leFF Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Witam wszystkich serdecznie, otoz kilka dni temu zakupilem ladnego avancika, niestety jednak sprawdzilem niemal wszystko oprocz cisnienia oleju przeczytalem juz wiele watkow ale prosilbym o delikatna pomoc i o uspokojenie mojej osoby, otoz silnik pracuje przyjemnie, oleju ani plynu chlodniczego nie ubywa, autko zachowuje sie bardzo dobrze na zimnym silniku, lecz przy okolo 90C co jakis czas miga kontrolka oleju po czym gasnie, gdy temp. spada wszystko wraca do normy. Olej jest dosc brudny czeka go wymiana juz w Poniedzialek wraz z filtrem. Auto ma przejechane 178 tys. i takie pytanie z mojej strony, czy dosc stary olej jak i filtr moze powodowac takie zaburzenia czy odrazu brac sie rowniez za wymiane pompy oleju, i czy ktos obstawia w takim przypadku na panewki. Dodam od razu ze wstawiam rowniez autko na wymiane rozrzadu mogliby to zrobic za jednym razem, poprostu niechce sie nararzac na zbedne koszty. Prosze o zrozumienie i porade. Z gory dziekuje i pozdrawiam. peace
zibizab Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Olej i filtr moze ale nie musi Panewki raczej nie- byś je slyszal np.przy schodzeniu silnika z obrotów. Pompa i smok do sprawdzenia ew.wymiana pompy Olej wlej pólsyntetyk 10/40
andrzej_1970 Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Wymień olej i filtr oraz przyczyną może być czujnik oleju a pompę wymienisz wtedy jak sprawdzisz jakie jest ciśnienie oleju a może jest tylko przytkana na smoku.
leFF Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Opublikowano 2 Listopada 2008 Dzis troszke nia pojezdzilem, silnik sie rozgrzal i o dziwo nic nie wyskakiwalo, jak by problem sie sam rozwiazal, ale nie ma co lekcewarzyc sprawy, jutro wymienie filtr i olej zmierze cisnienie jak by cos bylo nie tak to czujnik mozna wlasciwie wykluczyc zostanie smok lub juz sama pompa. Dziekuje wam za porady koledzy i pozdrawiam.
Dev Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 przed wymianą wepnij manometr w układ sprawdz cisnienie na zimny a potem na gorący silnik na postoju ni podczas jazdy na wolnych obrotach cisnienie min 1 bar (jak pamietam) przy 2000 obr/min max 4.5 bara wymien olej i powtórz operacje mam nadzieje ze to tylko czujnik
maciekg Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Czytałem kiedys w gazecie motoryzacyjnej, że jeśli na biegu jałowym przy rozgrzanym oleju zapala się kontrolka smarowania to przeważanie jest to wina pompy oleju.
Dev Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Czytałem kiedys w gazecie motoryzacyjnej, że jeśli na biegu jałowym przy rozgrzanym oleju zapala się kontrolka smarowania to przeważanie jest to wina pompy oleju. albo panewek
adam_kkk Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 mialem podobny problem zaraz po remoncie silnika. Objawy identyczne. Silnik wytrzymał jakies 2 miesiące i sie zatarł. Przyczyna były niedokłanie oczyszczone kanały olejowe w bloku silnika. Tak to jest jak sie nie zna do konca i bierze samemu za robote . Kolejny remont i wszystko już grało jak trzeba, tylko że koszty 2 razy większe
Duro Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam! Ja miałem taką samą sytuacje jak u Ciebie i u mnie przyczyna leżała po stronie czujnika:) Koszt 20 zł. i mam spokój już ponad rok. Pozdrawiam!
leFF Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Heyo. Uparalem sie z kontrolka cisnienia, niestety nie byl to czujnik. Pompa oleju odmowila posluszenstwa przy okazji zalatwila panewki, wiec i je wymienilem. Naszczescie nie wytarly walu wiec obeszlo sie bez wyciagania go. Cisnienie oleju na wolnych obrotach 3bar na maksymalnych 8bar. Dziekuje wszystkim za podjecie dyskusji i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się