Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świece - jakie macie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wymieniłem ostatnio u siebie świece - miałem jednoelektrodowe przeznaczone do samochodów z instalacją gazową.

Kupiłem dwuelektrodowe, podobno takie są zalecane do tego silnika, ale... wydaje mi się że na tych świecach jest lekki spadek mocy, nie wiem czy to w mojej głowie tylko czy faktycznie tak jest.

Jak to jest u was? Jakie świece macie? Może ktoś z was też testował jedno i dwuelektrodowe?

Musze podjechać gdzies na prosto i zobaczyć ile się szarpnie do 100 żeby mieć jakiś punkt odniesienia.

Przy okazji, ile wasze robią do 100 z instalacja gazowa?

Pozdrawiam

Opublikowano

Zakładaj takie jak przewiduje producent. Świece do gazu to czysta reklama- niema czegoś takiego. Weź pod uwagę jedno . Jak montowałeś instalację lpg to gazownik nie wymieniał świec na gazowe tylko stroi do fabrycznych . W takim razie zapodaj fabryczne.

Opublikowano (edytowane)

przy instalacji gazowej zalecane są świece jednoelektrodowe,a to z tego względu że mieszanka gazowa potrzebuje dobrej,mocnej iskry do podpalenia,czego nie dadzą świece wieloelektrodowe w których iskra skacze sobie po tych elektrodach,

a w dodatku zalecane jest zmniejszenie przerwy w granicach 0,8mm

Edytowane przez darko
Opublikowano

Dokładnie, miałem w Saab'ie taki przypadek, że wielki mechanik od siedmiu boleści polecił świece do lpg. Głupi ja go posłuchałem, wydałem prawie 200 zł za komplet po to aby po 30km je zmienić na takie jakie były zakładane w fabryce. Najlepsza opcja to takie jak były w oryginale.

Opublikowano (edytowane)

W ADR są trzy elektrodowe i pod takie było wystrojone - chodziło super. Teraz mam bfb na jednoelektrodowych i też jest ok. .....silniejsza iskra do gazu - po co? Każdy ma wystrojone gaz do seryjnych świeczekach po czym się budzi i opowiada bajki np. o świecach do gazu .

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Widzę że opinie są dośc zróżnicowane ; D

Z tego co piszecie usnułem taki plan:

Jako iż te swięce jednoelektrodowe były juz po prostu jak kupiłem samochód to jest opcja że własnie pod nie był strojony gaz, w związaku z czym musze się wybrać do jakiegoś mistrza gazu żeby może dostroił do tych? Może od tego lekki spadek mocy, zobaczymy co z tego wyniknie. Najwyzej zmienie na jednoelektrodowe.

I tak w sumie musze jechać w koncu filtry wymienic....

Opublikowano (edytowane)

Myślę że jednoelektrodowe NGK platinum pfr6q z przerwą 0.8mm powinny być ok. Ale niech się wypowie ktoś kto temat przerabial. Ja mam takie u siebie w 1.8t BFB i są ok. A poza tym to tanie są zalecane

Edytowane przez jacyk12345
Opublikowano

Co mówi ASO?

101000035HJ - dwuelektrodowa niklowa dla silników ASN/BBJ (EU) - zamiennik: NGK 3584 (28zł/szt.) lub Denso K20TXR (15zł/szt.)

101905611 - jednoelektrodowa platynowa dla silników AVK/BGN (USA) - zamiennik to np. NGK 5874 lub Denso PK20PR-L11 (obie po 43zł/szt.)

I tego bym się trzymał :hi:

Opublikowano

kolego wyzej a co mowisz o denso ale jednoelektrodowe??? bo takie dzisiaj zalozylem wlasnie. W sklepie znajomym mowili ze lataja dobrze te swieczki i ze nawet do 4.2 zakładaja i tez wporzadku :) no nie wiem pojezdze zobacze jak sie sprawuja


haloo halooo ktoś tu jest? :D :D

Opublikowano

Nie wypowiem się, bo nie mam aż takiego rozeznania co z czym, części zamienne staram się dobierać na podstawie numeru oryginału, unikam eksperymentowania. Musisz poczekać na zdanie mądrzejszych :)

Opublikowano

A jest ktoś na forum, kto handluje takimi świecami? Bo w hurtowniach w okolicy krzyczą sobie po 54 z groszami/szt... Albo wypowiedzcie się, gdzie kupujecie, byłbym wdzięczny ;)

Nie chcę kupować na allegro, bo 3/4 z nich, to podróbki. Miałem A4 1.8T z silnikiem BFB, to zrobiłem niecałe 2k km i świece (rzekomo "Denso") były wypalone, a cena niewiele niższa, niż w hurtowni i sprzedawała firma...

