Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie spala gazu do zera.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam taki złożony problem.

Zacznę od początku, żeby była jasność sytuacji.

Zakupiłem A - czwóreczkę z silnikiem 1,8 T 150 km "świeżak" z CH. Zdecydowałem się zagazować. Instalacja STAG, wtryski Hana gold (tyle wiem)Auto na gazie taki sam szatan jak i na benzynie czyli niby powinienem być happy ....do drugiego tankowania :(

Mianowicie pierwsze tankowanie ok, do 48 - litrowej butli zatankowałem 38 litrów czyli niby ok. Przejechałem 200 km i...koniec gazu. Podjechałem na stację i zalałem "raptem" 28 litrów czyli w butli zostało 10 l. i tak mam cały czas, że nie roztankowuje do "zera" tylko zostawia mi raz 10 a innym razem 12 czy nawet 15 l. w butli

Ale to jeszcze nic. Jest i drugi objaw, mianowicie zawsze po przejechaniu około 200 km przełącza mi na PB oznajmując tym, że nie ma gazu co jest nieprawdą, po czym ręcznie przełączam na gaz i jak nie daję w pedał za mocno to mogę nawet zrobić 250-260 km ale jak tylko dam w palnik to rozłącza gaz. Czyżby problem z ciśnieniem ? wtryskami ?

dodam, że na gazie jeżdżę od miesiąca, gaz nowy, na gwarancji. Byłem u "gazownika" już z 5 razy i za każdym razem pogrzebał coś w ustawieniach i obiecuje że będzie ok a jest wielkie g....

Macie jakieś sugestie zanim pojadę i do niego po raz 6 i wybiję 4 jedynki ze złości ? :decayed:

P.S.

Spalanie mam pomiędzy 14 a 15 l. 100% miasto z małymi korkami. Nie za duzo ?

Edytowane przez Grzegorzk1979
Opublikowano

No co do cisnienia masz racje.. Opada na reduktorze i z automatu przełacza auto na pb. Przerabiałem to u siebie. A druga strona medalu jest taka że reduktor może byc po prostu za słaby.. Sprawdz też średnice rurki z butli do reduktora.. jak masz 6mm to zmieniaj na fi 8mm. No i oczywiscie może byc tak żę gazownik nie potrafi tego opanowac ale w to watpie.. na pewno nie zagazowałes auta w pierwszym lepszym serwisie z lpg

Opublikowano

No raczej nie, Właśnie cały szkopuł w tym, że gazownik ma dobrą opinię wśród innych znajomych a i mi gazował już 3 auto. no ale coś nie poszło. Muszę sprawdzić jaki mam reduktor, bo nie pamiętam a co do rurki to jest fi 8 na 100% bo on sam mówił mi przy poprzednim aucie jak gazował że daje ósemkę.

Opublikowano

Tak jak pisze Marcin, dużo tutaj wskazuje na reduktor. Nie konkudowałbm od razu że jest za słaby, być może po prostu uszkodzony. W nowym czy regenerowanym reduktorze trzeba też po jakimś czasie ,po ułożeniu membrany podregulować ciśnienie robocze, gdyż może być z niskie. Zastanawiające jest to, że gazownik ogarnięty a nie wie co jest. Ja po pierwsze znalazłbym kogoś ogarniętego z interfejsem, podłączyłbym się do auta i przejechał. Byc może będzie wtedy oczywiste co się dzieje. Trzeba sprawdzić czy ustawienia sterownika są ok, nie znam Staga ale na pewno jest coś takiego jak minimalne ciśnienie gazu. Jeżeli ustawione jest zbyt wysoko, może przy chwilowych większych spadkach przełączać się na benzynę pomimo że gaz jest jescze w zbiorniku. Należy przejrzeć czy nie ma innych przeszkód przepływu gazu, może trefne filtry. Może to też być wadliwy mapsensor, chociaż przy takim zachowaniu to mało prawdopodobne.

Opublikowano

Nie wiem czy sobie juz poradziłeś z problemem ale prawdopodobnie jest źle zamontowany zbiornik a konkretnie umiejscowienie wielozaworu.

Opublikowano

Pewnie zamontował butle do jazdy na wstecznym.

Opublikowano

Też tak sądzę. Jedź do nieuka niech odwróci butlę, a jak nie będzie chciał to go zmuś aby chociaż węża wsadził, żeby ciągnął gaz z tyłu zbiornika.

Butla na wstecznym to może sobie być, ale jak auto ma 50 koni.

Opublikowano

Ja miałem odwrotnie zbiornik i zaledwie 1-2 litrów różnicy więc szału nie ma

Opublikowano

W moim samoxhodzie zostawalo okolo 10 litrów gazu dopiero wymiana zaworu na butli przez gazownika pomogła

Opublikowano (edytowane)

Odwrócenie zbiornika gazowego wiele nie pomoże. Jak wcześniej ktoś napisał 1-2 litry może więcej gazu zejdzie. Z tym zbiornikiem do jazdy na "wstercznym" to chodzi o to że jak bedziesz jechał w terenie górzystym albo podjeżdzał pod górkę a gazu będzie końcówka z w zbiorniku to własnie w takie sytuacji instalacja przejdzie na benzynę z powodu niezaciągania gazu ze zbiornika.

łatwiej to wyjaśnić na obrazku niż słowami.

W opisywanym przypadku problem może być z zamontowaniem wielozawóru w złej pozycji lub reduktora. Lub też zbiornik nie jest w pozycji poziomej w bagażniku, tylko jest jakoś dziwnie pochylony.

Tak czy owak naprawić to może tylko gazownik .

Edytowane przez apis

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...