Envin Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/206744-etka-online-po-polsku/tu sobie możesz sprawdzic
Kruk_89 Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) ok mam dz:) pytanie czy te ceny sa aktualne i w PLN? jaka może być przyczyna lub może inaczej co sie dzieje ze wariator nie działa poprawnie? co sie w nim psuje zużywa? co tam takiego jest Edytowane 30 Listopada 2015 przez Kruk_89
BeyerBrown Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Praca wariatorów jest regulowana olejem więc w głównej mierze to jego jakość ma wpływ na żywotność tego układu. Serwis Long-life (szczególnie przy użytkowaniu auta na krótkich odcinkach w mieście), olej 10W40 (zalecany to 5W40 VW502 00), brak stosowania płukanek przy wymianie oleju, katowanie nierozgrzanego silnika - to główne czynniki skracające żywotność. Jaką oliwę miałeś zalewaną wcześniej? Edytowane 1 Grudnia 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) niby poprzedni własciciel latał na castrolu 10w60 ale watpliwe to jest bo zadnej banki nie bylo w bagarzniku. mysle ze to ten wariator wywala mi ten bład bo czytałem że rano przez okolo 3sek głośno chodzi jak któryś jest padniety u mnie własnie tak jest rano po zapaleniu około 3sek tak jak by warczy potem jest ok. i co jesli nie działa poprawnie to dana strona pracuje np na 50% ? Edytowane 1 Grudnia 2015 przez Kruk_89
BeyerBrown Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Raczej nie, po prostu silnik będzie działał na wartościach zastępczych, w pewnym sensie wzorcowych. Coś podobnego zachodzi przy odpięciu przepływki... silnik nadal chodzi poprawnie, bo wylicza zastępczą ilość powietrza na podstawie innych danych, ale generalnie komputer "ślepnie", traci możliwość precyzyjnego sterowania silnikiem. Prosty przykład z życia: Po zasłonięciu oczu jesteś w stanie dłońmi stwierdzić, że przedmiot który dotykasz to np. kula. Kruk, mógłbyś nagrać filmik z hałasującymi wariatorami? To zjawisko pojawia się tylko z rana gdy silnik i olej w nim jest wystudzony czy również przy odpalaniu rozgrzanego silnika pozostawionego na postoju przez 1-2 godz.? Edytowane 8 Grudnia 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 z rana to napewno ale z tym pozostawieniem na 1-2 to nie wiem napewno słabiej https://drive.google.com/file/d/0BxUPXm8s4K9CYTU2cmlMMWUzdjg/viewsłychać na samym początku
BeyerBrown Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Faktycznie coś tam o coś klepie bo pracuje na sucho Ja tak mam tylko w przypadku gdy odpalam ponownie rozgrzany silnik, klepie jakieś 0,5s. Rano na zimnym motorze tego nie słyszę. Po wymianie zaworu w uszkodzonym fazatorze wymieniłbym też zaworki zwrotne od oleju - gdyby problem się powtarzał.
