MM1311 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 43 minuty temu, TomaszMkII napisał: Padła grucha. Niestety jest nierozbieralna. Na alim znalazłem zamiennik. Grucha 47, wysyłka 49zł... Można zdjąć ten dekiel z prawej a w nim jest sprężyna i membrana. Samą membranę za 50 złociszy sprzedają nówke sztukę więc chyba całe nowe się opłaca bardziej, sprawdź czy nie ma jeszcze jakiś kodów z kuponami to może uda się zbić cenę jeszcze PS: ( sam kupiłem używkę swojego czasu, gość się zarzekał że szczelna itp.. przyszło co przyszło..)
TomaszMkII Opublikowano 4 Stycznia 2020 Opublikowano 4 Stycznia 2020 Przyszło jakiś czas temu, wygląda całkiem nieźle. Metodą usta usta zaciąga bez oporów ;D Wymienię przy okazji wymiany łączników i odmy.
kubawrzecion Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Nie wiedząc że na ali można kupić całą gruchę kupiłem samą membranę. Mam jednak problem. Żeby ją wymienić trzeba odłączyć popychacz od tej dzwigni co wchodzi w dolot (przegub kulowy), ale za chiny ludowe nie daje rady tego zrobić. Skonstruowałem na prędce miniaturowy "ściągacz do łożysk" z profili aluminiowych (akurat takie miałem w garażu) i śruby ale tylko się powyginał - popychacz jak siedział tak siedzi. Macie na to jakiś patent, bo boje się coś połamać? Przy okazji mam pytanie uzupełniające. Uszkodzoną membranę zauważyłem szukając przyczyny utraty wspomagania hamulców na wysokich obrotach - przez dziurę w membranie ucieka całe podciśnienie. Czy nie świadczy to o uszkodzeniu jeszcze jakiegoś mechanizmu albo zawora? Wydaje mi się że utrata hamulców w razie przetarcia membrany nie brzmi jak scenariusz z fabryki. Tymczasowo poradziłem sobie odłączając elektrozawór przy gruszce.
TomaszMkII Opublikowano 6 Lutego 2020 Opublikowano 6 Lutego 2020 Tak wygląda dekielek oryginalny i od chińczyka. Działa bardzo dobrze. VID_20200206_164334.mp4
mascom Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Witam Zbieram części do naprawy swojej gruszki. Kupiłem już nową gumową membranę. Brakuje mi całego cięgna. Gdzie dostać, z czego wyjąć, lub jak najprościej dorobić to cięgno?? Niestety mam je ułamane tak, że nie mam żadnej jego części oplatającej przegub kulowy. Myślałem żeby skręcić coś z przegubem kulowym, np coś TAKIEGO (nie wiem jaki jest rozmiar kulki). 1.8 ARG 2000r Pozdrawiam Piotr
Mlody33 Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 Siemka. Zabieram się do naprawy albo wymiany gruszki. Ktoś może już wymieniał gruszkę albo ma fajny sposób na naprawę ścięgna? W załączniku przesyłam zdjęcia ale wydaje mi się że trzeba nowej gruszki szukać ponieważ trochę kable są przetarte, może to nie ma wpływu na gruszkę
Przemek.1997 Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 9 godzin temu, Mlody33 napisał: Siemka. Zabieram się do naprawy albo wymiany gruszki. Ktoś może już wymieniał gruszkę albo ma fajny sposób na naprawę ścięgna? W załączniku przesyłam zdjęcia ale wydaje mi się że trzeba nowej gruszki szukać ponieważ trochę kable są przetarte, może to nie ma wpływu na gruszkę Są sposoby na naprawę tej gruszki, nawet chyba w tym temacie trzeba były dodawane zdjęcia, trzeba przeglądnąć i poszukać, ale najlepszy sposób to własna inwencja twórcza, sam u siebie to naprawiałem. Sprawdź też czy membrana jest cała bo jeśli jest uszkodzona naprawa cięgna nic nie da. A to nie są żadne kable tylko wężyki w których jest podciśnienie do sterowania tą gruszką. Skoro są sprzecierane to zacznij od ich wymiany i naprawy cięgna. Jak nie będzie działać to do sprawdzenia membrana.
