Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] 1.8 ARG Gruszka cisnieniowa


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, TomaszMkII napisał:

Padła grucha. Niestety jest nierozbieralna. Na alim znalazłem zamiennik. Grucha 47, wysyłka 49zł...

Screenshot_2019-12-06-18-52-26-954_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

 Można zdjąć ten dekiel z prawej a w nim jest sprężyna i membrana. Samą membranę za 50 złociszy sprzedają nówke sztukę więc chyba całe nowe się opłaca bardziej, sprawdź czy nie ma jeszcze jakiś kodów z kuponami to może uda się zbić cenę jeszcze ;) PS:  ( sam kupiłem używkę swojego czasu, gość się zarzekał że szczelna itp.. przyszło co przyszło..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszło jakiś czas temu, wygląda całkiem nieźle. Metodą usta usta zaciąga bez oporów ;D Wymienię przy okazji wymiany łączników i odmy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedząc że na ali można kupić całą gruchę kupiłem samą membranę. Mam jednak problem. Żeby ją wymienić trzeba odłączyć popychacz od tej dzwigni co wchodzi w dolot (przegub kulowy), ale za chiny ludowe nie daje rady tego zrobić. Skonstruowałem na prędce miniaturowy "ściągacz do łożysk" z profili aluminiowych (akurat takie miałem w garażu) i śruby ale tylko się powyginał - popychacz jak siedział tak siedzi. Macie na to jakiś patent, bo boje się coś połamać?

 

Przy okazji mam pytanie uzupełniające. Uszkodzoną membranę zauważyłem szukając przyczyny utraty wspomagania hamulców na wysokich obrotach - przez dziurę w membranie ucieka całe podciśnienie. Czy nie świadczy to o uszkodzeniu jeszcze jakiegoś mechanizmu albo zawora? Wydaje mi się że utrata hamulców w razie przetarcia membrany nie brzmi jak scenariusz z fabryki. Tymczasowo poradziłem sobie odłączając elektrozawór przy gruszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zbieram części do naprawy swojej gruszki. Kupiłem już nową gumową membranę. Brakuje mi całego cięgna.

Gdzie dostać, z czego wyjąć,  lub jak najprościej dorobić to cięgno?? Niestety mam je ułamane tak, że nie mam żadnej jego części oplatającej przegub kulowy. Myślałem żeby skręcić coś z przegubem kulowym, np coś TAKIEGO  (nie wiem jaki jest rozmiar kulki).

1.8 ARG 2000r

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka.

Zabieram się do  naprawy albo wymiany gruszki. Ktoś może już wymieniał gruszkę albo ma fajny sposób na naprawę ścięgna? W załączniku przesyłam zdjęcia ale wydaje mi się że trzeba nowej gruszki szukać ponieważ trochę kable są przetarte, może to nie ma wpływu na gruszkę 

IMG_20210505_132248.jpg

IMG_20210505_132302.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mlody33 napisał:

Siemka.

Zabieram się do  naprawy albo wymiany gruszki. Ktoś może już wymieniał gruszkę albo ma fajny sposób na naprawę ścięgna? W załączniku przesyłam zdjęcia ale wydaje mi się że trzeba nowej gruszki szukać ponieważ trochę kable są przetarte, może to nie ma wpływu na gruszkę 

IMG_20210505_132248.jpg

IMG_20210505_132302.jpg

Są sposoby na naprawę tej gruszki, nawet chyba w tym temacie trzeba były dodawane zdjęcia, trzeba przeglądnąć i poszukać, ale najlepszy sposób to własna inwencja twórcza, sam u siebie to naprawiałem. Sprawdź też czy membrana jest cała bo jeśli jest uszkodzona naprawa cięgna nic nie da. A to nie są żadne kable tylko wężyki w których jest podciśnienie do sterowania tą gruszką. Skoro są sprzecierane to zacznij od ich wymiany i naprawy cięgna. Jak nie będzie działać to do sprawdzenia membrana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wie może ktoś jak zdjąć pokrywę od gruszki aby dostać się do membrany. Próbuje podważyć ale jakoś nic nie schodzi. Ścięgno od gruszki naprawiłem tak, ale nie porusza się więc muszę membranę sprawdzić .

