Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP hamulców w A4 B8


Yoghurt

Rekomendowane odpowiedzi

Ponowię pytanie, przeczytałem wszystkie strony tego tematu i nadal nie wiem którą opcję wybrać. A4 b8 2015 2.0 TDI quattro z modem na 230KM, aktualnie wygląda to tak na feldze 8,5 ET 32 19 cali BBS Grau:

image.png.9865a072fe76fbba9359d04b84f054d3.png

Opcje które rozważam od najtańszej jeśli się nie mylę:

1. 345mm od S4/S5 ? 

2. 345mm Brembo 4 tłokowe (te mi się podobają, ale czytam że cenowo niewspółmierne do jakości ?

3. 356mm od A6 C7 - te podobają mi się najmniej, słyszałem tez opinię że są największe i się nie zmieszczą.

4. 6 tłokowe Akebono - te są największe sztosy,  tylko czy do tej felgi podejdą (wiem, że trzeba sprawdzić, ale może na oko ktoś już wstępnie powie). Jaką wtedy założyć tarczę ?

 

A najważniejsze trapiące mnie teraz pytanie - czy ta najtańsza opcja, tj. 345mm od S4/S5 jest w ogóle warta zabawy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro została zaprojektowana dla auta cięższego i mocniejszego o 100KM to dlaczego ma nie działać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, manuelos napisał:

Ponowię pytanie, przeczytałem wszystkie strony tego tematu i nadal nie wiem którą opcję wybrać. A4 b8 2015 2.0 TDI quattro z modem na 230KM, aktualnie wygląda to tak na feldze 8,5 ET 32 19 cali BBS Grau:

image.png.9865a072fe76fbba9359d04b84f054d3.png

Opcje które rozważam od najtańszej jeśli się nie mylę:

1. 345mm od S4/S5 ? 

2. 345mm Brembo 4 tłokowe (te mi się podobają, ale czytam że cenowo niewspółmierne do jakości ?

3. 356mm od A6 C7 - te podobają mi się najmniej, słyszałem tez opinię że są największe i się nie zmieszczą.

4. 6 tłokowe Akebono - te są największe sztosy,  tylko czy do tej felgi podejdą (wiem, że trzeba sprawdzić, ale może na oko ktoś już wstępnie powie). Jaką wtedy założyć tarczę ?

 

A najważniejsze trapiące mnie teraz pytanie - czy ta najtańsza opcja, tj. 345mm od S4/S5 jest w ogóle warta zabawy? 

Nr 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wampir napisał:

Skoro została zaprojektowana dla auta cięższego i mocniejszego o 100KM to dlaczego ma nie działać? 

A kto napisał że ma nie działać, pytanie było jaki ma to sens ekonomiczny względem pozostałych opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się okaże że 345 to jedyna sensowna opcja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wampir napisał:

Zaraz się okaże że 345 to jedyna sensowna opcja 

Lepiej jest dać 345 i 330 na porządnych klockach niż sam przód 356mm na 2tloku. 

Ktory byś nie założył i tak będzie duża różnica względem serii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Gibons napisał:

Lepiej jest dać 345 i 330 na porządnych klockach niż sam przód 356mm na 2tloku. 

Nie no, tył to obligatoryjnie wjeżdża 330, tu za bardzo nie ma wyboru więc nawet nie pytam ;)
Ale z przodem mam duży problem, bo nie ukrywam że (przy założeniu że każda zmiana jest na lepsze) zależy mi głównie na wyglądzie , na felgi trochę wydałem, więc teraz trzeba je czymś uzupełnić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, manuelos napisał:

Nie no, tył to obligatoryjnie wjeżdża 330, tu za bardzo nie ma wyboru więc nawet nie pytam ;)
Ale z przodem mam duży problem, bo nie ukrywam że (przy założeniu że każda zmiana jest na lepsze) zależy mi głównie na wyglądzie , na felgi trochę wydałem, więc teraz trzeba je czymś uzupełnić ;)

Najlepiej wygląda 6tlok jest też najbardziej slim i najlepiej hamuje. Klocki z tych lepszych są tańsze pod 6tloka niż pod 2tlok. Ten 2tlok jest trochę toporny, ale hamuje lepiej niż 1tlok czy 4tlok brembo. Przy czym cenowo dość fajnie wychodzi. Jeżeli Cię stać bierz 6tloka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, manuelos napisał:

Ponowię pytanie, przeczytałem wszystkie strony tego tematu i nadal nie wiem którą opcję wybrać. A4 b8 2015 2.0 TDI quattro z modem na 230KM, aktualnie wygląda to tak na feldze 8,5 ET 32 19 cali BBS Grau:

image.png.9865a072fe76fbba9359d04b84f054d3.png

Opcje które rozważam od najtańszej jeśli się nie mylę:

1. 345mm od S4/S5 ? 

2. 345mm Brembo 4 tłokowe (te mi się podobają, ale czytam że cenowo niewspółmierne do jakości ?

3. 356mm od A6 C7 - te podobają mi się najmniej, słyszałem tez opinię że są największe i się nie zmieszczą.

4. 6 tłokowe Akebono - te są największe sztosy,  tylko czy do tej felgi podejdą (wiem, że trzeba sprawdzić, ale może na oko ktoś już wstępnie powie). Jaką wtedy założyć tarczę ?

 

A najważniejsze trapiące mnie teraz pytanie - czy ta najtańsza opcja, tj. 345mm od S4/S5 jest w ogóle warta zabawy? 

Założyłem całkiem nie dawno od A6 przód 356 i tył 330 i na prawdę dziękuję,że podjąłem się tej modyfikacji. Nie wiem natomiast jak sprawowały by się hamulce,gdybym wymienił tylko przednie zaciski. Jednak wolałem mieć komplet . 

