Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie na gazie do 3000rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto zalane cały czas Michał.

Opublikowano

no właśnie tak myślałem. Tak jak mi mówiłeś zrobię wszystko od początku. Sprawdzę ciśnienie na parowniku, od nowa auto kalibrację zrobię, pojeżdżę trochę na benzynie, zloguję a potem pokoryguję. I teraz pytanie. Wzbogacenie bądź zubożenie mieszanki wykonuje się zmieniając mnożnik w górę bądź w dół? Czy źle to interpretuję? Chodzi mi o to co zmieniać gdy będzie zbyt ubogo lub za bogato.

Opublikowano

To brzesko to w jakim regionie jest?

Opublikowano (edytowane)

Brzesko jest 50 km od Krakowa kierując się na wschód (kierując się na Tarnów, Rzeszów)


dziś wykonałem autokalibrację. Pojeżdżę trochę na benzynie a potem pewnie korekty mnożnika który swoją drogą po autokalibracji wyszedł dość wysoko, również odczyt ciśnienia reduktora też nie mały (podczae rozgrzewania 1,43 a potem spadł do 1,34 Bar) W załączeniu przesyłam zrzut wyrysowanej mapy (po autokalibracji widzę że tylko mapę benzyny na razie pokazuje) Proszę o poradę i wyrozumiałość (robię to pierwszy raz).

mapa przed kalibracją:

http://www.directupload.net/file/d/4081/f63eahih_jpg.htm

i po autokalibracji:

http://www.directupload.net/file/d/4081/bq286iqm_jpg.htm

jeszcze mnie zastanawia czy po autokalibracji zawsze wychodzi tak wysoki mnożnik? Przecież ciśnienie na reduktorze chyba ustawione trochę zbyt wysokie

Edytowane przez michal008
Opublikowano

Patrząc na mnożnik pewnie trzeba będzie opuścic mnoznik zaczynając gdzieś pewnie od ok 5 ms i kończyć będzie się gdzieś w okolicy 1 lub poniżej ale zobaczysz jak mapy się wyrysują.

Opublikowano

Tak jak lukasz mówi ze od 5 ms trzeba opuścić mnożnik do rad aż na 33 kanale w waga będzie maks 10 procent przy pełnym bucie i wraz zecwztosyem obrotów.a jak jest teraz po kalibracji auto szarpie do 3000 tys obr dalej?

Opublikowano

no właśnie nie wiem bo nie udało mi się jeszcze wyjechać autem na drogę. Czyli mam rozumieć że do 5ms czasów wtrysku mnożnik ma być taki wysoki (powyżej 1,5)? A czy ciśnienie na reduktorze nie za wysokie (1,43)?

Opublikowano

Napisz do tego gościa

[email protected]

Wysiołek Luborzycki 163
Kraków

Powiedz, że masz odemnie namiar.

Podjedziesz ogarną temat i zapłonisz o LPG

Opublikowano

Dzięki za ofertę pomocy. Nie wykluczone że z niej skorzystam- mam ok. 60km do nich. Chciałbym jednak na początku spróbować sam to chociaż trochę ogarnąć ( jeżeli napotykam na jakiś problem staram się zgłębiać temat i próbować na początku sam go rozwiązać oczywiście w oparciu o rady expertów :) ) . Przejechałem po kalibracji do rodzinki i z powrotem około 10km po tym podłączyłem się pod gaz i taką mapkę odczytałem. Widzę że czym dalej to się rozjeżdża. Co zrobić żeby pokrywała się bardziej? Jutro może uda mi się raz jeszcze zlogować z 33 i zobaczę co będzie. Obecnie na 32 obie lambdy nie przekraczają +/- 2,7% jednak jeździłem wcześniej na benzynie tylko te 10km na gazie. Na wykresie oscyloskopu zaznaczyłem jeszcze te "szarpnięcia" silnika na jałowym. Lekkie ale jednak wyczuwalne.

http://www.directupload.net/file/d/4081/au2nn7vr_jpg.htm

Opublikowano

10 km to za mało trzeba conajmniej 70 zrobić cały czas jeszcze bogato :-) jak coś to dzwon:-)

Opublikowano

Czyli jest tak jak pisałem, musisz odnizyć mnożnik zaczynając od zółtej kropki nad 8 ms do konca wszystkie kropki daj ze 4 klikniecia w doł i sprawdzaj ja kwtedy mapa sie wyrysuje i korekty na 33.

Opublikowano

rozumiem. Pojeżdżę trochę na benzynie i po tym skoryguję mapy wg waszych wskazówek :)

Opublikowano

Takie auto to się regule w 15 minut na dystansie 10-15 kilometrów....

Na mapki stroić to wam życia braknie....

Opublikowano

czyli skupić się na kanale 33i korygować? Czy jest jakiś inny sposób?

Opublikowano

Tak na 33 kanale się skup i na 32 i dojdziesz efektu oczekiwanego.

Opublikowano

Dziś trochę popróbowałem konfiguracji gazu w oparciu o korekty sondy z kanału 33. Wyszło coś takiego: http://www.directupload.net/file/d/4083/wrhzm4v4_jpg.htm. Wiem że do ideału daleko ale będę nad nim pracował. Nie zlogowałem kanału 33 na końcu wprowadzanych zmian bo nie było gdzie. Podpowiedzcie proszę co trzeba jeszcze zmienić żeby "wykres gazu" był bardziej zbliżony do benzyny bo chyba od 8ms zaczyna się rozjeżdżać.

Opublikowano

Nie jest już źle Michał ale od 10 ms jest jeszcze bogato i musisz jeszcze mnożnik opuszczać i rób testy na 2i 3 biegu brzydkie pełnym bucie musi być maks -8 procent i wraz ze wzrostem obrotów musi spadać do 0.ale do 9 ms mapy są juz ok.po 10 ms możesz dodać sobie dwie kropeczki gdzieś koło 14 i 18 ms żeby było lepiej to ci ustawić :-)

Opublikowano

To czy jest bohato czy nie to na mapki tak wygląda ale w rzeczywistości tak nie jest.

Stroi się równocześnie podglądając korekty a w drugim oknie gaz...szybko i sprawnie

Opublikowano

To czy jest bohato czy nie to na mapki tak wygląda ale w rzeczywistości tak nie jest.

Stroi się równocześnie podglądając korekty a w drugim oknie gaz...szybko i sprawnie

No tak właśnie robiłem. Podpięty kabel vag i od gazu równocześnie, patrzę na czas wtrysku i szybko na korektę sondy... I przy danym czasie jaka korekta.

Opublikowano

Jak stroisz na korekty z vaga to wykresami sie nie przejmuj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...