IMG_20210517_200749.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też z tym Walczę w 1.8 ADR . Po pierwsze wymień te sparciałe rurki od podciśnienia . Musisz podważyć szerokim , płaskim śrubokrętem i musi zejść . Ja tak przerobiłem połamane cięgno. Odciąłem cały ten trzpień , przewierciłem tę miseczkę od środka małym a potem większym wiertłem , chyba Fi 5 i skręciłem dając na gwint klej żeby nie było " lewego powietrza ". Pamiętać trzeba żeby wcześniej założyć membranę a potem dokręcić Główkę . Składając wszystko okazało się że muszę jeszcze rozwiercić środek gruszki by ta Główka przeszła. Niestety u mnie działa tylko jak podłączę rurki podciśnienia na ostro bez tego zaworu nr:037 906 263 A . Zawór sprawdzony, jest dobry ale nie dostaje napięcia ze sterownika . Mam dwa błędy na VAG COM , jeden to od tego zaworu 17924 - Intake Manifold Valve (N156) : Open Circuit P1516 - 35-00 i drugi od Sądy Lambda 16518 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1 : No Activity P0134 - 35-00 . Mam zamówioną już Sondę więc zobaczę czy coś to zmieni , mam nadzieję że po zmianie sądy lambda,  sterownik ruszy tym zaworem od podciśnienia sterującym gruszką .

IMG_20210428_144752.jpg

IMG_20210428_144855.jpg

IMG_20210428_152543.jpg

IMG_20210428_152549.jpg

IMG_20210428_150544.jpg

IMG_20210430_115044.jpg

IMG_20210430_115105.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Thomson26 napisał:

Ja też z tym Walczę w 1.8 ADR . Po pierwsze wymień te sparciałe rurki od podciśnienia . Musisz podważyć szerokim , płaskim śrubokrętem i musi zejść . Ja tak przerobiłem połamane cięgno. Odciąłem cały ten trzpień , przewierciłem tę miseczkę od środka małym a potem większym wiertłem , chyba Fi 5 i skręciłem dając na gwint klej żeby nie było " lewego powietrza ". Pamiętać trzeba żeby wcześniej założyć membranę a potem dokręcić Główkę . Składając wszystko okazało się że muszę jeszcze rozwiercić środek gruszki by ta Główka przeszła. Niestety u mnie działa tylko jak podłączę rurki podciśnienia na ostro bez tego zaworu nr:037 906 263 A . Zawór sprawdzony, jest dobry ale nie dostaje napięcia ze sterownika . Mam dwa błędy na VAG COM , jeden to od tego zaworu 17924 - Intake Manifold Valve (N156) : Open Circuit P1516 - 35-00 i drugi od Sądy Lambda 16518 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1 : No Activity P0134 - 35-00 . Mam zamówioną już Sondę więc zobaczę czy coś to zmieni , mam nadzieję że po zmianie sądy lambda,  sterownik ruszy tym zaworem od podciśnienia sterującym gruszką .

IMG_20210428_144752.jpg

IMG_20210428_144855.jpg

IMG_20210428_152543.jpg

IMG_20210428_152549.jpg

IMG_20210428_150544.jpg

IMG_20210430_115044.jpg

IMG_20210430_115105.jpg

Udało mi się dotrzeć do membrany, jest delikatnie pęknięta ale myślę że klejenie by pomogło. Kupywałaś może przewody podciśnieniowe do gruszki? 

