narkil Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Witam. Wymieniłem ostatnio u siebie świece - miałem jednoelektrodowe przeznaczone do samochodów z instalacją gazową. Kupiłem dwuelektrodowe, podobno takie są zalecane do tego silnika, ale... wydaje mi się że na tych świecach jest lekki spadek mocy, nie wiem czy to w mojej głowie tylko czy faktycznie tak jest. Jak to jest u was? Jakie świece macie? Może ktoś z was też testował jedno i dwuelektrodowe? Musze podjechać gdzies na prosto i zobaczyć ile się szarpnie do 100 żeby mieć jakiś punkt odniesienia. Przy okazji, ile wasze robią do 100 z instalacja gazowa? Pozdrawiam
jacek70 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Zakładaj takie jak przewiduje producent. Świece do gazu to czysta reklama- niema czegoś takiego. Weź pod uwagę jedno . Jak montowałeś instalację lpg to gazownik nie wymieniał świec na gazowe tylko stroi do fabrycznych . W takim razie zapodaj fabryczne.
darko Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) przy instalacji gazowej zalecane są świece jednoelektrodowe,a to z tego względu że mieszanka gazowa potrzebuje dobrej,mocnej iskry do podpalenia,czego nie dadzą świece wieloelektrodowe w których iskra skacze sobie po tych elektrodach, a w dodatku zalecane jest zmniejszenie przerwy w granicach 0,8mm Edytowane 11 Lipca 2015 przez darko
bobersky Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Dokładnie, miałem w Saab'ie taki przypadek, że wielki mechanik od siedmiu boleści polecił świece do lpg. Głupi ja go posłuchałem, wydałem prawie 200 zł za komplet po to aby po 30km je zmienić na takie jakie były zakładane w fabryce. Najlepsza opcja to takie jak były w oryginale.
jacek70 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) W ADR są trzy elektrodowe i pod takie było wystrojone - chodziło super. Teraz mam bfb na jednoelektrodowych i też jest ok. .....silniejsza iskra do gazu - po co? Każdy ma wystrojone gaz do seryjnych świeczekach po czym się budzi i opowiada bajki np. o świecach do gazu . Edytowane 11 Lipca 2015 przez jacek70
narkil Opublikowano 11 Lipca 2015 Autor Opublikowano 11 Lipca 2015 Widzę że opinie są dośc zróżnicowane ; D Z tego co piszecie usnułem taki plan: Jako iż te swięce jednoelektrodowe były juz po prostu jak kupiłem samochód to jest opcja że własnie pod nie był strojony gaz, w związaku z czym musze się wybrać do jakiegoś mistrza gazu żeby może dostroił do tych? Może od tego lekki spadek mocy, zobaczymy co z tego wyniknie. Najwyzej zmienie na jednoelektrodowe. I tak w sumie musze jechać w koncu filtry wymienic....
jacyk12345 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) Myślę że jednoelektrodowe NGK platinum pfr6q z przerwą 0.8mm powinny być ok. Ale niech się wypowie ktoś kto temat przerabial. Ja mam takie u siebie w 1.8t BFB i są ok. A poza tym to tanie są zalecane Edytowane 11 Lipca 2015 przez jacyk12345
BeyerBrown Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Co mówi ASO? 101000035HJ - dwuelektrodowa niklowa dla silników ASN/BBJ (EU) - zamiennik: NGK 3584 (28zł/szt.) lub Denso K20TXR (15zł/szt.) 101905611 - jednoelektrodowa platynowa dla silników AVK/BGN (USA) - zamiennik to np. NGK 5874 lub Denso PK20PR-L11 (obie po 43zł/szt.) I tego bym się trzymał
CzarnyAudiA4 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 kolego wyzej a co mowisz o denso ale jednoelektrodowe??? bo takie dzisiaj zalozylem wlasnie. W sklepie znajomym mowili ze lataja dobrze te swieczki i ze nawet do 4.2 zakładaja i tez wporzadku no nie wiem pojezdze zobacze jak sie sprawuja haloo halooo ktoś tu jest? :D
BeyerBrown Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Nie wypowiem się, bo nie mam aż takiego rozeznania co z czym, części zamienne staram się dobierać na podstawie numeru oryginału, unikam eksperymentowania. Musisz poczekać na zdanie mądrzejszych
mefjiu Opublikowano 6 Czerwca 2016 Opublikowano 6 Czerwca 2016 A jest ktoś na forum, kto handluje takimi świecami? Bo w hurtowniach w okolicy krzyczą sobie po 54 z groszami/szt... Albo wypowiedzcie się, gdzie kupujecie, byłbym wdzięczny Nie chcę kupować na allegro, bo 3/4 z nich, to podróbki. Miałem A4 1.8T z silnikiem BFB, to zrobiłem niecałe 2k km i świece (rzekomo "Denso") były wypalone, a cena niewiele niższa, niż w hurtowni i sprzedawała firma...