Ps.problem z felgami,hmm . Wszystko zależy od ich wzoru . Et,zawsze można zmienić.

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kamilch-1984 napisał:

 Nie wiem natomiast jak sprawowały by się hamulce,gdybym wymienił tylko przednie zaciski. Jednak wolałem mieć komplet . 

Ps.problem z felgami,hmm . Wszystko zależy od ich wzoru . Et,zawsze można zmienić.

Ale ja nigdzie nie piszę, że chce zmienić tylko przód, tył jest oczywisty więc po prostu o niego nie pytamm. ET nie można zmienić w moim przypadku, koło jest już wysunięte na ile może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, manuelos napisał:

Ale ja nigdzie nie piszę, że chce zmienić tylko przód, tył jest oczywisty więc po prostu o niego nie pytamm. ET nie można zmienić w moim przypadku, koło jest już wysunięte na ile może być.

Skoro przeczytałeś cały post,to już powinieneś wiedzieć,że nie jest oczywistą rzeczą, wymieniana kompletu hebli,chyba że tak czytałeś:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kamilch-1984 napisał:

Skoro przeczytałeś cały post,to już powinieneś wiedzieć,że nie jest oczywistą rzeczą, wymieniana kompletu hebli,chyba że tak czytałeś:wink:

No nie wiem, w pierwszym moim pytaniu linkuję tył 330m , w kolejnym poście piszę że " tył wjeżdża obligatoryjnie" , więc chyba wyraziłem się dość jasno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2022 o 12:14, manuelos napisał:

4. 6 tłokowe Akebono - te są największe sztosy,  tylko czy do tej felgi podejdą (wiem, że trzeba sprawdzić, ale może na oko ktoś już wstępnie powie). Jaką wtedy założyć tarczę ?

Mam Audi A5 z 2012go, ale chyba piasty i zawieszenie jest takie samo. Zdjęcie 1: tak wygląda w 19" tarcza 375 i ten zacisk o którym piszesz. Jest dużo miejsca. Ten sam zacisk z dystansami 20 mm wchodzi mi w felgę 18" jak na drugim zdjęciu. Zostaje 5 mm na promieniu do felgi. Jaka to 18" felga widać na zdjęciu trzecim. 

IMG_20210819_075127 (1).jpg

IMG_20210813_084515.jpg

IMG_20220326_150647 (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ygrek napisał:

Mam Audi A5 z 2012go, ale chyba piasty i zawieszenie jest takie samo. Zdjęcie 1: tak wygląda w 19" tarcza 375 i ten zacisk o którym piszesz. Jest dużo miejsca. Ten sam zacisk z dystansami 20 mm wchodzi mi w felgę 18" jak na drugim zdjęciu. Zostaje 5 mm na promieniu do felgi. Jaka to 18" felga widać na zdjęciu trzecim. 

IMG_20210819_075127 (1).jpg

IMG_20210813_084515.jpg

IMG_20220326_150647 (1).jpg

On pisze o 356 i zacisk jest trochę inny od tego 375.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie da radę założyć do b8 zaciski z q5 Brenno czterokołowy 320mm? Co będzie potrzebne oprócz zacisków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Czarek99 napisał:

Panowie da radę założyć do b8 zaciski z q5 Brenno czterokołowy 320mm? Co będzie potrzebne oprócz zacisków ?

Tarcze, klocki i przewody hamulcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, H4mm3R napisał:

Tarcze, klocki i przewody hamulcowe.

przewody mogą byc stare no i odpowiednią felgę do tego

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, przymierzam się mocno na wymianę hantli przód i może coś z tyłem podziałam w moim S4 B8 bo to co jest dla mnie słabo hamuje. Dużo informacji można znaleźć w temacie co do doboru wielkości zestawu, a w sumie wielkości tarczy pod felgę, ocen co lepsze itp. ale chciałbym dopytać o 2 rzeczy których albo nie znalazłem przez ilość odpowiedzi albo przeoczyłem.

  1. Jakie są sugestie osób które wymieniły u siebie albo wymieniają (np. w swoich warsztatach) tarcze w A4/S4 B8 jeśli chodzi o piasty. Pytam ponieważ w tej chwili po 2, 3 ostrym hamowaniu zaczynam czuć na kierownicy mocniejsze bicie na kołach z przodu. Słyszałem, że piasty są aluminiowe i nawiercane aby zredukować wagę przez co mogą po czasie odstawać od nominału i powodować bicie ale nie wiem czy to prawda i czy jest sens ogólnie wymieniać piasty przy swap-ie czy to obecne bicie może być bardziej winą krzywych tarcz?
  2. Wiem że jest masa opinii co lepsze i dlaczego w odniesieniu do zestawów Brembo 356 i Akebono 356 / 375. Totalnie nie neguję fizyki jaka tutaj wjeżdża co do wielkości tarczy, grubości i ilości tłoczków które zwiększają efektywność hamulców ale tak się zastanawiam czy może ktoś się pokusił o zrobienie jakiegoś choćby amatorskiego testu we w miarę podobnych warunkach przy hamowaniu na stock-u 345mm i po wymianie na coś większego? Jeśli tak to jaka jest różnica np. w drodze hamowania (pośrednio czasie hamowania np. 100km/h -> 0 km/h), sprawności po N liczbie hamować etc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te zestawy są o kant d*py rozbić dopóki nie ma się pływających tarcz, prędzej czy później jednoczęściowa tarcze każda powygina. 

A testów nie ma i nie będzie bo przy tak przesadzonym rozmiarze hamulców jak 375mm i duże akebono zwyczajnie najsłabszym ogniwem są opony i tylko w oponach upatrywalbym skrócenia drogi hamowania. Każdy z tych hebli jest w stanie zablokować koło nawet przy większej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...