IMG_20210519_173401.jpg

IMG_20210519_173424.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Thomson26 napisał:

Ja też z tym Walczę w 1.8 ADR . Po pierwsze wymień te sparciałe rurki od podciśnienia . Musisz podważyć szerokim , płaskim śrubokrętem i musi zejść . Ja tak przerobiłem połamane cięgno. Odciąłem cały ten trzpień , przewierciłem tę miseczkę od środka małym a potem większym wiertłem , chyba Fi 5 i skręciłem dając na gwint klej żeby nie było " lewego powietrza ". Pamiętać trzeba żeby wcześniej założyć membranę a potem dokręcić Główkę . Składając wszystko okazało się że muszę jeszcze rozwiercić środek gruszki by ta Główka przeszła. Niestety u mnie działa tylko jak podłączę rurki podciśnienia na ostro bez tego zaworu nr:037 906 263 A . Zawór sprawdzony, jest dobry ale nie dostaje napięcia ze sterownika . Mam dwa błędy na VAG COM , jeden to od tego zaworu 17924 - Intake Manifold Valve (N156) : Open Circuit P1516 - 35-00 i drugi od Sądy Lambda 16518 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1 : No Activity P0134 - 35-00 . Mam zamówioną już Sondę więc zobaczę czy coś to zmieni , mam nadzieję że po zmianie sądy lambda,  sterownik ruszy tym zaworem od podciśnienia sterującym gruszką .

IMG_20210428_144752.jpg

IMG_20210428_144855.jpg

IMG_20210428_152543.jpg

IMG_20210428_152549.jpg

IMG_20210428_150544.jpg

IMG_20210430_115044.jpg

IMG_20210430_115105.jpg

Tą główkę z czego udało Ci się ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

MM1311    Ta główka to według opisu na paragonie " Końcówka Sprężyny Gazowej " . A dokładnie to są takie " siłowniki " do klap bagażnika gdzie takie główki są i można je odkręcić . Ja zwracałem uwagę na średnicę , na którą ta główka ma się zapiąć . Na foto jest numer na niej " 3 " i ładnie się trzyma na pokrętle od klap wirowych.

 

Sondę Lambda wymieniłem i już nie ma błędu " 16518 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1 : No Activity P0134 - 35-00  " , został mi jeszcze 17924 - Intake Manifold Valve (N156) : Open Circuit P1516 - 35-00 od zaworu sterującego tą gruszką , chociaż sama gruszka działa jak ominę zawór i podłączę ją na Ostro pod podciśnienie . Po zapaleniu samochodu podciąga membranę , jak zgaszę samochód membrana wraca do pierwotnego położenia . Muszę zbadać czy na wtyczce do tego zaworu sterującego podciśnieniem dochodzi jakieś napięcie , może gdzieś jest przerwany przewód ? Jak dojdę co i jak dam Wam znać.

IMG_20210427_180127.jpg

IMG_20210427_180134.jpg

IMG_20210428_141451.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Jakim klejem najlepiej z kleić membranę? Używam kleju poxipol ale bez rezultatu za kilka dni klej puszcza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2021 o 17:25, Mlody33 napisał:

Siemka. Jakim klejem najlepiej z kleić membranę? Używam kleju poxipol ale bez rezultatu za kilka dni klej puszcza. 

Przerabiałem temat i klejenie nie utrzyma, zostaje wymiana na nową. Idzie dostać na allegro teraz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2021 o 19:53, Przemek.1997 napisał:

Przerabiałem temat i klejenie nie utrzyma, zostaje wymiana na nową. Idzie dostać na allegro teraz. 

Wiem, dzięki. Zamówiłem już nową. Teraz tylko znaleźć dobry sposób na naprawę cięgna w gruszce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2021 o 14:01, Mlody33 napisał:

Wiem, dzięki. Zamówiłem już nową. Teraz tylko znaleźć dobry sposób na naprawę cięgna w gruszce

Na to też są sposoby, trzeba poszukać na necie, u siebie też to naprawiałem. Śmigam parę lat i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...