BeyerBrown Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Hmmm, a Iparts.pl? Tam mają ceny jak wyżej podałem.
mefjiu Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Na iparts.pl ceny już bardziej przystępne, dzięki A jeszcze mam pytanie... Patrząc wczoraj świece na motointegratorze znalazłem świece Denso K20TT, znalazłem dwie oferty: jedna za 15,50zł, a druga za 57,36zł. Czym one się mogą różnić? Bo nawet opis w obydwu przypadkach taki sam
BeyerBrown Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Obstawiam, że to błąd w opisie, bo na zdjęciach to dwie różne świeczki. Na iparts stoi po 20zł/szt. Tak wygląda K20TT: Tyle, że dziwię się Tobie, że chcesz zamontować właśnie tę, skoro samo Denso poleca K20TXR: A na upartego możesz zamontować platynową PK20PR-L11 (choć jest ona zalecana do silników o kodzie AVK/BGN): Tak przynajmniej wynika z zaleceń samego producenta: http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-plug.cgi?action=search&filename=4w-7.txt&name=&FF=200 PS. http://www.e-denso.pl/denso-k20tt-swieca-zaplonowa-denso-tt-do-lpg-p-2762.html Taniej chyba się nie da
mefjiu Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Dzięki za odpowiedź. Najtańszych nie chcę, bo się nie opłaca... Chcę takie, żeby zrobić na nich 15-20 tys km, biorąc pod uwagę, że w tym miesiącu chcę założyć LPG. Jakby mi ktoś z was polecił jakieś dobre świeczki do 50zł/szt., to byłbym wdzięczny.
BeyerBrown Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 (edytowane) No to załóż te platynówki (czy tam irydówki) Denso przeznaczone do silników 3.0 o kodzie AVK/BGN za bodaj 43zł/szt. i gaziarz nie będzie psioczył, że świeczki masz złe. Myślę, że przy LPG spokojnie powinny wystarczyć na 40tys.km a może nawet i więcej. Aczkolwiek instalacja LPG powinna chodzić prawidłowo nawet na zwykłych, dwuelektrodowych świecach, tych zalecanych przez Denso dla silników o kodzie ASN/BBJ MUSTI. Inaczej gaziarz pi..da Edytowane 7 Czerwca 2016 przez BeyerBrown
troscinski46 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Co mówi ASO? 101000035HJ - dwuelektrodowa niklowa dla silników ASN/BBJ (EU) - zamiennik: NGK 3584 (28zł/szt.) lub Denso K20TXR (15zł/szt.) 101905611 - jednoelektrodowa platynowa dla silników AVK/BGN (USA) - zamiennik to np. NGK 5874 lub Denso PK20PR-L11 (obie po 43zł/szt.) I tego bym się trzymał już kolejny raz wymieniam na DENSO K20TT, Polecam DENSO K20TTa dlatego że 7.50 za sztukę przy 6 robi różnicę, po drugie producent dopuszcza, po trzecie i najważniejsze miałem te świeczki prawie 30 tys, i wytrzymały by jeszcze ale postanowiłem wymienić znowu na k20tt, i jestem zadowolony. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać
BeyerBrown Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 W moim muszą siedzieć drogie platynówki bowiem mój silnik 3.0 jest przystosowany pod Pb95 a nie Pb98 (bez strat mocy). Fajnie jest mieć amerykańca
august Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 (edytowane) Macie jakieś nowe doświadczenia ze świecami przy zasilaniu LPG? Chyba też zdecyduję się na jednoelektrodowe. Ciężki wybór - z jednej strony dać takie jak fabryka przewiduje, a z drugiej strony dać jednoelektrodowe bo lepsze do LPG. Zastanawiam się nad irydowymi, jednoelektrodowymi od DENSO: SK20BR11 Edytowane 21 Marca 2017 przez august
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się