Andrzejcc Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Witam wszystkich serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem audi a4 avant 2.5 tdi rocznik 2003.Już wcześniej miałem do czynienia z automatycznymi skrzyniami biegów,ale mój multitronic trochę mnie zastanawia.Mianowicie, czasami zdarza się ze w położeniu D gdy zatrzymuję się na światłach np. gdy puszczę pedał hamulca auto stoi w miejscu (asfalt równy poziomy) nie przesuwa się do przodu samoczynnie, natomiast gdy dodam bardzo delikatnie gaz jest lekkie szarpniecie i silne przyspieszenie.W skrzyniach aut. w innego typu autach, auta te po zwolnieniu hamulca powoli jada do przodu.Drugi przypadek jest taki, ze kilka razy zdarzyło się po zatrzymaniu na górce że po zwolnieniu hamulca auto przesunęło się do tyłu tak jakby był bieg w pozycji N a cały czas był w pozycji D.To mnie dziwi może to jest normalne przy tego rodzaju skrzyniach ale wg. mnie auto chyba nie powinno stoczyć się do tylu, ponieważ pozycja D niweluje takie zdarzenie.Poza tym skrzynia działa bez zarzutów podczas jazdy płynnie redukuje i zwiększa biegi bez względu na prędkość.nadmieniam że jestem przed wymianą oleju w skrzyni biegów i nie mam informacji kiedy poprzedni właściciel to zrobił.Proszę o informację które mogą mi pomóc zrozumieć ten problem .Dziękuje
arson15 Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 jestem posiadaczem takiego egzemplaża i nie mam takich problemów, auto w pozycji D zawsze powoli się toczy do przodu nawet pod górkę, może wymiana oleju pomoże Pozdrawiam
zegarmistrz Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Moim skromnym zdaniem poziom oleju w skrzyni jest trochę za mały.
Andrzejcc Opublikowano 30 Października 2008 Autor Opublikowano 30 Października 2008 Przeczytałem jedną odpowiedz na innych postach że to może być problem z adaptacją skrzyni biegów i że po podłączeniu VAG problem ten zniknie.Miałem odłączony akumulator przy zmianie rozrządu i to mogło spowodować że komputer zgubił parametry dla skrzyni biegów.Co o tym sądzicie??
truckmaniac Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Moim skromnym zdaniem poziom oleju w skrzyni jest trochę za mały. I ja tak myślę. U mnie pojawiły się podobne problemy. Po wymianie oleju w skrzyni problem ustąpił. Notabene. Nie wspomniałem mechanikowi o tych zjawiskach, a on sam mi powiedział, że było trochę za mało oleju i mógł powodowac takie efekty.
Andrzejcc Opublikowano 30 Października 2008 Autor Opublikowano 30 Października 2008 Ja właśnie w poniedziałek będę wymieniał olej.tylko chyba źle zrobiłem bo powiedziałem mechanikowi że mam takie zachowanie czasem skrzyni i oczywiście bez żadnego sprawdzania powiedział mi że będzie trzeba skrzynię naprawić.Więc chyba zmienię mechanika , nic nowemu nie powiem i zobaczymy jak autko będzie sie zachowywać po zmianie.Mama nadzieję że to będzie poziom oleju:)Jak juz będzie gotowy to dam odpowiedz jakie są rezultaty.Dzięki i pozdrawiam
marecki.b Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 jest wiele powodów które powodują powstawanie takich objawów. Pierwszy najmniej kosztowny to po odłączeniu akumulatora na więcej niż 15minut wypada adaptacja ze sterownika, wtedy czasami dzieje się tak że auto nie reaguje od razu na wciśnięcie pedału gazu, poszarpuje przy dodawaniu gazu i nie ma efektu "pełzania" tak samo stacza się na D na wzniesieniu do tyłu. Po zrobieniu adaptacji wszystko wtedy wraca do normy. Jak coś to pomogę zrobić Ci adaptację, można zrobić to bez VAGA. Jest też wiele innych przyczyn wypadania adaptacji ze staerownika skrzyni, ale tutaj juz mogą pojawić się większe koszty, uszkodzony sterownik skrzyni, problemy z silnikiem. Drugą najczęstrzą przyczyną problemów może być uszkodzenie sprzęgła w tej skrzyni. W multitronikach produkowanych do 2004 była wada konstrukcyjna która została usunięta przez audi w nowszych modelach. Podobno ostatnie B6 dostawały już skrzynie z 7lamelami sprzęgła ale słyszałem też że dopiero w multitronikach w B7 usunięto tą wadę. Jeżeli to, to wtedy niestety czeka Cię wydatek około 2500-3000 zł w zależności od serwisu. Niestey ja Ci żadnego nie polece. Co mogę Ci poradzić to uważaj na wszelekiego rodzaju pseudo serwisy skrzyń asb. Wszystko rób na zlecenia z dokładnym opisem problemów, po wykonaniu zlecenia żądaj opisania sposobu naprawy i podania użytych części, zwasze bierz faktury, może się to wszystko przydać się w sądzie. Ja niestety doświadczyłem tego na własnej skórze. Tak zachwalany SSerwis to wielka zciema, naciągneli mnie na remont skrzyni a potem powiedzieli że to nie skrzynia, niestety "oszczędzałem na papierze" i teraz to mogę sobie tylko pogadać, a o innych nie che mi się nawet pisać, pozdrawiam serdecznie
wojtek11066 Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 Witam wszystkich ''Andrzejcc'' jak już się uporasz z swoim problemem z multi to daj znać co było.
