Audi_B6_Fan Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Witam, W zeszlym tygodniu zauwazylem ze moj wentylator od chlodnicy (jeden duzy wentylator, nie dwa) nie zalacza sie. Pierwsze co zrobilem to podpielem na krotko wentylator 12v i smiga jak wariat full obroty, a wiec doszedlem do wniosku ze zapewne FCU ( fan control module), wymienilem czesc na nowa z ASO, nic dalej to samo, termostat i czujnik od temperatury takze wymieniony. Temperatura dobija do 90 i stoi. Nawet podczas dluzszego chodzenia silnika, zero reakcji, ciagle tylko te 90 stopni, czy silnik nie powinien sie przegrzewac skoro wentylator nie chodzi i nie chlodzi? Podpielem vag-a i zero bledów. Ktos ma jakies pomysly?
jacek70 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Który czujnik wymieniłeś? Od wentylatora o ile się nie mylę jest przy chłodnicy i ze wskazywaniem 90°C niema on nic wspólnego.
Audi_B6_Fan Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Który czujnik wymieniłeś? Od wentylatora o ile się nie mylę jest przy chłodnicy i ze wskazywaniem 90°C niema on nic wspólnego. Czujnik temperatury za silnikiem, wiesz moze gdzie znajduje sie od wentylatora przy chlodnicy? I nie chodzi mi o to ze temperatura jest na 90C tylko o to ze wentylator sie nie wlacza. Pytanie czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem? przy jakiej temperaturze wentylator powinien sie wlaczyc? z gory dzieki
piotrsob1 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 (edytowane) Na jakiej podstawie w ogóle stwierdziłeś że się nie załącza ? W B6 jest on sterowany przez przez ECU silnika i klimatronik . Powinien się włączyć z małą mocą jak klima jest włączona, jak jest na ECON, to się nie powinien włączyć do momentu aż zostanie przekroczona odpowiednia temperatura płynu chłodzącego. Ile ona wynosi to by trzeba się dokopać w dokumentacji , a z racji że się ostatnio trochę ochłodziło , to wcale często nie zobaczysz go pracującego Miałeś w ogóle jakieś niepokojące objawy typu mocno podwyższona temperatura na wskaźniku, albo motorówka się zagotowała ? Żeby sprawdzić jego działanie to w ciepły i bezwietrzny dzień potrzymaj silnik kilka minut na obrotach ok 3000, jak temperatura chłodziwa na wskaźniku wskoczy na 120 stopni , a wentylator się nie załączy, to coś jest z jego sterowaniem nie tak Edytowane 23 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
maryoushek Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 A może zrób vagiem test wentylatora. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Audi_B6_Fan Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Na jakiej podstawie w ogóle stwierdziłeś że się nie załącza ? W B6 jest on sterowany przez przez ECU silnika i klimatronik . Powinien się włączyć z małą mocą jak klima jest włączona, jak jest na ECON, to się nie powinien włączyć do momentu aż zostanie przekroczona odpowiednia temperatura płynu chłodzącego. Ile ona wynosi to by trzeba się dokopać w dokumentacji , a z racji że się ostatnio trochę ochłodziło , to wcale często nie zobaczysz go pracującego Miałeś w ogóle jakieś niepokojące objawy typu mocno podwyższona temperatura na wskaźniku, albo motorówka się zagotowała ? Żeby sprawdzić jego działanie to w ciepły i bezwietrzny dzień potrzymaj silnik kilka minut na obrotach ok 3000, jak temperatura chłodziwa na wskaźniku wskoczy na 120 stopni , a wentylator się nie załączy, to coś jest z jego sterowaniem nie tak Klima nie smiga bo nie jest nabita, i ogolnie nie uzywam klimatyzacji ( odrazu jestem przeziebiony) a wiec smiga na econ i wentylator nie smiga bo nie ma klimy. Stwierdzilem ze nie chodzi bo nigdy go nie slyszalem ani nie widzialem zeby chodzil. Zrobilem tak jak mowiles 10 minut na 3000 obrotow, temperatura ani rusz powyzej 90 stoi i siema. A wiec troche mnie to zastanawia. Zadnych objawow nie zauwazylem wiec jak narazie smigam skoro nie ma problemu. Bardziej sie tym zastanawiam czemu tak jest, i probuje zapobiec A może zrób vagiem test wentylatora. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Test zrobiony, przelecialo caly test, test klimatronika itd, wentylator ani rusz. Jakies dodatkowe wskazowki???
