Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z turbo AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

Mam pytanie. Od jakiegoś czasu podczas użytkowania auta często wpada mi tryb awaryjny. Z początku wyglądało to na zapieczone kierownice, jednak żadnego błędu nie wywala ( bodajże czujnik G71 wtedy się odzywa ), a tryb awaryjny pojawia się na 4. biegu przy równych 3 tyś. obrotów.

Wczoraj sprawdziłem - na 2. i 3. biegu normalnie wkręcam auto na 4,5 tyś obrotów bez problemu. Turbina hula aż miło. Dopiero na 4. odmawia ona posłuszeństwa. Czy może to być wina gruszki ? Dodam, że żadnych błędów nie ma oraz przewody były wymieniane 3 miesiące temu. Gruszka ma nalatane 400 tyś. i jest troszke nadgnita.

Z góry dzięki za wskazówki i pomoc ;)

Opublikowano (edytowane)

Mogłaby być grucha

Ale jeszcze czy masz katalizator, i czy masz zaślepiony EGR ?

Bo jeśli ERG nie jest zaślepiony to pewnie syf w nim jest i dodatkowo kolektor ssący do czyszczenia, co nie jest przyjemne do odkręcania. Śruby tam są bardzo zapieczone. Ja grzechotkę na nich ukręciłem

Edytowane przez Majkeltaker
Opublikowano

Katalizator jeszcze siedzi, a EGR nie jest zaślepiony.

Opublikowano (edytowane)

Posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnienia może któryś ze starości jest sparciały bądź masz dolot nieszczelny.. :)

A najlepiej byłoby zrobić logi chyba :)

Edytowane przez Musafa
Opublikowano

Ja i tak obstawiam zapieczone kierownice. Bo to najczęstrzy problem. Moga nie pracowac w pełnym zakresie i nie da sie zbic cisnienia w dolocie. To, że na niższych biegach mozesz wkrecic na max obroty to normalne. ale na 4 i 5 biegu jest duzo wiecej spalin przy tej samej predkosci obrotowej. Oczywiscie najpierw do sprawdzenia weżyki oraz podcisnienie na wyjsciu do n75.

Mozesz zrobić taki test, jak masz VAGa

Komplet logow tez by sie przydał

Opublikowano

logi dynamiczne zrob

Opublikowano (edytowane)

Dobra Panowie, zrobię logi dynamiczne, wrzucę tutaj i zobaczymy co wyjdzie.

Logi będą w przyszłym tygodniu :)

EDIT.

Ale po ostatnim trybie awaryjnym wyskoczył błąd : 00575 - Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji.

Wychodzi na to, że N75 jest do wymiany ? Jeżeli chodzi o przewody to były wymieniane.

Edytowane przez Path
Opublikowano

Nim będziesz wymieniać, odkręć ten kolektor i go przeczyść. Za 400tys z EGR w parze to się tam tyle syfu zrobiło co nie miara.

Opublikowano

jako że w twoim silniku ecu nie obsługuje gr 11 w bs zdejmij i zakładaj wężyk od gruszki przy odpalonym aucie zobacz skok sztangi ma być 11mm jeśli nie ma turbo na stół wyczyść ,usun katalizatorze środka zostaw puszkę i po problemie

Opublikowano (edytowane)

Goldi, ja mam a4 b5 z 96r i nie raz udało mi się logować 011 BS i był test sztangi... czyżby jakiś "bug" i vcds wymuszał/włączał nieaktywną funkcję w ecu?

Jestem bardzo ciekaw tego :D

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

To właśnie dziwnie na podwórku mam też 97 rok i ecu obsługuje bs11

Opublikowano

Masz map sensor w ecu czy na rurze dolotu?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W ecu jak wszystkie 97 chyba hehe dobra nie zaśmiecać tematu

Opublikowano (edytowane)

jako że w twoim silniku ecu nie obsługuje gr 11 w bs zdejmij i zakładaj wężyk od gruszki przy odpalonym aucie zobacz skok sztangi ma być 11mm jeśli nie ma turbo na stół wyczyść ,usun katalizatorze środka zostaw puszkę i po problemie

Zapadła ogólna decyzja. Na daną chwilę zostawiam to jak jest, a za jakiś czas udaje się do SPANKY'iego na wymiane kolektora i turbo ( AWX ). Przy okazji wywalimy katalizator i EGR.

Dziękuję za wszystkie rady i pomoc ;) Temat można zamknąć :)

Edytowane przez Path

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...