Mlody33 Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Wie może ktoś jak zdjąć pokrywę od gruszki aby dostać się do membrany. Próbuje podważyć ale jakoś nic nie schodzi. Ścięgno od gruszki naprawiłem tak, ale nie porusza się więc muszę membranę sprawdzić .
Thomson26 Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Ja też z tym Walczę w 1.8 ADR . Po pierwsze wymień te sparciałe rurki od podciśnienia . Musisz podważyć szerokim , płaskim śrubokrętem i musi zejść . Ja tak przerobiłem połamane cięgno. Odciąłem cały ten trzpień , przewierciłem tę miseczkę od środka małym a potem większym wiertłem , chyba Fi 5 i skręciłem dając na gwint klej żeby nie było " lewego powietrza ". Pamiętać trzeba żeby wcześniej założyć membranę a potem dokręcić Główkę . Składając wszystko okazało się że muszę jeszcze rozwiercić środek gruszki by ta Główka przeszła. Niestety u mnie działa tylko jak podłączę rurki podciśnienia na ostro bez tego zaworu nr:037 906 263 A . Zawór sprawdzony, jest dobry ale nie dostaje napięcia ze sterownika . Mam dwa błędy na VAG COM , jeden to od tego zaworu 17924 - Intake Manifold Valve (N156) : Open Circuit P1516 - 35-00 i drugi od Sądy Lambda 16518 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1 : No Activity P0134 - 35-00 . Mam zamówioną już Sondę więc zobaczę czy coś to zmieni , mam nadzieję że po zmianie sądy lambda, sterownik ruszy tym zaworem od podciśnienia sterującym gruszką .
Mlody33 Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 18 godzin temu, Thomson26 napisał: Ja też z tym Walczę w 1.8 ADR . Po pierwsze wymień te sparciałe rurki od podciśnienia . Musisz podważyć szerokim , płaskim śrubokrętem i musi zejść . Ja tak przerobiłem połamane cięgno. Odciąłem cały ten trzpień , przewierciłem tę miseczkę od środka małym a potem większym wiertłem , chyba Fi 5 i skręciłem dając na gwint klej żeby nie było " lewego powietrza ". Pamiętać trzeba żeby wcześniej założyć membranę a potem dokręcić Główkę . Składając wszystko okazało się że muszę jeszcze rozwiercić środek gruszki by ta Główka przeszła. Niestety u mnie działa tylko jak podłączę rurki podciśnienia na ostro bez tego zaworu nr:037 906 263 A . Zawór sprawdzony, jest dobry ale nie dostaje napięcia ze sterownika . Mam dwa błędy na VAG COM , jeden to od tego zaworu 17924 - Intake Manifold Valve (N156) : Open Circuit P1516 - 35-00 i drugi od Sądy Lambda 16518 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1 : No Activity P0134 - 35-00 . Mam zamówioną już Sondę więc zobaczę czy coś to zmieni , mam nadzieję że po zmianie sądy lambda, sterownik ruszy tym zaworem od podciśnienia sterującym gruszką . Udało mi się dotrzeć do membrany, jest delikatnie pęknięta ale myślę że klejenie by pomogło. Kupywałaś może przewody podciśnieniowe do gruszki?
