Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie dzialajacy wentylator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W zeszlym tygodniu zauwazylem ze moj wentylator od chlodnicy (jeden duzy wentylator, nie dwa) nie zalacza sie. Pierwsze co zrobilem to podpielem na krotko wentylator 12v i smiga jak wariat full obroty, a wiec doszedlem do wniosku ze zapewne FCU ( fan control module), wymienilem czesc na nowa z ASO, nic dalej to samo, termostat i czujnik od temperatury takze wymieniony. Temperatura dobija do 90 i stoi. Nawet podczas dluzszego chodzenia silnika, zero reakcji, ciagle tylko te 90 stopni, czy silnik nie powinien sie przegrzewac skoro wentylator nie chodzi i nie chlodzi? Podpielem vag-a i zero bledów. Ktos ma jakies pomysly?

Opublikowano

Który czujnik wymieniłeś? Od wentylatora o ile się nie mylę jest przy chłodnicy i ze wskazywaniem 90°C niema on nic wspólnego.

Opublikowano

Który czujnik wymieniłeś? Od wentylatora o ile się nie mylę jest przy chłodnicy i ze wskazywaniem 90°C niema on nic wspólnego.

Czujnik temperatury za silnikiem, wiesz moze gdzie znajduje sie od wentylatora przy chlodnicy?

I nie chodzi mi o to ze temperatura jest na 90C tylko o to ze wentylator sie nie wlacza. Pytanie czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem? przy jakiej temperaturze wentylator powinien sie wlaczyc? z gory dzieki

Opublikowano (edytowane)

Na jakiej podstawie w ogóle stwierdziłeś że się nie załącza ? :decayed:

W B6 jest on sterowany przez przez ECU silnika i klimatronik .

Powinien się włączyć z małą mocą jak klima jest włączona, jak jest na ECON, to się nie powinien włączyć do momentu aż zostanie przekroczona odpowiednia temperatura płynu chłodzącego.

Ile ona wynosi to by trzeba się dokopać w dokumentacji , a z racji że się ostatnio trochę ochłodziło , to wcale często nie zobaczysz go pracującego :hi:

Miałeś w ogóle jakieś niepokojące objawy typu mocno podwyższona temperatura na wskaźniku, albo motorówka się zagotowała ? :naughty:

Żeby sprawdzić jego działanie to w ciepły i bezwietrzny dzień potrzymaj silnik kilka minut na obrotach ok 3000, jak temperatura chłodziwa na wskaźniku wskoczy na 120 stopni , a wentylator się nie załączy, to coś jest z jego sterowaniem nie tak :angry:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

A może zrób vagiem test wentylatora.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Na jakiej podstawie w ogóle stwierdziłeś że się nie załącza ? :decayed:

W B6 jest on sterowany przez przez ECU silnika i klimatronik .

Powinien się włączyć z małą mocą jak klima jest włączona, jak jest na ECON, to się nie powinien włączyć do momentu aż zostanie przekroczona odpowiednia temperatura płynu chłodzącego.

Ile ona wynosi to by trzeba się dokopać w dokumentacji , a z racji że się ostatnio trochę ochłodziło , to wcale często nie zobaczysz go pracującego :hi:

Miałeś w ogóle jakieś niepokojące objawy typu mocno podwyższona temperatura na wskaźniku, albo motorówka się zagotowała ? :naughty:

Żeby sprawdzić jego działanie to w ciepły i bezwietrzny dzień potrzymaj silnik kilka minut na obrotach ok 3000, jak temperatura chłodziwa na wskaźniku wskoczy na 120 stopni , a wentylator się nie załączy, to coś jest z jego sterowaniem nie tak :angry:

Klima nie smiga bo nie jest nabita, i ogolnie nie uzywam klimatyzacji ( odrazu jestem przeziebiony) a wiec smiga na econ i wentylator nie smiga bo nie ma klimy. Stwierdzilem ze nie chodzi bo nigdy go nie slyszalem ani nie widzialem zeby chodzil. Zrobilem tak jak mowiles 10 minut na 3000 obrotow, temperatura ani rusz powyzej 90 stoi i siema. A wiec troche mnie to zastanawia. Zadnych objawow nie zauwazylem wiec jak narazie smigam skoro nie ma problemu. Bardziej sie tym zastanawiam czemu tak jest, i probuje zapobiec

A może zrób vagiem test wentylatora.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Test zrobiony, przelecialo caly test, test klimatronika itd, wentylator ani rusz. Jakies dodatkowe wskazowki???

Opublikowano

Tez mam ten sam problem. Nie wiem jak to ruszyć. Czekam na porady. Pozdro

Opublikowano (edytowane)

Na jakiej podstawie w ogóle stwierdziłeś że się nie załącza ? :decayed:

W B6 jest on sterowany przez przez ECU silnika i klimatronik .

Powinien się włączyć z małą mocą jak klima jest włączona, jak jest na ECON, to się nie powinien włączyć do momentu aż zostanie przekroczona odpowiednia temperatura płynu chłodzącego.