mani88 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Tez mam ten sam problem. Nie wiem jak to ruszyć. Czekam na porady. Pozdro
piotrsob1 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 (edytowane) Na jakiej podstawie w ogóle stwierdziłeś że się nie załącza ? W B6 jest on sterowany przez przez ECU silnika i klimatronik . Powinien się włączyć z małą mocą jak klima jest włączona, jak jest na ECON, to się nie powinien włączyć do momentu aż zostanie przekroczona odpowiednia temperatura płynu chłodzącego. Ile ona wynosi to by trzeba się dokopać w dokumentacji , a z racji że się ostatnio trochę ochłodziło , to wcale często nie zobaczysz go pracującego Miałeś w ogóle jakieś niepokojące objawy typu mocno podwyższona temperatura na wskaźniku, albo motorówka się zagotowała ? Żeby sprawdzić jego działanie to w ciepły i bezwietrzny dzień potrzymaj silnik kilka minut na obrotach ok 3000, jak temperatura chłodziwa na wskaźniku wskoczy na 120 stopni , a wentylator się nie załączy, to coś jest z jego sterowaniem nie tak Klima nie smiga bo nie jest nabita, i ogolnie nie uzywam klimatyzacji ( odrazu jestem przeziebiony) a wiec smiga na econ i wentylator nie smiga bo nie ma klimy. Stwierdzilem ze nie chodzi bo nigdy go nie slyszalem ani nie widzialem zeby chodzil. Zrobilem tak jak mowiles 10 minut na 3000 obrotow, temperatura ani rusz powyzej 90 stoi i siema. A wiec troche mnie to zastanawia. Zadnych objawow nie zauwazylem wiec jak narazie smigam skoro nie ma problemu. Bardziej sie tym zastanawiam czemu tak jest, i probuje zapobiec A może zrób vagiem test wentylatora. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Test zrobiony, przelecialo caly test, test klimatronika itd, wentylator ani rusz. Jakies dodatkowe wskazowki??? Nie wiem czym robiłeś ten test, ja mam VCP+K i też mi się nie udało uruchomić wentylatora w swoim BPW, a układ jego sterowania jest chyba dokładnie taki sam jak w AVF-ie Jak temperatura na wskaźniku się nie podnosi powyżej 90 stopni, to ja bym dziury w całym nie szukał, prawdopodobnie jest wszystko OK Co do klimy, to w B6/B7 kompresor nie posiada sprzęgła elektromagnetycznego, tylko pracuje cały czas, a jego wydajność jest zmieniana za pośrednictwem zaworu sterowanego przez klimatronik Niesie to za sobą dość nieprzyjemną i kosztowną sytuacje dla użytkowników, jazda z rozszczelnionym układem klimatyzacji po dłuższym okresie może spowodować opróżnienie układu z oleju smarującego kompresor i w efekcie jego zatarcie Dla tego kompresor jest zabezpieczony sprzęgłem zrywnym, które w takim przypadku zabezpiecza przed awarią układ napędu osprzętu paskiem PK Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
KoJ@K Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Odkopie temat. Przyjechalo b6 na naprawe klimy, walniety byl czujnik przy chlodnicy, wymieniony na nowy, uklad nabity, sprezarka zrobiona, a klima ni hu hu nie rusza, ciagle swieci ECON i nie da sie go wylaczyc, po podpieciu brak bledow. Robilem testy nawiewow itd - klapki dzialaja, dalem test wentylatora i nie zalaczyl sie (silnik mial wtedy temp plynu okolo 75 stopni. Macie jakies pomysly ?
MaTeo85 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 A co podają grupy pomiarowe 001 i 002 z klimatronica?
KoJ@K Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Hmmm te od silniczków? Jak robiłem testy to sie otwieraly/zamykaly jak nalezy (chyba) ?! A co powinny pokazywac te grupy ?
MaTeo85 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Nie. Grupa 1 pokazuje cisnienie w ukladzie, % wypelnienia sygnalu z czujnika cisnienia i prad sterowania zaworu n280. Natomiast grupa 2 pokazuje warunki wylaczenia sprezarki
Czolowy Opublikowano 14 Października 2019 Opublikowano 14 Października 2019 Udalo sie rozwiazac temat? Mam to samo ale w b7 wymieniony wentylator(bo stary iskrzyl od strony silnika w dodatku szergolil) przy okazji chłodnice.(bo juz nalot różowy wskazywał na niedługi żywot) Uklad odpowietrzony 40minut zabawy ale przez chłodnice normalnie woda przeplywa . wentylator ani rusz vcds test w silniku nie rusza, to samo w klimatronicku. Jak sprawdzić ten FCU ? Zero bledow w klimie i silniku. Wymienilem od razu na nowy czujnik temperatury (bo nowa chłodnica:D ) ale to i tak nic nie zmienia .
Grze Gorz Opublikowano 15 Lipca 2022 Opublikowano 15 Lipca 2022 Mam to samo i szukam rozwiązania. Wymieniony : Czujnik temperatury, nowy sterownik wentylatora, przekaźnik na podszybiu w ECU, termostat. Wentylator się nie włącza, klima również nie chce się załączyć w dodatku pokazuje za duże ciśnienie na czujniku G65. Byłem popytać po warsztatach zajmujących się klimatyzacją ale mówią, że trzeba na początku rozwiązać temat z wentylatorem WODY aby można zająć się klimą... Jakieś porady?
Grze Gorz Opublikowano 16 Grudnia 2022 Opublikowano 16 Grudnia 2022 Temat rozwiązany, wentylator nie działał przez zaśniedziałe styki w komputerze na podszybiu. Styki przeczyszczone i wentylator uruchamia się przy 110 stopniach. Jeszcze pozostał problem z niedziałającą klimatyzacją, nie chce w ogóle się załączyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się