Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie na gazie do 3000rpm


michal008

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie tak myślałem. Tak jak mi mówiłeś zrobię wszystko od początku. Sprawdzę ciśnienie na parowniku, od nowa auto kalibrację zrobię, pojeżdżę trochę na benzynie, zloguję a potem pokoryguję. I teraz pytanie. Wzbogacenie bądź zubożenie mieszanki wykonuje się zmieniając mnożnik w górę bądź w dół? Czy źle to interpretuję? Chodzi mi o to co zmieniać gdy będzie zbyt ubogo lub za bogato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzesko jest 50 km od Krakowa kierując się na wschód (kierując się na Tarnów, Rzeszów)


dziś wykonałem autokalibrację. Pojeżdżę trochę na benzynie a potem pewnie korekty mnożnika który swoją drogą po autokalibracji wyszedł dość wysoko, również odczyt ciśnienia reduktora też nie mały (podczae rozgrzewania 1,43 a potem spadł do 1,34 Bar) W załączeniu przesyłam zrzut wyrysowanej mapy (po autokalibracji widzę że tylko mapę benzyny na razie pokazuje) Proszę o poradę i wyrozumiałość (robię to pierwszy raz).

mapa przed kalibracją:

http://www.directupload.net/file/d/4081/f63eahih_jpg.htm

i po autokalibracji:

http://www.directupload.net/file/d/4081/bq286iqm_jpg.htm

jeszcze mnie zastanawia czy po autokalibracji zawsze wychodzi tak wysoki mnożnik? Przecież ciśnienie na reduktorze chyba ustawione trochę zbyt wysokie

Edytowane przez michal008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na mnożnik pewnie trzeba będzie opuścic mnoznik zaczynając gdzieś pewnie od ok 5 ms i kończyć będzie się gdzieś w okolicy 1 lub poniżej ale zobaczysz jak mapy się wyrysują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak lukasz mówi ze od 5 ms trzeba opuścić mnożnik do rad aż na 33 kanale w waga będzie maks 10 procent przy pełnym bucie i wraz zecwztosyem obrotów.a jak jest teraz po kalibracji auto szarpie do 3000 tys obr dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie wiem bo nie udało mi się jeszcze wyjechać autem na drogę. Czyli mam rozumieć że do 5ms czasów wtrysku mnożnik ma być taki wysoki (powyżej 1,5)? A czy ciśnienie na reduktorze nie za wysokie (1,43)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do tego gościa

[email protected]

Wysiołek Luborzycki 163
Kraków

Powiedz, że masz odemnie namiar.

Podjedziesz ogarną temat i zapłonisz o LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ofertę pomocy. Nie wykluczone że z niej skorzystam- mam ok. 60km do nich. Chciałbym jednak na początku spróbować sam to chociaż trochę ogarnąć ( jeżeli napotykam na jakiś problem staram się zgłębiać temat i próbować na początku sam go rozwiązać oczywiście w oparciu o rady expertów :) ) . Przejechałem po kalibracji do rodzinki i z powrotem około 10km po tym podłączyłem się pod gaz i taką mapkę odczytałem. Widzę że czym dalej to się rozjeżdża. Co zrobić żeby pokrywała się bardziej? Jutro może uda mi się raz jeszcze zlogować z 33 i zobaczę co będzie. Obecnie na 32 obie lambdy nie przekraczają +/- 2,7% jednak jeździłem wcześniej na benzynie tylko te 10km na gazie. Na wykresie oscyloskopu zaznaczyłem jeszcze te "szarpnięcia" silnika na jałowym. Lekkie ale jednak wyczuwalne.

http://www.directupload.net/file/d/4081/au2nn7vr_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest tak jak pisałem, musisz odnizyć mnożnik zaczynając od zółtej kropki nad 8 ms do konca wszystkie kropki daj ze 4 klikniecia w doł i sprawdzaj ja kwtedy mapa sie wyrysuje i korekty na 33.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trochę popróbowałem konfiguracji gazu w oparciu o korekty sondy z kanału 33. Wyszło coś takiego: http://www.directupload.net/file/d/4083/wrhzm4v4_jpg.htm. Wiem że do ideału daleko ale będę nad nim pracował. Nie zlogowałem kanału 33 na końcu wprowadzanych zmian bo nie było gdzie. Podpowiedzcie proszę co trzeba jeszcze zmienić żeby "wykres gazu" był bardziej zbliżony do benzyny bo chyba od 8ms zaczyna się rozjeżdżać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest już źle Michał ale od 10 ms jest jeszcze bogato i musisz jeszcze mnożnik opuszczać i rób testy na 2i 3 biegu brzydkie pełnym bucie musi być maks -8 procent i wraz ze wzrostem obrotów musi spadać do 0.ale do 9 ms mapy są juz ok.po 10 ms możesz dodać sobie dwie kropeczki gdzieś koło 14 i 18 ms żeby było lepiej to ci ustawić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy jest bohato czy nie to na mapki tak wygląda ale w rzeczywistości tak nie jest.

Stroi się równocześnie podglądając korekty a w drugim oknie gaz...szybko i sprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy jest bohato czy nie to na mapki tak wygląda ale w rzeczywistości tak nie jest.

Stroi się równocześnie podglądając korekty a w drugim oknie gaz...szybko i sprawnie

No tak właśnie robiłem. Podpięty kabel vag i od gazu równocześnie, patrzę na czas wtrysku i szybko na korektę sondy... I przy danym czasie jaka korekta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...