Ile ona wynosi to by trzeba się dokopać w dokumentacji , a z racji że się ostatnio trochę ochłodziło , to wcale często nie zobaczysz go pracującego :hi:

Miałeś w ogóle jakieś niepokojące objawy typu mocno podwyższona temperatura na wskaźniku, albo motorówka się zagotowała ? :naughty:

Żeby sprawdzić jego działanie to w ciepły i bezwietrzny dzień potrzymaj silnik kilka minut na obrotach ok 3000, jak temperatura chłodziwa na wskaźniku wskoczy na 120 stopni , a wentylator się nie załączy, to coś jest z jego sterowaniem nie tak :angry:

Klima nie smiga bo nie jest nabita, i ogolnie nie uzywam klimatyzacji ( odrazu jestem przeziebiony) a wiec smiga na econ i wentylator nie smiga bo nie ma klimy. Stwierdzilem ze nie chodzi bo nigdy go nie slyszalem ani nie widzialem zeby chodzil. Zrobilem tak jak mowiles 10 minut na 3000 obrotow, temperatura ani rusz powyzej 90 stoi i siema. A wiec troche mnie to zastanawia. Zadnych objawow nie zauwazylem wiec jak narazie smigam skoro nie ma problemu. Bardziej sie tym zastanawiam czemu tak jest, i probuje zapobiec

A może zrób vagiem test wentylatora.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Test zrobiony, przelecialo caly test, test klimatronika itd, wentylator ani rusz. Jakies dodatkowe wskazowki???

Nie wiem czym robiłeś ten test, ja mam VCP+K i też mi się nie udało uruchomić wentylatora w swoim BPW, a układ jego sterowania jest chyba dokładnie taki sam jak w AVF-ie :decayed:

Jak temperatura na wskaźniku się nie podnosi powyżej 90 stopni, to ja bym dziury w całym nie szukał, prawdopodobnie jest wszystko OK :P

Co do klimy, to w B6/B7 kompresor nie posiada sprzęgła elektromagnetycznego, tylko pracuje cały czas, a jego wydajność jest zmieniana za pośrednictwem zaworu sterowanego przez klimatronik :naughty:

Niesie to za sobą dość nieprzyjemną i kosztowną sytuacje dla użytkowników, jazda z rozszczelnionym układem klimatyzacji po dłuższym okresie może spowodować opróżnienie układu z oleju smarującego kompresor i w efekcie jego zatarcie :decayed:

Dla tego kompresor jest zabezpieczony sprzęgłem zrywnym, które w takim przypadku zabezpiecza przed awarią układ napędu osprzętu paskiem PK :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Odkopie temat. Przyjechalo b6 na naprawe klimy, walniety byl czujnik przy chlodnicy, wymieniony na nowy, uklad nabity, sprezarka zrobiona, a  klima ni hu hu nie rusza, ciagle swieci ECON i nie da sie go wylaczyc, po podpieciu brak bledow. Robilem testy nawiewow itd - klapki dzialaja, dalem test wentylatora i nie zalaczyl sie (silnik mial wtedy temp plynu okolo 75 stopni. Macie jakies pomysly ? 

Opublikowano

A co podają grupy pomiarowe 001 i 002 z klimatronica?

Opublikowano

Hmmm te od silniczków? Jak robiłem testy to sie otwieraly/zamykaly jak nalezy (chyba) ?! A co powinny pokazywac te grupy ?

Opublikowano

Nie. Grupa 1 pokazuje cisnienie w ukladzie, % wypelnienia sygnalu z czujnika cisnienia i prad sterowania zaworu n280. Natomiast grupa 2 pokazuje warunki wylaczenia sprezarki

Opublikowano

Napisałem Ci PW kolego :hi:

Opublikowano

Udalo sie rozwiazac temat? Mam to samo ale w b7 wymieniony wentylator(bo stary iskrzyl od strony silnika w dodatku szergolil) przy okazji chłodnice.(bo juz nalot różowy wskazywał na niedługi żywot) Uklad odpowietrzony 40minut zabawy ale przez chłodnice normalnie woda przeplywa . wentylator ani rusz vcds test w silniku nie rusza,  to samo w klimatronicku. Jak sprawdzić ten FCU ? Zero bledow w klimie i silniku. Wymienilem od razu na nowy czujnik temperatury (bo nowa chłodnica:D ) ale to i tak nic nie zmienia . 

Opublikowano

Mam to samo i szukam rozwiązania.

Wymieniony : Czujnik temperatury, nowy sterownik wentylatora, przekaźnik na podszybiu w ECU, termostat.

Wentylator się nie włącza, klima również nie chce się załączyć w dodatku pokazuje za duże ciśnienie na czujniku G65.

Byłem popytać po warsztatach zajmujących się klimatyzacją ale mówią, że trzeba na początku rozwiązać temat z wentylatorem WODY aby można zająć się klimą...

Jakieś porady?

Opublikowano

Temat rozwiązany, wentylator nie działał przez zaśniedziałe styki w komputerze na podszybiu.

Styki przeczyszczone i wentylator uruchamia się przy 110 stopniach.

 

Jeszcze pozostał problem z niedziałającą klimatyzacją, nie chce w ogóle się załączyć :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...