez Muskel1
Bartollo Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Odkrec korek na chłodnicy Klimy i wciśnij zaworek,jesli syknie ciśnienie to czynnik jest i umarłoco innego.
Zymek1989 Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Opublikowano 5 Lipca 2015 (edytowane) Rok temu napełniałem i ozonowałem. Na wtorek jestem umówiony z kolesiem od klimy ale chciałem samemu posprawdzać co się da. Niedawno wymieniłem rozrząd i może nieszczelność się zrobiłaBartollo~ Nie bardzo wiem gdzie ten korek jest.Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka Edytowane 5 Lipca 2015 przez Zymek1989 1
Bartollo Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Sorry kolego za wprowadzeniem blad zaworek na chłodnicy (skraplaczu) jest w b5 w b6 są chyba na podszybiu (chodź pewien nie jestem)
Zymek1989 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Opublikowano 7 Lipca 2015 Miałem 315gr czynnika. Dławik bardzo czysty nie trzeba go wymieniać. Zerwało się ponoć sprzęgło kompresora ale dziś juz więcej nie było robione bo nie wyrobił się z robotą. Pytanie dlaczego się zrywa? Spec stawia na szczotki w wentylatorze lub duże ciśnienie w układzie. Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
metik Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 Sprzęgło jest jednym z bezpieczników sprężarki , czasami wstawiane zamienniki są kiepskei jakosci i za szybko sie zrywają ... wymienić i dobrze sprawdzić układ chłodzenia ... ciśnienia lp i hp przy niskich i wysokich obrotach silnika .... może zawór kontrolny sprężarki źle pracuje.... ja bym sie pokusił o sprawdzenie oleju ... wystarczy odpiąć jeden przewód (oczywiście tłoczny) i zobaczyć jaki olej moze spręzarka sie przyciera
Zymek1989 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Opublikowano 7 Lipca 2015 Przekażę te informacje mechanikowi i będziemy działać. Po włączeniu klimatyzacji czuć że auto lekko słabnie- im bardziej przytarta sprężarka tym auto ma ciężej? Dobrze myślę? Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
metik Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 Przy zerwanym sprzegle naped sprężarki jest rozłączony , czyli nie ma mocy obciążeniowej dla silnika.... Zresztą przy tych mocach w autkach nie ma prawa być czuć aby coś wpływało na prace silnika, po to są np zawory wydajnościowe stosowane w sprężarkach.
Zymek1989 Opublikowano 8 Lipca 2015 Autor Opublikowano 8 Lipca 2015 Właśnie wróciłem od mechanika. Już coś wiem, ale nie są to dobre wieści. W sprzęgle zrywnym ta część plastikowa była tak zjechana, że aż okrągła. Po wymianie na nową niestety nie chłodzi. Było auto odpalone przewody do maszyny podłączone ale wskazówki ani drgną. Diagnoza - zatarta sprężarka Mechanik powiedział że około 500zł używka. Ręce mi opadły
metik Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Przecież jak wymieniał napęd to już by było widać , że coś nie tak ze sprężarką.....(np. ciężko się kręci, olej w niej jest szary z opiłkami)... uzywke można kupić za 250-300 zł .
Romeck Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Jeśli chcesz przez dłuższy czas cieszyć się sprawną klimą to niestety ale po zatarciu kompresora konieczne jest płukanie całego układu wymiana osuszacza i chłodnicy gdyż nie da sie jej wypłukac. Po zatarciu sprężarki opiłki metalu dostają się do układu i zacieranie sprężarek bedzie sie powtarzać. Takiej używki za 150 zl bym nie kupował bo z reguły nie są w dobrej kondycji (miałem już takie dwie). Firma turboklima sprzedaje regenerowane sprężarki za okolo 400 zl i dają połroczną gwarancje. Ja kupiłem i jestem zadowolony Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Zymek1989 Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Opublikowano 9 Lipca 2015 metik i właśnie to mnie zastanawia! Dłonią kręcił za sprzęgiełko i zapewniał że lekko chodzi i nie jest zatarta sprężarka. Zastanawia mnie jak to jest że lekko się kręci i jest zatarta? Przecież to przeczy samo sobie! Jutro sam pod auto wejdę i będę patrzył czy się kręci sprzęgło na wył i wł klimie. Zastanawia mnie dlaczego te wentylatory nie chodzą? Czy przez wytarte szczotki by klima nie chodziła? Może w tym jest problem. Kolega podpowiada że może się elektromagnes skończył, uszkodził. Romeck zdaję sobie z tego sprawę i coraz bardziej mnie to martwi. Dzięki za namiar na turboklimę
metik Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 Tam nie ma elektromagnesu... sprawdż czy się kreci cały napęd , czy tylko koło pasowe a srodek stoi... albo zadzwon do mnie to pogadamy .... nr tel na priv.
Zymek1989 Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Opublikowano 10 Lipca 2015 Czy na włączonej czy na wyłączonej kręci się razem ze sprzęgłem. P.S Metik dzwonię ale poczta głosowa łapie...
adadur Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 Ja tam nie wierze mechanikom bo bywa czesto ze robia tylko to co sie pokaze palcem a nic przy tym nie pomysla i tak ... normalny mech. By sprawdzil powody zerwania sprzęgła i dzwonil do klienta.... a wiadomo ze w 95% powodem jest sprężarka
metik Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 Czy na włączonej czy na wyłączonej kręci się razem ze sprzęgłem. P.S Metik dzwonię ale poczta głosowa łapie... Sorki, dzisiaj robiłem klimy na wsi , w maszynach rolniczych....i kiepsko tam z zasięgiem ... dzwon jutro
Zymek1989 Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 (edytowane) Tak więc jestem już po naprawie. Przyznam, że szukałem innego fachowca a ten się okazał w porządku. Pojechałem na wymianę kompresora na regenerowany po podłączeniu o dziwo nie hulał. Po dłuższym namyśle co jest nie tak. Na krótko podpięliśmy oba kompresory- ani mój stary ani regenerowany nie włączały się. Okazało się, że w regenerowanym kompresorze uwalony był (na moje szczęście) zawór sterujący. Mój też był uszkodzony i było słychać takie lekkie pukanie jakby pracował, ale nie było tak jak trzeba, jak się ruszało wtyczką to raz chodził a raz nie. Na szczęście był nowy zawór sterujący na miejscu i wsadziliśmy do mojego starego kompresora i śmiga aż miło chociaż były obawy żeby dawać od razu do nowego, ale stary był bez opiłków i lekko się kręcił. Nowy kompresor z wymianą 650 zł + ewentualne czyszczenie układu 100 zł. u mnie okazało się taniej.Koszt usługi:- dopełnienie czynnika 200 ml- sprzęgło zrywne (sam plastik 60 zł) - zawór sterujący 100 zł - robocizna Nie zdarł ze mnie bo razem 200 zł wyszło. Na całe szczęście zawór w regenerowanym kompresorze był uwalony bo bym popłyną dużo więcej. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam Edytowane 17 Lipca 2015 przez Zymek1989
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się