Andrzejcc Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Opublikowano 13 Listopada 2008 Witam raz jeszcze. Zmieniłem olej i filtr w skrzyni i objawy ustąpiły ale nie do końca.Jedynie co pozostało to to że czasami przydarza sie że stoczy mi się na D jak zatrzymam się na wzniesieniu.Ale to już bardzo sporadycznie.Mam prośbę do marecki b. możesz mi opisac jak zrobic adaptacje skrzyni bez VAGA. Bym jeszcze to spróbował.Wielkie dzięki Wam wszystkim.
marecki.b Opublikowano 14 Listopada 2008 Opublikowano 14 Listopada 2008 witam... na wstępie zaznaczę że nigdy nie robiłem adaptacji bez vaga, chociaż podobno ta metoda działa (zapewniał mnie P.Sopa u którego robiłem (niepotrzebnie) skrzynie). A robiłem adaptację przy pomocy Vaga i ta metoda zawsze działała. Opiszę oba sposoby. 1. Warunkiem koniecznym do zrobienia poprawnej adaptacji skrzyni multitronic jest to aby olej w tej skrzyni w trakcie adaptacji miał minimum 60 stopni. Jak mamy Vaga to możemy temperaturę oleju sprawdzić w grupie 11 i 12 (grupy odpowiedzialne za adaptację, kolejno do jazdy do przodu (11) i do tyłu (12)) Jak nie mamy Vaga musimy olej w skrzyni (nie mylić z olejem w silniku i temperaturą silnika pokazywaną na zegarach) musimy rozgrzać podczas jazdy, najlepiej przed adaptacją dać popracować skrzyni, będziemy mieli pewność że olej szybko osiągnie minimalną temperaturę, podobno jak jest więcej niż 60 to jest nawet lepiej. 2. Jak juz mamy osiągniętą temperaturę minimalną musimy wykasować starą (złą) adaptację ze sterownika. Jak mamy Vaga to wchodzimy w skrzynie, potem adaptację, wybieramy kanał 001 i wpisujemy zero (0) i robimy zapisz, program wtedy zapyta nas czy przywrócić ustawienia fabryczne sterownika, naciskamy tak. Jak nie mamy Vaga to odpięcie jednej z klem akumulatora na minimum 15 spowoduje wykasowanie adaptacji (podobno). 3. Więc jak juz mamy skasowane stare ustawienia to możemy przejść do nauki skrzyni jak ma jeździć czyli adaptacji. Jak mamy Vaga to wchodzimy w skrzynie potem w bloki pomiarowe, wybieramy grupę 11, w jednym z pól w grupie 11 i 12 przed adpaptacją a po wykasowaniu starych ustawień zobaczymy treść "adaptacja trwa" taka sama treść będzie też wtedy kiedy adaptacja wypadnie z innych powodów, np uszkodzonego sterownika i też wtedy kiedy skrzynia nie osiągnie temperatury min 60 stopni. Podgląd grup 11 i 12 wykorzystujemy tylko do stwierdzenia czy adaptacja została juz zrobiona, nic tam nie ustawimy i nie zmienimy, jak nie mamy vaga to nie będziemy pewni do końca że adaptacja weszła, no chyba że wszystkie niepokojące objawy ustąpią, wtedy możemy domniemać że udało nam się adaptację zrobić poprawnie. Dobra ale sie qrde rozpisałem. Zaczynamy adaptację. Mamy oczywiście odpalony samochód i mamy bieg P lub N. Wrzucamy bieg D i wciskamy pedał gazu do określonej pozycji i cały czas tak samo trzymamy (gdzieś czytałem aby była to poła gazu, ale jak wciśniemy mniej tez adaptacja się zrobi) Przejeżdżamy odcinek max 100m wciskamy hamulec i po zatrzymaniu czekamy na wrzucanym D minimum 10s (tutaj jak mamy Vaga i jesteśmy w grupie 11 to możemy zobaczyć czy adaptacja weszła, mi raz się udało to zrobić za pierwszym razem), potem dajemy R, wciskamy gaz do odpowiedniej pozycji tak samo jak robiliśmy to z biegiem D i jedziemy do tyłu też około 100m, następnie wciskamy hamulec i się zatrzymujemy, po zatrzymaniu nadal trzymamy auto na R przez około 10s.