Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku i szampańskiej zabawy Sylwestrowej🥂🎇 ​
IGNOROWANY

[B5 1Z] Zmiana tarcz licznika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Panowie mam takie małe pytanko, a mianowicie. Chciałbym zmienić tarczę prędkościomierza na troszkę nowszą (260km/h) ja mam obecnie 220. Zaznaczam że nie chciałbym zmieniać całego licznika. Co muszę zrobić bo wiem że po wymianie samej tarczy licznik będzie przekłamywał. Czy jak bym wymienił sam prędkościomierz(razem z tą nowszą tarczą)to musze coś przeprogamowywać? Proszę o radę...

Pozdrawiam

Opublikowano

jak zmienisz cały prędkościomierz ( tarcza i silniczek) to jeszcze będziesz musiał w pamięci przerabiać (zamienić) program z tamtego licznika żeby mierzył pod nowy prędkościomierz

Opublikowano

co do pierwszego pytania to nie wiem o co ci chodzi (może dlatego ze jestem wstawiony a może dlatego ze nie rozumiem po prostu) a zrobić to samemu nie dasz rady ale jakiś elektronik poradzi sobie z tym bez problemu mi to robił gość co telewizory naprawia

Opublikowano

Zamiast kombinować - wymień po prostu zegary i przestaw je VAGiem odpowiednio do swojego silnika. Instrukcja dot. kodowania zegarów jest na forum. Z tym zastrzeżeniem że jeśli masz zegary przedliftowe to i takie musisz wsadzić (jeśli nie chce ci sie przerabiać wtyczek bo jest z tym trochę zabawy).

Opublikowano

jak dobrze zrozumialem, np. kupuje inny licznik i przekladam zegary do swojego starego...potem koduje programem i jestem zadowolony tak?

Dziekuje za szybka odpowiedz :)

Opublikowano
wymień po prostu zegary i przestaw je VAGiem odpowiednio do swojego silnika. Instrukcja dot. kodowania zegarów jest na forum.
skoro uważasz, ze to takie proste-to powiedz, jak się przestawia vagiem, bo ja u siebie zmieniałem w B6 1,8T , na tarcze od S4, ale vagiem nic tam nie zrobisz,tzn nic nie skalibrujesz vagiem- no chyba, ze liczniki w B5 są jakieś nowocześniejsze...powiedz chociaż, gdzie w adaptacjach masz taką opcję kalibracji prędkościomierza:whistling:
Opublikowano

Sam osobiście jeżdżę na zegarach z benzyny-anglika i wszystko po adaptacji działa dobrze - tj. zarówno prędkościomierz jak i obrotomierz działają bez zarzutu na rozszerzonej skali z benzyniaka. Prędkoścmierz porównywałem z nawigacją, a obrotomierz z VAGiem i wszystko jest jak najbardziej OK. Chyba że tobie chodzi o coś zgoła innego, ja tylko mogę wypowiedzieć się w kwestii B5.

Oryginalnie miałem prędkościomierz wyskalowany do 220, a obrotomierz do 5 tyś. obr/min.

Na dowód fotka moich zegarów w aucie:

audi_010.jpg

jak dobrze zrozumialem, np. kupuje inny licznik i przekladam zegary do swojego starego...potem koduje programem i jestem zadowolony tak?

Dziekuje za szybka odpowiedz :)

Żeby była jasność - licznik/zegary traktujesz jako całość i nie robisz z 2 jednego, tylko montujesz inny w całości i robisz adaptację. Ja cały czas mówiłem od początku o wymianie licznika/zegarów jako całości, a nie przekładaniu tarcz z jednego do drugiego, tudzież innych "alpejskich kombinacjach".

Opublikowano

no właśnie chodzi o to, że oryginalnie tarcza wygląda tak

DSC05663.JPG - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl

a z S4 tak

DSC05637.JPG - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl

jeśli obie tarcze będą pokazywać np 100km/h w tym samym miejscu-ok, ale jeśli nie-nie dasz rady tego skalibrować vagiem-pewnie można po wejściu w pamięć, ale to na pewno nie da rady z poziomu vaga

Opublikowano

Czy jak bym wymienił sam prędkościomierz(razem z tą nowszą tarczą)

pewnie złota łopate dostane za odkop ale co tam.

czy kolega zmieniał cały ten silniczek z tarczą??

chce coś podobnego zrobić u siebie.o ile przy obrotomierzu wystarczy chyba zmienić tylko samą tarcze to prędkościomierzem już jest problem.czy przełożenie całego silniczka wraz z tarczą do starych zegarów jest możliwe?? będzie to działać??

Opublikowano

Trzeba przerabiać wsad a nie zmieniać silniczki.

Tyczy się to obrotomierza jak i predkosciomierza.

Lepiej zmienić zegary.

Opublikowano

ehhh czyli jednak kabelkologia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...