Kruk_89 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 gadałem tu z chłopakami od 4.2 mówią że ewidentnie niby fazator albo nastawnik. skoro nastawnik niby był ok to zostaje fazator który już mam
sławek85 Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Panowie a jak zrobić test vcds 12.12 ze by sprawdzić czy zmieniają mi się fazy rozrządu. chciał bym sprawdzić czy pracują u mnie sondy ostatnie chodzi mi o te już po za katalizatorami i czy mogę sprawdzić czy cewki działają poprawnie wartość w grupie 93 to na zimnym 1 ,1 ,-1 .4 a po rozgrzaniu 2,1.-1,( 4 czasem 3)
Kruk_89 Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 czyli spoko. grupa 94 i 96 nie wiem jak bedzie u ciebie czy musisz wlaczyc test recznie czy sam sie wlaczy musi być ON po czym hamulec gaz i po chwili jeżeli jest ok to po wyskakuja 4x ok natomiast jesli cos nie gra to bedzie caly czas w fazie testu lub wyskoczy failed czyli nie udany test
sławek85 Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) tak wyszło u mnie ale nie wiem czy dobrze Address 01: Engine (8E0 909 559 ) 18:44:55 Group 093: Continuous Camshaft Adjustment (Phase Position) 1.0°KW Phasenlage Intake Bank 1 -1.0°KW Phasenlage Intake Bank 2 1.0°KW Phase Position Bank 1 4.0°KW Phase Position Bank 2 18:44:55 Group 094: Camshaft Adjustment (Intake) 720 /min Engine Speed (G28) 0.0°KW Phase Position Intake System OK Result Bank 1 System OK Result Bank 2 18:44:55 Group 096: Camshaft Adjustment (Exhaust) 720 /min Engine Speed (G28) OFF Adjustment Status Test OFF Result Bank 1 Test OFF Result Bank 2 jak włączę test to wyskakuje system ok a po zgaszeniu silnika wyskakuje to co teraz i ponownym uruchomieniu wyskakuje to co teraz Edytowane 2 Marca 2016 przez sławek85
Kruk_89 Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 to raczej jest ok u mnie też tak jest że po resetowaniu trzeba by na nowo robić test. mechanik mi mówi że testy podstawowe przechodzi ale ciekawe jak jest w jeździe dynamicznej może być że któryś sie spóźnia wcześniej cała prawa głowica mi stała tak wlotowy jak i wylotowy na szczescie udało sie kupic oba sprawne
sławek85 Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 A jak zrobić logi dynamiczne.? Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka
BeyerBrown Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 (edytowane) wcześniej cała prawa głowica mi stała tak wlotowy jak i wylotowy Zapomniałeś napisać, że to było przed naprawą i z tego co pamiętam wariatory były wtedy u Ciebie cały czas w fazie testu. testy podstawowe przechodzi ale ciekawe jak jest w jeździe dynamicznej Nie ma co martwić się na zapas - jeśli układ samodiagnozy zgłasza System OK to na 99% zmienne fazy działają prawidłowo. 18:44:55 Group 096: Camshaft Adjustment (Exhaust) 720 /min Engine Speed (G28) OFF Adjustment Status Test OFF Result Bank 1 Test OFF Result Bank 2 jak włączę test to wyskakuje system ok a po zgaszeniu silnika wyskakuje to co teraz i ponownym uruchomieniu wyskakuje to co teraz Przy wielu innych testach (w innych grupach) ECU postępuje podobnie, więc tym się nie zamartwiaj bo u mnie też tak jest. Edytowane 3 Marca 2016 przez BeyerBrown
sławek85 Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 A który blog to sondy i cewki? Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka I jak zrobić te logi dynamiczne? Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka
BeyerBrown Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 Cewki? Masz na myśli grupy w których ECU mierzy ilość wypadniętych zapłonów? Rzuć okiem na 14, 15, 16 A sondy to grupy bodaj 40-50, w nastawach podstawowych wybierasz je z listy.
sławek85 Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 (edytowane) Panowie w grupie 96 podczas jazdy do 1800/min jest Off. Powyżej tych obrotów do 3500/min jest On. Gdy przekroczę te obroty spowrotem Off. Czy tak powinno być? Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka Jakie powinny być wartości Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka Edytowane 3 Marca 2016 przez sławek85
BeyerBrown Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 Tak. Jak chcesz przetestować wariatory to zrób to na postoju za pomocą nastaw podstawowych. System OK to prawidłowa wartość
sławek85 Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) Rozumiem. Podczas jazdy powyżej 3500/min powinno być off? Na postoju jest ok ale pod obciążeniem jest inaczej Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka Jaka grupa to wariatory? Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Marca 2016 przez sławek85
BeyerBrown Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Ale to tylko informacja czy układ jest w danej chwili testowany lub nie. I czy jest sprawny czy ma usterkę. Testy mają to do siebie, że muszą mieć określone warunki pomiaru... widocznie 3500rpm nie spełnia tych warunków .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się