(i znowu jak mamy vaga możemy sprawdzić w grupie 12 czy adaptacja weszła, jak wejdzie to zobaczymy ADAPTACJA OK) a jak nie mamy vaga to całą czynność (do przodu 100m, hamulec stop 10s, do tyłu 100m hamulec stop 10s)musimy powtórzyć kilka razy, słyszałem że nawet 10 ale podobno wystarczy tez 5, mi raz adaptacja do przodu weszła najpóźniej za 3 razem ale do tyłu wskoczyła mi dopiero za 6, tak więc dla pewności jak nie mamy Vaga zróbmy to więcej razy. Po prawidłowym wykonaniu tych czynności i pewności że z naszą skrzynią nic nie jest powinno być już wszystko ok. Podobno w wielu przypadkach jak cos się dzieje nie tak ze skrzynią adaptacja wogoole nie wejdzie. Co do adaptacji to powinno się ją robić najrzadziej przy przeglądach okresowych, zawsze po wymianie oleju w skrzyni (zalecane co 40-60tysi) i napewno zawsze po pracach naprawczych podobno wtedy skrzynia będzie służyła nam bardzo długo. Mam jeszcze pytanko, gdzie zmieniałeś olej i który filtr wymieniłeś, są dwa, jeden na zewnątrz i jeden w środku skrzyni no i ile za tą przyjemność zapłaciłeś co do adaptacji to radziłbym jednak skombinować vaga i sprawdzić czy nie ma błędów w skrzyni. Jeżeli masz niedaleko do łodzi to możemy się jakoś styknąć i pomogę Ci zrobić tą adaptację. Pozdrawiam i powodzenia
GRazny Opublikowano 14 Listopada 2008 Opublikowano 14 Listopada 2008 czasami przydarza sie że stoczy mi się na D jak zatrzymam się na wzniesieniu na bank adaptacja...
HiRide Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 Mam jeszcze pytanko, gdzie zmieniałeś olej i który filtr wymieniłeś, są dwa, jeden na zewnątrz i jeden w środku skrzyni no i ile za tą przyjemność zapłaciłeś jest temat ktory mowi o cenach czesci filtrow i oleju do tej skrzyni.Moze Cie zainteresuje.
Andrzejcc Opublikowano 16 Listopada 2008 Autor Opublikowano 16 Listopada 2008 Dzięki za szczegółową i fachową odpowiedz Wam wszystkim a w szczególności dla Ciebie marecki.b W odpowiedzi na Twoje pytanie to wymieniałem olej w Zielonej Górze w warsztacie który specjalizuje się w naprawach audi nazwa AutoBrum.Powiem szczerze że nie wiedziałem że tam są 2 filtry ale z pewnością wymienili mi całość bo tak mi powiedzieli...muszę im uwierzyć:)Zapłaciłem ok.600zł. A nawiązując do wcześniejszego tematu raczej użyję VAGA będę wiedział w jakim stanie jest skrzynia i z pewnością będzie to zrobione poprawnie.Nie mam tylko dostępu do VAGA i chyba podjadę do Serwisu Audi.Jestem teraz akurat w Legionowie i trochę tu pobędę więc do Łodzi nie mam tak daleko.A orientujesz się jaki to może być koszt adaptacji skrzyni w serwisie?A może ktoś mi poleci dobrego fachowca w okolicach Legionowa??Jak coś to się jakoś umówimy i podjadę do Ciebie marecki.b.i podziałamy z tą adaptacją. Wielkie dzięki i pozdrawiam.
