wyzyk83 Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 (edytowane) witam koledzy. mam taki problem wymieniłem z tyłu tarcze i klocki i jedno koło się grzeje jakby nie odbijał do końca tłoczek. przed wymianą było wszystko ok. tłoczek wkręca sie lekko miałem go wyjętego nie ma żadnych wrzerów ani ozak korozji. nie mam pojęcia co może być. pacjent a4 b6 Edytowane 30 Lipca 2015 przez wyzyk83
greg2505 Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 krzywe prowadnice zacisku ,odkręć zacisk i obejrzyj prowadnice ,miałem tak po zmianie z 245 na 288
wyzyk83 Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Opublikowano 30 Lipca 2015 hm prowadnice chodza lekko i nie widać aby były krzywe a na strych tarczach i klockach koło sie nie grzało teraz sie grzeje jak przyszła nowa tarcz i klocki
greg2505 Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 u mnie też chodziły lekko ,ale jak zakręciłem kołem to pół obrotu ok ,pół obrotu ciężko,wyjąłem prowadnice, miała ok 2-3mm odchyłu,po założeniu nowych wszystko ok,nie zaszkodzi sprawdzić ,odkręcasz zacisk i wyciągasz prowadnicę z jarzma ,15 min roboty ze zdjęciem i złożeniem koła
wyzyk83 Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Opublikowano 30 Lipca 2015 u mnie cały czas chodzi cieżko przez cały obrót
jacek70 Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 Musisz jeszcze raz rozebrać i przekonserwować zaciski i prowadnice. Powinno pomóc.
greg2505 Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 zrobisz jak będziesz uważał ,ja bym zaczął od prowadnic ,kiedyś miałem taki przypadek z przodu po wymianie klocków ,ale tam tłoczek miał nalot i nie wchodził do końca ,dopiero po wyczyszczeniu i nasmarowaniu koło przestało się grzać ,ewentualnie bieżnie po których chodzi klocek ,może słabo oczyściłeś, tłoczek wkręciłeś do końca?
wyzyk83 Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Opublikowano 30 Lipca 2015 tak wkręcam do końca tłoczek czysty bez zadnych oznak korozji jarzma wyczyszczone klocki lekko chodza w jarzmach kolego greg a jakby były krzywe prowadnice to stare klocki by nie były starte z ukosa?
jospethe Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 Po wyminie klocków u siebie miałem to samo. Okazało się, że mehanik szkodził osłone tłoczka przy montażu i dostał się tam piach, który wszystko zblokował.
greg2505 Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 tak wkręcam do końca tłoczek czysty bez zadnych oznak korozji jarzma wyczyszczone klocki lekko chodza w jarzmach kolego greg a jakby były krzywe prowadnice to stare klocki by nie były starte z ukosa? prowadnice były krzywe, ale klocki równo starte jeżdżę na nich do dziś
wyzyk83 Opublikowano 31 Lipca 2015 Autor Opublikowano 31 Lipca 2015 kolego greg zwracam honor dolna prowadnica jest skrzywiona przy samym sześciokącie górna jest ok czekam na nowe mam nadzieje że będzie ok
greg2505 Opublikowano 31 Lipca 2015 Opublikowano 31 Lipca 2015 Dokładnie tak było u mnie i wymieniłem wszystkie
wyzyk83 Opublikowano 31 Lipca 2015 Autor Opublikowano 31 Lipca 2015 temat zamknięty greg miał rację. pozdrawiam
władysław Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Witam! Mam taki problem z hamulcem w lewym tylnim kole, że grzeje się strasznie. Raczej nie będzie to od hamulca ręcznego, gdyż np w ogóle go nie uzywam, a koło i tak się grzeje. Objawy są o tyle dziwne, że póki wszystko zimne to nic nie blokuje hamulca, koło obraxca się bez oporów. Po ok 20 kilometrach już wyraźnie czuć, że opór sie pojawia (przy niewielim wzniesieniu autio stoi). Jak zajade do pracy, ok 30 kilometrów, koło gorące, czyli, że blokuje się dopiero po jakimś czasie jazdy. Czyściłem prowadnice klocków na jażmie- nie pomogło. Zanim zaczne się bawić w rozbieranie zacisku to pytanie, czy może byc jeszcze jakaś inna przyczyna takiego stanu?
greg2505 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 na początek sprawdź prowadnice ,czy są proste ,odkręcasz zacisk i wyjmujesz prowadnice z jarzma
władysław Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 No właśnie czytałem wczesniej ten wątek i inne podobne i wszędzie przewija się temat tych prowadnic, a nie wiem za bardzo, jak je sprawdzić To jest tam, gdzie sie przykręca zacisk do jażma? I jak je wyciągnąć? Nie jestem biegły w mechanice:/ Dodam, że przy okazji próbowałem wkręcić tłoczek zacisku to nawet nie drgnął- nie mam narzędzi specjalnych do tego, usiłowałe je wkręcić np. kombinerkami lub jakimiś szczypcami. Ten tłoczek ma chodzić raczej lekko, czy to normalne, że on taki duży opór stawia?
greg2505 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 zacisk jest przykręcony do prowadnic,jak odkręcisz śruby (2szt) ,zacisk na bok i pociągnij za prowadnicę co siedzi w jarzmie,wyjdzie bez problemu razem z gumową osłonką,najlepiej postaw ją na stole i odległości zerknij czy nie jest przechylona,jeśli tak do wymiany
władysław Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 OK czaje. Jak nie będzie chciała wyjść z jarzma, to też będzie info, czemu się grzeje:) A co do tego tłoczka w zacisku, co wcześniej pisałem, to faktycznie duży opór powinien stawiać przy kręceniu, czy raczej powinno to się bez większego trudu kręcić? A tą prowadnice (zakładając, że nie będzie krzywa) trzeba czymś smarować, zanim się spowrotem wsadzi w jarzmo?
greg2505 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 (edytowane) nawet jak będzie krzywa lekko wyjdzie ,ona jest nasmarowana ,ale jak wyjmiesz i wytrzesz to trzeba nasmarować ,podjedź do sklepu moto... dadzą ci odpowiedni smar ,tłok ciężko się kręci ,żeby go wkręcić trzeba kręcąc go wciskać prosta i krzywa prowadnica Edytowane 26 Października 2015 przez greg2505
władysław Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Ok. Greg2505 dzięki serdeczne jak narazie za wszelkie info! Musze znaleźć wolną chwilę, żeby to kurna oblukać. Jak coś to bede prosił o kolejne porady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się