Opublikowano

Hmmm, a Iparts.pl? Tam mają ceny jak wyżej podałem.

Opublikowano

Na iparts.pl ceny już bardziej przystępne, dzięki :hi:

A jeszcze mam pytanie... Patrząc wczoraj świece na motointegratorze znalazłem świece Denso K20TT, znalazłem dwie oferty: jedna za 15,50zł, a druga za 57,36zł. Czym one się mogą różnić? Bo nawet opis w obydwu przypadkach taki sam :huh:

Opublikowano

Obstawiam, że to błąd w opisie, bo na zdjęciach to dwie różne świeczki.

Na iparts stoi po 20zł/szt.

Tak wygląda K20TT:

Img_53771_2016052421251329159.jpg

Tyle, że dziwię się Tobie, że chcesz zamontować właśnie tę, skoro samo Denso poleca K20TXR:

138466_x800.jpg

A na upartego możesz zamontować platynową PK20PR-L11 (choć jest ona zalecana do silników o kodzie AVK/BGN):

408776170.jpg

Tak przynajmniej wynika z zaleceń samego producenta:

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-plug.cgi?action=search&filename=4w-7.txt&name=&FF=200

:hi:


PS.

http://www.e-denso.pl/denso-k20tt-swieca-zaplonowa-denso-tt-do-lpg-p-2762.html

Taniej chyba się nie da :wink:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Najtańszych nie chcę, bo się nie opłaca... Chcę takie, żeby zrobić na nich 15-20 tys km, biorąc pod uwagę, że w tym miesiącu chcę założyć LPG. Jakby mi ktoś z was polecił jakieś dobre świeczki do 50zł/szt., to byłbym wdzięczny.

Opublikowano (edytowane)

No to załóż te platynówki (czy tam irydówki) Denso przeznaczone do silników 3.0 o kodzie AVK/BGN za bodaj 43zł/szt. i gaziarz nie będzie psioczył, że świeczki masz złe. Myślę, że przy LPG spokojnie powinny wystarczyć na 40tys.km a może nawet i więcej.

Aczkolwiek instalacja LPG powinna chodzić prawidłowo nawet na zwykłych, dwuelektrodowych świecach, tych zalecanych przez Denso dla silników o kodzie ASN/BBJ :hi:

MUSTI. Inaczej gaziarz pi..da :decayed:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

BOSCH 0242235748 +23 ; FGR7DQE polecam.

Opublikowano

Co mówi ASO?

101000035HJ - dwuelektrodowa niklowa dla silników ASN/BBJ (EU) - zamiennik: NGK 3584 (28zł/szt.) lub Denso K20TXR (15zł/szt.)

101905611 - jednoelektrodowa platynowa dla silników AVK/BGN (USA) - zamiennik to np. NGK 5874 lub Denso PK20PR-L11 (obie po 43zł/szt.)

I tego bym się trzymał :hi:

już kolejny raz wymieniam na

DENSO K20TT,

Polecam

DENSO K20TT

a dlatego że 7.50 za sztukę przy 6 robi różnicę, po drugie producent dopuszcza, po trzecie i najważniejsze miałem te świeczki prawie 30 tys, i wytrzymały by jeszcze ale postanowiłem wymienić znowu na k20tt, i jestem zadowolony. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać

Opublikowano

W moim muszą siedzieć drogie platynówki bowiem mój silnik 3.0 jest przystosowany pod Pb95 a nie Pb98 (bez strat mocy).

Fajnie jest mieć amerykańca :wink:

Opublikowano (edytowane)

Macie jakieś nowe doświadczenia ze świecami przy zasilaniu LPG? Chyba też zdecyduję się na jednoelektrodowe. Ciężki wybór - z jednej strony dać takie jak fabryka przewiduje, a z drugiej strony dać jednoelektrodowe bo lepsze do LPG.

Zastanawiam się nad irydowymi, jednoelektrodowymi od DENSO: SK20BR11

Edytowane przez august

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...