MM1311 Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 21 godzin temu, Thomson26 napisał: Ja też z tym Walczę w 1.8 ADR . Po pierwsze wymień te sparciałe rurki od podciśnienia . Musisz podważyć szerokim , płaskim śrubokrętem i musi zejść . Ja tak przerobiłem połamane cięgno. Odciąłem cały ten trzpień , przewierciłem tę miseczkę od środka małym a potem większym wiertłem , chyba Fi 5 i skręciłem dając na gwint klej żeby nie było " lewego powietrza ". Pamiętać trzeba żeby wcześniej założyć membranę a potem dokręcić Główkę . Składając wszystko okazało się że muszę jeszcze rozwiercić środek gruszki by ta Główka przeszła. Niestety u mnie działa tylko jak podłączę rurki podciśnienia na ostro bez tego zaworu nr:037 906 263 A . Zawór sprawdzony, jest dobry ale nie dostaje napięcia ze sterownika . Mam dwa błędy na VAG COM , jeden to od tego zaworu 17924 - Intake Manifold Valve (N156) : Open Circuit P1516 - 35-00 i drugi od Sądy Lambda 16518 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1 : No Activity P0134 - 35-00 . Mam zamówioną już Sondę więc zobaczę czy coś to zmieni , mam nadzieję że po zmianie sądy lambda, sterownik ruszy tym zaworem od podciśnienia sterującym gruszką . Tą główkę z czego udało Ci się ogarnąć?
Thomson26 Opublikowano 22 Maja 2021 Opublikowano 22 Maja 2021 Mlody33 przewód kupiłem do paliwa , gumowy wzmacniany o średnicy wewnętrznej FI 4mm. Bez tej szmacianej plecionki na wierzchu . Jeśli chodzi o Membranę to miałem też małe pęknięcie w tym miejscu gdzie dociska , zamyka się dekielkiem , na samej górze , na rancie . Podkleiłem ją używając do tego gumy z dziecięcego balonu . Guma jest cienka i dobrze się rozciąga , na pewno nie wpłynie to na " pracę " membrany . MM1311 Ta główka to według opisu na paragonie " Końcówka Sprężyny Gazowej " . A dokładnie to są takie " siłowniki " do klap bagażnika gdzie takie główki są i można je odkręcić . Ja zwracałem uwagę na średnicę , na którą ta główka ma się zapiąć . Na foto jest numer na niej " 3 " i ładnie się trzyma na pokrętle od klap wirowych. Sondę Lambda wymieniłem i już nie ma błędu " 16518 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1 : No Activity P0134 - 35-00 " , został mi jeszcze 17924 - Intake Manifold Valve (N156) : Open Circuit P1516 - 35-00 od zaworu sterującego tą gruszką , chociaż sama gruszka działa jak ominę zawór i podłączę ją na Ostro pod podciśnienie . Po zapaleniu samochodu podciąga membranę , jak zgaszę samochód membrana wraca do pierwotnego położenia . Muszę zbadać czy na wtyczce do tego zaworu sterującego podciśnieniem dochodzi jakieś napięcie , może gdzieś jest przerwany przewód ? Jak dojdę co i jak dam Wam znać.
Mlody33 Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Siemka. Jakim klejem najlepiej z kleić membranę? Używam kleju poxipol ale bez rezultatu za kilka dni klej puszcza.
Przemek.1997 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 W dniu 21.08.2021 o 17:25, Mlody33 napisał: Siemka. Jakim klejem najlepiej z kleić membranę? Używam kleju poxipol ale bez rezultatu za kilka dni klej puszcza. Przerabiałem temat i klejenie nie utrzyma, zostaje wymiana na nową. Idzie dostać na allegro teraz.
Mlody33 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 W dniu 24.08.2021 o 19:53, Przemek.1997 napisał: Przerabiałem temat i klejenie nie utrzyma, zostaje wymiana na nową. Idzie dostać na allegro teraz. Wiem, dzięki. Zamówiłem już nową. Teraz tylko znaleźć dobry sposób na naprawę cięgna w gruszce
Przemek.1997 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 W dniu 26.08.2021 o 14:01, Mlody33 napisał: Wiem, dzięki. Zamówiłem już nową. Teraz tylko znaleźć dobry sposób na naprawę cięgna w gruszce Na to też są sposoby, trzeba poszukać na necie, u siebie też to naprawiałem. Śmigam parę lat i nic się nie dzieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się