HiRide Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 Dzięki za szczegółową i fachową odpowiedz Wam wszystkim a w szczególności dla Ciebie marecki.b W odpowiedzi na Twoje pytanie to wymieniałem olej w Zielonej Górze w warsztacie który specjalizuje się w naprawach audi nazwa AutoBrum.Powiem szczerze że nie wiedziałem że tam są 2 filtry ale z pewnością wymienili mi całość bo tak mi powiedzieli...muszę im uwierzyć:)Zapłaciłem ok.600zł. Koszt litra oleju do skrzyni to 60 zl.Przy wymianie statycznej oleju wchodzi 5-6 litrow a przy dynamicznej 8.Cena filtra wewnetrznego to od 60 do 90 zl a zewnetrznego jakies 800 zl.Do tego dodaj sobie uszczelki i korek spustowy a na koniec robocizna 600zl ?
Andrzejcc Opublikowano 20 Listopada 2008 Autor Opublikowano 20 Listopada 2008 to co mi napisałeś HiRide nawet nie ma poparcia w AS Audi np. w Poznaniu ponieważ tam całkowity koszt wymiany oleju w skrzyni multi. mieścił się w granicy 1000 -1100 zł a u Ciebie wg. Twoich wyliczeń wyszlo znacznie więcej
HiRide Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 to co mi napisałeś HiRide nawet nie ma poparcia w AS Audi np. w Poznaniu ponieważ tam całkowity koszt wymiany oleju w skrzyni multi. mieścił się w granicy 1000 -1100 zł a u Ciebie wg. Twoich wyliczeń wyszlo znacznie więcej zapytaj o kazdy filtr z osobna i cene oleju.To 1 tys zl to moze za koszt oleju i robocizna i NIC wiecej czyli zadnych filtrow korkow itp
kepasa Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 to po złości tak napisał po przeczytaniu wyczerpującej i pomocnej odpowiedzi mareckiego.b odesłał go do poszukiwania cen na forach... dobry jest ten nasz kolega... :gwizdanie:[br]Dopisany: 21 Listopad 2008, 20:33_________________________________________________a propos robocizny przy olejach, żarówkach i płynach w ASO NIE MA !!!! HiRiDe masz b6 czy b4 właściciele b6 powinni to wiedzieć, a w szczególności Ci którzy umieją szybko się poruszać po tematach naszego klubu...
marecki.b Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 witajcie filtry są dwa, napewno jeden jest w środku i jego nie da się wymienić bez rozebrania skrzyni, napewno tak jest w skrzyniach o typie GJA i GWX, takie są w 1,9, jak jest w 2,5 nie wiem. Drugi filtr jest na zewnątrz i jest go łatwo wymienić. co do kosztów, filtr w skrzyni wewnętrzny kosztuje 72zł http://midparts.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1451 a drugi zewnętrzny kosztuje 800-900 zł zależy od serwisu Ten drugi tak wogóle w etce nazywa się przewód olejowy czy jakoś tak i jego się podobno czyści i żadko kiedy wymienia. Ceny oleju są bardzo różne, w serwisie 60-80 zł za litr, w czystą skrzynie wchodzi około 7 litrów, przy wymianie oleju bez rozbierania skrzyni wejdzie jakies 5 moze 6 (nie cały olej zleci przez korek) za robocizne to biorą różnie. Pozdrawiam Marek
HiRide Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 to po złości tak napisał po przeczytaniu wyczerpującej i pomocnej odpowiedzi mareckiego.b odesłał go do poszukiwania cen na forach... dobry jest ten nasz kolega... :gwizdanie: naprawde nie wiem o co Pan sie czepia wiec moglby Pan napisac jasniej o jakie Panu zlosci chodzi [br]Dopisany: 21 Listopad 2008, 20:33_________________________________________________ a propos robocizny przy olejach, żarówkach i płynach w ASO NIE MA !!!! powaznie? jakby szanowny Pan nie wiedzial to nie moj wymysl wyssany z palca.W aso powiedziano mi"plus robocizna".Pozatym pewnie Pan sobie nie zdaje sprawy ze wymiany oleju w multitronicu to nie wymiana oleju w silniku i jest ona o wiele bardziej skomplikowana,czasochlonna i odpowiedzialna. HiRiDe masz b6 czy b4 podstawowka sie klania-czytanie ze zrozumieniem lub okulista. właściciele b6 powinni to wiedzieć, a w szczególności Ci którzy umieją szybko się poruszać po tematach naszego klubu... Powinien Pan to napisac w regulaminie klubu bo nie kazdy jest takim maniakiem forum zeby wiedziec to co zreszta w tym wypadku jest nie do konca prawda.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się